Bedankt voor jullie reacties. Ik stel mijn vraag maar omdat ik maar op 1 site letterlijk vermeld zag staan hoeveel er gewandeld wordt met honden van dit ras. Verder kwam ik regelmatig online en in boeken tegen dat ze weinig beweging nodig hebben en daarom prima geschikt zijn voor het stadsleven, maar nergens werden exacte duurtijden of frequenties vermeld. Hier dus die quote waarover ik het had:
Exercise is a must do. I know that some claim they are good for elderly or those who don't want to exercise the dogs regularly, but I think it may lead to neurotic behavior. If my dogs don't get a minimum amount of exercise (Perry & Piper need a minimum of 45 - 60 minutes a day) pandemonium ensues. The dogs nag, pester and start to act out. I've lost countless pairs of underwear and pajamas (not to mention a sofa) to bored, energetic dogs. Walks are a much enjoyed activity in the house and another method of bonding with them.
Bron:
http://www.members.shaw.ca/p.rayner/Suitability.htm
Nog even een reactie op Martijn en Linlin: Ik had het, voor alle duidelijkheid, natuurlijk over een volwassen hond. Ik begrijp prima dat een pup om het uur ofzo even buiten moet, maar ik dacht dat die tijden een beetje herzien werden naarmate de pup ouder werd.
Ik ben natuurlijk een leek. Ik was 12 ofzo toen mijn eerste en tevens ook enige hond stierf, maar ik weet nog wel dat ik vroeger met die hond (straathondje) toch ook maar 2 keer per dag ging wandelen.
Ik wil ook nog even vermelden dat ik het helemaal niet erg zou vinden om wat vaker met het hondje buiten te gaan. Ik zou gewoon graag ongeveer een idee krijgen van hoe het moet.