Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Podenco andaluz?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Podenji schreef:
Hanneke2 schreef:
Podenji schreef:
Hanneke2 schreef:Nee Marc, :neenee: je ziet het helemaal verkeerd. Echte podenco's komen tegenwoordig uit de VS en uit Scnadinavië, en binnenkort zijn ze eindelijk in Nederland verkrijgbaar!
goh hanneke, grappig, als je in eerdere discussies had opgelet dan wist je wel beter , of ben je zo stom dat je het gewoon niet wilt zien? want dat verbaast me namelijk ook niets :ok: you go girl :cheer:
He nou hadden we net zo'n gezellige discussie, en nou ga je me alweer voor stom uitmaken. Sorry als ik niet alle topics hier van a tot z gelezen heb hoor, maar ik begreep uit je eerdere berichten dat je gaat fokken met Solar. Niet dus? Nou, dat vind ik fijn om te horen.

En voila...het antwoord waaruit blijkt dat je dus niks snapt :ok:
Ja lastig hoor, als je zo dom bent als ik. Misschien moet ik maar eens een boek gaan kopen zodat ik alles ga snappen. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Hanneke2 schreef:
Podenji schreef:
Hanneke2 schreef:
Podenji schreef: goh hanneke, grappig, als je in eerdere discussies had opgelet dan wist je wel beter , of ben je zo stom dat je het gewoon niet wilt zien? want dat verbaast me namelijk ook niets :ok: you go girl :cheer:
He nou hadden we net zo'n gezellige discussie, en nou ga je me alweer voor stom uitmaken. Sorry als ik niet alle topics hier van a tot z gelezen heb hoor, maar ik begreep uit je eerdere berichten dat je gaat fokken met Solar. Niet dus? Nou, dat vind ik fijn om te horen.

En voila...het antwoord waaruit blijkt dat je dus niks snapt :ok:
Ja lastig hoor, als je zo dom bent als ik. Misschien moet ik maar eens een boek gaan kopen zodat ik alles ga snappen. :roll:

!pet en Bruna hebben misschien nog wat leuks voor je en anders heb ik genoeg waar je veelkan leren over de Andaluz :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Weet je, ik ga lekker naar bed. Ik kan met jou duizend keer dezelfde discussie voeren, maar jij blijft er toch van overtuigd dat de 'echte' podenco geen 6000 jaar geschiedenis heeft maar pas 'echt'is geworden toen fokkers zich ermee gingen bemoeien. Ik vind het best. Ik heb een droppie van een ibicenco en een scheet van een andaluz, en jij mag het vuilnisbakken noemen, dat maakt helemaal niks uit.

Het gedoe of Solar nou wel of niet pups gaat krijgen en dat je je daar verder niet over wilt uitlaten zal me ook een zorg zijn. Hoewel, ik hoop natuurlijk van niet, want die mensen van jouw wachtlijst zouden misschien ook wel geschikt zijn voor een nepperd. Als Solar nou geen pups krijgt, geef ze dan effe de link van podenco in nood. Wie weet nemen ze wel genoegen met een niet-rasechte. :mrgreen:

En nou ga ik slapen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Podenji schreef:
MARC_S schreef:
Podenji schreef:
Eline* schreef:Net als ik een pittige podenco Andaluz? :mrgreen: Wanneer gaan we ze laten spelen?
Is Kiki een Andaluz dan? :denken:
Ik denk van wel, misschien niet zuiver maar ik zag laatst een foto van een podenco andaluz en dat was ze gewoon helemaal :wink:

Kijk, ze heet nog Kiki ook :mrgreen:
Afbeelding

Mooi kruisje,maar Kiki is geen Andaluz, dat is zeker.
Afbeelding

Kiki is een kruising daarvan en ik snap jouw probleem niet zo? Waarom verziek je een topic waarin iemand geinteresseerd is in het ras waar haar hondje vanaf stamt of op lijkt? Als je er veel van weet deel je je kennis toch i.p.v. iemand belachelijk te maken? Ga je gekwetste trots en je frustratie's lekker ergens anders botvieren..in de kroeg of zo waar je je sleutels met je sleutelhanger van je BMW op de bar kan slingeren. Laat ons lekker leuteren over onze hondjes waar we net zo trots op zijn als jij op je rashonden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
Podenji schreef: Nee inderdaad, geen echte nee :ok:
Jij je zin hoor. En Lilo is ook geen echte, voor je daarover gaat beginnen. Heerlijk toch, dat jij wel echte honden hebt. :mrgreen:
Heb jij ook al een nep-rolex? :denken: Moet ik die meenemen op onze date? Ik heb ook nog nep-merkjes liggen die we kunnen opstikken op onze kleren! Zijn we helemaal hip en dat krikt ons bevallige imago weer wat op! :19: O, en ik zal mijn auto 3 straten verderop parkeren! :idea:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:ja ik hoor het wel jullie hebben er écht verstand van :ok: goed zo kinderen :cheer:
Je bent de enige die zich druk loopt te maken over rasnaampjes hoor. De status die jij blijkbaar ontleent aan je honden is iets waar het hier niet over gaat. Ik vind het ook leuk te lezen over de Andaluz omdat mijn hondje er een kruising van is. De karaktertrekken die ik herken vind ik leuk. Het is een relatief onbekend rasje dus info daarover is gewoon leuk. Het gaat niet om de status die jij blijkbaar wel ontleend aan je ras, waardoor je blijkbaar vindt dat wij de naam Pocenco Andaluz oneerbaar gebruiken.
Zit ik me gewoon 3 keer te reageren op dit omhooggevallen ge-eikel! :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Podenji schreef:Oh dat lukt altijd welhoor, ik heb een wachtlijst,
Wat lekker luxe fokken zo hè?

Zo vang je twee vliegen in één klap: Je eigen toekomst stel je zo veilig, veel geld verdienen is nooit weg, en bovendien verzeker je de stamboom-podenco van een veilige toekomst. Heerlijk lijkt me dat, een fokkersdroom die werkelijkheid gaat worden.

Heb jij dat nou ook, dat het zo heerlijk is om steeds weer te mogen uitleggen wat voor ras je nu eigenlijk hebt?
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Wil de hond schreef: Heb jij dat nou ook, dat het zo heerlijk is om steeds weer te mogen uitleggen wat voor ras je nu eigenlijk hebt?
Ja, dat zou ik nou ook wel eens willen mee maken. Ik zit hier maar steeds met hondenbazen te emmeren over wat er nu precies in mijn vullisbakkie zit, maar we komen er niet uit. Herder, podengo, duitse jachterrier, ik hoor het allemaal. Niemand die het weet. Spok is uniek :jank:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

En hij heeft geen stamboom, ook iets om trots op te zijn vind ik. :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
je BMW
:denken: hoe weet jij nou weer dat ik een BMW heb :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Podenji schreef:Oh dat lukt altijd welhoor, ik heb een wachtlijst,
Wat lekker luxe fokken zo hè?

Zo vang je twee vliegen in één klap: Je eigen toekomst stel je zo veilig, veel geld verdienen is nooit weg, en bovendien verzeker je de stamboom-podenco van een veilige toekomst. Heerlijk lijkt me dat, een fokkersdroom die werkelijkheid gaat worden.

Heb jij dat nou ook, dat het zo heerlijk is om steeds weer te mogen uitleggen wat voor ras je nu eigenlijk hebt?
Hey Wil.............ik zal je wat "nieuws"vertellen, :ok: niet alle fokkers fokken om het geld maar puur uit liefde voor het ras en zullen er ook alles aan doen om op een verantwoorde manier een nestje gezonde pups op de wereld te zetten. maar deze discussie is op dit forum al zo vaak gevoerd, misschien moet je even wat terug gaan lezen in de discussies :ok: ik zal de discussie omtrent fokken dan ook niet verder voortzetten in dit topic :roll:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:En hij heeft geen stamboom, ook iets om trots op te zijn vind ik. :wink:
hey Wil............koop een taart en ga het vieren :ok: :cheer:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Podenji schreef:
Wil de hond schreef:En hij heeft geen stamboom, ook iets om trots op te zijn vind ik. :wink:
Ben jij een kruistocht tegen bastaarden uit Spanje aan het voeren? :denken:
Wat maakt het uit voor je? Niemand fokt met Spaanse opvanghonden dus maak je niet zo druk, je bent en blijft een van de weinige die dat wel gaat doen. :roll:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Cleo is ook een podenco :pffff: :lekkerpuh:

Of mag ik niks meer zeggen hier met 3 bastaardhonden in mijn avator en onderschrift? :smile:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:Hey Wil.............ik zal je wat "nieuws"vertellen, :ok: niet alle fokkers fokken om het geld maar puur uit liefde voor het ras en zullen er ook alles aan doen om op een verantwoorde manier een nestje gezonde pups op de wereld te zetten. maar deze discussie is op dit forum al zo vaak gevoerd, misschien moet je even wat terug gaan lezen in de discussies :ok: ik zal de discussie omtrent fokken dan ook niet verder voortzetten in dit topic :roll:
Rot toch op joh, wat een slap verhaaltje. :roll:

Als jij er geen geld aan over zou houden fokte je ook niet. Als het je puur om de liefde voor het ras zou gaan zou je dik tevreden zijn met een stamboomloze afgedankte ex-werkende Podenco. Ondanks dat die hond niet helemaal perfekt binnen het standaardplaatje zou passen.

Maar nee, dat zat er bij jou niet in, jij bent gewoon een van de vele navelstarende stamboomkoekeloersters die zich tot rasliefhebster in hart en nieren hebben uitgeroepen en graag met hun stamboomdragende nephonden de vlotte juf uithangen.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Podenji schreef:
Ben jij een kruistocht tegen bastaarden uit Spanje aan het voeren? :denken:
Wat maakt het uit voor je? Niemand fokt met Spaanse opvanghonden dus maak je niet zo druk, je bent en blijft een van de weinige die dat wel gaat doen. :roll:
Hey Marc,,,,wat leuk, ik was al op je reactie aan het wachten :mrgreen:

:neenee: ben geen christen doe dus niet aan kruistochten :pffff:

maar jij weet ook wel dat het daar niet om gaat , ik heb in principe niets tegen opvanghonden in Spanje of waar dan ook en ook dat weet jij best uit vorige discussies :ok:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Podenji schreef:Hey Wil.............ik zal je wat "nieuws"vertellen, :ok: niet alle fokkers fokken om het geld maar puur uit liefde voor het ras en zullen er ook alles aan doen om op een verantwoorde manier een nestje gezonde pups op de wereld te zetten. maar deze discussie is op dit forum al zo vaak gevoerd, misschien moet je even wat terug gaan lezen in de discussies :ok: ik zal de discussie omtrent fokken dan ook niet verder voortzetten in dit topic :roll:
Rot toch op joh, wat een slap verhaaltje. :roll:

Als jij er geen geld aan over zou houden fokte je ook niet. Als het je puur om de liefde voor het ras zou gaan zou je dik tevreden zijn met een stamboomloze afgedankte ex-werkende Podenco. Ondanks dat die hond niet helemaal perfekt binnen het standaardplaatje zou passen.

Maar nee, dat zat er bij jou niet in, jij bent gewoon een van de vele navelstarende stamboomkoekeloersters die zich tot rasliefhebster in hart en nieren hebben uitgeroepen en graag met hun stamboomdragende nephonden de vlotte juf uithangen.
:smile: Wil je bent hilarisch, en weet je....koop een taart en ga het vieren :ok: verder laat ik je nu lekker lullen :ok:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Cleo is ook een podenco :pffff: :lekkerpuh:

Of mag ik niks meer zeggen hier met 3 bastaardhonden in mijn avator en onderschrift? :smile:
ik heb inderdaad liever dat je af en toe je mond houdt maar dat heeft niets met je honden te maken :pffff:

:mrgreen: :ok:
laeken
Zeer actief

Podenji schreef:

ik heb inderdaad liever dat je af en toe je mond houdt maar dat heeft niets met je honden te maken :pffff:

:mrgreen: :ok:
Jij bent echt apart zeg. Het ene moment ben je normaal en het andere moment ben je echt op conflicten uit :19:

Wat doe je eigenlijk in een topic waarvan je vind dat het gaat over minderwaardige bastaardhonden waarvan wel heel duidelijk gemaakt moet worden dat ze niet zijn wat jouw hond is? Waarom die drive om daar zo drammerig een punt van te maken? Wat maakt jou het uit?

