Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

chronische dikke darm ontsteking

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

binno
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador
maltezer
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door binno »

Mooi zo, hopelijk blijft het nu goed gaan! :ok:
Afbeelding
Moos (labrador) Gian (maltezer)
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

roma2000 schreef:hoi,
bedankt voor je belangstelling!
het gaat goed met bowie.
hij zit nu in de 4e prednisonweek(dus al aan het afbouwen).
en hij krijgt een hele schijf duck en dat gaat prima!!
nu maar hopen dat het ook goed blijft gaan als de prednison klaar is.
maar m'n gevoel zegt dat de duck het heel goed doet voor die darm!
groetjes mariska.
Ben blij voor je :cheer:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
abc
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door abc »

Mariska

Ik heb gezien dat dit al een ouder topic is, maar ik zou graag weten hoe het nu gaat met jou hond. Onze golden van 9,5 heeft nl de laatste 3 maanden ook last van haar darmen. Dan is het weer 3 dagen redelijk, dan weer diarree enz. Na al vanalles geprobeerd te hebben, zijn we gisteren met haar naar de dierenkliniek geweest, want zo kan het natuurlijk niet verder. Lever, nieren, hart waren goed (echo en bloedonderzoek). Suikerziekte heeft ze ook niet. Nu moeten we haar een antibioticakuur geven omdat de mogelijkheid bestaat dat ze een parasiet heeft, die door ontwormingen voor honden niet dood gaat. Als dat niet helpt, denkt de arts ook aan het begin van de ziekte van crohn, chronische darmontsteking dus. Ik ben nog niet zeker dat het zo is, maar ik ben nu aan het googlen en ben zo in dit topic terecht gekomen. Vandaar dat ik graag zou vernemen hoe het nu met jou hond gaat en of de duck inderdaad geholpen heeft.
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

abc schreef:Mariska

Ik heb gezien dat dit al een ouder topic is, maar ik zou graag weten hoe het nu gaat met jou hond. Onze golden van 9,5 heeft nl de laatste 3 maanden ook last van haar darmen. Dan is het weer 3 dagen redelijk, dan weer diarree enz. Na al vanalles geprobeerd te hebben, zijn we gisteren met haar naar de dierenkliniek geweest, want zo kan het natuurlijk niet verder. Lever, nieren, hart waren goed (echo en bloedonderzoek). Suikerziekte heeft ze ook niet. Nu moeten we haar een antibioticakuur geven omdat de mogelijkheid bestaat dat ze een parasiet heeft, die door ontwormingen voor honden niet dood gaat. Als dat niet helpt, denkt de arts ook aan het begin van de ziekte van crohn, chronische darmontsteking dus. Ik ben nog niet zeker dat het zo is, maar ik ben nu aan het googlen en ben zo in dit topic terecht gekomen. Vandaar dat ik graag zou vernemen hoe het nu met jou hond gaat en of de duck inderdaad geholpen heeft.
Kan dat niet eerst nagekeken worden of de hond parasiete heeft , en als de hond het heeft dan antibiotica geven ???
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik ga niet al die 10 pagina's lezen. Maar ik wilde even zeggen dat ik een Argentijnse Dog heb met chronische darmproblemen. Als ik haar op brokken heb gaat het heel even goed en daarna wordt ze ziek en gaat ze aan de dunne. Dit heeft ze al vanaf pup af aan gehad en heeft echt op het randje gebalanceerd.
Ze krijgt nu vers (Smuldier, iets beters kan ik niet betalen :boos: ).
Chaya (zo heet ze) heeft een lange periode Bibi versvleesvoeding gehad en ze was daar echt enorm van opgeknapt.
Ik raad je deze voeding dan ook aan. zie: www.bibidiervoeding.nl
Dit is naar mijn idee de beste diervoeding die er is (op heeeeeel goed en compleet BARFEN na).
Succes :ok:
Groetjes Rob
abc
Vaste gebruiker

