Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jouw aandachtspunten

Moderator: moderatorteam

Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Angel-eyes schreef:Ik heb geen aandachtspunten.
idem
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Renske schreef:
idem
Oh jee.....
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Inge schreef:
qyan schreef: Dat moet ik nu ook doen Inge, alleen het weten en het doen zijn nog 2 hele verschillende dingen :mrgreen:
Soms doe ik het en soms ook nog niet
Maar we hebben nog een paar weken :mrgreen:
Hahaha...dat herken ik ook wel. Gewoon tijdens het volgen denk ik er wel aan (meestal), maar ik moet het dus ook doen als ik door de groep volg en rechtsom een persoon heen moet. Doordat mijn eigen draai dan korter is versnelt Marouck (op zich logisch want zij moet een wat grotere draai maken) maar ze versnelt teveel waardoor ze weer voorkomt. Ook dan moet ik dus direct linksom draaien maar dat vergeet ik nog weleens. :19:
Tijdens het appèl lopen heb ik het altijd erg warm door de concentratie van mezelf op dingen die ik niet moet vergeten :mrgreen:
Precies....heel herkenbaar :mrgreen:
En dan op een gegeven moment door al dat gedraai ook niet meer weten welke kant je ookal weer op moest :mrgreen:
Op die momenten ben je idd meer met jezelf als met je hond bezig, waardoor je hond nog meer voor gaat lopen.
Maar we komen er allebei wel........ooit :mrgreen:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Inge O schreef:
Eline* schreef:Ik doe alles fout, ik lul hele zinnen, beweeg mijn hele lijf en wijs keurig de weg als dat nodig is. Mijn honden luisteren echter gewoon prima, dus ik vind zelf dat ik het prima doe. Maar goed; ik zit dan ook niet op school.
Ik blijf het jammer vinden dat trainingen op dit soort dingen letten. Een luisterende hond bepaalt of je het wel of niet goed doet en niet het feit of je veel of weinig praat, met je hoofd de hoelahoep draait en weet ik het.
Maar goed; waarschijnlijk zit ik omdat ik er zo over denk dus ook niet op gehoorzaamheidsdingen! :mrgreen:
Stang schreef:Ik maak dezelfde 'fout' als jij Inge
Alhoewel ik het niet echt als fout zie, maar juist doelbewust hand- en lichaamstaal aangeleerd heb. Alleen ging ik hiermee dus vierkant op mijn bek toen ik voor vzh/bh ging trainen, omdat je daar absoluut niet mag inwerken 'hou dat vingertje bij je!!' werd wel 80 keer gezegd
Ik heb het dus uiteindelijk netjes gedaan bij de training en het examen en gelukkig kende Kaya dus ook de woordcommando's zonder lichaamstaal, alleen moest ik het zelf afleren.
Thuis ben ik gewoon weer verder gegaan met mijn lichaamstaal en handgebaren omdat ik het gewoon handig vind om bv op afstand niet te hoeven schreeuwen, maar alleen een signaal te geven.
bedankt, jullie hebben allebei al netjes verteld wat ik ook wilde zeggen. ik zit dus wél op training, maar word om die reden ook als de vreemde eend in de bijt bekeken. tja, dan maar vreemde eend :pffff: :mrgreen: .
En ook hier een heel bewegelijk vrouwtje :mrgreen: Stokjes en balletjes worden aangewezen....Jongens DAARRRRRR DAHHAAAARRRRR ligt de bal, roep ik al wijzend :smile:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mark-fryslan schreef:
Renske schreef:
idem
Oh jee.....

Wat oh jee....
Mark-fryslan
Zeer actief

Ik lig vaak overhoop met mensen die van zichzelf vinden dat ze geen aandachtspunten hebben. Ik vind dat vaak hele nare en eigenwijze mensen. Maar dat is mijn gevoel en dat zegt dus niks over jullie persoonlijk natuurlijk.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

Rob*
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:Ik lig vaak overhoop met mensen die van zichzelf vinden dat ze geen aandachtspunten hebben. Ik vind dat vaak hele nare en eigenwijze mensen. Maar dat is mijn gevoel en dat zegt dus niks over jullie persoonlijk natuurlijk.

