%&$
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
op verzoek verwijderd
Moderator: moderatorteam
- Senta
- Zeer actief
-
sahulen
- Vaste gebruiker
WAAROM ben je naar een broodfokker gegaan?
Als je je wat beter had georiënteerd/geïnteresseerd, had je dit alles niet veroorzaakt. Of is het geld belangrijker dan het ras?
Ik heb eigenlijk geen medelijden, daar omdat ik vind dat je bij het nemen van de beslissing om een hondje te nemen niet over een nacht ijs behoort te gaan. Uitgebreid onderzoek dient hier aan te voorafgaan.
Nu zit je met het gezeik.....
zo zie je maar, goedkoop is vaak duurkoop.....
Als je je wat beter had georiënteerd/geïnteresseerd, had je dit alles niet veroorzaakt. Of is het geld belangrijker dan het ras?
Ik heb eigenlijk geen medelijden, daar omdat ik vind dat je bij het nemen van de beslissing om een hondje te nemen niet over een nacht ijs behoort te gaan. Uitgebreid onderzoek dient hier aan te voorafgaan.
- amelie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
ja ja ja ja.... dat weet ze nu nog niet...sahulen schreef:WAAROM ben je naar een broodfokker gegaan?![]()
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Ik zou mijn hondjes wel naar een andere da brengen overigens.
Jammer dan dat die eikel van een broodfokker niet voor de kosten opdraait maar als een DA meewerkt aan dit soort praktijken zou ik niet veel vertrouwen hebben in de medische zorg die hij verleent.
Goed van je dat je de rechtsbijstand hebt ingeschakeld. Volgens mij kun je ook aangifte doen bij de politie van dierenmishandeling.
Ik duim voor je dat je hondjes het gaan redden.
Jammer dan dat die eikel van een broodfokker niet voor de kosten opdraait maar als een DA meewerkt aan dit soort praktijken zou ik niet veel vertrouwen hebben in de medische zorg die hij verleent.
Goed van je dat je de rechtsbijstand hebt ingeschakeld. Volgens mij kun je ook aangifte doen bij de politie van dierenmishandeling.
Ik duim voor je dat je hondjes het gaan redden.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dit heeft toch geen zin meer, het is nou eenmaal gebeurd en ik denk dat hier een hele harde les geleerd is.sahulen schreef:WAAROM ben je naar een broodfokker gegaan?![]()
Beetje mosterd na de maaltijd om haar nu zo aan te vallen...
- Senta
- Zeer actief
Nananananasahulen schreef:WAAROM ben je naar een broodfokker gegaan?![]()
Sorry hoor, maar ik vind dit een beetje laag. "Eigenschuld dikke bult" Zeg je dat ook als iemand een dure rashond koopt bij een goede fokker die zwaar HD blijkt te hebben? Alleen omdat hij misschien de afstamming niet tot generaties terug heeft onderzocht en afgaat op wat de fokker hem zegt? Nee toch? Waarom nu dan wel. Ze weet zelf al dat het niet echt slim was.
Of je het nou wil geloven of niet, maar er zijn hordes mensen die van het bestaan van broodfokkers niets af weten. Die mensen willen gewoon een leuk hondje en niet perse een peperdure rashond. En wie zegt dat topicstarter over 1 nacht ijs is gegaan?
Dat gezanik over uitgebreid onderzoek dat aan de koop van een hond vooraf MOET gaan. Heb ik ook niet gedaan, met mijn tweedehands hondjes en mijn buitenlandertje en mijn enige "hond-uit-het-nest".
-
sahulen
- Vaste gebruiker
Wie haar billen brand moet op de blaren zitten.
Stel, het beestje was wel gezond. Dan was er niemand hier die er wat van zou zeggen. Zo, weer iemand blij met de diensten van de broodfokker.....Who's next?
Het zit hem allemaal in de werking van vraag en aanbod, zonder vraag ook geen aanbod.
Deels is mijn opmerking eerder gebaseerd op mijn eigen standpunt hieromtrent..
Persoonlijk (!) vind ik de aanschaf van een hond heel zwaar wegen. Een hond leeft "pak em beet" 10 jaar. Dat is een hele lange periode. Hiernaast heb je het wel over een levend wezen, waarvan jij het leven gaat bepalen. Niet om een TV of een wasmachine.
Trouwens, bij de aanschaf van een wasmachine ga je toch ook niet naar de eerste de beste, om vervolgens de goedkoopste van de goedkoopste uit te kiezen....? Ik niet in iedergeval. Ik ga vooraf vergelijken, om uiteindelijk te gaan voor dat exemplaar met de beste prijs/kwaliteit/voorwaarden verhouding.
