Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bij hond blijven tijdens foto's/scan ?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Joost1
nieuw lid

Ongelezen bericht door Joost1 »

Tsjonge, wat een vreselijke verhalen allemaal. Hartelijk dank voor jullie medeleven en tips.

Met mijn hond (Joost) gaat het gelukkig ietsje beter. Ik houd hem heel rustig (alleen klein eindje wandelen een paar keer per dag). Vandaag heeft hij voor het eerst niet gepiept!
Ik zal er alles voor over hebben om hem niet naar Utrecht te laten gaan.
Zo te lezen kan er echt niets daar.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

annepanne schreef:
jores schreef:Jaren geleden heeft onze Joep een botscan gehad in Utrecht. VRESELIJK.

We moesten een lange gang door en op het einde was een kamer met diverse hokken, daar werd hij in gezet en that's it. Wij moesten weg en pas de volgende dag konden we hem weer op pikken. De hele gang terug hoorden we Joep huilen. Dit doen we dus never nooit meer!

Joep heeft voor zijn nekhernia operatie in Oisterwijk ook foto's met contrastmiddel gehad, totdat hij sliep waren we bij hem en toen hij bijkwam ook weer. Niks de volgende dag pas weer halen.

Als er nu een hond een botscan nodig heeft dan gaan we naar Gent, daar is die flauwekul niet dat je hond een nacht hoeft over te blijven
Een hond injecteren met radioactief materiaal en dan dezelfde dag weer naar huis??Lekker voor je omgeving, helemaal als je kindjes hebt lopen...Kan me Utrecht in deze helemaal voorstellen, bedoel je niet dat er een contrast foto gemaakt is, zonder radioactief materiaal? Want t mag in Nederland (en terrecht!) gewoon niet. Reden dat ze er niemand bij willen hebben is echt niet dat er "geexperimenteerd word als proefkonijn" (lekker popi kreetje weer, doet t altijd goed :roll: en geloof mij, als student mag je daar echt niets doen) maar meer dat er al zo ontzettend veel mensen rondlopen, dat het te druk is. Bij het onder sedatie brengen kan t trouwens altijd wel.

Waarom zou een hond die ingespoten is met radioactief niet naar huis mogen en mensen die een soortgelijk onderzoek hebben gehad wel. Het is je reinste flauwekul en in mijn ogen een vorm om nog meer geld te vangen vanwege een opname dag
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ben 1 keer met mijn hond naar Utrecht gegaan en ook, als ik het enigszins kan voorkomen, dus nooit meer :neenee:

Prima behandeling trouwens hoor en aardige mensen. Ik mocht wel gewoon bij mijn hond blijven terwijl ze onder narcose ging.

Maar de diagnose was totaal fout en bijna rampzalig fout: ze zou een ernstig vernauwde luchtpijp hebben en vreselijke pijnen doordat er te weinig zuurstof in haar spieren kwam. We moesten maar overwegen haar in te laten slapen.
Ze was toen 7 maanden oud.....

Ik zag een vrolijke hond met een 'kuchje' (dat was de reden voor het onderzoek), maar echt geen hond met vreselijke pijnen.
We hebben haar dus niet in laten slapen, geen haar op mijn hoofd die daaraan dacht, maar wel dingen aangepast zoals minder lange wandelingen, geen training meer e.d.

1 jaar later is het onderzoek opnieuw gedaan, uiteraard in een andere kliniek en wat bleek: haar luchtpijp was gewoon helemaal in orde. Een totaal normale luchtpijp voor een Rottweiler!!!

Dus nee, voor mij in principe ook geen Utrecht meer.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik heb anders nog wel een adres waar ze een MRI-scan maken , waar je er wel bij mag blijven , en waar geen wachtlijst is :wink: We zijn daar met lancelot ook geweest , die had een zware hernia :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