Groetjes Mark

Nou ik heb meer moeite met van die kut zeikerds die maar alles zo serieus nemen met hun hondje, maar dat is ook niks persoonlijks hoor.

groetjes Rob
Renske
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:Ik lig vaak overhoop met mensen die van zichzelf vinden dat ze geen aandachtspunten hebben. Ik vind dat vaak hele nare en eigenwijze mensen. Maar dat is mijn gevoel en dat zegt dus niks over jullie persoonlijk natuurlijk.

Groetjes Mark
Mensen die alles perfect willen met hun hond, daar heb ik een hekel aan.
Mark-fryslan
Zeer actief

Dan was mijn voorgevoel toch wel goed dus. Ik laat jullie vrij hoor om dat zo te vinden. Ik kan alleen in de winter als het heel hard gevroren heeft over het water lopen dus ik ga jullie niet de les lezen.

Groetjes Mark

Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Mark-fryslan schreef:Dan was mijn voorgevoel toch wel goed dus. Ik laat jullie vrij hoor om dat zo te vinden. Ik kan alleen in de winter als het heel hard gevroren heeft over het water lopen dus ik ga jullie niet de les lezen.

Groetjes Mark
Sorry hoor, maar waar slaat deze reactie op? :denken:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:Dan was mijn voorgevoel toch wel goed dus. Ik laat jullie vrij hoor om dat zo te vinden. Ik kan alleen in de winter als het heel hard gevroren heeft over het water lopen dus ik ga jullie niet de les lezen.

Groetjes Mark

Die moet je me eens dan uitleggen.....als het hard gevroren heeft???jawel....dus hard is minus 10-15 graden vorst en dan ligt er nog steeds water???dan ben je of dom of jezus :denken:
Mark-fryslan
Zeer actief

Angel-eyes schreef: Die moet je me eens dan uitleggen.....als het hard gevroren heeft???jawel....dus hard is minus 10-15 graden vorst en dan ligt er nog steeds water???dan ben je of dom of jezus :denken:
Ik wou er mee aangeven dat ik juist Jezus niet ben (heb ook niet de illusie) dus ik voel niet de behoefte om jullie op andere gedachten te helpen.

Groetjes Mark

Renske
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
Angel-eyes schreef: Die moet je me eens dan uitleggen.....als het hard gevroren heeft???jawel....dus hard is minus 10-15 graden vorst en dan ligt er nog steeds water???dan ben je of dom of jezus :denken:
Ik wou er mee aangeven dat ik juist Jezus niet ben (heb ook niet de illusie) dus ik voel niet de behoefte om jullie op andere gedachten te helpen.

Groetjes Mark
oh, dan geef je dus zelf aan dat je dom bent.
Rob*
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:

Groetjes Mark

Hoe kan jij dan over water lopen wat bevroren is?
Mark-fryslan
Zeer actief

Renske schreef: oh, dan geef je dus zelf aan dat je dom bent.
Om met mensen als jou te kunnen communiceren doe ik mijn wel eens dommer voor dan dat ik ben ja.

Maar goed laat me te veel meeslepen door jullie. Jullie verzieken maar lekker de topic.

De groeten

Mark

Rob*
Zeer actief

Renske schreef:
Mark-fryslan schreef:

Groetjes Mark
oh, dan geef je dus zelf aan dat je dom bent.

:mrgreen: :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
Renske schreef: oh, dan geef je dus zelf aan dat je dom bent.
Om met mensen als jou te kunnen communiceren doe ik mijn wel eens dommer voor dan dat ik ben ja.

Maar goed laat me te veel meeslepen door jullie. Jullie verzieken maar lekker de topic.

