Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help mijn James heeft af en toe een hele dikke buik
Moderator: moderatorteam
-
james100
- Vaste gebruiker
Help mijn James heeft af en toe een hele dikke buik
Hoi, nou vanmorgen was het weer eens zo ver.. af en toe heeft mijn Basset een gigantisch dikke buik, vanmorgen na het uitlaten had hij weer een buik die echt niet normaal was/ is.. Het is zo erg dat er aan weers zijde van zijn buik een voetbal zit.. En het staat ook als een ballon op spanning, hij heeft vanmorgen 3x gepoept en daarna is die buik zo raar geworden, hij heeft hier in de afgelopen 5 maanden een keer of 4 last van gehad.. Na een dag is het ook weer weg.. Sinds dat hij af en toe zo'n ballonbuik heeft, probeert hij ook alles te eten wat niet eetbaar is.. Denk aan sokken, thee doeken, plastic eigenlijk alles wat hij te pakken kan krijgen.. Ik denk aan de ene kant dat hij dingen eet omdat hij "pijn" in zijn buik heeft en probeert dan te kotsen.. Heeft iemand hier ervaring mee??? HELP....
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
-
james100
- Vaste gebruiker
Ik heb de DA al eens zwaar in paniek gebeld.. toen ik thuis kwam (om James te halen) toen was het over.. Dat is het vreemde er ook van.. De DA heeft aan mij gevraagd of hij goed eet of poept.. Nou dat is gewoon zo.. dus dachten hun aan een darmkramp..
Nou ik weet dus echt niet wat ik er mee moet.. Hij heeft geen temp verhoging. Hij is gewoon super actief, hij poept, hij eet en is vrolijk.. dus eigenlijk gewoon James.. alleen met 2 ballen naast zijn buik..
Nou ik weet dus echt niet wat ik er mee moet.. Hij heeft geen temp verhoging. Hij is gewoon super actief, hij poept, hij eet en is vrolijk.. dus eigenlijk gewoon James.. alleen met 2 ballen naast zijn buik..
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
-
james100
- Vaste gebruiker
Het is ook niet zo dat het continu is.. Het is heel af en toe een paar uur dat zijn buik dik is.. Je zal zien als ik straks uit mijn werk kom dan is die buik weg.. En dan kom ik bij een DA die weer zegt dat er een kramp / koliek is geweest.. Ik heb het zelfs al met mijn DA van mijn paard overlegd... die weet ook niet wat het is, het komt en het gaat.. Ik zal weer in conclaaf gaan met de DA.. Dat is ook nog eens een "probleem" ik ben pas verhuisd en deze DA kent James ook niet...
- M@ri@nne
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Een echo of röntgenonderzoek om te kijken of er niet ergens iets klem zit. Ik doe maar een wilde veronderstelling dat hij toch eens iets vreemds heeft opgegeten wat er langs de normale weg niet meer uitwil en af en aan voor problemen zorgt?james100 schreef:Ik zal weer in conclaaf gaan met de DA.. Dat is ook nog eens een "probleem" ik ben pas verhuisd en deze DA kent James ook niet...
Anne
-
james100
- Vaste gebruiker
Daar heb ik ook vaak aan zitten denken.. Maar dan zou hij daar structureel toch ook last van moeten hebben.. En alles wat er aan eten in gaat gaat er aan de achterkant, zonder moeite weer uit ook.. als zijn buik "dun" is kan ik ook niets raars voelen..Maar ik ga dan maar naar de DA toe en hopen dat het niet weer helemaal weg is als ik thuis komt.( het liefst wel natuurlijk.. ) Maar ik heb ook stiekum een paar keer gedacht dat het misschine iets van een tumor / gezwel is.. Daarom dacht ik misschien is het een basset probleem..
Bedankt iig..
Bedankt iig..
-
james100
- Vaste gebruiker
Nou ik ben naar de DA geweest.. en zoals ik al verwachte was er vanmiddag toen ik thuis kwam niets met James zijn buik aan de hand...
Gewoon netjes 2x gepoept..(hij moet altijd 2 of 3 x) en lekker met Kaya gespeeld..
Nou naar de DA, die kon gelukkig niets raars vinden aan hem.. Het enige wat hij vermoedde is dat zijn maag wel degelijk iets draait waardoor hij gas krijgt en dat moeilijk ontsnapt, omdat het een kwartje gedraaid zit, en als hij iets eet dan floept zijn maag weer recht. het is nu nog te vroeg (volgens hem) om er iets aan te doen..
Ik heb pilletjes gehad tegen het spugen en hopen op beterschap.. Overigens was er vandaag niets met James aan de hand..
@ M@ri@nne: hij heeft het meestal als hij geslapen heeft..
Gewoon netjes 2x gepoept..(hij moet altijd 2 of 3 x) en lekker met Kaya gespeeld..
Nou naar de DA, die kon gelukkig niets raars vinden aan hem.. Het enige wat hij vermoedde is dat zijn maag wel degelijk iets draait waardoor hij gas krijgt en dat moeilijk ontsnapt, omdat het een kwartje gedraaid zit, en als hij iets eet dan floept zijn maag weer recht. het is nu nog te vroeg (volgens hem) om er iets aan te doen..
Ik heb pilletjes gehad tegen het spugen en hopen op beterschap.. Overigens was er vandaag niets met James aan de hand..
@ M@ri@nne: hij heeft het meestal als hij geslapen heeft..
Een paard is gevaarlijk aan beide uiteinden en oncomfortabel in het midden....
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
james100
- Vaste gebruiker