Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aandacht - nee vandaag even niet
Moderator: moderatorteam
- Jose&Libby
- Actief
- Contacteer:
Aandacht - nee vandaag even niet
Gisteren met Libby naar "school" geweest en het ging als een dweil. Na twee passen had ze al geen aandacht meer en kijkt ze overal heen behalve naar mij. Naast wilde ze niet, af wilde ze niet. Alleen voorkomen wilde ze wel. Volgen kan mevrouw al helemaal niet.
Het grootste probleem is de aandacht. Als Libby angstig is of onrustig kan ik 400 kilo rodiworst voor haar neus houden, maar ze doet er niets op. Ze was nogal geintimideerd door alle drukte op het veld, denk ik. Was de tweede keer dat we gingen trainen. De eerste keer was vier weken geleden, daarna werd ze loops. Zelf ben ik instructeur en misschien wil ik daarom wel te veel van haar.
Hebben jullie tips om de aandacht van mijn dromerige setter vast te houden?? En om haar te motiveren?
Het grootste probleem is de aandacht. Als Libby angstig is of onrustig kan ik 400 kilo rodiworst voor haar neus houden, maar ze doet er niets op. Ze was nogal geintimideerd door alle drukte op het veld, denk ik. Was de tweede keer dat we gingen trainen. De eerste keer was vier weken geleden, daarna werd ze loops. Zelf ben ik instructeur en misschien wil ik daarom wel te veel van haar.
Hebben jullie tips om de aandacht van mijn dromerige setter vast te houden?? En om haar te motiveren?

- Mark-fryslan
- Zeer actief
Re: Aandacht - nee vandaag even niet
Goh voor een instructeur valt het me een beetje tegen dat je alles bij de hond neer legt. Ik ga altijd uit van het principe dat degene met de hoogste intelligentie zich aanpast aan degene met de laagste.Jose&Libby schreef:Gisteren met Libby naar "school" geweest en het ging als een dweil. Na twee passen had ze al geen aandacht meer en kijkt ze overal heen behalve naar mij. Naast wilde ze niet, af wilde ze niet. Alleen voorkomen wilde ze wel. Volgen kan mevrouw al helemaal niet.
Misschien is het gewoon veel te druk voor jou hond? Andere school met meer rust is een oplossing misschien? Als je zelf geïrriteerd raakt dan voelt je hond dat ook natuurlijk. Ik zou eerst eens aan de slag met aandachtsoefeningen thuis. Belonen wat goed gaat en niet te veel mopperen als het even niet wil. Kan je de aandacht van je hond enkele seconden vasthouden met "kijk eens" ? Verder kan je ook belonen door even te spelen of zoiets. Het hoeft niet altijd met voer. sochtends geen eten geven kan ook wel eens helpen.
Nou succes joh.
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
- starfleet
- Erelid
Wat meer geduld en begrip voor je wat angstige en wat overdonderde hond die net loops is geweest, is het eerste wat me te binnen schiet.Jose&Libby schreef:
Anne
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou dan beginnen om die twee passen te belonen, pas als ze dat kan, drie passen gaan vragen voor ze een beloning krijgt en zo langzaam aan opbouwenJose&Libby schreef: Na twee passen had ze al geen aandacht meer en kijkt ze overal heen behalve naar mij.
Ik zou geen worst voor haar neus houden als met van alles en nog wat bezig is behalve met jou, want in feite beloon je dan het ongewenste gedrag van geen aandacht hebben.Het grootste probleem is de aandacht. Als Libby angstig is of onrustig kan ik 400 kilo rodiworst voor haar neus houden, maar ze doet er niets op.
Ik zou die aandachtsoefeningen eerst in een rustige, bekende omgeving doen en dan langzaam de moeilijkheidsgraad van de omgeving opbouwen.Ze was nogal geintimideerd door alle drukte op het veld, denk ik. Was de tweede keer dat we gingen trainen. De eerste keer was vier weken geleden, daarna werd ze loops. Zelf ben ik instructeur en misschien wil ik daarom wel te veel van haar.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Jose&Libby
- Actief
- Contacteer:
- Mark-fryslan
- Zeer actief
Oeps sorry!
Oke! dan wil ik je alleen maar complimenten geven voor je open houding en belangsteling. Ik kreeg een beeld van een starre instructeur die alles al heel goed weet. Mijn interpretatie sorry ik had je ook wel wat meer crediet mogen geven.
Groetjes Mark
Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -
- Jose&Libby
- Actief
- Contacteer:
- Jose&Libby
- Actief
- Contacteer:
Is goed gelukt, met je tipsBelle schreef:Ik zou dan beginnen om die twee passen te belonen, pas als ze dat kan, drie passen gaan vragen voor ze een beloning krijgt en zo langzaam aan opbouwenJose&Libby schreef: Na twee passen had ze al geen aandacht meer en kijkt ze overal heen behalve naar mij.Ik zou geen worst voor haar neus houden als met van alles en nog wat bezig is behalve met jou, want in feite beloon je dan het ongewenste gedrag van geen aandacht hebben.Het grootste probleem is de aandacht. Als Libby angstig is of onrustig kan ik 400 kilo rodiworst voor haar neus houden, maar ze doet er niets op.Ik zou die aandachtsoefeningen eerst in een rustige, bekende omgeving doen en dan langzaam de moeilijkheidsgraad van de omgeving opbouwen.Ze was nogal geintimideerd door alle drukte op het veld, denk ik. Was de tweede keer dat we gingen trainen. De eerste keer was vier weken geleden, daarna werd ze loops. Zelf ben ik instructeur en misschien wil ik daarom wel te veel van haar.