De groeten

Mark

Sorry hoor, maar je komt zelf met een opmerking alsof je dus iets wilt zeggen daarmee, kijk ik heb een hond en geen soort levend iets wat maar met iedere knip moet doen wat ik wil, ik kan alles met me hond wat ik wil, ik train hem niet helemaal niks, enige wat ik heb gedaan is kijken en nog eens kijken wat mijn boxertje noe doet in bepaalde situaties en dat bleef ik voor, en hop zonder mijn hond helemaal te drillen is het voor mij een perfect boxertje met al zijn gebreken erbij maakt hij het protret wat het nu is, jij hebt een door mensen handen gevormt karakter in je hondje :ok:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Renske schreef: Mensen die alles perfect willen met hun hond, daar heb ik een hekel aan.
Het gaat toch niet om het perfect doen?
Het gaat er om dat er valkuilen zijn waar je bij elke hond weer intrapt, of dat nu in de training is of gewoon in de thuissituatie.
Bv. dat je consequent jezelf voorneemt dat de volgende hond écht niet op de bank mag en die vervolgens daar prinsheerlijk ligt. :mrgreen:
Of dat je je voorneemt niet bij voorbaat de riem in te korten (en zo spanning op de lijn te zetten) als je een andere hond voorbij loopt en je jezelf er toch weer op betrapt dat je dat doet.
Dat soort dingen bedoel ik dus, het heeft niet persé met training te maken.
Toevallig in mijn geval wel, maar ik ben verre van perfect hoor, wil dat ook niet zijn. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rob*
Zeer actief

Inge schreef: Bv. dat je consequent jezelf voorneemt dat de volgende hond écht niet op de bank mag en die vervolgens daar prinsheerlijk ligt. :mrgreen:

Prachtig is dat...Blisje doet niet anders en dan zeg ik weer ERAF!!!!!......en dat doet ie dan en ik ga dan effe naar de keuken wat drinken pakken en ik kom terug en wie ligt er weer?????Tadaaaaaaa....BLISJE hahahaha :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: en als je dan die kop ziet kijken of ie wil zeggen:Ja wat ergens moeite mee dat ik hier lig???En dan ga ik lekker naast hem liggen en lekker knuffen, heerlijk hoor als je je nergens druk om maakt hoe je hond eigenwijs is, had ik maar geen boxer moeten nemen :ok:
Renske
Zeer actief

Inge schreef:
Renske schreef: Mensen die alles perfect willen met hun hond, daar heb ik een hekel aan.
Het gaat toch niet om het perfect doen?
Daar ging jouw stelling ook niet over en ik weet ook wel dat jij niet alles perfect doet en wilt doen :wink: .
Maar aan Mark zijn reacties te lezen hij wel en er zijn meer mensen die een perfect opgevoedde hond willen :kotz: .
Mark-fryslan
Zeer actief

Je bent er zelf mee begonnen en je wilde toch graag een reactie uitlokken? Of mag alleen jij provoceren?

Lees dan in ieder geval de topic eerst even door voordat je dingen gaat roepen die nergens over gaan. Dus leef gelukkig met je vooroordelen maar val mij er niet mee lastig.

Groetjes Mark

Renske
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Inge schreef: Bv. dat je consequent jezelf voorneemt dat de volgende hond écht niet op de bank mag en die vervolgens daar prinsheerlijk ligt. :mrgreen:

Prachtig is dat...Blisje doet niet anders en dan zeg ik weer ERAF!!!!!......en dat doet ie dan en ik ga dan effe naar de keuken wat drinken pakken en ik kom terug en wie ligt er weer?????Tadaaaaaaa....BLISJE hahahaha :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: en als je dan die kop ziet kijken of ie wil zeggen:Ja wat ergens moeite mee dat ik hier lig???En dan ga ik lekker naast hem liggen en lekker knuffen, heerlijk hoor als je je nergens druk om maakt hoe je hond eigenwijs is, had ik maar geen boxer moeten nemen :ok:
Waarom zeg je dan ERAF, maak je het jezelf alleen maar moelijk mee! Eens geaccepteerd, altijd geaccepteerd. Je moet het jezelf en je hond niet onnodig lastig maken. :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
Je bent er zelf mee begonnen en je wilde toch graag een reactie uitlokken? Of mag alleen jij provoceren?

