Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trimopleidingen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

hercujess

Trimopleidingen?

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik weet dat dit onderwerp al vaker hier ter sprake is gebracht, maar ik hoorde laatst dat er naast de opleidingen die door de ABHB erkend zijn, ook andere trimopleidingen in Nederland zijn? Wie heeft hier informatie over? Ik woon in Noord-Oost Nederland, dus het liefst zo dicht mogelijk bij huis. :denken:
Shane
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shane »

Je kunt altijd cursussen volgen... bijv www.specialgrooming.nl
To bark or not to bark that is the question!
Hondentrimsalon Zorro!
hercujess

De vraag is dan alleen of ik daarmee voor mezelf kan beginnen?
Shane
Vaste gebruiker
Contacteer:

Trimmen is een vrij beroep waarvoor je geen diploma nodig hebt, dus je kunt sowieso voor jezelf beginnen.. :mrgreen:
Hondentrimsalon Zorro!
twizzle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 4 Dashond langhaar standaard (3 ex broodfokteefjes), 1 Jack Russel Terrier, 2 Australian Cattle Dogs (1 blauwe en 1 rode).

Ongelezen bericht door twizzle »

Shane schreef:Trimmen is een vrij beroep waarvoor je geen diploma nodig hebt, dus je kunt sowieso voor jezelf beginnen.. :mrgreen:
Dat is helaas maar waar..waarschijnlijk gaat dat el veranderen, het is nl wel zo prettig hoe in bepaalde situaties te reagreen, en leg dan maar eens uit aan je klant dat je niet weet waarom...
Een goede vooropleiding is wel heel belangrijk, de opleidingen die jij bedoelt zijn waarschijnlijk die van de 'groene' scholen, mijn ervaring is dat de meeste ABHB salons daar geen stagiere van aan nemen, en dit omdat de opleiding niet veel voorsteld, wil je een goede opleiding dan raad je ik je toch echt aan om via de ABHB te laten advieseren....
Suc6
Shane
Vaste gebruiker
Contacteer:

Die van de groene scholen waar jij het over hebt zijn heel verschillend! Die in Barneveld is net zo slecht als die van ABHB zelf! Alleen in barneveld moet je zelfs nog meer stagedagen lopen. Het ligt er maar net aan welke cursus je wilt.

En volgens mij zijn ze al tijden bezig om dat diploma verplicht te krijgen, maar wordt het tot nu toe steeds afgewezen! Sommige mensen hebben al jaren een salon en geen diploma en weten wel degelijk wat ze doen! Dat iemand een diploma heeft van de ABHB zegt nog niet alles, want ik heb stage gelopen bij een aantal salons en je wilt niet weten wat voor dingen ik daar heb meegemaakt! :evil:
Hondentrimsalon Zorro!
twizzle
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 4 Dashond langhaar standaard (3 ex broodfokteefjes), 1 Jack Russel Terrier, 2 Australian Cattle Dogs (1 blauwe en 1 rode).

dat ben ik helemala met je eens, wat ik alleen zeggen wil, is dat de opleidingen niet volledig geacht worden te zijn, de opleidingen leggen een basis en daarna moet je het zelf doen, maar wat als je bv een hond inknipt, en je hebt nooit geen opleiding noch stage gelopen, weet jij dan wat te doen, heel veel niet..en zo weet ik meer voorbeelden.
Helaas kan ik in mn omgeving ook iemand die dus net begonnenis, en nu al d ereputatie heeft dat zij honden mishandelt, en mensen die dat denken, maar ook di ehet gezien heeft, en melden bij de abhb helpt helemaal niets, maar nogmaals begin niet zomaar..zorg voor ene goede opleiding/basis
Ik kan er een aantal die zwart trimmen, zal mij niets uitmaken, zij doen het omdat ze het gewoon leuk vindne te doen, maar als ik dan een geschoren hond zie, die geplukt behoort te zijn, maar de eigenaar een zacht wolletje lekker vind..sorry, maar waat sta je dan voor,maar ik kan er ook eentje vd abhb die ene cairn met anderhalf geschoren heeft omdat d eplukvacht niet komt, en iedereen weet dat een cairn op zn mooist is met een jaar of 4, en dat je ene vacht soms wat meer tijd moet geven..
Helemaal gek van Honden ihb mijn 4 rode Dashond Langhaar Standaards (3 ervan zijn ex broodfok teefjes).
Mijn doel is het stoppen van de Puppymills oftewel Broodfok!!
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

