Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Truttig?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Truttig?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mijn omgeving vindt mij nogal truttig dat ik deze winter niet op een verre vakantie ga, zoals meestal. De reden is dat ik Bram niet twee weken (of langer...) alleen wil laten. Natuurlijk is hij helemaal gewend op de opvang, maar hij weet wel dat ik hem aan het eind van de dag altijd kom ophalen.

Wat zijn jullie ervaringen met de reacties van honden als je op vakantie gaat en de hond niet meeneemt? Ik zie op de opvang natuurlijk ook altijd vakantiehonden en veel van die honden zien er niet gelukkig uit, maar dat kan ook een spiegeling van mijn eigen gevoelens zijn.

Ik wil Bram in het vervolg in de zomer altijd meenemen op vakantie, maar ik zou het wel leuk vinden om ergens in de komende 15 jaar nog een keer naar Thailand/Cuba/Florida oid te vliegen. Dus ben wel benieuwd of jullie er ervaring mee hebben. Helaas heb ik niemand in mijn omgeving die op Bram kan passen, dus de opvang is de enige oplossing.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Wij gaan al 3 jaar zonder Spiky op vakantie maar die gaat naar mijn ouders dus heb ik prima oppas vindt ikzelf.
Maar Alonso is vorig jaar naar de fokster terug gegaan voor 5 weken en dit jaar is hij voor het eerst voor 25 nachten in pension gegaan.
En ik moet zeggen dat dit perfect verlopen is en met terugkomst heb ik geen verandering aan hem gemerkt.
Wij denken als mensen maar een hond denkt echt niet terug aan jou als je op vakantie bent.
En volgend jaar hemelvaart gaat Spiky samen met Alonso in pension voor 4 nachten en de zomervakantie wordt voor Spiky weer bij mijn ouders en voor Alonso wel weer het pension.
Ik heb wel veel navraag gedaan over het pension en mijn ogen goed de kost gegeven toen ik ging kijken. Hoe reageren de honden op de eigenaar van het pension?? enz enz.

Maar ik vindt dat iedereen zelf moet weten of hij/zij zijn of haar hond voor vakantie wilt achterlaten.
Jij heb ook nog een hond die een maat heeft om mee te gaan maar ik zie ons gezin toch niet met 2 cc's in een stationwagon zitten met de caravan erachter naar een land waar het meer dan 30 graden is.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Truttig?

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Linda,

Voor mij geen vakantie zonder de dogjes, maar dat komt gewoon omdat ik het dan niet leuk vind om op vakantie te gaan.

Alleen..., ik denk dat dit:
Zoek stok! schreef:Natuurlijk is hij helemaal gewend op de opvang, maar hij weet wel dat ik hem aan het eind van de dag altijd kom ophalen.
niet helemaal waar is, hoor. Een hond weet echt niet dat hij ergens voor een dag is en dat zijn baas hem aan het eind van die dag weer op komt halen. Het is geen kind. :wink:
cane corso
Zeer actief

cane corso schreef:Wij denken als mensen maar een hond denkt echt niet terug aan jou als je op vakantie bent.
Scooby schreef:
Zoek stok! schreef:Natuurlijk is hij helemaal gewend op de opvang, maar hij weet wel dat ik hem aan het eind van de dag altijd kom ophalen.
niet helemaal waar is, hoor. Een hond weet echt niet dat hij ergens voor een dag is en dat zijn baas hem aan het eind van die dag weer op komt halen. Het is geen kind. :wink:
:ok:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik ben geen tegenstander van een goed pension, maar ik verkeer in de luxe positie dat ik een moeder heb die het heerlijk vindt om twee weken per jaar een hond te verwennen.
Puck ook bij haar vonden we geen goed idee.
Mijn moeder werkt fulltime, nam haar vakantie op conform onze vakantie.
Een pup die dan nog niet zindelijk was en niet langer dan 1,5 a 2 uur allen kon blijven vonden wij voor haar een enorme taak.
Met een hond als Diesel had ze alleen maar lusten en kon ze ook nog eens een paar uur weg.
Voor volgend jaar zomer heeft ze ze samen gereserveerd :mrgreen:
Ik ga als we klaar zijn met ons huis over op opvang in huis.
Want dan komt er nog een mastiff bij.