Dit is hoe ik er over denk, en ook hoe ik handel als ik voor zulke keuzes sta. Hoe een ander het doet moet hij/zij voor zichzelf bepalen, maar gaat het mis vanwege een slechte voorbereiding...
Trouwens, ik neem aan dat als je al een hond kunt kopen, je ook wel oud/ervaren genoeg bent om om te gaan met kritiek op je gedrag....Dus ik denk dat de topicstarter echt wel de capaciteiten heeft om dit te relativeren en niet te zwaar opneemt.
Stel, het beestje was wel gezond. Dan was er niemand hier die er wat van zou zeggen. Zo, weer iemand blij met de diensten van de broodfokker.....Who's next?
Het zit hem allemaal in de werking van vraag en aanbod, zonder vraag ook geen aanbod.
Deels is mijn opmerking eerder gebaseerd op mijn eigen standpunt hieromtrent..
Persoonlijk (!) vind ik de aanschaf van een hond heel zwaar wegen. Een hond leeft "pak em beet" 10 jaar. Dat is een hele lange periode. Hiernaast heb je het wel over een levend wezen, waarvan jij het leven gaat bepalen. Niet om een TV of een wasmachine.
Trouwens, bij de aanschaf van een wasmachine ga je toch ook niet naar de eerste de beste, om vervolgens de goedkoopste van de goedkoopste uit te kiezen....? Ik niet in iedergeval. Ik ga vooraf vergelijken, om uiteindelijk te gaan voor dat exemplaar met de beste prijs/kwaliteit/voorwaarden verhouding.
Dit is hoe ik er over denk, en ook hoe ik handel als ik voor zulke keuzes sta. Hoe een ander het doet moet hij/zij voor zichzelf bepalen, maar gaat het mis vanwege een slechte voorbereiding...
Trouwens, ik neem aan dat als je al een hond kunt kopen, je ook wel oud/ervaren genoeg bent om om te gaan met kritiek op je gedrag....Dus ik denk dat de topicstarter echt wel de capaciteiten heeft om dit te relativeren en niet te zwaar opneemt.
-
sahulen
- Vaste gebruiker
-
Marion.
Ik denk dat jij nog even niet zo'n goed beeld hebt van de mensen hier op het forum. Ben je alleen gekomen om Anita af te katten? Makkelijk hoor.sahulen schreef:Stel, het beestje was wel gezond. Dan was er niemand hier die er wat van zou zeggen. Zo, weer iemand blij met de diensten van de broodfokker.....Who's next?
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Dit is nu geen discussie over broodfok.sahulen schreef: Deels is mijn opmerking eerder gebaseerd op mijn eigen standpunt hieromtrent..
Ook een broodfokker moet in ieder geval een gezonde hond afleveren, daar gaat het nu om. Een pup behoort nog geen Parvo te hebben. Dit is gewoon intriest.
En je bent hier zelf net nieuw, misschien een beetje inhouden en vriendelijker zijn naar mensen die hier ook nieuw zijn en graag tips en adviezen willen?!
Anita, ik vind het heel naar dat je je pup zo bent verloren. Wens je sterkte met alles.
- starfleet
- Erelid
Ach wat sneu, het zat er al aan te komen, zo'n klein puppy overleeft Parvo helaas meestal niet en heel cru gezegd, misschien is er ook veel ellende bespaard had ze het wel gered waren er misschien allerlei handicaps geweest en wat had dat dan voor leven geweest.anita1 schreef:de kritiek laat ik maar over me heen gaan.ik weet dat ik fout was.het gebeurd ook nooit meer...
wat erger is..mijn pup is om half 3 overleden.
Ik hoop dat je andere hond goed opknapt en dat die wat troost kan geven.
Niet voor nu, maar ik zou de fokker wel aanschrijven eventueel met behulp van een bureau voor rechtshulp, als het hondje drie dagen nadat hij bij jullie was ziek is geworden, heeft het toch daar Parvo opgelopen neem ik aan? Ik weet niet precies hoelang de incubatietijd voor Parvo is, maar dat is zo even na te zoeken.
Heel veel sterkte ermee, het is wel een heel harde les geweest
Anne
-
sahulen
- Vaste gebruiker
Marion. schreef: Ben je alleen gekomen om Anita af te katten? Makkelijk hoor.
@alle leden;
oke oke, ik zal me voorts inhouden..Sorry voor mijn houding, niet helemaal gepast.
Laatst gewijzigd door sahulen op 22 okt 2005 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Jeetje.......sterkte met het verlies van de pup.
Ik zou het hier niet bij laten zitten en zowel Lako als de dierenarts aan proberen te pakken.
