Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onderzoek teken

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Onderzoek teken

Ongelezen bericht door Femia »

Wij waren vandaag bij de DA en daar hing een bord dat ze gratis teken voor onderzoek opsturen naar Utrecht. Je kan dan met de hond langskomen (of de teek brengen)
Dit om te kijken of er sprake is van bepaalde besmettingen.
De assistente vertelde dat ze van de teken uit onze omgeving nog geen besmette teken hebben gevonden.
Afbeelding
Marion.

Re: Onderzoek teken

Ongelezen bericht door Marion. »

Femia schreef:Wij waren vandaag bij de DA en daar hing een bord dat ze gratis teken voor onderzoek opsturen naar Utrecht. Je kan dan met de hond langskomen (of de teek brengen)
Dit om te kijken of er sprake is van bepaalde besmettingen.
De assistente vertelde dat ze van de teken uit onze omgeving nog geen besmette teken hebben gevonden.
Dan zal het alleen om de babeo-battus gaan denk ik? Dat er geen besmette teken met Lyme zijn gevonden in Amsterdam lijkt me heel erg sterk namelijk :19:

(en er zijn meerdere dierenartsen waar je verdachte teken naar op kunt sturen hoor, ze zijn er zelfs blij mee. Atjo Westerhuis bv)
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Dan zal het alleen om de babeo-battus gaan denk ik? Dat er geen besmette teken met Lyme zijn gevonden in Amsterdam lijkt me heel erg sterk namelijk :19:
Er stond ivm de nieuwe (voorheen)tropische ziekte. Dus ik neem aan dat dat zo is. Lyme zal hier best wel gevonden worden denk ik.
Ik ben in ieder geval blij dat ze het doen. Dan weten we tenminste een beetje hoe de situatie is (ook hier in de omgeving).
Laatst gewijzigd door Femia op 11 okt 2005 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Femia schreef:Er stond ivm de nieuwe (voorheen)tropische ziekte. Dus ik neem aan dat dat zo is. Lyme zal hier best wel gevonden worden denk ik.
Ik ben in ieder geval dat ze het doen. Dan weten we tenminste een beetje hoe de situatie is (ook hier in de omgeving).
Yep, hoe meer onderzocht wordt hoe beter. Maar veel dierenartsen doen het al langer hoor. Sinds de eerste uitbraken van de babeo-battus in elk geval (haha, ik ga nu weer even opzoeken hoe je het precies spelt, zodat ik het morgen wéér kan vergeten :mrgreen: )
TomTom
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door TomTom »

Marion. schreef:babeo-battus in elk geval (haha, ik ga nu weer even opzoeken hoe je het precies spelt, zodat ik het morgen wéér kan vergeten :mrgreen: )
je bedoelt Babesiose :wink:

Kunnen honden ook de ziekte van Lyme krijgen? Ik heb een aantal patiënten gehad die Lyme hadden maar wist niet dat honden dat ook konden krijgen.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

TomTom schreef:
Marion. schreef:babeo-battus in elk geval (haha, ik ga nu weer even opzoeken hoe je het precies spelt, zodat ik het morgen wéér kan vergeten :mrgreen: )
je bedoelt Babesiose :wink:

Kunnen honden ook de ziekte van Lyme krijgen? Ik heb een aantal patiënten gehad die Lyme hadden maar wist niet dat honden dat ook konden krijgen.
http://www.veluwshert.nl/fauna/teek3.html
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ja, dat kan bij onze dierenarts ook.

Gelukkig heeft Diesel zelden teken, maar anders had ik ze zeker langsgebracht.
TomTom
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door TomTom »

Onze dierenarts zei van de week dat er vorige week nog iemand een teek kwam brengen. Zo laat nog in het jaar :denken:
Ze overleven dus steeds langer omdat het niet koud genoeg wordt.

Las vandaag in de krant en ook hier dat de gevaarlijke teek oprukt.
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ik heb net nog een teek van de kop van Senna afgehaald. Ze heeft er nog steeds elke dag wel eentje los over zich heenlopen. Ik heb nog niets gehoord of gelezen van mijn dierenarts over teken opsturen of zo, dus ik hem m doodgemaakt en weggegooid..... Ik zal het er eens met mijn dierenarts over hebben, hier stikt het echt van die rotbeesten :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”