Als bram blij en happy is in de dagopvang, is hij dat ook voor een langere periode... :wink:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

cane corso schreef:Wij gaan al 3 jaar zonder Spiky op vakantie maar die gaat naar mijn ouders dus heb ik prima oppas vindt ikzelf.
Maar Alonso is vorig jaar naar de fokster terug gegaan voor 5 weken en dit jaar is hij voor het eerst voor 25 nachten in pension gegaan.
En ik moet zeggen dat dit perfect verlopen is en met terugkomst heb ik geen verandering aan hem gemerkt.
Wij denken als mensen maar een hond denkt echt niet terug aan jou als je op vakantie bent.
En volgend jaar hemelvaart gaat Spiky samen met Alonso in pension voor 4 nachten en de zomervakantie wordt voor Spiky weer bij mijn ouders en voor Alonso wel weer het pension.
Ik heb wel veel navraag gedaan over het pension en mijn ogen goed de kost gegeven toen ik ging kijken. Hoe reageren de honden op de eigenaar van het pension?? enz enz.

Maar ik vindt dat iedereen zelf moet weten of hij/zij zijn of haar hond voor vakantie wilt achterlaten.
Jij heb ook nog een hond die een maat heeft om mee te gaan maar ik zie ons gezin toch niet met 2 cc's in een stationwagon zitten met de caravan erachter naar een land waar het meer dan 30 graden is.
ik kan me herinneren dat je spiky wel meenam, beviel dat zo slecht?
Hoe is het trouwens met die zwarte kanjer.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Als wij meer dan een paar uurtjes weggaan gaan de honden allemaal naar pension.

De katten blijven maximaal tweedagen/1nachtje alleen thuis.

Volgens mij vinden onze kiddo's pension super, ze komen er doodmoe vandaan en de eerste paar dagen moeten ze altijd even uitrusten...LOL

Dus komende vakantie gaan de hondjes lekker 10 dagen pension samen met de kattekoppen....
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Even een vraagje; Bram is de dagopvang gewend, dus hij is wel sociaal naar andere mensen? En niet bang voor vreemden?

Toen ik Nebla nog alleen had was ze zeer eenkennig en hing bijna letterlijk aan Clemens en mij, we zijn toen vorig jaar een week weggeweest en ze mocht niet mee en hebben we haar naar een hondenpension gebracht. Hele lieve hondenvrienden met veel verstand en opleiding hiervan, heel schoon en ze werd 4 x per dag op de hei uitgelaten..

Maarrr elke dag moest de opvang weer opnieuw haar voorzichtig benaderen 'eerst onder het bekkie aaien' lief toespreken en dan was ze nog wantrouwig..

Ik heb gehuild toen we haar wegbrachten en heb 2x gebeld in de week dat we op vakantie waren en dan lag ik 's avonds in bed en dan dacht ik; hoe is het met mijn meisje?

Toen wij haar op gingen halen was ze helemaal buiten zinnen en joelde,gilde huilde etc alles bij elkaar en we werden bedolven onder kusjes! Het was 1 streep; de auto in!

Zelfs de honderverzorgster zei; (ze wist dat Bob binnenkort bij ons kwam)
'Je kunt haar het beste de volgende keer samen met Bob brengen, dan is het iets beter voor haar uit te houden.. Ze is enorm aan jullie gehecht en kan dit niet zo goed als een andere sociale hond, die niet super wantrouwig is naar vreemden. Bob is gewoon een standaard berner qua gedrag, waaks, onbevreesd en vriendelijk tov vreemden totdat de vreemde niet vriendelijk is tegen mij of hem :wink:

