Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthond als statussymbool???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Martijn schreef:
Frenkie schreef:
Martijn schreef:
Frenkie schreef: Ik vind het nogal wat dat jij het niet verkeerd vindt om met een hond te lopen die dus agressief is naar alles en iedereen! Ik vind het prima dat jij met een pitbull loopt, heb ik totaal niks op tegen maar ik vind het dan wel belangrijk dat hij goed is opgevoed en niet zomaar naar de eerste de beste gaat happen.
Is jouw hond zo goed opgevoed dan?
Wat denk jij nou? Dat je ineens regels voor het ene ras kunt invoeren die voor een ander ras niet gelden? Ziemlich komisch, Herr Doktor Hess.
Mag ik je trouwens vragen waarom je het stoer vind om met zo'n hond te lopen?
Dat mag je wel vragen maar dat soort voorkeuren zijn lastig uit te leggen.
Net als iedereen vind ik het leuk om iets moois te hebben.
Wat dat betreft is er geen verschil tussen deze hond en dat nagellakje.
Men vindt het leuk om iets uit te stralen en dat maakt je geen slecht mens.

Maar goed, ik heb het idee dat je wat te bekrompen bent om te snappen wat ik bedoel.
Hallo, ik denk dat jij niet begrijpend kan lezen...want ik wil helemaal geen regels instellen voor bepaalde rassen. En dat je me bekrompen vind slaat echt helemaal nergens op...valt er met jou wel gewoon te discussieren vraag ik me dan af...jij gaat mensen voor vanalles en nog wat uitmaken...dat vind ik pas bekrompen en een beperkte kijk op mensen hebben!
Voorlopig hou ik het individueel en op jou gericht. Je hebt een heel kastensysteem in je hoofd.

Ik ben het zat dat je niet mag zeggen dat je molossers mooi vindt omdat je dan meteen als asociale, kindermoordende dierenbeul geportretteerd wordt.

Ik loop trouwens niet met een pit bull. Pit Bulls zijn verboden. Uitgeroeid door mensen zoals jij. Over bloeddorstige krengen gesproken.
Alles wat je niet begrijpt moet dood. En nee, dat heb jij inderdaad niet gezegd maar dat is wel de trend.

En wellicht plak ik je inderdaad etiketten op die niet kloppen.
Mijn excuses. Mijn portie geduld met mensen die denken te weten hoe je in elkaar zit omdat je van pittige honden houdt is al een tijdje op.
Ik vind je echt onredelijk met wat je allemaal over mij beweerd...ik een kastensysteem in m'n hoofd (weet je wel wat dat betekent?). Ik vertel dat ik vaak bepaalde mensen met bepaalde hondenrassen zie en ik heb meteen een heeeeeeeeel kastensstelsel in mijn hoofd :neenee:

En waarom zijn Pitbulls door mensen zoals mij uitgeroeid...heb er nog nooit een eigenhandig gedood hoor :O: Enne...ken jij mij als persoon dat je deze vreselijke stempel op mijn hoofd durft te plakken. Nee, ik ben een hondenliefhebber en je maakt mij echt heel boos met de dingen die je over mij plaatst.

En oh ja, ik heb niks tegen mensen die graag stoer willen zijn en dus zo'n hond aanschaffen...moet je lekker zelf weten, het is jouw leven en die moet je invullen zoals je dat zelf wil. Maar denk alsjeblieft na voordat je mij bepaalde etiketten opplakt want da's niet echt eerlijk.

Groetjes
Laatst gewijzigd door Frenkie op 28 okt 2005 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Frenkie schreef:
bulletjebe schreef:Ik zei het net nog in een andere topic. Ik vind het zo vreemd dat de mensen al jaren gewaarschuwd worden voor broodfokkers en handelaren, zelfs door televisieprogramma's, maar ze blijven er gewoon honden kopen. Met andere woorden: het wordt niet helemaal geloofd.

In tegenstelling tot de term 'vechthond' want die is eenmaal bedacht en mensen geloven dat tot in lengte van jaren en ook vaak onmiddellijk na het lezen van een krantenbericht.

Hoe komt het toch? Waarschuwingen tegen broodfokkerij worden genegeerd en vechthonden blijven vechthonden, terwijl daar niet eens websites en/of waarschuwende televisieprogramma's over zijn :denken:

Wat mij betreft wordt de term vechthond in stand gehouden door 'horen zeggen' want ik heb hier een huis vol molossers die nog niet gevochten hebben :roll:
Ik heb er waarschijnlijk een verkeerde naam aan gegeven...maar kan ook wel alle rassen op gaan noemen. Ik heb ze ook niet 'vechthonden' genoemd omdat ze altijd vechten ofzo...als ik mensen dat idee heb gegeven wil ik hierbij mijn excuses maken. Ik ben ook nog geen 'vechthond' tegen gekomen die agressief was, het zijn stuk voor stuk lieve honden. En daarom berijpen mensen mij waarschijnlijk verkeerd...ik heb echt helemaal niks tegen deze honden.

Groetjes
Mijn reaktie was ook niet speciaal tegen jou bedoeld hoor :wink: Het was meer een gedachte van mij die ineens in me opkwam.

Maar zoals je aangeeft is het moeilijk onder woorden te brengen wat je bedoelt, want je ontkomt er niet aan om hierover te praten en dan mensen en honden in 'hokjes' te stoppen.

Er zullen best mensen zijn die voor een bep. soort hond kiezen als statussymbool, zoals er ook mensen zijn die in de nieuwste mercedes rijden als statussymbool.

Maar de term vechthond wordt in stand gehouden en dat vind ik persoonlijk iets minder leuk, snap je?
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

ik heb 15 jaar lang 4 vechthonden gehad, en dan geen "vechthondachtigen" , maar echte vechthonden , pitbulls namelijk, en als mij nu de vraag gesteld wordt ,wat waren de liefste honden die je ooit gehad hebt, dan waren het absoluut deze honden.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

bulletjebe schreef:
Frenkie schreef:
bulletjebe schreef:Ik zei het net nog in een andere topic. Ik vind het zo vreemd dat de mensen al jaren gewaarschuwd worden voor broodfokkers en handelaren, zelfs door televisieprogramma's, maar ze blijven er gewoon honden kopen. Met andere woorden: het wordt niet helemaal geloofd.

In tegenstelling tot de term 'vechthond' want die is eenmaal bedacht en mensen geloven dat tot in lengte van jaren en ook vaak onmiddellijk na het lezen van een krantenbericht.

Hoe komt het toch? Waarschuwingen tegen broodfokkerij worden genegeerd en vechthonden blijven vechthonden, terwijl daar niet eens websites en/of waarschuwende televisieprogramma's over zijn :denken:

Wat mij betreft wordt de term vechthond in stand gehouden door 'horen zeggen' want ik heb hier een huis vol molossers die nog niet gevochten hebben :roll:
Ik heb er waarschijnlijk een verkeerde naam aan gegeven...maar kan ook wel alle rassen op gaan noemen. Ik heb ze ook niet 'vechthonden' genoemd omdat ze altijd vechten ofzo...als ik mensen dat idee heb gegeven wil ik hierbij mijn excuses maken. Ik ben ook nog geen 'vechthond' tegen gekomen die agressief was, het zijn stuk voor stuk lieve honden. En daarom berijpen mensen mij waarschijnlijk verkeerd...ik heb echt helemaal niks tegen deze honden.

Groetjes
Mijn reaktie was ook niet speciaal tegen jou bedoeld hoor :wink: Het was meer een gedachte van mij die ineens in me opkwam.

Maar zoals je aangeeft is het moeilijk onder woorden te brengen wat je bedoelt, want je ontkomt er niet aan om hierover te praten en dan mensen en honden in 'hokjes' te stoppen.

