Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verder na clickertraing

Moderator: moderatorteam

Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

BeëlzeBubble schreef:
Ik heb voor Smekkie de clicker ook maar weer tevoorschijn gehaald maar ik zat met het dilemma dat hij buiten teveel verschillende rottigheden uithaalde om de clicker efficiënt te kunnen gebruiken. Beest zou stapeldol worden als ik zou moeten clicken als hij naast loopt, niet sleurt, niet Casper in zijn oren hangt, niet op kinderen afrent, niet gore dingen staat op te vreten, niet de stoep afgaat, nietop alle honden afdendert.

Dit heb ik inderdaad opgelost door hem elke keer een klik te geven als hij zijn aandacht op mij richt. Op die manier kun je makkelijker consequent blijven en is het voor Smek ook duidelijker waarvoor hij nu een beloning krijgt. Dus nu als er een hond aan de overkant loopt en Smekkerd wil er opaf dan roep ik zijn naam of ik fluit even, Smekje kijkt naar mij, CLICK, Smek parkeert zijn kont op de grond voor zijn beloning :cheer:

Hij was na een keer of 5 al zover dat hij uit zichzelf naast kwam lopen ipv me alleen aan te kijken :cheer:
Kicken he? ik vond dat ook erg gaaf. Het is zo simpel maar het werkt als een trein. Je leert je hond dat het fijn is om contact met jou te maken. Eerst alleen om het voer maar later gewoon omdat het goed voelt voor je hond.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

lilajede schreef:Al de verhalen gelezen over het clickersusteem. Afgelopen zondag de opvoedpolitie gezien op tv en toen ook besloten om een clicker aan te schaffen, maar eerst er veel over gaan lezen. Alleen niet duidelijk :denken: of je meerdere commando' tegelijk mag doen met een clicker. Wat ik nu dus doe bij joep is bij het netjes naast mij lopen(volgen) tijdens het wandelen click ik als het super is en krijgt hij een brokje en ik loop gewoon weer verder en als hij keurig bij me blijft lopen dan klik ik weer en dan weer een beloning.Als joep te ver naar voren gaat zeg ik "Joep terug"" en hij komt direct en loopt weer keurig bij me en hup ik klik weer en hij krijgt een brok. Ik moet zeggen dat na 2 dagen klikken joep het al goed door heeft en hij steeds vaker bij me blijft lopen. En natuurlijk mag joep ook lekker los rennen en spelen na het keurig naast me lopen.
Omdat ie nog lekker aan het puberen is komt ie ook niet meer zo snel naar me toe als ik hier roep, maar met de clicker komt ie echt wel direct, maar mag dit nu eigenlijk wel dat ik de clicker bij meerdere commando''s gebruik. En ik heb over 4 1/2 week gehoorzaamheid B examenen en dan mag ik het natuurlijk niet gebruiken dus ik hoop dat ik het tegen die tijd met deze 2 oefeningen al zonder clicker kan en dat het met een aai beloning goed gaat. Nu een heel verhaal, maar ik hoop dat ik er een goede :ok: reactie(s) op krijg want dat helpt mij weer verders.
leuk dat het werkt probeer wel als je nog niet alles van clickeren snapt
of goed boek zoals ze al eerder aan gaven of curcus zelf te volgen waar ze met clicker werken anders snap je zo zelf niet meer wat het idee erachter is en haal je alles door elkaar
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
lilajede
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lilajede »

weet je misschien een goed :ok: boek? ik haal nu alles van internet af.
groetjes jeanine en een pootje van joep
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”