Misschien zit ik je hier helemaal te ontmoedigen, maar ik vertel alleen mijn persoonlijke ervaring..Bram is dagopvang gewend, dus dan ben je al een heel eind en denk ik niet dat het problemen zou geven, maar heb je zo'n hond als Nebla qua gedrag, dan zou ik het persoonlijk niet doen :wink:

Mochten de honden bij mijn volgende vakantie niet meekunnen,(ik ben daar wel naar op zoek, want ik vond het zonder hond niet echt geweldig)
dan gaan ze echt samen, want Nebla is super ongelukkig anders
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Daan schreef: ik kan me herinneren dat je spiky wel meenam, beviel dat zo slecht?
Hoe is het trouwens met die zwarte kanjer.
ja Daan Spiky is 2 keer mee geweest naar Spanje in de caravan en het eerste jaar is perfect gegaan. We hadden zelfs zoveel mensen om ons heen dat we geen rust meer hadden vonden we zelf.
Wel ben je beperkt omdat Spiky echt naar een hond wilt als hij deze ziet dus hem nooit alleen achter kan laten ergens aan een pin.
Daarbij kwam het dat hij het warm had en dit zielig was.
Het 2e jaar hadden we meer tegenstand van de bevolking en autoriteit.
Hij was eng en zwart en stond volgens veel mensen op de zwarte lijst dus moesten we hem op openbare gelegenheden gaan muilkorven iets wat ik vertikte omdat er geen 1 hond in Spanje gemuilkorfd liep.
Dus hebben we veel op de camping vertoefd en dit hadden we er graag voor over omdat hij mijn allesie is.
Maar het was dat jaar meer dan 35 gr dus Spiky heeft het erg moeilijk gehad en dit wilde we hem niet meer aan doen, heel de dag onder een parasol vast aan een paal.

Dus ook wij zijn in de geweldige positie dat mijn ouders op hem passen en dit gaat :ok: maar ook zij wonen in een kleiner huis en er is geen plaats maar zeker ook geen kracht :wink: om Alonso ook nog te nemen omdat zij ook een cc hebben.
Daarom hebben we bij Alonso gekozen voor een goed pension en daar heeft hij het dit jaar echt geweldig gehad en hij zag er perfect uit en ze waren helemaal gek van hem.
Dus volgend jaar gaat hij weer. :wink:

Met Spiky is het prima, heel lui en nog steeds mijn grote knuffelbeer.
Alleen naar andere reuen is hij niet meer zo tollerant alsdat hij was maar we denken dat dit komt omdat hij 2 keer gegrepen is door 2 reuen tegelijk want een andere verklaring hebben we er niet voor. :19:
En nogsteeds ECHT de baas over Alonso en die accepteerd dit geweldig dus het is zalig om 2 reuen in huis te hebben.
Afbeelding
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

ik verkeer in de luxepositie dat ik een vaste oppas voor Saar heb waar ze denk ik nog liever is dan hier thuis :roll:
Maar verder zou ik het niet laten om een hond in een pension te doen als ik alle vertrouwen zou hebben in het pension en dat de enige optie zou zijn om weer eens op vakantie te gaan. Voor die paar weken per misschien wel paar jaar? Als het een gezonde hond is (geestelijk en lichamelijk) dan zou ik niet bang zijn voor trauma's na twee weken pension...
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

cane corso schreef:
cane corso schreef:Wij denken als mensen maar een hond denkt echt niet terug aan jou als je op vakantie bent.
Scooby schreef:
Bram gaat nu altijd in de middag weer naar huis. Hij heeft er nog nooit overnacht. Dat verschil zal hij wel opmerken de eerste nacht.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
Ik wil Bram in het vervolg in de zomer altijd meenemen op vakantie, maar ik zou het wel leuk vinden om ergens in de komende 15 jaar nog een keer naar Thailand/Cuba/Florida oid te vliegen. Dus ben wel benieuwd of jullie er ervaring mee hebben. Helaas heb ik niemand in mijn omgeving die op Bram kan passen, dus de opvang is de enige oplossing.
Bij Bram zoals hij nu is zou ik hem "gerust" twee weekjes in de opvang laten. Zelfs bij Buffy zou ik het gerust aandurven als ze gewend was en er hondenvriendjes voor haar zijn.