Er zullen best mensen zijn die voor een bep. soort hond kiezen als statussymbool, zoals er ook mensen zijn die in de nieuwste mercedes rijden als statussymbool.

Maar de term vechthond wordt in stand gehouden en dat vind ik persoonlijk iets minder leuk, snap je?
Ben het helemaal met je eens...zal die term niet meer in de mond nemen. :ok: Ik vatte je opmerking ook niet persoonlijk op hoor...maar wilde iedereen wel even duidelijk maken dat ik geen slechte gedachten heb over deze hondenrassen. Dat ik niet het vooroordeel heb dat deze hondenrassen altijd vechten ofzo...ik weet wel beter. :wink:

Groetjes
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin
Zeer actief

@idoo schreef:
Martin schreef:ik heb 15 jaar lang 4 vechthonden gehad, en dan geen "vechthondachtigen" , maar echte vechthonden , pitbulls namelijk, en als mij nu de vraag gesteld wordt ,wat waren de liefste honden die je ooit gehad hebt, dan waren het absoluut deze honden.

Ik heb jaren lang ook een bende van vier "vechthonden" gehad.
Die vielen elke andere hond aan, maar dan wel met zijn vieren tegelijk.
Ptibulls, Dogo's, hoe groter de hond hoe agressiever die van mij tekeer gingen. Behalve natuurlijk als ik ze onder appèl zette omdat ik met ze naar een agilitywedstrijd ging, of een GG1, 2 of 3-happening.
Op het laatst kreeg ik huilende fokkers aan de deur, dat de mensen het bos uitvluchtten als zij met een paar van hun honden het bos ingingen, omdat ze dachten dat ik het was met mijn honden.

Daarom vind ik al die maatregelen tegen honden die eruit zien als "echte" vechthonden belachelijk. Een vechthond is geen vechthond omdat ie eruit ziet als een vechthond, maar omdat ie van vechten houdt.
En één vechthond die eruitziet als vechthond is misschien gevaarlijk, maar vier honden die er totaal niet uitzien als vechthond (zoals die vier Schapendoezen van me) maar wel van vechten houden zijn m.i. even gevaarlijk zoniet gevaarlijker.

Een hond als een pittbull is alleen gevaarlijk als ie in verkeerde handen valt en verkeerd wordt opgevoed. Net zoals dat geldt voor een ongevaarlijk uitziende hond.
Nou ik zie het al , jij houdt ook wel van sterke verhalen he, ik kan je wel vertellen dat als jou honden mijn honden toevallig waren tegen gekomen dan had je ze nu alle vier niet meer gehad.
Je verhaaltje bewijst hiermee wel dat je geen bal verstand hebt van vechthonden.
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

@idoo schreef:
Martin schreef:ik heb 15 jaar lang 4 vechthonden gehad, en dan geen "vechthondachtigen" , maar echte vechthonden , pitbulls namelijk, en als mij nu de vraag gesteld wordt ,wat waren de liefste honden die je ooit gehad hebt, dan waren het absoluut deze honden.

Ptibulls,(zoals die vier Schapendoezen van me)
:denken: :blah: :smile2: :piew:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

1 van mijn honden is zo gevaarlijke vecht hond dat zelf een BD er voor weg rent :pffff:
en ik heb haar inderdaad als status symbool
ik maak echt indruk met ze
Afbeelding
Martin
Zeer actief

Jou handicap is nu juist, dat je geen verstand van pitbulls hebt, die buurman van jou die fokte bagger pitbulls (currs) een (game) pitbull gaat niet op de loop voor een agressieve hond, ook niet voor vier agressieve schapendoezen, ga eerst maar eens aandachtig over gameness lezen , dan praten we verder.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Martijn schreef:
@idoo schreef:Eerst hitste ik het hele zooitje daarna aan de lijn tegen zijn hond op en na negen maanden liet ik ze los op het moment dat ze hem zagen.

:roll:

En dan zijn de pit bulleigenaren de verkeerde types.

