Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bloedverlies/loopsheid hoe lang?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
bloedverlies/loopsheid hoe lang?
na 10 jaar alleen maar reutjes te hebben gehad heb ik nu een teefje dat sinds gisteren behoorlijk wat bloed verliest, kortom ze is loops.
Slechter kon ze het niet plannen omdat ik volgende week op het huis van mijn zus zou passen en haar labrador reu.
Nu, is er iemand die ervaring heeft met iets van een slipje ofzo?
We hebben al geregeld dat het labje naar m'n ouders gaat, maar ik wil eigenlijk wel op het huis van m'n zus gaan passen. Zij hebben een houten vloer en vonden het niet prettig als daar al dat bloed op kwam. Dus hoe lang duurt dat bloedverlies zo ongeveer??
Slechter kon ze het niet plannen omdat ik volgende week op het huis van mijn zus zou passen en haar labrador reu.
Nu, is er iemand die ervaring heeft met iets van een slipje ofzo?
We hebben al geregeld dat het labje naar m'n ouders gaat, maar ik wil eigenlijk wel op het huis van m'n zus gaan passen. Zij hebben een houten vloer en vonden het niet prettig als daar al dat bloed op kwam. Dus hoe lang duurt dat bloedverlies zo ongeveer??
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat bloedverlies duurt bij Bente ongeveer veertien dagen.De loopsheid is verdeeld in een paar fases:de 1e fase waarin ze wel bloedverlies hebben maar nog niet willen staan voor een reu,de 2e waarin ze wel met álle reutjes wat willen en vaak ook zelf op zoek gaan naar een leuke jongen,en de 3e fase waarin ze geen bloedverlies meer hebben maar wél héél erg vruchtbaar zijn.
Alhoewel natuurlijk alles per teef kan verschillen,want sommige dames staan de hele loopsheid door
Bente doe ik nooit een broekje voor vanwege haar lange haren.Zou een vieze plakboel worden,en ze houdt het zelf schoon
Alhoewel natuurlijk alles per teef kan verschillen,want sommige dames staan de hele loopsheid door

Bente doe ik nooit een broekje voor vanwege haar lange haren.Zou een vieze plakboel worden,en ze houdt het zelf schoon

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Rasja_loves
- Vaste gebruiker
- akita
- Actief
-
- Zeer actief
- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Mitrill heeft geen broekje nodig, die maakt alles zelf schoon (ook wat op de grond valt). Bij Mitrill duurt het altijd exact 3 weken (raar maar waar), en de dierenarts zegt dat dat een perfecte lengte is.
Ik vind het wel niet zo slim om met een loopse teef langs een 'gezonde' reu te gaan, dat is een beetje om problemen vragen
Joni
Ik vind het wel niet zo slim om met een loopse teef langs een 'gezonde' reu te gaan, dat is een beetje om problemen vragen

Joni

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
- Judith_Chikara
- Actief
- Contacteer:
Chikara is 4 weken loops, 3 weken bloeden, 1 week niet maar zeer vruchtbaar. De vorige 2 keer had ze een gewone onderbroek aan (met gat voor de staart natuurlijk), maar deze keer houdt ze het goed bij, dus heeft ze de broek alleen de eerste 1.5 week aangehad (toen het bloeden op zijn ergst was). Dat idee van die pamper ga ik de volgende keer zeker proberen 

groetjes Judith & liksel van Chikara

- Maureen en de meiden
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
Beau bloedt ongeveer 2 weken en de totale loopsheid ongeveer een maand.
De allereerste keer dat ze loops was, leek het ook behoorlijk erg maar dat was meer omdat mevrouw zichzelf niet zo schoon hield. Dat is nu niet meer zo, zie zo af en toe een druppie maar dat dweilen we weer weg.
Heb nooit een broekje aangedaan bij haar.
De allereerste keer dat ze loops was, leek het ook behoorlijk erg maar dat was meer omdat mevrouw zichzelf niet zo schoon hield. Dat is nu niet meer zo, zie zo af en toe een druppie maar dat dweilen we weer weg.

Heb nooit een broekje aangedaan bij haar.

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
-
- Actief
- Contacteer:
De meeste teefjes bloeden een dag of 14, maar je ziet na een dag of 10 al dat de uitvloeiing veel lichter van kleur wordt. Vanaf dat moment moet je dus gaan uitkijken voor reuen!
Wij gebruiken nooit broekjes, omdat ze zichzelf dan niet schoon kan houden.
Als voorbehoedsmiddel hoef je het ook niet aan te doen, de meeste reuen weten er wel raad mee!!
Groetjes,
Elly en de hondjes.
Wij gebruiken nooit broekjes, omdat ze zichzelf dan niet schoon kan houden.
Als voorbehoedsmiddel hoef je het ook niet aan te doen, de meeste reuen weten er wel raad mee!!