Ik denk ook dat als je zo'n reis lang van te voren afspreekt dat het via je contacten via internet wel zal lukken om Bram bij een hondenvriendje onder te brengen waar je genoeg vertrouwen in hebt en die je inmiddels aardig kent.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef:
cane corso schreef:
Scooby schreef:
Bram gaat nu altijd in de middag weer naar huis. Hij heeft er nog nooit overnacht. Dat verschil zal hij wel opmerken de eerste nacht.
Ja dat denk ik dus ook. Ik ben wel van plan om hem een keer een weekendje daar te laten om te kijken hoe dat gaat. Zo kan ik het natuurlijk uittesten.

Ik snap wel dat Bram geen kind is, maar volgens de opvang wordt Bram altijd onrustig rond de tijd dat ik hem kom ophalen. Dat is hij dus wel degelijk gewend.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

bernersennenfan schreef:Even een vraagje; Bram is de dagopvang gewend, dus hij is wel sociaal naar andere mensen? En niet bang voor vreemden?
Nee, Bram is totaal niet eenkennig en vindt (bijna) alle mensen leuk. Dat is dus geen probleem.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef: Bij Bram zoals hij nu is zou ik hem "gerust" twee weekjes in de opvang laten. Zelfs bij Buffy zou ik het gerust aandurven als ze gewend was en er hondenvriendjes voor haar zijn.

Ik denk ook dat als je zo'n reis lang van te voren afspreekt dat het via je contacten via internet wel zal lukken om Bram bij een hondenvriendje onder te brengen waar je genoeg vertrouwen in hebt en die je inmiddels aardig kent.

Anne
Ja, dat zou best kunnen lukken, maar de vraag is of het niet beter is om hem gewoon in de opvang te doen. Hij komt daar al vanaf dat hij 13 weken oud is drie dagen in de week. Hij is zo gewend aan die mensen, die plek en die honden, dat het een tweede thuis is.

Ik denk wel dat ik dan buiten de vakantieperiode zou gaan, omdat ze het dan niet zo druk hebben en dus meer tijd hebben voor Bram.

Ach, ik heb nu nog een jaar om aan het idee te wennen. En laten we maar concluderen dat ik inderdaad truttig ben :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Wat zijn jullie ervaringen met de reacties van honden als je op vakantie gaat en de hond niet meeneemt? Ik zie op de opvang natuurlijk ook altijd vakantiehonden en veel van die honden zien er niet gelukkig uit, maar dat kan ook een spiegeling van mijn eigen gevoelens zijn.
Wat de reacties zijn als we de honden niet meenemen, heb ik geen flauw idee van. Wij krijgen namelijk altijd verbaasde reacties dat we de honden overal mee naar toe nemen, en ze snappen niet dat we niet een keer weer ècht met vakantie willen (dat echt, dat schijnt dan persé met een vliegreis te moeten zijn ofzo :roll: )

Maar buiten het feit dat ik geen vakantie heb zonder honden, en Pieter voelt dat gelukkig precies hetzelfde, zou ik het Saar niet aan kunnen doen om haar naar een pension te brengen. Ze zou wegkwijnen. Naar mijn ouders ofzo zou wel kunnen denk ik, maar of ze dan 2 weken gelukkig is durf ik te betwijfelen.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Nou Bram mag altijd bij Maxje logeren hoor :mrgreen: , ff alle gekheid op een stokje.
Als je dat van plan bent zou ik het gewoon zo af en toe eens een nachtje proberen om te kijken hoe het gaat.
Ik denk persoonlijk dat 2 weken wel erg lang is in een pension maar misschien vindt Bram het wel leuk.
Mij ouders wonen in Limburg en zelf woon ik in Brabant en brengen hem daar naar toe als wij op vakantie ga.
Ze vinden het ook helemaal niet erg en hebben zelf een Jack Russel dus heeft hij ook een speel kameraatje.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik een klein foto album mee neem zodat ik iedere dag ff kan kijken en aan het einde van de vakantie ga ik hem steeds meer missen.
Dus ben ik ook truttig :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef:Bram gaat nu altijd in de middag weer naar huis. Hij heeft er nog nooit overnacht. Dat verschil zal hij wel opmerken de eerste nacht.
Hoi Reini,