Er is vast wel een veterinaire tuchtraad oid waar je je klacht kunt neerleggen wat betreft de dierenarts, en Lako heeft de plicht een gezonde pup te verkopen dus die hebben gewoon de plicht om je tegemoet te komen nu
Toch?
Ik zou het hier niet bij laten zitten en zowel Lako als de dierenarts aan proberen te pakken.
Er is vast wel een veterinaire tuchtraad oid waar je je klacht kunt neerleggen wat betreft de dierenarts, en Lako heeft de plicht een gezonde pup te verkopen dus die hebben gewoon de plicht om je tegemoet te komen nu
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Senta
- Zeer actief
Sterkte. Ik hoop dat je andere hondje gezond blijft.anita1 schreef:
ik ben zeer verdrietig en heb even tijd nodig om dit te verwerken.
lako kennels doet niks.geeft niks van garantie.geen gesprek mee mogelijk.dit omdat wij tegen onze dierenarts hadden gezegd in elst,dat ik boos was dat hij met lako samenwerkte.dat heeft de dierenarts tegen lako verteld
een zeer verdrietige anita
Dat met die garantie zou je nog eens moeten navragen ergens, volgens mij klopt dat niet. Volgens de wet heb je voor zover ik weet garantie op aankopen.
- Angeniet
- Erelid
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Max komt ook van de Lako(is gelukkig altijd gezond geweest) en deze dierenarts en Lako werken al járen samen;in Max' dierenpaspoort staat de zelfde praktijk vermeld.Inge schreef:Ik zou het hier niet bij laten zitten en zowel Lako als de dierenarts aan proberen te pakken.
Ik ben daar overigens nooit geweest met hem en ben altijd bij andere dierenartsen geweest.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: mijn hond heeft parvo.8 weken oud!
Mensen denken altijd dat iedereen zo goed op de hoogte is over het verschil tussen een fokker en een broodfokker.anita1 schreef:hallo allemaal.ik ben hier vandaag nieuw gekomen.ik wil graag mijn verhaal met jullie delen.
ik ben zo stom geweest!
![]()
broodfokkers....had ik het maar geweten!!
gr anita
Ik heb iets gelijkaardigs (geen parvo) meegemaakt, alleen is Luka erbovenop gekomen.
Ik wist het ook niet wat een broodfokker was, maar net zoals jij weet ik dat nu donders goed.
Zelfs mijn DA had het woord broodfokker niet laten vallen toen ik haar naar de fokkerij vroeg, volgens haar had die een goede reputatie.
Sterkte bij dit verlies.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- rianneke
- Zeer actief
anita1 schreef:de kritiek laat ik maar over me heen gaan.ik weet dat ik fout was.het gebeurd ook nooit meer...
ik ben zeer verdrietig en heb even tijd nodig om dit te verwerken.
lako kennels doet niks.geeft niks van garantie.geen gesprek mee mogelijk.dit omdat wij tegen onze dierenarts hadden gezegd in elst,dat ik boos was dat hij met lako samenwerkte.dat heeft de dierenarts tegen lako verteld
een zeer verdrietige anita
Heel erg veel sterkte met het verlies van je puppie. Ik hoop dat julien nog wat kunnen beginnen tegen deze broodfokker. Sterkte de komende tijd.
Groetjes,
Rianne en Layka
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Agosssss
Hij was ook nog te klein om dit te overwinnen 
Rust zacht Rambo..... voor sommige hondjes is het leven zo mooi en anderen krijgen niet eens een kans....
Sterkte Anita!!!
En wat er ook gebeurd, ook al biedt deze schoft je een ander pupje aan: NIET DOEN! NOOIT DOEN! Ga alsjeblieft naar een goede fokker.
Ik duim nog door voor je andere hond! Is daar al iets meer van bekend?
Rust zacht Rambo..... voor sommige hondjes is het leven zo mooi en anderen krijgen niet eens een kans....
Sterkte Anita!!!
En wat er ook gebeurd, ook al biedt deze schoft je een ander pupje aan: NIET DOEN! NOOIT DOEN! Ga alsjeblieft naar een goede fokker.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik sluit me hier bij aan. Ik heb ook eens meegemaakt dat een pup aan Parvo overleed (was niet mijn pup maar een in beslag genomen asielhondje) vergeet die oogjes nooit meer....................Sterkte Anita..............Stang schreef:AgosssssHij was ook nog te klein om dit te overwinnen
Sterkte Anita!!!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
sahulen schreef:
Ik heb eigenlijk geen medelijden, .....
Toch prettig dat je nog even je excuses aanbiedt voor je botte opmerkingen(Sorry,ik kon het niet laten).sahulen schreef: @alle leden;
oke oke, ik zal me voorts inhouden..Sorry voor mijn houding, niet helemaal gepast.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief