Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voorhuidontsteking - update op pagina 3, graag jullie advies
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Voorhuidontsteking - update op pagina 3, graag jullie advies
Bram heeft al een tijd voorhuidontsteking. Ik heb begrepen (ook van de da) dat het redelijk normaal is voor een jonge hond.
Maar het moet toch wel een keer weer overgaan? Hij blijft maar zo'n wit gelig flupje aan z'n piemel houden.
Zal ik toch maar weer eens naar de da gaan?
Maar het moet toch wel een keer weer overgaan? Hij blijft maar zo'n wit gelig flupje aan z'n piemel houden.
Zal ik toch maar weer eens naar de da gaan?
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 26 okt 2005 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Linda, Izzie en Bram
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Heel veel reuen hebben voorhuidontsteking in de tijd dat er veel loopse teefjes zijn,dus het is helemaal niet gek hoor.Voorhuidcleaner kun je kopen bij de dierenwinkel,maar je kunt net zo goed gekookt water gebruiken.Zoek stok! schreef:Zou het daaraan liggen? Is het niet nog steeds die ontsteking?marian* schreef:Je kunt het gewoon regelmatig schoonmaken met voorhuidcleaner of gekookt water.
Het is loopse-teven-tijd

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Zoek stok!
- Zeer actief
Okay, maar Bram heeft het echt al heel erg lang. Ik denk al wel 2 maanden.marian* schreef:Heel veel reuen hebben voorhuidontsteking in de tijd dat er veel loopse teefjes zijn,dus het is helemaal niet gek hoor.Voorhuidcleaner kun je kopen bij de dierenwinkel,maar je kunt net zo goed gekookt water gebruiken.Zoek stok! schreef:Zou het daaraan liggen? Is het niet nog steeds die ontsteking?marian* schreef:Je kunt het gewoon regelmatig schoonmaken met voorhuidcleaner of gekookt water.
Het is loopse-teven-tijd
Even de details: ik doe de piemel er dan uit en maak het dan schoon?

Linda, Izzie en Bram
-
miekmiek
Ik doe er niets aan. Tommie heeft het vaak genoeg, maar hij maakt het zelf wel schoon. Zolang de boel niet echt gaat ontsteken en hij zichzelf een beetje onderhoudt zie ik het probleem niet.
Nu hoor je ook wel eens van reuen waarbij het ook gaat druppelen enzo, daar zou ik wel wat aan doen. Maar af en toe zo'n druppie, daar ga ik geen chemische goedjes tegenaan gooien.
Nu hoor je ook wel eens van reuen waarbij het ook gaat druppelen enzo, daar zou ik wel wat aan doen. Maar af en toe zo'n druppie, daar ga ik geen chemische goedjes tegenaan gooien.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Gisteren zat hij op schoot en drupte het op m'n broek, vandaar dat ik nu een topic erover openmiekmiek schreef:Ik doe er niets aan. Tommie heeft het vaak genoeg, maar hij maakt het zelf wel schoon. Zolang de boel niet echt gaat ontsteken en hij zichzelf een beetje onderhoudt zie ik het probleem niet.

Linda, Izzie en Bram
- amelie
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
Vitamine C haal je gewoon bij de drogist. Je moet wel de gewone zure nemen.
Ik zou hem de hoeveelheid voor een kind geven of iets meer.
En zijn voorhuid wassen met kamillethee. Gaat het makkelijkste als je een grote spuit hebt, dan kan je de thee onder zijn voorhuid spuiten. Dan even masseren zodat het goed verdeeld wordt. Klaar.
Ik zou hem de hoeveelheid voor een kind geven of iets meer.
En zijn voorhuid wassen met kamillethee. Gaat het makkelijkste als je een grote spuit hebt, dan kan je de thee onder zijn voorhuid spuiten. Dan even masseren zodat het goed verdeeld wordt. Klaar.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Daan
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Daan
-
Daan
ja hoor, gewoon zo'n plastic geval. Hebben ze bij de apotheek.Zoek stok! schreef:Okay, jullie bedoelen een medische spuit toch? Die ga ik kopen, net als kamillethee en vitamine C.
Heel erg bedankt!
Diesel was niet weg van dat spoelen, maar een andere reu die ik kende ging er uitgebreid voor liggen
als je ooit wel weer zo'n echte voorhuidscleaner gaat gebruiken... daar zit het zelfde in als in een dettol oplossing, vandaar dat ik dat noemde...
- Sam
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Sam heeft er al 2 jaar last van en de laatste tijd wordt het wat minder, wij gebruiken een cleaner van de DA maar daar wordt hij niet zo vrolijk van.... Wij hebbeb een houten vloer en als het "teven tijd" is dan ligggen er toch dagelijks wel een paar druppen op de vloer, vaak dweilen is dan de enige remedie. Castreren lost het ook op maar dat is voor ons geen optie, we zullen eens met de sinasappel aan de gang gaan, bedankt voor de tip!
De leukste hond van nederland: http://www.tenpas.net 
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Linda,
Ik vind die voorhuidcleaners van de dierenarts of de dierenwinkel niet helpen.
Vitamine C is inderdaad een goed alternatief. Het beste kun je dan Vitamine C pillen van een reformwinkel kopen, daar zit verder ook geen chemische rotzooi in.
Je kunt ook spoelen met (afgekoeld) gekookt water. Dan spoel je niet de piemel zelf, maar de binnenkant van de voorhuid met een spuit.
Ik vind die voorhuidcleaners van de dierenarts of de dierenwinkel niet helpen.
Vitamine C is inderdaad een goed alternatief. Het beste kun je dan Vitamine C pillen van een reformwinkel kopen, daar zit verder ook geen chemische rotzooi in.
Je kunt ook spoelen met (afgekoeld) gekookt water. Dan spoel je niet de piemel zelf, maar de binnenkant van de voorhuid met een spuit.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Die van mij, is gecastreerd, en had het dus ook.Sam schreef:Sam heeft er al 2 jaar last van en de laatste tijd wordt het wat minder, wij gebruiken een cleaner van de DA maar daar wordt hij niet zo vrolijk van.... Wij hebbeb een houten vloer en als het "teven tijd" is dan ligggen er toch dagelijks wel een paar druppen op de vloer, vaak dweilen is dan de enige remedie. Castreren lost het ook op maar dat is voor ons geen optie, we zullen eens met de sinasappel aan de gang gaan, bedankt voor de tip!
Het is nu al een heel wat maandjes geleden, misschien was het pure mazzel, maar kheb het niet meer terug gezien.
-
Reini
- Zeer actief
Vegas heeft het ook al een hele tijd. Ik maak het schoon met gekookt (afgekoeld) water en kamillethee.
Als hij 's avonds met zijn kussen ligt te vrijen (
) komen er ook weleens druppels uit.
Mijn DA heeft hetzelfde gezegd als die van jou maar de DA van mijn zusje gaf castratie als optie
(wat ze overigens niet doet)
Als hij 's avonds met zijn kussen ligt te vrijen (
Mijn DA heeft hetzelfde gezegd als die van jou maar de DA van mijn zusje gaf castratie als optie
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Zoek stok!
- Zeer actief
Mijn da weet dat ik dat niet wil, dus denk (hoop) niet dat hij dat voorsteltReini schreef: Mijn DA heeft hetzelfde gezegd als die van jou maar de DA van mijn zusje gaf castratie als optie![]()
Ik heb inmiddels een spuit zonder naald bij de apotheek gehaald en kamillethee en vitamine C (zonder suiker en toevoegingen). Ik ga het vanavond schoonmaken en hij krijgt elke dag een pilletje in een stukje worst.