Nee, hoor zo denkt een hond gewoonweg niet. Hij heeft het daar goed. Als hij daar is, is hij daar en is zijn leven daar. Ook als dat leven daar doorgaat in de nacht.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Ik snap wel dat Bram geen kind is, maar volgens de opvang wordt Bram altijd onrustig rond de tijd dat ik hem kom ophalen. Dat is hij dus wel degelijk gewend.
Hoi Linda,

Dat kan ook, die gewenning, maar dat wil niet betekenen dat Bram helemaal van slag zou zijn als je hem dan niet 's middags op zou komen halen. Dan gaat zijn leven daar gewoon door. Een hond schikt zich in de situaties zoals die op dat moment is en zeker als een hond die situatie kent.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Scooby schreef:
Reini schreef:Bram gaat nu altijd in de middag weer naar huis. Hij heeft er nog nooit overnacht. Dat verschil zal hij wel opmerken de eerste nacht.
Hoi Reini,

Nee, hoor zo denkt een hond gewoonweg niet. Hij heeft het daar goed. Als hij daar is, is hij daar en is zijn leven daar. Ook als dat leven daar doorgaat in de nacht.
Ik denk niet dat Bram zal denken: Oh jee het is nu middag en ik wordt niet opgehaald. Maar hij zal toch wel merken dat het avond wordt en dat hij er nog steeds is :19: Dan zijn er toch andere routines die hij nog niet kent omdat hij dan normaal al weg is. Niet dat hem dat uitmaakt want hij heeft het daar hartstikke leuk altijd.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Wij willen Bram wel te logeren hebben hoor :cheer:

Ik vraag me alleen inderdaad af of hij dat prettiger zal vinden dan bij de dagopvang...

Ik wil je niet vreselijk ontmoedigen, maar ik heb niet echt goede ervaringen met zelf 2 weken op vakantie gaan en Moos (Saar was er toen nog niet) achterlaten.
Ik ging 2 weken naar vrienden in Amerika, Moos was bij mijn moeder. Als er iemand is die hij goed kent is het mijn moeder wel, en hij is ook vanaf 8 weken gewend dat mjn moeder dagjes oppast. Alleen dan kom ik hem dus wel altijd 's avonds halen.
Hij heeft de hele eerste week vanaf een uur of 5 's avonds piepend bij de voordeur gelegen (dat vertelde mams pas toen ik thuiskwam, want anders was ik alleen maar verdrietig geweest op vakantie). Na een week gaf hij het op en lag hij een beetje sloom op de bank, alsof het hem allemaal niet meer zo kon schelen wat er gebeurde.

Dus tja, ik doe het niet meer. Maar dat wil niet zeggen dat Bram het ook niet trekt. Bram is Moos niet natuurlijk :wink:

Een weekendje zou ik ze nog wel bij mijn moeder laten, maar langer niet. Bovendien mis ik ze zelf ook veel te erg.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Voor Bram (en daardoor jou) is denk ik 2 weken dagopvang beter dan ergens anders onder brengen. Wat je al aangeeft, Bram weet niet beter dan dat hij daar 3 dagen per week komt. De eerste dag zal hij waarschijnlijk rond het normale tijdstip rondkijken en zich afvragen waar je blijft (als een hond dat zich af kan vragen) en daarna vermoed ik dat hij het prima zall vinden. Honden zijn vaak gemakkelijker dan je denkt, zeker in een omgeving die niet helemaal vreemd is.