Ik ben ook niet zo'n voorstander van antibiotica, maar de arts in de kiniek zei dat het mogelijk is dat ze een parasiet heeft of een onsteking. De antibiotica zal de onsteking genezen en/of de parasieten doden, tenminste als 1 van de 2 de oorzaak is.
Maar nu lees ik dat versvleesvoeding bij sommige honden zo'n goed resultaat heeft en hoop ik natuurlijk dat dat bij de onze ook zal helpen (als de oorzaak niet de parasiet of de onsteking is). Ik wil het zeker proberen, maar nu zullen we maar eerst best de antibioticakuur afwachten voordat we iets veranderen aan haar voeding denk ik. Anders krijgt ze ineens wel heel wat veranderingen te verwerken ... Het verschil is misschien wel, dat onze hond tot enkele maanden geleden geen darmproblemen had (en we hopen natuurlijk dat het geen kanker is ...) De kliniek dacht daar wel niet direct aan, maar met zekerheid kunnen ze dat ook nog niet zeggen ...
roma2000
Vaste gebruiker

Hoi ABC

Ongelezen bericht door roma2000 »

abc schreef:Mariska

Het is een tijd geleden dat ik hier gepost heb.
Inmiddels weer flink wat doorstaan met Bowie.
Maar het komt er op neer dat Bowie de Duck goed kan verdragen maar hem helaas niet van zijn darmprobleem heeft afgeholpen ;-(
Het is en blijft een chronisch probleem en hij red het helaas niet zonder prednison.
Na veel getob(geloof me je wilt het allemaal niet weten) ben ik uiteindelijk geindigd op om de dag een kwart prednison en daar doet hij het goed op.
Z'n ontlasting is ong.80% goed en tussendoor heeft ie wat missers,dun met slijm maar het belangrijkste>geen bloed meer en niet ziek(overgeven,niet willen eten).Want datwas afschwelijk,tussenbije spoot het bloed er uit!
Ik hoop met recht dat de antibiotica bij jouw hond aanslaat.
Had hij trouwens ook bloed bij de ontlasting en braaksel?
Groetjes Mariska.
abc
Vaste gebruiker

Nee, braken doet ze nog niet. En bloed hebben we voorlopig nog niet gezien. Alleen heeft ze bv 3 dagen (bijna) goede ontlasting en dan weer 3 dagen heel plat. Zo gaat het de laatste maanden op en af. Soms heeft ze (denk ik) erge krampen, want dan wil ze niet mee gaan wandelen en is ze lusteloos. Maar dat kan dan ook weer met haar artrose te maken hebben. Andere dagen is ze dan weer heel vrolijk en loopt ze vlot mee (tenminste vlot in haar situatie, aangezien de artrose ...)
roma2000
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door roma2000 »

Gelukkig dat ze die klachten er dan niet bij heeft.
Even afwachten dan maar of de antibiotica aanslaat.
Dat heeft zo'n 2 á 3 dgn. nodig.
En in de tussentijd opletten met wat je aan haar geeft.
abc
Vaste gebruiker

Inderdaad, even afwachten, wel spannend. Hoop voor haar dat het helpt en dat we daarna eventueel door haar voeding aan te passen, verdere problemen kunnen voorkomen. En als de antibiotica aanslaat, is het nog afwachten wat er gebeurt wanneer we ermee stoppen. Als het het begin van de ziekte van crohn is, zal het waarschijnlijk terugkomen ...
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

abc schreef:Nee, braken doet ze nog niet. En bloed hebben we voorlopig nog niet gezien. Alleen heeft ze bv 3 dagen (bijna) goede ontlasting en dan weer 3 dagen heel plat. Zo gaat het de laatste maanden op en af. Soms heeft ze (denk ik) erge krampen, want dan wil ze niet mee gaan wandelen en is ze lusteloos. Maar dat kan dan ook weer met haar artrose te maken hebben. Andere dagen is ze dan weer heel vrolijk en loopt ze vlot mee (tenminste vlot in haar situatie, aangezien de artrose ...)
Heel plat? als een lint? is typisch voor prostaatproblemen. Is ze een reu?
weg gehaald zit een virus in
abc
Vaste gebruiker