Ja sorry maar dit slaat zeker nergens op, haar eigen hondjes ophitsen en anderen met "gevaarlijke pitbulls" gaan bekritiseren :roll:
Rob*
Zeer actief

@idoo schreef:

Ptibulls, Dogo's, hoe groter de hond hoe agressiever die van mij tekeer gingen. Behalve natuurlijk als ik ze onder appèl zette omdat ik met ze naar een agilitywedstrijd ging, of een GG1, 2 of 3-happening.
Op het laatst kreeg ik huilende fokkers aan de deur, dat de mensen het bos uitvluchtten als zij met een paar van hun honden het bos ingingen, omdat ze dachten dat ik het was met mijn honden.

Daarom vind ik al die maatregelen tegen honden die eruit zien als "echte" vechthonden belachelijk. Een vechthond is geen vechthond omdat ie eruit ziet als een vechthond, maar omdat ie van vechten houdt.
En één vechthond die eruitziet als vechthond is misschien gevaarlijk, maar vier honden die er totaal niet uitzien als vechthond (zoals die vier Schapendoezen van me) maar wel van vechten houden zijn m.i. even gevaarlijk zoniet gevaarlijker.

Een hond als een pittbull is alleen gevaarlijk als ie in verkeerde handen valt en verkeerd wordt opgevoed. Net zoals dat geldt voor een ongevaarlijk uitziende hond.

Sorry hoor maar op dit hele verhaal moet ik poepen, echt dat meen ik hoor....4 schapendoezen zijn grote en best sterke honden, geloof ik direct, maar zijn geen vechters dat is simpel, als een pitbull het tegen 4 schapendoezen opneemt geloof ik ook dat een pit het aflegt, maar ik kan me niet voorstellen dat een van je honden niet helemaal is opengehaald aan zijn smoel, want hoe je het went of keert, die pit pakt er eentje gegarandeert heel goed en hard en misschien wel zlefs 2, dan moet een van je doezen toch letsel hebben gehad, toch?
greatdane
Zeer actief

Angel-eyes schreef:, als een pitbull het tegen 4 schapendoezen opneemt geloof ik ook dat een pit het aflegt, maar ik kan me niet voorstellen dat een van je honden niet helemaal is opengehaald aan zijn smoel, want hoe je het went of keert, die pit pakt er eentje gegarandeert heel goed en hard en misschien wel zlefs 2, dan moet een van je doezen toch letsel hebben gehad, toch?
Een echte pit laat zich niet afleggen die gaat door al betekent dit zijn dood dit is wat hem onder meer onderscheid van alle andere rassen:gameness.Een pit die afhaakt is zoals martin zei een curr en dat zijn alle rassen behalve een pit.Dus dit waren geen echte pitten klaar!
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

greatdane schreef:
Angel-eyes schreef:, als een pitbull het tegen 4 schapendoezen opneemt geloof ik ook dat een pit het aflegt, maar ik kan me niet voorstellen dat een van je honden niet helemaal is opengehaald aan zijn smoel, want hoe je het went of keert, die pit pakt er eentje gegarandeert heel goed en hard en misschien wel zlefs 2, dan moet een van je doezen toch letsel hebben gehad, toch?
Een echte pit laat zich niet afleggen die gaat door al betekent dit zijn dood dit is wat hem onder meer onderscheid van alle andere rassen:gameness.Een pit die afhaakt is zoals martin zei een curr en dat zijn alle rassen behalve een pit.Dus dit waren geen echte pitten klaar!

.
Laatst gewijzigd door Rob* op 28 okt 2005 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

@idoo schreef:
Natuurlijk heb ik geen bal verstand van honden van vechtmodel, maar wel van Schapendoezen.
En zo trots dat je een paar van die leukerdjes had rondlopen die je lekker ophitste. Jasses wat een figuur ben jij, walgelijk gewoon.