Je geeft aan dat je geen oppas in je omgeving kunt vinden. Stel, dat lukt wel via bijv. dit forum, een ander forum of een andere manier. Bram twee weken in een min of meer vreemd huis (alleen een weekeindje gelogeerd), wat denk je dat hij leuker zal vinden en waar zal hij jou minder missen? En waar heb jij de meeste rust, Bram in een "oppashuis" of Bram in de opvang?

Kun je bij de opvang niet navragen wat de ervaring zijn als honden die normaal in de dagopvang zitten een paar weken komen logeren?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef:Ik denk niet dat Bram zal denken: Oh jee het is nu middag en ik wordt niet opgehaald. Maar hij zal toch wel merken dat het avond wordt en dat hij er nog steeds is :19: Dan zijn er toch andere routines die hij nog niet kent omdat hij dan normaal al weg is. Niet dat hem dat uitmaakt want hij heeft het daar hartstikke leuk altijd.
Hoi Reini,

Nee, ik denk ook niet dat Bram zal merken dat het avond wordt en hij er nog steeds is. Nogmaals; zo beredeneren honden gewoonweg niet.
Wel zal hij een aantal routines tegenkomen die hij niet kent, maar ook hier denkt een hond verder niet bij na en past zich aan aan de situatie.
Zoek stok!
Zeer actief

Renske schreef: Kun je bij de opvang niet navragen wat de ervaring zijn als honden die normaal in de dagopvang zitten een paar weken komen logeren?
De medewerkers van de opvang lachen mij vaak uit (op een positieve manier). Zij hebben echt zoiets van 'joh Linda, je moet je niet zo'n zorgen maken, Bram heeft het hier hartstikke naar z'n zin'. Veel dagopvang hondjes blijven in de vakantie in de opvang en dat gaat prima. Juist omdat ze al gewend zijn aan de omgeving.

Ze hebben me al meermalen aangeraden hem een nachtje te laten slapen omdat hij er dan ook aan went dat hij niet altijd om 6 uur opgehaald wordt. Dat doe ik ook wel een keer, als ik er aan toe ben :wink:

Zo pratende ga ik er toch over denken om volgend winter weer een keer te vliegen, haha.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:Wij willen Bram wel te logeren hebben hoor :cheer:

Ik vraag me alleen inderdaad af of hij dat prettiger zal vinden dan bij de dagopvang...
Daar had ik natuurlijk ook wel aan gedacht :wink: , maar het is idd de vraag of ik dan niet eigenlijk mezelf een plezier doe ipv Bram. Hij is zo gewend aan de medewerkers en vaste honden, dat het daar een hele stabiele omgeving voor hem is.

Maar wel lief van je!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Mijn tante en fam is deze week naar Turkije. Ik zit nu in hun huis en pas op hun hond :mrgreen: Scooby (hun hond) is niet bepaald makkelijk, dus dan is oppas zoeken helemaal moeilijk.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Veel dagopvang hondjes blijven in de vakantie in de opvang en dat gaat prima. Juist omdat ze al gewend zijn aan de omgeving.
Daar wil ik toch nog even iets over zeggen. Over dat "juist" omdat ze al gewend zijn aan de dagopvang.

Tapaz is hier een week geweest. Tapaz is altijd bij Annemieke (Basil). Nooit dagopvang gehad, elke dag in haar leven was ze bij Annemieke. Op het werk of thuis.
Zomaar ineens kwam ze hier, en dat ging prima. Maar niet omdat ze gewend was aan opvang, of aan een vreemd huis. Maar omdat wij hier dezelfde wandel-gewoontes hadden als Annemieke. De honden hier in huis op dezelfde plaats staan als bij Annemieke. Tapaz hier ook op bed mocht slapen, net zoals bij Annemieke.