annepanne schreef:Een hond injecteren met radioactief materiaal en dan dezelfde dag weer naar huis??Lekker voor je omgeving, helemaal als je kindjes hebt lopen...Kan me Utrecht in deze helemaal voorstellen, bedoel je niet dat er een contrast foto gemaakt is, zonder radioactief materiaal? Want t mag in Nederland (en terrecht!) gewoon niet.
Ik heb een aantal jaren geleden eens een hartfilmpje laten maken en ben toen ook ingespoten met radioactief spul.
Dat was een speciale afdeling in het VU en daar was wel een speciaal toilet voor mensen die dat in hun lijf hadden.
Ik ging gewoon op de foto en gewoon naar huis.
Waarom een hond moet blijven begrijp ik dan ook niet helemaal.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Femia schreef:
annepanne schreef:Een hond injecteren met radioactief materiaal en dan dezelfde dag weer naar huis??Lekker voor je omgeving, helemaal als je kindjes hebt lopen...Kan me Utrecht in deze helemaal voorstellen, bedoel je niet dat er een contrast foto gemaakt is, zonder radioactief materiaal? Want t mag in Nederland (en terrecht!) gewoon niet.
Ik heb een aantal jaren geleden eens een hartfilmpje laten maken en ben toen ook ingespoten met radioactief spul.
Dat was een speciale afdeling in het VU en daar was wel een speciaal toilet voor mensen die dat in hun lijf hadden.
Jouw radioactieve afval verdwijnt in het toilet en een hond laat je op de openbare weg uit, is niet helemaal hetzelfde.
weg gehaald zit een virus in
jores
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:
Femia schreef:
Jouw radioactieve afval verdwijnt in het toilet en een hond laat je op de openbare weg uit, is niet helemaal hetzelfde.
denk je nou werkelijk dat dat plasje er wat toe doet? Jouw urine komt ook in het riool :roll:
groetjes Annemie

bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

annepanne schreef:Een hond injecteren met radioactief materiaal en dan dezelfde dag weer naar huis??Lekker voor je omgeving
Ware het niet dat ze Bram niet hadden plassen (op de overigens speciaal daarvoor bestemde plek). Dus toen ik hem mee naar buiten nam viel hij meteen de heg rechts van de deur aan. Ik vrees dat het ding nu nog licht geeft.
AfbeeldingAfbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

En hij kwijlt je kindjes onder, en plast in de tuin van de buren... Sorry, hoor, maar ik vind het echt onverantwoord en dit is de voornaamste reden dat tegenstanders van chemo-therapie bij dieren hun gelijk proberen te halen. Chemotherapeutica en kindjes is in mijn ogen "not-done", hoe klein t risico ook. Een ander zit niet op jou extra risico-bijdrage te wachten.
En neem al die vreselijke verhalen over Utrecht met een korreltje zout: commentaar is altijd heel erg makkelijk. Ik heb zat mensen tevreden weg zien gaan. Je vind overal wel wat.
jores
Zeer actief
Contacteer:

bof ik effe dat ik geen kinderen hebt. Denk je nou werkelijk dat er eenverschil is tussen een hond of een moeder van kleine kindjes die chemo krijgt? Vindt het erg kortzichtig en het blijft geldklopperij van Utrecht.

En buiten dat, kwijlt jouw hond? De mijne niet hoor. En mijn honden zijn opgevoed, die piessen niet in de tuin van de buurman

dus het is allemaal maar :blah: :blah: :blah:
groetjes Annemie

annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

jores schreef:bof ik effe dat ik geen kinderen hebt. Denk je nou werkelijk dat er eenverschil is tussen een hond of een moeder van kleine kindjes die chemo krijgt? Vindt het erg kortzichtig en het blijft geldklopperij van Utrecht.

En buiten dat, kwijlt jouw hond? De mijne niet hoor. En mijn honden zijn opgevoed, die piessen niet in de tuin van de buurman

dus het is allemaal maar :blah: :blah: :blah:
Euh? Een verschil tussen een hond en een moeder? :roll: Wat denk je zelf...
Extra risico tov mensen met chemo is maatschappelijk net iets beter te accepteren dan extra risico tov honden met chemo, lijkt me...Bovendien zijn er idd extra maatregelen voor mensen die chemo ontvangen, om dit risico zo klein mogelijk te houden.
Trouwens, ik heb idd zo'n aso-hond die t in zn hoofd haalt af en toe te kwijlen :roll:
jores
Zeer actief
Contacteer:

Dit slaat nu werkelijk nergens op :roll: maatschappelijk aanvaard :roll:

goh dan bof ik dat die van mij niet kwijlen :mrgreen: en dat ik ze heb opgevoed om niet in andermans tuinen te komen
groetjes Annemie

Plaats reactie

Terug naar “Medisch”