Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

obsessief drinken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

niek11
Vaste gebruiker

obsessief drinken

Ongelezen bericht door niek11 »

Hey,
Ik heb al in jullie 'archief' gezocht en maar gedeeltelijk iets gevonden.
1 van onze teckels drinkt altijd als een gekkin!
Als haar drinkbakje gevuld wordt , dan MOET dat dadelijk leeg! :denken:
Met natuuuuurlijk als gevolg dat ze veel plast, soms zelfs in haar mand!
Voor de volledigheid, ze heeft epilepsie ;
, waarvoor ze Gardenal(phenobarbital)krijgt, ze heeft géén suikerziekte, geen blaasontsteking.De da heeft zelfs haar baarmoeder verwijderd... :idea:
Als ik haar drinken rantsoeneer, vraagt ze zelfs om water!( wij begrijpen elkaar goed :wink: )
Heeft er iemand dit al meegemaakt? Of anders tips om dit af te leren? 't Is juist of ze geen VOLLE bak kan laten staan! :19:
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ja, ik heb het meegemaakt met mijn pup. Het is helaas niet goed afgelopen.

Niet om je bang te maken maar, is haar bloed en urine al nagekeken op nierfalen? Obsessief drinken is vaker een medisch probleem dan een gedragsprobleem. Ik zou toch even naar de dierenarts gaan voor een uitgebreid urine- en bloedonderzoek.

Hoe oud is je hondje? Eet ze nog goed? Valt ze af?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hoeveel honden heb je, hoe oud is ze, heeft ze dit altijd al gedaan, is ze verder nerveus/gestresst?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Mijn DH reu heeft daar ook een hele tijd 'last' van gehad. Dan begon hij gewoon met drinken maar dan ging dat over in obssief die emmer leegdrinken, je hoorde dat precies aan de manier waarop hij dronk.
Bij de DA konden ze toen niets vinden omdat ik ook aan zn nieren dacht e.d.

Op een gegeven moment als hij van normaal drinken overging in obsessief drinken dan was het 'Chello genoeg!' en dan stopte hij.
Door dat consequent vol te houden is het grotendeels overgegaan, heel soms doet hij het weer maar dan is dus een 'Chel!!!' genoeg.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Blisje kon ook weleens door blijven zuipen, die bak moest en zou leeg raken, maar werd dat dus ook zat en nu drinkt ie zoveel ik bepaal en is "Blisje!!!!Het is genoeg hoor!...genoeg en hij stopt, want anders blijft ie drinken namelijk.

En anders zou ik toch naar de DA gaan, je weet nooit of het medisch is, je kan het hier vragen maar dan weet je niks zeker, er lopen hier wel veel gedragstherapeuten en dierenartsen maar die zoeken netzo op google als jij het hebt gedaan :mrgreen:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mijn vorige hond deed dat ook wel en met gevolg dat ze dus ook haar plas niet op kon houden. Als ik in de avond de laatste rond had gemaakt en we dan thuis kwamen kon ze ineens de hele bak leegdrinken.

Alles laten controlleren, bloed, urine en overall check gedaan maar niks gevonden.

Ik verbood het haar ook en zei dan genoeg! waarna het stopte. Deels denk ik dat het kwam doordat ik steeds reageerde op haar gedrink en ze het om aandacht ging doen. Maargoed, ik moest wel genoeg zeggen omdat ik geen zin had om midden in de nacht wakker gepiept te worden voor een extra piesrondje :19: Hoorde ik niks dan was het een hond liggend op een nat kussen de volgende ochtend.

Net als bij Chello kon ik horen dat het overging in obsessief drinken omdat ze daarbij heel erg slobberde en zwaar ademde. Gelukkig was een genoeg voldoende.

Hoe laat voer je je hond? Ik ben vroeger op de dag gaan voeren en dat hielp op zich wel wat, de drinkneiging was dan laat op de avond wat minder zodat ze niet zo makkelijk doorschoot in doordrinken.
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

De boxer van mijn ouders doet het ook. Als hij een gekke bui heeft dan moet hij drinken. als er visite komt moet hij drinken. Alles is na gekeken en hij mankeert niks. nu heeft mijn moeder het bijgehouden en hij bleek ruim 4 liter op een dag te drinken. als er nu visite komt dan geven ze hem een popje en lijden ze hem af. hij krijgt nu ook gepast drinken want die mafkees drinkt maar door. gewoon uit gekkigheid
Rob*
Zeer actief

P@CO schreef:De boxer van mijn ouders doet het ook. Als hij een gekke bui heeft dan moet hij drinken. als er visite komt moet hij drinken. Alles is na gekeken en hij mankeert niks. nu heeft mijn moeder het bijgehouden en hij bleek ruim 4 liter op een dag te drinken. als er nu visite komt dan geven ze hem een popje en lijden ze hem af. hij krijgt nu ook gepast drinken want die mafkees drinkt maar door. gewoon uit gekkigheid

