Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Presa
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Dat zou ik niet weten. Ik ken ze alleen uit mijn hondenencyclopedie en van het surfen op internet.Mol schreef:nou das niet waar hoor of je de echte Presa heb of de zo genoemde DogoReini schreef:Perro de Presa Canario, Presa Canario, Dogo Canario.....
Naam maakt niet uit, ik vind ze geweldig
is een wereld van verschil.
mol
Er zal vast veel verschil in zitten maar daar heb ik me nooit zo in verdiept.
Ik dacht dat de presa canario tegenwoordig als dogo canario door het leven ging, dat de naam dus was veranderd

Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Mol
- Zeer actief
ja en nee het ras presa wordt nog steeds gefokt en er zijn dan ook fokkers in spanje die de dogo canario dan ook niet erken als zijnde presaReini schreef:Dat zou ik niet weten. Ik ken ze alleen uit mijn hondenencyclopedie en van het surfen op internet.Mol schreef:nou das niet waar hoor of je de echte Presa heb of de zo genoemde DogoReini schreef:Perro de Presa Canario, Presa Canario, Dogo Canario.....
mol
Ik dacht dat de presa canario tegenwoordig als dogo canario door het leven ging, dat de naam dus was veranderd
mol

-
- Zeer actief
Aha, dat wist ik niet. Welke variant is dan erkend door de F.C.I.? Ik dacht dat in mijn encyclopdie (maar die heb ik niet bij de hand) de 'perro de presa canario' staat.Mol schreef: ja en nee het ras presa wordt nog steeds gefokt en er zijn dan ook fokkers in spanje die de dogo canario dan ook niet erken als zijnde presa
mol
Op vakantie in Kos heb ik er eén gezien en die was geweldig mooi. Dat was voor het eerst (en gelijk ook voor het laatst) dat ik er eén in het echt heb gezien.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- linda
- Zeer actief
Wat is t verschil tussen deze rassen dan Mol? Ik dacht ook dat t dezelfde waren,maar ik heb er dan ook de ballen verstand niet vanMol schreef:ja en nee het ras presa wordt nog steeds gefokt en er zijn dan ook fokkers in spanje die de dogo canario dan ook niet erken als zijnde presaReini schreef:Dat zou ik niet weten. Ik ken ze alleen uit mijn hondenencyclopedie en van het surfen op internet.Mol schreef:nou das niet waar hoor of je de echte Presa heb of de zo genoemde DogoReini schreef:Perro de Presa Canario, Presa Canario, Dogo Canario.....
mol
mol

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
- Mol
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
dat verschil is nog veel groter de PC is een waak en vee hond van oorsprong, de Alano is een jacht hond en dat hun uiterlijk is ook heeeel verschillentlittle-wolf schreef:en met de alano? wat is daar het verschil mee met de dc en pc?
was geloof ik ook familie van elkaar?
bij de presa mag de kleur zwart gefokt worden. bij de dc niet.
mol

- little-wolf
- Zeer actief
Mol schreef:dat verschil is nog veel groter de PC is een waak en vee hond van oorsprong, de Alano is een jacht hond en dat hun uiterlijk is ook heeeel verschillentlittle-wolf schreef:en met de alano? wat is daar het verschil mee met de dc en pc?
mol
die paar plaatjes die ik gezien heb, vonk veel op een canarie lijken.
maar ben dan ook niet geoefend,
kazan, is dat meer een dc of een pc ?
- Mol
- Zeer actief
kazan?little-wolf schreef:Mol schreef:dat verschil is nog veel groter de PC is een waak en vee hond van oorsprong, de Alano is een jacht hond en dat hun uiterlijk is ook heeeel verschillentlittle-wolf schreef:en met de alano? wat is daar het verschil mee met de dc en pc?
mol
mol

-
- Zeer actief
Mol schreef:kazan?little-wolf schreef:Mol schreef:dat verschil is nog veel groter de PC is een waak en vee hond van oorsprong, de Alano is een jacht hond en dat hun uiterlijk is ook heeeel verschillentlittle-wolf schreef:en met de alano? wat is daar het verschil mee met de dc en pc?
mol
mol
Hans.
- Mol
- Zeer actief
hahahahah das meer hollandse import smous hond naar spanjeAngel-eyes schreef:Mol schreef:kazan?little-wolf schreef:Mol schreef: dat verschil is nog veel groter de PC is een waak en vee hond van oorsprong, de Alano is een jacht hond en dat hun uiterlijk is ook heeeel verschillent
mol
mol
Hans.
mol

- little-wolf
- Zeer actief
Mol schreef:kazan?little-wolf schreef:Mol schreef:dat verschil is nog veel groter de PC is een waak en vee hond van oorsprong, de Alano is een jacht hond en dat hun uiterlijk is ook heeeel verschillentlittle-wolf schreef:en met de alano? wat is daar het verschil mee met de dc en pc?
mol
mol