Anne
greatdane
Zeer actief

Ik snap wat je bedoelt :wink: en uiteraard wint een pit niet altijd en met meerdere honden wordt het nog moeilijker natuurlijk.
Maar zei/hij zegt dit:Probleem voorgoed opgelost zonder gevecht, die pitbull koos eieren voor zijn geld en ging op de loop toen ie die vier gekken op zich af zag stormen
Dit is dus onmogelijk bij een gamebred pit,die gaat echt niet op de loop al staat er een leeuw voor zijn neus.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

@idoo schreef:Vier tegen vier maken ze misschien geen kans, al geloof ik eerder dat die van jou meteen waren afgedropen vanwege de pure agressie die de mijne dan uitstraalden.

Eerst had ik alleen een reu en een teef, toen ging ik wonen naast iemand die pittbullterriers fokte. Hij liet dat mannetje van hem altijd tussen twaalf en twee uit op het veldje naast de flat en vond dan dat iedere andere hondenbezitter maar even binnen moest blijven. Althans toen ik de mijne de eerste keer uitliet op die tijd werd ie (bijna)gegrepen en toen ik verhaal ging halen kreeg ik dat te horen. Toen fokte ik dus een nestje en hield de twee vechterigste reuen zelf. Eerst hitste ik het hele zooitje daarna aan de lijn tegen zijn hond op en na negen maanden liet ik ze los op het moment dat ze hem zagen.
Probleem voorgoed opgelost zonder gevecht, die pitbull koos eieren voor zijn geld en ging op de loop toen ie die vier gekken op zich af zag stormen :smile:

Twee agressieve Dogo's die iemand 's avonds placht los te laten in het park en die regelmatig andere honden grepen, lieten zich ook volkomen afbluffen door alleen al het akoustisch geweld.
Een Duitse herder die er eentje van mij greep werd ogenblikkelijk door de andere drie gegrepen.

Natuurlijk heb ik geen bal verstand van honden van vechtmodel, maar wel van Schapendoezen.

Het punt dat ik in deze discussie wilde inbrengen was dan ook dat niet hoe een hond eruitziet, maar wat je met hem uitspookt maakt of ie gevaarlijk is of niet.
En wat maakte dat jij meer recht had om op die plekken te lopen met je vecht-Schapendoezen, dan iemand met twee agressieve dogo's of een pitbull?

Zou gezellig worden als iedereen zo was als jij zeg! :roll:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

greatdane schreef:Ik snap wat je bedoelt :wink: en uiteraard wint een pit niet altijd en met meerdere honden wordt het nog moeilijker natuurlijk.
Maar zei/hij zegt dit:Probleem voorgoed opgelost zonder gevecht, die pitbull koos eieren voor zijn geld en ging op de loop toen ie die vier gekken op zich af zag stormen
Dit is dus onmogelijk bij een gamebred pit,die gaat echt niet op de loop al staat er een leeuw voor zijn neus.

Ja dat geloof ik ook niet natuurlijk, daarom zei ik al dat er dan een does toch ergens flink letsel zal hebben moeten hebben, maar weglopen dat zit in geen enkel ras wat nog het vechttemperament in hem heeft, dus dat weglopen is een broodje-aap verhaal.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Frenkie schreef: En waarom zijn Pitbulls door mensen zoals mij uitgeroeid...heb er nog nooit een eigenhandig gedood hoor
Zeg ik dat dan? Ik zeg "door mensen al jij" Mensen die zonder verstand van zaken gaan ouwehoeren over het hoe en waarom van molossers.
Je hebt verdomme niet eens de moeite genomen om op te zoeken over welke rassen het nou eigenlijk gaat.
:O: Enne...ken jij mij als persoon dat je deze vreselijke stempel op mijn hoofd durft te plakken. Nee, ik ben een hondenliefhebber en je maakt mij echt heel boos met de dingen die je over mij plaatst. Ik denk eerder dat de Pitbull nu verboden is door mensen zoals jij.
Kijk. Daar ga je weer. Je hebt geen flauw benul wie ik ben en wat voor honden ik heb en toch ben je al weer aan het oordelen.
En oh ja, ik heb niks tegen mensen die graag stoer willen zijn en dus zo'n hond aanschaffen...moet je lekker zelf weten, het is jouw leven en die moet je invullen zoals je dat zelf wil. Maar denk alsjeblieft na voordat je mij bepaalde etiketten opplakt want da's niet echt eerlijk.
1. Ik ben niet bezig met stoer zijn. Ik ben op het eerste gezicht eerder saai en braaf dan asociaal of macho.
2. Ik heb geen pit bull of andere "vechthond" maar vind ze wel mooi.
3. Jij bent hier degene die met etiketjes strooit dus hou dat vermoorde onschuld-gedoe maar voor je.
Even reageren op nummer 3....kijk daar ga je weer, je weet totaal niet wie ik ben en of ik met vermoorde onschuld-gedoe bezig ben...en toch ben je alweer aan het oordelen!!! :piew: WIE is er nu aan het oordelen.

