Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Truttig?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Wij willen Bram wel te logeren hebben hoor :cheer:

Ik vraag me alleen inderdaad af of hij dat prettiger zal vinden dan bij de dagopvang...
Daar had ik natuurlijk ook wel aan gedacht :wink: , maar het is idd de vraag of ik dan niet eigenlijk mezelf een plezier doe ipv Bram. Hij is zo gewend aan de medewerkers en vaste honden, dat het daar een hele stabiele omgeving voor hem is.

Maar wel lief van je!
Ja, inderdaad, dat vraag ik me dus ook af. Alhoewel ik bijna zeker weet dat Moos en/of Saar zich wel prettiger zouden voelen bij iemand thuis waar ze 's avonds ook lekker tegen aan op de bank mogen liggen. Maarrrr Moos en Saar zijn ook geen dagopvang gewend natuurlijk :wink:
En Bram kent mij ook weer niet zo heel erg goed.

Ik denk dat het ook het handigst is om Bram daar een nachtje te laten slapen, en te kijken hoe dat gaat. Alhoewel 1 nachtje dan ook weer anders is dan 2 weken natuurlijk....
Je mag hem ook weleens een nachtje hier brengen als je allebei de opties 'uit wil proberen'. Kijken we hoe dat gaat, en hoe de dagopvang gaat :wink:
:ok:

Alleen nu nog niet, want ik moet eerst het alleen zijn opbouwen. Nu zou ik een flinke rekening van je krijgen voor alle kapotte meubels :wink:

hahahaha, als jij op vakantie gaat als ik collegevrije weken heb, neem ik een paar vakantiedagen op van mijn werk (ik ga toch nooit op vakantie, tenminste niet genoeg om mijn 4 weken op te maken). Dan hoeven ze alleen maar af en toe 15 min. alleen te zijn als ik boodschappen ga doen. Om Bram, Moos en Saar een paar uur alleen thuis te laten, dat zou ik niet echt aandurven denk ik...
Maarrr leer hem inderdaad eerst maar om ook in die 15 min. niet mijn houten bankframe onderhanden te nemen :smile:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:

Maarrr leer hem inderdaad eerst maar om ook in die 15 min. niet mijn houten bankframe onderhanden te nemen :smile:
Dan moet ik het Prenatal hekje meenemen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:

hahaha, ja, dat is wel een goed idee, dan kan Brammie in de gang; sloopveilig :ok:

Hmmm, nou ja, afgezien van dat antieke ladenkastje..........
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Moos schreef:

hahaha, ja, dat is wel een goed idee, dan kan Brammie in de gang; sloopveilig :ok:

En de katten :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
Moos schreef:

En de katten :smile:
Nee, die kunnen in de slaapkamer, dat had ik al bedacht :mrgreen:
Afbeelding
Higgins

Ongelezen bericht door Higgins »

bernersennenfan schreef:Even een vraagje; Bram is de dagopvang gewend, dus hij is wel sociaal naar andere mensen? En niet bang voor vreemden?

Toen ik Nebla nog alleen had was ze zeer eenkennig en hing bijna letterlijk aan Clemens en mij, we zijn toen vorig jaar een week weggeweest en ze mocht niet mee en hebben we haar naar een hondenpension gebracht. Hele lieve hondenvrienden met veel verstand en opleiding hiervan, heel schoon en ze werd 4 x per dag op de hei uitgelaten..

Maarrr elke dag moest de opvang weer opnieuw haar voorzichtig benaderen 'eerst onder het bekkie aaien' lief toespreken en dan was ze nog wantrouwig..

Ik heb gehuild toen we haar wegbrachten en heb 2x gebeld in de week dat we op vakantie waren en dan lag ik 's avonds in bed en dan dacht ik; hoe is het met mijn meisje?

Toen wij haar op gingen halen was ze helemaal buiten zinnen en joelde,gilde huilde etc alles bij elkaar en we werden bedolven onder kusjes! Het was 1 streep; de auto in!

Zelfs de honderverzorgster zei; (ze wist dat Bob binnenkort bij ons kwam)
'Je kunt haar het beste de volgende keer samen met Bob brengen, dan is het iets beter voor haar uit te houden.. Ze is enorm aan jullie gehecht en kan dit niet zo goed als een andere sociale hond, die niet super wantrouwig is naar vreemden. Bob is gewoon een standaard berner qua gedrag, waaks, onbevreesd en vriendelijk tov vreemden totdat de vreemde niet vriendelijk is tegen mij of hem :wink:

Misschien zit ik je hier helemaal te ontmoedigen, maar ik vertel alleen mijn persoonlijke ervaring..Bram is dagopvang gewend, dus dan ben je al een heel eind en denk ik niet dat het problemen zou geven, maar heb je zo'n hond als Nebla qua gedrag, dan zou ik het persoonlijk niet doen :wink:

Mochten de honden bij mijn volgende vakantie niet meekunnen,(ik ben daar wel naar op zoek, want ik vond het zonder hond niet echt geweldig)
dan gaan ze echt samen, want Nebla is super ongelukkig anders
Higgins is tot heden altijd meegeweest en dat bevalt ook prima hoor.
Wat hierboven word besproken herken ik in Higgins. Dit gedrag vertoont hij ook als ik bv met mijn moeder op pad gaat en hij alleen daar op het huis moet passen. Als er een hond bij is heeft hij het minder, maar vertoont hij dit gedrag wel. Alleen al die gedachte dat hij dat heeft, terwijl ik dan een drankje op een boulevard moet drinken..... nee ik ga wel terug om hem op te halen :wink:
Als ik wist dat hij hier geen last van had, was het wel anders geweest hoor dan kon hij bij mijn moeder logeren, maar het is niet zo... en dat geeft niet, gaat hij lekker mee :mrgreen:
MastiffStorm
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MastiffStorm »

wij zijn deze zomer met de hond naar de ardenne geweest en dat ging heel erg goed.
Ik deed het zo weer over.
Niet iedere hond kan tegen het reizen en een vreemde plek.
Maar dat was bij ons geen probleem.
groetjes joyce :mrgreen:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

MastiffStorm schreef:wij zijn deze zomer met de hond naar de ardenne geweest en dat ging heel erg goed.
Ik deed het zo weer over.
Niet iedere hond kan tegen het reizen en een vreemde plek.
Maar dat was bij ons geen probleem.
groetjes joyce :mrgreen:
het ligt er ook wel een beetje aan waar je naar toe gaat.
Onze max ligt op 5 a 6 uur rijden naar het zuiden.
Dat is voor Diesel al een pittige reis, en dat is echt gevalletje van oost- west thuis best....
Dan is het ook niet gelijk heel erg heet.
Wij namen onze golden ook twee jaar mee naar spanje.
Dat ging prima , maar die reis was vooral de laatste keer heel stressvol voor hem.
Puck kan overal mee naar toe. Ook qua temperatuur maakt dat niet uit omdat wij altijd in een (koel) huis met een flinke tuin verblijven.
Maar met twee honden kunnen we niet terecht daar waar wij graag op vakantie gaan en ik ben best huiverig voor reakties in spanje zoals Deborah al aangaf .
En dan heb ik ook nog een aaibaar uitziende golden die niet van vreemde mensen houdt ( en op vakantie mist iedereen zijn eigen hond en gaat mijn honden knuffelen)

Als ons huis klaar is (wij zijn aan het bouwen) komt er oppas hier in huis.
Of familie, of iemand anders die ik vertrouw .
Dan hebben we ook kippen en een duo geitjes dus dan is er wat meer te verzorgen wat niet zo maar uit logeren gaat...

Ik denk dat vertrouwdheid voorop staat.
Marion zei dat pazje bij haar hetzelfde krijgt als thuis.
Dat geldt dus ook voor Diesel met mijn mams, en ik denk, Bram met de dagopvang. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”