Lees dan in ieder geval de topic eerst even door voordat je dingen gaat roepen die nergens over gaan. Dus leef gelukkig met je vooroordelen maar val mij er niet mee lastig.

Groetjes Mark

Was een antwoord op een vraag, meer niet of mag dat niet van jou?
Oh en ik val jou niet lastig hoor, wees maar niet bang dat doe ik je niet aan :ok:
Rob*
Zeer actief

Renske schreef:
Angel-eyes schreef:

Waarom zeg je dan ERAF, maak je het jezelf alleen maar moelijk mee! Eens geaccepteerd, altijd geaccepteerd. Je moet het jezelf en je hond niet onnodig lastig maken. :mrgreen:

Omdat ik erbij moet op de bank, meneertje heeft gerust de hele bank voor zichzelf :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:Ik lig vaak overhoop met mensen die van zichzelf vinden dat ze geen aandachtspunten hebben. Ik vind dat vaak hele nare en eigenwijze mensen.

Groetjes Mark

En die mensen??maken die zich nou ook zo druk als jou?Volgens mij ben jezelf heel moeilijk dan en wil je mensen iets opdringen wat hun niet nodig vinden, ik vind je maar een eng mannetje als ik deze zinnen een paar keer van je lees :kotz:
Renske
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Renske schreef:
Angel-eyes schreef:

Omdat ik erbij moet op de bank, meneertje heeft gerust de hele bank voor zichzelf :mrgreen:
Duidelijk :mrgreen: .
Mark-fryslan
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Nou ik heb meer moeite met van die kut zeikerds die maar alles zo serieus nemen met hun hondje, maar dat is ook niks persoonlijks hoor.

groetjes Rob
Het ging mij om deze achterliggende gedachte waar ik je op aanspreek. Maar dat weet je zelf ook donders goed.

Met zo'n gedachte kun je met tal van argumenten aankomen waarom het goed en leuk is met je honden te werken maar dat is dan aan dove mansoren gericht. Vandaar mijn houding. Dus die moeite wil ik mezelf besparen.

Groetjes Mark

Rob*
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
Angel-eyes schreef:

groetjes Rob
Het ging mij om deze achterliggende gedachte waar ik je op aanspreek. Maar dat weet je zelf ook donders goed.

Met zo'n gedachte kun je met tal van argumenten aankomen waarom het goed en leuk is met je honden te werken maar dat is dan aan dove mansoren gericht. Vandaar mijn houding. Dus die moeite wil ik mezelf besparen.

Groetjes Mark

Was een reactie op een actie weer van jou, dus je draait iets nu om :ok:
Mark-fryslan
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Mark-fryslan schreef:Ik lig vaak overhoop met mensen die van zichzelf vinden dat ze geen aandachtspunten hebben. Ik vind dat vaak hele nare en eigenwijze mensen.

Groetjes Mark

En die mensen??maken die zich nou ook zo druk als jou?Volgens mij ben jezelf heel moeilijk dan en wil je mensen iets opdringen wat hun niet nodig vinden, ik vind je maar een eng mannetje als ik deze zinnen een paar keer van je lees :kotz:
Narcistisch ingestelde mensen maken zich alleen maar druk om zichzelf. Dus zeker niet om mij. Is dat een antwoord op je vraag?

Groetjes Mark

Rob*
Zeer actief

Mark-fryslan schreef:
Angel-eyes schreef:

Groetjes Mark

Narcistisch ingestelde mensen maken zich alleen maar druk om zichzelf. Dus zeker niet om mij. Is dat een antwoord op je vraag?

Groetjes Mark

Narcistische mensen houden van zichzelf omdat ze gewoon zo goed zijn, is niks mis mee hoor :ok:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”