Met wat voor etiketten ben ik aan het strooien, geef me daar eens uitleg over.

Afbeelding
greatdane
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
greatdane schreef:Ik snap wat je bedoelt :wink: en uiteraard wint een pit niet altijd en met meerdere honden wordt het nog moeilijker natuurlijk.

Ja dat geloof ik ook niet natuurlijk, daarom zei ik al dat er dan een does toch ergens flink letsel zal hebben moeten hebben, maar weglopen dat zit in geen enkel ras wat nog het vechttemperament in hem heeft, dus dat weglopen is een broodje-aap verhaal.
Natuurlijk betekent dit niet dat elk ras wegloopt voor een gevecht,mijn dog zou ook niet wegrennen en jou boxer hoogstwaarschijnlijk ook niet,maar zodra ze merken dat ze verliezen geven ze op en dan heb je dus het zogezegde curr.Een pit zal ondanks hij weet dat hij verliest blijven doorgaan.Daarom geloof ik niets van dit hele verhaal of het waren geen pitjes.
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Worden pitbulls niet juist daarom gebruikt voor illegale hondengevechten omdat ze doorgaan met vechten? Ze gaan door tot ze er dood bij neervallen.

Groetjes

Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Welke rashonden/kruisingen worden er dan gebruikt bij illegale hondengevechten...dacht altijd dat het pitbulls waren..maar ja ben er nog nooit bij geweest dus kan het ook niet weten.

Groetjes
Rob*
Zeer actief

greatdane schreef:
Angel-eyes schreef:

Natuurlijk betekent dit niet dat elk ras wegloopt voor een gevecht,mijn dog zou ook niet wegrennen en jou boxer hoogstwaarschijnlijk ook niet,maar zodra ze merken dat ze verliezen geven ze op en dan heb je dus het zogezegde curr.Een pit zal ondanks hij weet dat hij verliest blijven doorgaan.Daarom geloof ik niets van dit hele verhaal of het waren geen pitjes.

Ik weet dat Blisje ook niet opgeeft en wegloopt, maar dat doet er nu niet toe.

Waarschijnlijk was het een pitje die gewoon wilde spelen en beetje dolde, en daar maakt hij/zij een heel ander beeld van, want er was niet eens geknokt zoals ik lees, dan geloof ik gewoon niet dat het serieus was, het zal wel wat spelen geweest zijn. :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Frenkie schreef:Welke rashonden/kruisingen worden er dan gebruikt bij illegale hondengevechten...dacht altijd dat het pitbulls waren..maar ja ben er nog nooit bij geweest dus kan het ook niet weten.

Groetjes

Dat zou je eens aan die lui moeten vragen die dat organiseren, ik zou het ook totaal niet weten.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Martijn schreef:
Frenkie schreef:Welke rashonden/kruisingen worden er dan gebruikt bij illegale hondengevechten...dacht altijd dat het pitbulls waren..maar ja ben er nog nooit bij geweest dus kan het ook niet weten.

Groetjes
Er wordt met zoveel honden gevochten en het zijn niet allemaal rashonden.