nee, het is een teef

Sinds zaterdag is haar ontlasting goed, dus de antibioticakuur helpt. Nu weten we natuurlijk nog niet of ze een parasiet heeft of een gewone ontsteking. Als het de parasiet was, is ze er hopelijk vanaf (maar dat zou te mooi zijn) en als het een ontsteking was, komt het hopelijk niet terug als we met de antibiotica stoppen. De arts zei van 12 dagen 2 pillen per dag te geven en dan af te bouwen naar 1 per dag. Ik hou men hart vast voor wanneer we met de pillen stoppen ....
Nu zouden we haar misschien wel duck willen geven ipv brokken, omdat ik overal lees dat honden met darmproblemen daar zo goed op reageren. Maar langs de andere kant ben ik bang om nu over te schakelen. Stel dat ze er slecht op reageert (ze heeft al 9 jaar brokken gegeten), net nu het goed gaat. Maar misschien is het dan net nu ook wel de juiste moment ...
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

abc schreef:Nee, braken doet ze nog niet. En bloed hebben we voorlopig nog niet gezien. Alleen heeft ze bv 3 dagen (bijna) goede ontlasting en dan weer 3 dagen heel plat. Zo gaat het de laatste maanden op en af. Soms heeft ze (denk ik) erge krampen, want dan wil ze niet mee gaan wandelen en is ze lusteloos. Maar dat kan dan ook weer met haar artrose te maken hebben. Andere dagen is ze dan weer heel vrolijk en loopt ze vlot mee (tenminste vlot in haar situatie, aangezien de artrose ...)
Hoihoi,

Is ze goed onderzocht op pancreatritis? Daar zit hetzelfde patroon in als wat jij schetst. Paar dagen normaal en dan weer slecht tot spuit, dan ineens weer goed. Als dat zo is, moet je absoluut graan- en glutenvrij gaan voeren.

1 van mijn honden had chronische darmproblemen. Dat was in zijn brokkenperiode. Overgestapt op een goed KVV en nu barfen ze allebei. Ze doen het er allebei bijzonder goed op en zijn echt nooit meer ziek. Hebben een weerstand waar je u tegen zegt, dus mijn advies voor alle honden. Zet ze over op vers.
Sterkte allemaal.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

abc schreef:Maar langs de andere kant ben ik bang om nu over te schakelen. Stel dat ze er slecht op reageert (ze heeft al 9 jaar brokken gegeten), net nu het goed gaat. Maar misschien is het dan net nu ook wel de juiste moment ...
De meeste chronische darmproblemen komen juist van die brok.....
Voor haar laatste jaren zou ik haar zeker overzetten op vers.
Heeft jouw Duck-leverancier nog meer Duck-versies?
Zou je evt. de Duck Pancreas of Therapie kunnen geven. Daar zit het minste graan en gluut in.
Femmy
Actief

Ongelezen bericht door Femmy »

Helaas heeft ook Kyra te kampen met een chronische darmonsteking; aandrang maar niet poepen, ontlasting met bloed en slijm, en vele kleine beetjes ontlasting. Regelmatig poept ze nu dan ook in huis.

Sinds vorige week vrijdag staat ze op de Salazo; het bloed en slijm is verdwenen, maar de overige klachten helaas niet. Morgen moet ik dan ook weer naar de dierenarts waar bekeken zal worden of we doorgaan met de Salazo of overstappen op een ander medicijn.

Kyra krijgt Carnibest, en nu doe ik daar wat probiotica yoghurt doorheen.

Groetjes, Femmy
Femmy
Actief

Ongelezen bericht door Femmy »

Na de Salazo overgestapt op de metrazol, iets dat helaas ook niet lijkt te werken alhoewel het bloed en slijm in de ontlasting is verdwenen. Aankomende vrijdag heb ik een afspraak staan voor haar bij een homeopatisch dierenarts welke een bio-energetisch onderzoek zal doen om zo de oorzaak te kunnen achterhalen; stress, allergie,
auto-immuunziekte. Hopelijk kan dan de oorzaak bestreden worden en niet de symptomen.

Houd jullie op de hoogte !

Groetjes, Femmy
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”