Groetjes,
Elly en de hondjes.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
klopt niet helemaal in ieder geval heb ik er hier geen last van. Als ze erg vloeit krijgt ze ook een broekje aan hier, niet zo'n ding met alleen een elastiekenbandje over de rug, echt compleet broekje met gat voor de staart.Nouba schreef: Wij gebruiken nooit broekjes, omdat ze zichzelf dan niet schoon kan houden.
Daarin een inlegkruisje. Mevrouw schuift alles netjes aan de kant om zichzelf te poetsen als ze denkt dat het nodig is.... en als ze klaar is schuift alles weer netjes automatisch op z'n plek.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb je er een foto van ben er wel erg nieuwsgierig naarMarja schreef:Pampertje??
Gat erin knippen voor de staart, als ze die heeft

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
- Contacteer:
Wat een knappe hond!! Mijn honden hebben van die lange haren aan de broek, ik denk dat dat het toch wat lastiger maakt... Ik heb Groenendaelers.malinois schreef:klopt niet helemaal in ieder geval heb ik er hier geen last van. Als ze erg vloeit krijgt ze ook een broekje aan hier, niet zo'n ding met alleen een elastiekenbandje over de rug, echt compleet broekje met gat voor de staart.Nouba schreef: Wij gebruiken nooit broekjes, omdat ze zichzelf dan niet schoon kan houden.
Daarin een inlegkruisje. Mevrouw schuift alles netjes aan de kant om zichzelf te poetsen als ze denkt dat het nodig is.... en als ze klaar is schuift alles weer netjes automatisch op z'n plek.
Ze zijn keurig, ze likken het zelfs van de vloer!
Groetjes,
Elly en de hondjes.

-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Onze vorige hond Kyra was iets van 3 tot 4 weken loops, ze kon zich in het begin goed schoon houden. Maar toen het in de ergste periodes was lag er meer bloed op de grond.
Het is omdat ze nu ingeslapen is, maar anders hadden we haar laten steriliseren. Dat is gemakkelijker, en dan hoef je dus ook niet bang te zijn voor reuen
Maar als je gaat fokken met je hond, is dat natuurlijk uitgesloten!
Onze hond Quinta (bernersennenhond) had altijd een hele grote onderbroek met een gat voor de staart, daar in legde we een inlegkruisje.
Maar dat was zo lastig en zo voor niks dat we haar hebben laten steriliseren.
Ze is er ook veel mooier op geworden, een beetje reuenvacht
Groetjes Laura...
Het is omdat ze nu ingeslapen is, maar anders hadden we haar laten steriliseren. Dat is gemakkelijker, en dan hoef je dus ook niet bang te zijn voor reuen

Maar als je gaat fokken met je hond, is dat natuurlijk uitgesloten!
Onze hond Quinta (bernersennenhond) had altijd een hele grote onderbroek met een gat voor de staart, daar in legde we een inlegkruisje.
Maar dat was zo lastig en zo voor niks dat we haar hebben laten steriliseren.
Ze is er ook veel mooier op geworden, een beetje reuenvacht

Groetjes Laura...