Pit bulls zijn denk ik wel een van de meeste geschikte honden maar bijvoorbeeld een shar-pei kan er ook wat van.
Stel mij gerust en zeg dat Nederland dusdanig geciviliceerd is dat wij ons hier niet schuldig aan maken.
AfbeeldingAfbeelding
greatdane
Zeer actief

Martijn schreef:

Groetjes
Er wordt met zoveel honden gevochten en het zijn niet allemaal rashonden.

Pit bulls zijn denk ik wel een van de meeste geschikte honden maar bijvoorbeeld een shar-pei kan er ook wat van.
Toen ik in rotterdam woonde zo'n 10 jaar geleden werd er met vanalles gevochten in het zuiderpark,maar ook dat waren veelal geen raszuivere game-pitjes en zag je ze dus ook vaak verliezen.In amerika zijn de amerikaanse rottweilers ook zeer geliefd in deze "sport" en ook nauwelijks te vergelijken qua karakter met de europese.
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Frenkie schreef:
Martijn schreef:
Frenkie schreef: En waarom zijn Pitbulls door mensen zoals mij uitgeroeid...heb er nog nooit een eigenhandig gedood hoor
Zeg ik dat dan? Ik zeg "door mensen al jij" Mensen die zonder verstand van zaken gaan ouwehoeren over het hoe en waarom van molossers.
Je hebt verdomme niet eens de moeite genomen om op te zoeken over welke rassen het nou eigenlijk gaat.
:O: Enne...ken jij mij als persoon dat je deze vreselijke stempel op mijn hoofd durft te plakken. Nee, ik ben een hondenliefhebber en je maakt mij echt heel boos met de dingen die je over mij plaatst. Ik denk eerder dat de Pitbull nu verboden is door mensen zoals jij.
Kijk. Daar ga je weer. Je hebt geen flauw benul wie ik ben en wat voor honden ik heb en toch ben je al weer aan het oordelen.
1. Ik ben niet bezig met stoer zijn. Ik ben op het eerste gezicht eerder saai en braaf dan asociaal of macho.
2. Ik heb geen pit bull of andere "vechthond" maar vind ze wel mooi.
3. Jij bent hier degene die met etiketjes strooit dus hou dat vermoorde onschuld-gedoe maar voor je.
Even reageren op nummer 3....kijk daar ga je weer, je weet totaal niet wie ik ben en of ik met vermoorde onschuld-gedoe bezig ben...en toch ben je alweer aan het oordelen!!! :piew: WIE is er nu aan het oordelen.

Met wat voor etiketten ben ik aan het strooien, geef me daar eens uitleg over.

Alleen je laatste opmerking al. "Tot ze er dood bij neervallen."
Je hebt geen flauw benul wat een pit bull is, hoe een gevecht er uit ziet en wat voor mensen daar wel en niet bij betrokken zijn.

Sterker nog. Ik denk dat jij niet eens een pit bull van een ambull kan onderscheiden maar je denkt wel overal iets over te moeten vinden.

Ik heb twee kleine hondjes die allebei niet eens op een "vechthond" lijken maar toch ging je er alvast van uit dat ik "zo'n type ben dat voor het verbod gezorgd heeft" en dat ik die honden dus wel zal hebben want anders was ik het wel met jou eens.

En dan nog wat. Als je op de hoogte was dan had je geweten dat dat verbod helemaal niet gebaseerd is op incidenten met pit bulls maar met Haagse PR-stunts. Er is geen enkel verschil te bekennen tussen de tijd voor de wet, net na de wet en nu. Dat komt omdat het hele gevaarlijke pit bull probleem nooit bestaan heeft.