Kun je me dat eens uitleggen?
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Podenji schreef:
Eline* schreef:
je BMW
:denken: hoe weet jij nou weer dat ik een BMW heb :ok:
Zijn dat de enige twee woordjes waar je op in wil gaan? Ga lekker ergens anders stoken, valt me erg van je tegen hoe je hier reageert.
Als je liefhebber bent vind je het leuk je kennis over te dragen. Jij lijkt meer iemand die status ontleent aan en liefhebbers die interesse hebben in het ras waaruit hun hondje voortkomt geef je te kennen dat ze hun mond moeten houden want ze hebben geen echte? Ik lach me gek! :piew:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Dit is Willy uit Kimba, Dat is pas een echte podenco!!! :smile:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
hallo podenji, en doei dan maar weer.
doeiiiiiiiiii :zwaai
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef: Ik lach me gek! :piew:
das toevallig ik ook :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef: Wat doe je eigenlijk in een topic waarvan je vind dat het gaat over minderwaardige bastaardhonden waarvan wel heel duidelijk gemaakt moet worden dat ze niet zijn wat jouw hond is?
ik heb het helemaal niet over mijn hond gehad :19: en ik heb niet gezegt dat bastaarden minderwaardig zijn want zo denk ik er helemaal niet over Het enigste wat ik heb gezegt is dat het geen Andaluzen zijn, verder niets niet dat dat dan minder is of wat dan ook want ik vind het leuke hondjes om te zien en de baasjes zijn er blij mee en zij met hun baasjes das dan toch prima? ik ben alleen het gezever zat van dat er mensen zijn die zeggen de geschiedenis van de podencorassen te kennen maar ondertussen dus niet ik heb het er in eerdere discussies al eens uitgebreid over gehad maar het is gewoon grappig dat mensen soms zo standvastig vast blijven houden aan hun ideeen terwijl er genoeg tegenargumenten gegeven zijn die anders bewijzen en nog grappiger is dat mensen dan dingen over fokken erbij gaan halen die ook totaal nergens op slaan.
Maar om even weer tot de goede orde te komen zal ik voor deze keer seriues zijn en vandaar dit antwoord :ok:

zo en nu weer verder met minder seriueze zaken :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Maar het ging helemaal niet over zuivere podenco's. Het ging erom dat Hanneke meer wilde weten over de podenco andaluz omdat haar Lilo nu eenmaal vrij veel bloed daarvan draagt, net als Kiki die in Spanje gewoon een podenco andaluz wordt genoemd. Ze lijkt er ook veel op en er is niemand die gezegd heeft dat ze 100% raszuiver was. Voor een Spanjaard is ze zuiver genoeg om die naam te dragen en zuiver genoeg om van een jager te zijn, net als Lilo.

Dan zeg jij alleen een keer of 10 heel irri dat ze geen podenco andaluz zijn. Wat boeit dat? Daar hadden we het helemaal niet over en vervolgens kom jij met je "wil je een zuivere dan moet je er een van mij nemen etc" Dat is dus behoorlijk vreemd en komt nogal raar over. :denken:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Dan zeg jij alleen een keer of 10 heel irri dat ze geen podenco andaluz zijn. Wat boeit dat? Daar hadden we het helemaal niet over en vervolgens kom jij met je "wil je een zuivere dan moet je er een van mij nemen etc" Dat is dus behoorlijk vreemd en komt nogal raar over. :denken:
om Johan3456 te quoten: Het was maar om te lachen he?

:mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Mijn god....
:neenee: Ook vast niet de echte god!!!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

zeg het maar mijn zoon
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:
zeg het maar mijn zoon
dat betekent dan zeker ook dat Martijn eigenlijk Jezus is? :eek:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Podenji schreef:
twinkeltje schreef:
zeg het maar mijn zoon
dat betekent dan zeker ook dat Martijn eigenlijk Jezus is? :eek:
tuurlijk niet iedereen is een zoon van god toch :idea:
Afbeelding