Podenji schreef:Echt wel
En morgen vier ik het weer
Maar als je ooit een echte wilt, dan kun je me een pb sturen voor een pup van Solar

Jouw Solar is ook gewoon wat lijnteelt op Spaanse honden hoor

Ik snap niet wat het probleem is?
Waar denk je dat de voorouders van Solar vandaan komen?
Je lijkt wel zo iemand die zegt dat de enige echte Duiste herder een glijbaan heeft.
Een echte podenco wordt geselecteerd en gefokt door jagers, de hond moet kunnen werken. Een lijnteelthond uit een showcombi kan dat misschien helemaal niet meer en dus is dat voor mij minder een podenco dan een hond van een Spaanse jager die toch echt verrekt veel lijkt op die hond van jou

Dat ze daar wat ander bloed door gooien hoort erbij, dat hebben ze altijd al gedaan, ook met de voorouders van Solar. Of heb je de stamboom tot 1500 in je bezit?
Een Vlaamse koehond is ook een bouvier, maar dan een echte.
Het ras zit hem in het oertype en niet in de fokkunstjes van mensen die niet eens wat met de hond doen. Kiki's en Jack's zijn de honden die hebben gezorgd dat dat het ras is geworden. Zo werkt dat bij honden.
Een podenco Andaluz uit Andaluzie, Spanjaarden noemen het zo, dus hoe echt wil je het hebben dan? Met stamboom maar dan gefokt in Rotterdam door een Rotterdammer uit een broer-zus combinatie die al generaties lang niet in Spanje zijn geweest? Zijn dat nu de "echte" ?