de trimopleidingen worden niet gegeven door de ABHB maar er zijn maar 2 wettelijk erkende diploma's en dat zijn die van de opleidingen
IPC dier in Barneveld en van HKI kennis instituut.
alle andere opleidingen zijn niet erkend.
het voordeel van het hebben van een erkend diploma is dat je wordt erkend door de vakorganisatie die er niet voor niets is.
het stelt je ook in de gelegenheid om bijscholing te doen om je kennis binnen het vak op peil te houden. daarbij kan je kiezen om je te specialiceren in bepaalde rassen, maar ook cursussen met betrekking op de omgang met dieren en EHBO cursussen.
als je de basis op zak hebt is het aan jezelf wat je er mee doet, als je besluit nooit meer iets bij te leren en op het zelfde nivo wil blijven door trimmen is dat je eigen keuze, als je je wil onderscheiden van de massa kan je dus kiezen voor bijscholing.
voor ieder ambacht( want dat is hondentrimmen ) staat een gedegen opleiding. beunhazen zijn er al genoeg, en het zou nou wel eens tijd worden dat mensen leren begrijpen dat hondentrimmen meer inhoudt dan alleen maar haar knippen.
de erkende opleidingen zijn zeer goed, maar ja je kan noueenmaal niet iedereen tevreden stellen. dat ligt grotendeels aan de verwachting die iemand ervan heeft. en het valt noueenmaal wel eens tegen. :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
twizzle
Vaste gebruiker

jij verwoord het heel wat beter dan ik,en ik sluit mij ook helemaal bij je aan.. (btw ik heb niet gezegd dat de ABHB opleidingen geeft :wink: )
Helemaal gek van Honden ihb mijn 4 rode Dashond Langhaar Standaards (3 ervan zijn ex broodfok teefjes).
Mijn doel is het stoppen van de Puppymills oftewel Broodfok!!
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

twizzle schreef:jij verwoord het heel wat beter dan ik,en ik sluit mij ook helemaal bij je aan.. (btw ik heb niet gezegd dat de ABHB opleidingen geeft :wink: )
het is ook niet persoonlijk hoor, maar het is eerder in dit topic wel gezegt,maar je begrijpt wat ik bedoel. :wink:
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

twizzle schreef:Helaas kan ik in mn omgeving ook iemand die dus net begonnenis, en nu al d ereputatie heeft dat zij honden mishandelt, en mensen die dat denken, maar ook di ehet gezien heeft, en melden bij de abhb helpt helemaal niets, ..
Wat zou een belangenvereniging voor trimmers daar ook aan moeten doen. :denken:
hercujess

Inmiddels ben ik begonnen aan een cursus in de Barneveld. Afgelopen woensdag was mijn eerste lesdag en ik vond het fantastisch. Ik heb er zin in. Zoals het er nu uitziet, ga ik in januari op stage! :mrgreen:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Angelique25 schreef:
twizzle schreef:Helaas kan ik in mn omgeving ook iemand die dus net begonnenis, en nu al d ereputatie heeft dat zij honden mishandelt, en mensen die dat denken, maar ook di ehet gezien heeft, en melden bij de abhb helpt helemaal niets, ..
Wat zou een belangenvereniging voor trimmers daar ook aan moeten doen. :denken:
In ieder geval zo iemand eruitdonderen en informatie verstrekken als daar naar gevraagd wordt :denken:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”