Linda, Izzie en Bram
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,zoute-popcorn schreef:Die van mij, is gecastreerd, en had het dus ook.
Het is nu al een heel wat maandjes geleden, misschien was het pure mazzel, maar kheb het niet meer terug gezien.
Als je een reu laat castereren, zijn de voorhuidsontstekingen doorgaans ook over.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Reini,Reini schreef:Mijn DA heeft hetzelfde gezegd als die van jou maar de DA van mijn zusje gaf castratie als optie![]()
Maar de dog van jouw zusje had op de leeftijd van 12 weken al een chronische voorhuidsontsteking. Dat is natuurlijk wel wat anders dan reuen die in de geslachtsrijpe leeftijd komen en af en toe een voorhuidsontsteking hebben...
Groetjes, Karen
-
Daan
- Sam
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Vitamine C
Sam zit inmiddels 2 weken aan de vitamine C maar kan nog niet zeggen dat het veel beter gaat, weet iemand de dosering ? Sam is bijna 65 Kg en krijgt nu 1 tablet van 500 mg per dag. Dit zijn van die natuurlijke tabletten van de reformwinkel en daar keken ze wel op toen ik zei dat het voor mijn hond was en een dosering durfden zij zich ook niet aan te wagen, wel wist ze te vertellen dat als je teveel zou geven hij last van z'n darmen zou krijgen. Om nou net zo lang de dosering te verhogen todat hij problemen krijgt lijkt me ook niet de oplossing... dus als iemand het weet dan graag! 
De leukste hond van nederland: http://www.tenpas.net 
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,
Ik denk dat je voor een hond met dat gewicht best de dosering die ook voor mensen aanbevolen wordt aan kunt houden.
Ik denk dat je voor een hond met dat gewicht best de dosering die ook voor mensen aanbevolen wordt aan kunt houden.
Groetjes, Karen
- Zoek stok!
- Zeer actief
UPDATE
De ontsteking werd alleen maar erger, ondanks twee vitamine c tabletten per dag en elke dag spoelen met kamillethee. Vanmiddag ben ik dus naar de da gegaan en die vond het ook te erg om zo te laten.
Bram heeft een anti bioticum kuur gekregen en een spoelmiddel.
De da adviseert om Bram zo weinig mogelijk te laten markeren (omdat dit de hormonen aanzet en dus ook meer druppelen-ik leg het vast verkeerd uit maar toen de da het zei, klonk het logisch
). Hij moet zich leegplassen. Kan iemand mij zeggen hoe ik dat aanleer?
De da zei ook dat het bij 25 % van de reuen niet overgaat en dat er dan drie mogelijkheden zijn:
1. zo laten,
2. operatie aan de piemel (meer ruimte oid),
3. castreren.
Optie 3 zou ik heel vervelend vinden. Ik ga er nog vanuit dat de ontsteking weggaat, maar zijn er mensen die een reu hebben waar de ontsteking niet wegging? Wat hebben jullie toen gedaan?
De ontsteking werd alleen maar erger, ondanks twee vitamine c tabletten per dag en elke dag spoelen met kamillethee. Vanmiddag ben ik dus naar de da gegaan en die vond het ook te erg om zo te laten.
Bram heeft een anti bioticum kuur gekregen en een spoelmiddel.
De da adviseert om Bram zo weinig mogelijk te laten markeren (omdat dit de hormonen aanzet en dus ook meer druppelen-ik leg het vast verkeerd uit maar toen de da het zei, klonk het logisch
De da zei ook dat het bij 25 % van de reuen niet overgaat en dat er dan drie mogelijkheden zijn:
1. zo laten,
2. operatie aan de piemel (meer ruimte oid),
3. castreren.
Optie 3 zou ik heel vervelend vinden. Ik ga er nog vanuit dat de ontsteking weggaat, maar zijn er mensen die een reu hebben waar de ontsteking niet wegging? Wat hebben jullie toen gedaan?

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
He, wat vervelend Linda!
Ik heb hier weleens gehoord dat mensen hun reu geleerd hadden om op commando leeg te plassen, misschien dat zij nog reageren.
Alleen het lijkt me wat lastig om Bram ook niet te laten markeren als hij losloopt. Tenminste, als Moos helemaal leeg is geplast perst hij er toch nog inieminie druppeltjes uit om toch te markeren als hij losloopt.
Hopelijk slaat de antibiotica goed aan!
Ik heb hier weleens gehoord dat mensen hun reu geleerd hadden om op commando leeg te plassen, misschien dat zij nog reageren.
Alleen het lijkt me wat lastig om Bram ook niet te laten markeren als hij losloopt. Tenminste, als Moos helemaal leeg is geplast perst hij er toch nog inieminie druppeltjes uit om toch te markeren als hij losloopt.
Hopelijk slaat de antibiotica goed aan!