Je bent op zo verschrikkelijk veel punten zo duidelijk niet op de hoogte dat alles wat je concludeert de plank gigantisch misslaat.
Ik geloof dat wij elkaar gewoon niet begrijpen. Jij legt op alles wat ik zeg een korrel zout en vat het heel persoonlijk op. En nee, ik was er niet meteen van uitgegaan dat jij zo'n hond hebt...en nee, niemand hoeft het met mij eens te zijn binnen een discussie...er zijn ook mensen die WEL zo'n hond hebben en het toch met mij eens zijn. En misschien ben ik niet geheel op de hoogte...maar mijn topic gaat NIET over de rassen maar over de MENSEN. Waarom lezen mensen toch zo slecht???

Ik wordt eerlijk gezegd een beetje moe en geirriteerd over de manier dat jij schrijft...dit heeft allemaal niks meer met een discussie te maken. Dit is elkaar gewoon aanvallen.
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Frenkie schreef: Ik geloof dat wij elkaar gewoon niet begrijpen. Jij legt op alles wat ik zeg een korrel zout en vat het heel persoonlijk op. En nee, ik was er niet meteen van uitgegaan dat jij zo'n hond hebt...en nee, niemand hoeft het met mij eens te zijn binnen een discussie...er zijn ook mensen die WEL zo'n hond hebben en het toch met mij eens zijn. En misschien ben ik niet geheel op de hoogte...maar mijn topic gaat NIET over de rassen maar over de MENSEN. Waarom lezen mensen toch zo slecht???
Misschien schrijf je wat onduidelijk....

In heb 20 jaar geleden een bullterrier gehad. En dat werkte toendertijd zeker niet statusverhogend, noch stoer. De meesten dachten dat ik een varken aan de lijn had en vonden haar aartslelijk.

En nu heb ik teckels en wil niet eens weten welke status mij toebedeeld wordt.

Het kan van alles en ook niets zeggen over mensen hoe ze gekleed zijn, hun partnerkeuze, de buurt waarin ze wonen en welke honden ze hebben.
Het (voor) oordeel dat je daarover hebt zegt ook niets over hen, maar over jou.
Diego
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diego »

Ben dit nou al een tijdje aan het volgen en sta versteld van het gezeik over het vechten zelf!

Wat maakt het in godsnaam uit als een hond de benen neemt of jou hond wel ff een Pitbull de benen liet nemen, en dat andere gezeik over welke hond wel ff zal winnen :denken:

Is dat nou niet net dat stoere gedoe wat bijna iedereen hier ontkent te doen met zijn hond???

Zal mij een zorg zijn welke hond er vandoor gaat en welke er wint, en als dat wel belangrijk voor je is ben je geen hond waardig maar ben je al net zon achterlijk figuur als die eikels die lopen te geilen op hondengevechten!

Je schapendoezen ophitsen? grote vent ben jij dan! Had dan zelf persoonlijk gezorgd dat die kerel zich gedroeg en laat je honden dat niet opknappen! Zielig figuur!
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne schreef:
Frenkie schreef: Ik geloof dat wij elkaar gewoon niet begrijpen. Jij legt op alles wat ik zeg een korrel zout en vat het heel persoonlijk op. En nee, ik was er niet meteen van uitgegaan dat jij zo'n hond hebt...en nee, niemand hoeft het met mij eens te zijn binnen een discussie...er zijn ook mensen die WEL zo'n hond hebben en het toch met mij eens zijn. En misschien ben ik niet geheel op de hoogte...maar mijn topic gaat NIET over de rassen maar over de MENSEN. Waarom lezen mensen toch zo slecht???
Misschien schrijf je wat onduidelijk....

In heb 20 jaar geleden een bullterrier gehad. En dat werkte toendertijd zeker niet statusverhogend, noch stoer. De meesten dachten dat ik een varken aan de lijn had en vonden haar aartslelijk.

En nu heb ik teckels en wil niet eens weten welke status mij toebedeeld wordt.

Het kan van alles en ook niets zeggen over mensen hoe ze gekleed zijn, hun partnerkeuze, de buurt waarin ze wonen en welke honden ze hebben.
Het (voor) oordeel dat je daarover hebt zegt ook niets over hen, maar over jou.
Waarom zegt dat iets over mij?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”