Quinta...10 jaar{bernersennenhond} en Kyra {Heidewachtel/Bordercollie}Kyra is pas overleden...3 jaar geworden
- Aldidado
- Actief
- Contacteer:
Onze Ginger is nu voor de tweede keer loops. De eerste keer had ze 3 volledige weken bloedverlies en deed ik haar een broekje aan.
Deze keer heb ik haar geen broekje aan gedaan. Ze houdt zichzelf prima schoon (iets wat niet lukt met een broekje) en de druppels die ik vind, die dweil ik even weg...... het is een klein hondje, zoveel is het nou ook weer niet.
Deze keer heb ik haar geen broekje aan gedaan. Ze houdt zichzelf prima schoon (iets wat niet lukt met een broekje) en de druppels die ik vind, die dweil ik even weg...... het is een klein hondje, zoveel is het nou ook weer niet.
- alma.m
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.
- Mastho
- Actief
- naikel
- Vaste gebruiker
Chiko is nu een week loops.(de eerste keer). ze bloed maar een beetje ,houd het gelukkig zelf goed schoon .Zie het vooral op het kussen waar ze de hele nacht op gelegen heeft.
Achter bij ons hebben we een groot weiland, en aan het eind daarvan hebben ze 2 jackrussels (moeder & zoon) die altijd loslopen. Kan ik mijn hond nu beter niet meer alleen achterom in onze tuin laten lopen?
De tuin is wel omheind maar als het moet komt er wel een hond in of uit.
Chiko is tot nu toe nog nooit eruit ontsnapt maar ik geloof als ze loops zijn en een reu willen dat ze gekke dingen doen of valt het wel mee??
Achter bij ons hebben we een groot weiland, en aan het eind daarvan hebben ze 2 jackrussels (moeder & zoon) die altijd loslopen. Kan ik mijn hond nu beter niet meer alleen achterom in onze tuin laten lopen?
De tuin is wel omheind maar als het moet komt er wel een hond in of uit.
Chiko is tot nu toe nog nooit eruit ontsnapt maar ik geloof als ze loops zijn en een reu willen dat ze gekke dingen doen of valt het wel mee??
- *tweety*
- Zeer actief
Kyra is momenteel ook loops, en omdat ik hier ook een reu heb rondlopen en mn ouder vloerbedekking hebben gebruik ik hier ook broekjes.
Ik heb gewoon wat ouder onderbroekjes van mijn moeder verknipt.
ik knip de zijkanten een stuk in en een paar centimeter boven de kruis maak ik een gat voor de staart.
Broekje doe ik gewoon aan, en de ingeknipte zijde die koop ik aan elkaar vast zodat het broekje niet afzakt.
En ik doe er gewoon een inlegkruisje in.
Ik heb gewoon wat ouder onderbroekjes van mijn moeder verknipt.
ik knip de zijkanten een stuk in en een paar centimeter boven de kruis maak ik een gat voor de staart.
Broekje doe ik gewoon aan, en de ingeknipte zijde die koop ik aan elkaar vast zodat het broekje niet afzakt.
En ik doe er gewoon een inlegkruisje in.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

- Mark en Melanie
- nieuw lid
hoi, even dit topic een schop omhoog geven
wij hebben nl ook voor het eerst een teefje.
en zij is nu ook loops.
ze is volgens mij een dag of 3 loops nu en ze houdt zichzelf ook netjes schoon. maar wat ik graag wil weten is, duurd het nu 4 of 2 weken?
de meningen hierboven verschillen hierover nogal.
alvast bedankt voor reacties
groetjes Melanie

en zij is nu ook loops.
ze is volgens mij een dag of 3 loops nu en ze houdt zichzelf ook netjes schoon. maar wat ik graag wil weten is, duurd het nu 4 of 2 weken?
groetjes Melanie
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wat duurt 2 of 4 weken de werkelijke loopsheid?Mark en Melanie schreef:hoi, even dit topic een schop omhoog geven![]()
en zij is nu ook loops.
groetjes Melanie
De teef houdt vaak na een week of wat op met vloeien MAAR dan is de loopsheid nog niet voorbij dan is ze juist dekrijp!!!
Mijn teef is altijd zo'n week of 3 loops.

- Mark en Melanie
- nieuw lid
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hier is het ongeveer een week voordat ze dekrijp is. Op dat moment vloeit (bloed)ze in ieder geval niet meer hier (of heel weinig)Mark en Melanie schreef:hoelang is een week of wat?
en duurt het bloeden 3 weken?
wat ik graag wil weten is hoelang het bloeden duurt.
bedankt voor de reactie
groetjes Melanie
maar dan is de loopsheid dus nog niet over!

- Mark en Melanie
- nieuw lid
ok dank je wel,
ik snap dat de vloeiing ongeveer een week zal duren, maar de vruchtbaarheid is dan nog niet voorbij, dat is duidelijk.
ik zal haar voor de zekerheid na de vloeiing nog 2 weken? aan de lijn moeten uitlaten? als er honden in de buurt zijn.
want wij hebben geen behoefte aan een huis vol puppie's
groetjes Melanie
ik snap dat de vloeiing ongeveer een week zal duren, maar de vruchtbaarheid is dan nog niet voorbij, dat is duidelijk.
ik zal haar voor de zekerheid na de vloeiing nog 2 weken? aan de lijn moeten uitlaten? als er honden in de buurt zijn.
want wij hebben geen behoefte aan een huis vol puppie's

groetjes Melanie

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja heel veel mensen denken dat als het bloeden over is, dat het grootste gevaar dan geweken is terwijl dat juist niet het geval is. Ik zou haar nog 2 weken daarna uit de buurt van reuen laten en aangelijnd houden!Mark en Melanie schreef:ok dank je wel,
want wij hebben geen behoefte aan een huis vol puppie's![]()
groetjes Melanie