Een boxertje doet alleen maar dingen uit gekkigheid :mrgreen:
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Angel-eyes schreef:
P@CO schreef:De boxer van mijn ouders doet het ook. Als hij een gekke bui heeft dan moet hij drinken. als er visite komt moet hij drinken. Alles is na gekeken en hij mankeert niks. nu heeft mijn moeder het bijgehouden en hij bleek ruim 4 liter op een dag te drinken. als er nu visite komt dan geven ze hem een popje en lijden ze hem af. hij krijgt nu ook gepast drinken want die mafkees drinkt maar door. gewoon uit gekkigheid

haha ja. ze zijn zo maf. En dat drinken was er iets van. als hij ook maar iets gek was moest dat smoelwerk even door de waterbak gehaald worden. ik heb laatst een workshop doggydance met hem gedaan. dat ging best wel (als je het met een korreltje zout neemt) haha.
Rob*
Zeer actief

P@CO schreef:
Angel-eyes schreef:

haha ja. ze zijn zo maf. En dat drinken was er iets van. als hij ook maar iets gek was moest dat smoelwerk even door de waterbak gehaald worden. ik heb laatst een workshop doggydance met hem gedaan. dat ging best wel (als je het met een korreltje zout neemt) haha.

Dat deed Angeltje ook altijd maar dan in een grotere waterbak, die ging ook door elke beetje diepe regenplas effe met haar hoofdje erdoor en dat deed ze ook in elke sloot, plons in de bagger en gewoon voor duikboot spelen :mrgreen: .....als het water helder was dan keek ze me nog aan ook vanonder de waterspiegel :mrgreen:
Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

Inderdaad mee naar de dierenarts. Veel drinken kan b.v. ook suikerziekte zijn. Dat is weer slecht voor de o.a. nieren enz. Dus ik zou snel bloed laten prikken. Misschien geen ander voer? Goedkoop voer van de Aldi b.v. is veel te zout. Dat zet ook aan tot drinken. Het kan dus van alles wezen.

Groetjes mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
niek11
Vaste gebruiker

@youp:
ze is 5.5 jaar,(vr)eet goed, valt niet af.Bloed is gecontroleerd: geen suiker, niets aande nieren wel licht gestoorde levertesten?De DA weet het ook niet....

Het is ook moeilijk om haar drinken weg te zetten, dan kan haar zus ook niet drinken!

Als ik de drinkbak terug zet bekijkt ze me al van:Mag ik?En na even zeg ik:Gedaan! Dat kent ze goed!

Ik dacht dat het misschien door de epilepsie komt.Droge mond door medicatie?Of één of andere slecht werkende hersenkronkel?Ze begint soms ook 'raar te reageren, afwezig,high?Ze is wel enorm speels, ze loopt graag haar pootjes van onder haar lijf, en doet graag spelletjes.
Ik weet het niet meer... :jank:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Heel bekend hoor, ik ben op dit moment weer met mijn Bulldog aan het rantsoeneren. Die is ook weer bezig, urine en bloed laten nakijken voor de zekerheid (hij heeft ook Epileptie en krijgt Phenabarbital en Kaliumbromide) maar bij hem blijkt het dus psychisch te zijn.

Een jaar geleden deden mijn beide honden het als een soort competitie maar nu dus alleen de Bull. Moet er iedere nacht 2 keer uit of hij zeikt de boel onder omdat hij het niet kan ophouden. Ik heb eerst 3 dagen gemeten hoeveel hij dronk en dat was 's nachts al 2 liter en op de dag tussen de 3 en 4 liter :eek:

Zelf gaan rantsoeneren is erg gevaarlijk en ik kreeg een hele lijst van de da mee dus ik zou zeker even langs gaan.
niek11
Vaste gebruiker

Brigitte,

Wat bedoel je met 'een hele lijst'? Dingen die je moet doen of geven? :19:

's Nachts neem ik het water gewoon weg...
En overdag ben ik ,als ik thuis ben, altijd aan't opletten of ze de deur niet vraagt, anders is het ' prijs' En dat is dan een enorme plas voor zo'n kleine hond! :roll:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Een lijst die opgesteld is met de hoeveelheid water die een hond per dag ongeveer drinkt, bij mijn hond is dat dus zo'n 6 liter, het is heel gevaarlijk om zo'n hoeveelheid zelf te gaan verminderen met name voor de nieren, ik moet hem nu dus ook zout door zijn eten geven en ik ben dus de 6 liter per dag aan het afbouwen, zet steeds gewon wat neer wat hij op mag drinken en op is op en dan over een paar uur weer. De dierenarts heeft een hele lijst gemaakt. Ook moet ik hem iedere dag wegen want ook dat moet in de gaten gehouden worden, ze kunnen heel snel afvallen. Dat moet ik allemaal op de lijst bij houden en als hij meer dan 2 1/2 kg zou afvallen moet ik aan de bel trekken en dan kan dus binnen 2 dagen echt zo zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”