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ight=kazan

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Nou er zit aardig verschil tussen een Alano en een Presa hoorlittle-wolf schreef:Mol schreef:dat verschil is nog veel groter de PC is een waak en vee hond van oorsprong, de Alano is een jacht hond en dat hun uiterlijk is ook heeeel verschillentlittle-wolf schreef:en met de alano? wat is daar het verschil mee met de dc en pc?
mol

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- little-wolf
- Zeer actief
cloris schreef:Nou er zit aardig verschil tussen een Alano en een Presa hoorlittle-wolf schreef:Mol schreef:dat verschil is nog veel groter de PC is een waak en vee hond van oorsprong, de Alano is een jacht hond en dat hun uiterlijk is ook heeeel verschillentlittle-wolf schreef:en met de alano? wat is daar het verschil mee met de dc en pc?
mol
je heb gelijk. heb ff zitten kijken op google.

- Mol
- Zeer actief
little-wolf schreef:Mol schreef:kazan?little-wolf schreef:Mol schreef: dat verschil is nog veel groter de PC is een waak en vee hond van oorsprong, de Alano is een jacht hond en dat hun uiterlijk is ook heeeel verschillent
mol
mol![]()
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ight=kazan
kijk das nou een Echte Presa
dit is een alano

mol

- little-wolf
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
The temperament of the Alano is very dominant and serious but very controllable by his master, acting submissively towards him/her. This breed is very affectionate with the family and people they know. It is also extremely patient and good with children. They are reliable, stable, very obedient and bark very little. However, the Alano will watch strangers with suspicion, attacking with little warning, only when the situation requires it. When holding wild animals with it's jaws, regardless of the size, nature, or aggressiveness of the animal, the Alano totally ignores feelings like pain or fear and will not surrender until he is told to do so or until he achieves the orders given. The Alano will fight to the death to follow orders, fighting the wild boar or the bull until the end. They are a fearless, loyal, devoted, hard worker. Well-balanced & stable, self-confidant with a very high pain threshold. Powerful and protective, but not aggressive. These characteristics of the breed are not fully apparent until the animal reaches full maturity, which usually happens when the dog reaches 2 1/2 years old or older. Because this breed is bred to function in packs as a team, he is good and sociable around other dogs. Enjoying a good romp, playing and just having fun. However, the Alano will not back down if challenged by them. The Alano Español, like all mastiff type breeds, should have a dominant owner. They can climb trees with amazing cat-like agility and are capable of leaping to great heights from a stand-still position. The Alano can be difficult to housebreak, which makes this breed best as an outside dog. Male Alano puppies tend to chew and be more destructive than female Alano puppies.
mol
mol

- little-wolf
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- cloris
- Zeer actief
Deze honden worden in hun omgeving nooit binnengehouden vandaar dat de rassenstandaard dit ook meldt, het is daar normaal; grotere honden horen buiten.
Net zo goed als dat er weinig Argentijnen zijn die hun Dogo-Argentino binnen houden
Net zo goed als dat er weinig Argentijnen zijn die hun Dogo-Argentino binnen houden

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Joy C
- Zeer actief
Ja, maar ze zouden dus theoretisch gezien ook binnen kunnen? Het is net wat je zegt, in dat soort landen wordt er sowieso al anders met honden in het algemeen omgegaan.cloris schreef:Deze honden worden in hun omgeving nooit binnengehouden vandaar dat de rassenstandaard dit ook meldt, het is daar normaal; grotere honden horen buiten.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- cloris
- Zeer actief
Theoretisch gezien kan alles natuurlijk, maar een goede Alano kan je hier nog niet vinden, dus moet je richting Spanje gaan denken he, en dan is het "buitenhond" zijn natuurlijk nog wel heel erg aanwezig 

- little-wolf
- Zeer actief
- Joy C
- Zeer actief
Ik blijf waarschijnlijk toch wel in de herders, maar ik vind het gewoon zo nu en dan leuk om te kijken wat voor rassen er nog meer voldoen aan de eisen die ikzelf heb en natuurlijk goed passen bij mijn thuissituatie.cloris schreef:Theoretisch gezien kan alles natuurlijk, maar een goede Alano kan je hier nog niet vinden, dus moet je richting Spanje gaan denken he, en dan is het "buitenhond" zijn natuurlijk nog wel heel erg aanwezig
Bij mij zijn de honden doorgaans buiten overdag. Beter gezegd, dan mogen ze zelf kiezen. 's avonds zijn ze lekker bij ons in de woonkamer en slapen doen ze 's nachts in hun eigen bijkeuken, van waaruit ze natuurlijk ook de boel nog goed in de gaten kunnen houden.

Groetjes Joyce