Ik durf te betwijfelen of Annemieke zo'n zelfde vrolijke Paz had teruggezien als ze haar in een pension had gestopt. Een pension kan nu eenmaal nooit een huissituatie nabootsen. Ze kunnen hun best doen hoor, maar 's morgens is het wel op rij "de hondjes afhandelen". Losgooien wat los kan. En ja, het is erg leuk om met hondjes te spelen, maar als je mensgerichte honden hebt..... Dan is een week pension niet echt voor de fun, denk ik :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:

Daar had ik natuurlijk ook wel aan gedacht :wink: , maar het is idd de vraag of ik dan niet eigenlijk mezelf een plezier doe ipv Bram. Hij is zo gewend aan de medewerkers en vaste honden, dat het daar een hele stabiele omgeving voor hem is.

Maar wel lief van je!
Ja, inderdaad, dat vraag ik me dus ook af. Alhoewel ik bijna zeker weet dat Moos en/of Saar zich wel prettiger zouden voelen bij iemand thuis waar ze 's avonds ook lekker tegen aan op de bank mogen liggen. Maarrrr Moos en Saar zijn ook geen dagopvang gewend natuurlijk :wink:
En Bram kent mij ook weer niet zo heel erg goed.

Ik denk dat het ook het handigst is om Bram daar een nachtje te laten slapen, en te kijken hoe dat gaat. Alhoewel 1 nachtje dan ook weer anders is dan 2 weken natuurlijk....
Je mag hem ook weleens een nachtje hier brengen als je allebei de opties 'uit wil proberen'. Kijken we hoe dat gaat, en hoe de dagopvang gaat :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Veel dagopvang hondjes blijven in de vakantie in de opvang en dat gaat prima. Juist omdat ze al gewend zijn aan de omgeving.
Daar wil ik toch nog even iets over zeggen. Over dat "juist" omdat ze al gewend zijn aan de dagopvang.

Tapaz is hier een week geweest. Tapaz is altijd bij Annemieke (Basil). Nooit dagopvang gehad, elke dag in haar leven was ze bij Annemieke. Op het werk of thuis.
Zomaar ineens kwam ze hier, en dat ging prima. Maar niet omdat ze gewend was aan opvang, of aan een vreemd huis. Maar omdat wij hier dezelfde wandel-gewoontes hadden als Annemieke. De honden hier in huis op dezelfde plaats staan als bij Annemieke. Tapaz hier ook op bed mocht slapen, net zoals bij Annemieke.

Ik durf te betwijfelen of Annemieke zo'n zelfde vrolijke Paz had teruggezien als ze haar in een pension had gestopt. Een pension kan nu eenmaal nooit een huissituatie nabootsen. Ze kunnen hun best doen hoor, maar 's morgens is het wel op rij "de hondjes afhandelen". Losgooien wat los kan. En ja, het is erg leuk om met hondjes te spelen, maar als je mensgerichte honden hebt..... Dan is een week pension niet echt voor de fun, denk ik :wink:
Maar dan bevestig je toch eigenlijk wat ik zeg? Tapaz was vast niet gelukkig geworden in een pension, maar voor Bram is de opvang al een tweede huis.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:

Maar wel lief van je!
Ja, inderdaad, dat vraag ik me dus ook af. Alhoewel ik bijna zeker weet dat Moos en/of Saar zich wel prettiger zouden voelen bij iemand thuis waar ze 's avonds ook lekker tegen aan op de bank mogen liggen. Maarrrr Moos en Saar zijn ook geen dagopvang gewend natuurlijk :wink:
En Bram kent mij ook weer niet zo heel erg goed.

Ik denk dat het ook het handigst is om Bram daar een nachtje te laten slapen, en te kijken hoe dat gaat. Alhoewel 1 nachtje dan ook weer anders is dan 2 weken natuurlijk....
Je mag hem ook weleens een nachtje hier brengen als je allebei de opties 'uit wil proberen'. Kijken we hoe dat gaat, en hoe de dagopvang gaat :wink:

Alleen nu nog niet, want ik moet eerst het alleen zijn opbouwen. Nu zou ik een flinke rekening van je krijgen voor alle kapotte meubels :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”