Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

urine opvangen: hoe doe je dat?!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

margreett
geregistreerd lid

urine opvangen: hoe doe je dat?!

Ongelezen bericht door margreett »

Om uit te sluiten dat Caya blaasontsteking heeft, moeten we urine opvangen zodat het getest kan worden, maar hoe?

Aan de lijn kunnen we kilometers afleggen, maar plassen doet madam echt niet. En als ze los loopt, gaat ze of de struiken in of loopt een eind uit de buurt. Alsof ze het doorheeft ofzo :wink:

Onze reu vroeger, was dan een stuk eenvoudiger. Die deed bij de eerste de beste boom de poot omhoog. Echt een eitje.

Maar bij een teefje? Hopeloos.

Hoe doen jullie dat? Advies is zeer welkom!!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Misschien is ze te foppen als je een oude soeplepel neemt en Caya aan een lange lijn houdt?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Precies wat Marian zegt. Morgenochtend bij het eerste rondje een soeplepel meenemen (waarom moet hij oud zijn Marian :mrgreen: ). Zodra ze gaat zitten steek je die lepel onder haar door, gegarandeerd dat je genoeg urine opvangt.
Staat een beetje raar, 's ochtends met een soeplepel op pad, maar wat kan het schelen joh :wink:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik doe dat altijd met een klein steelpannetje ( ook oud :mrgreen: ) wel lastig want de dames blijven lopend plassen als je dat ding eronder houd, maar dat doen ze dus ook als je er een lepel onderhoud en met dat pannetje weet ik dat ik alsnog wat opvang :wink:

en ja de mensen kijken je wel gek aan maar goed ze zullen later wel denken dat ze nog niet helemaal wakker waren zo op de vroege morgen :8):
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik deed het ook met een soeplepel. Beetje jammer om te zien want je moet die pies ook nog in een postje doen buiten. :smile:
Maar het werkte wel want madam vond het helemaal niet erg dat ik er snel een lepel onder hing. Genoeg opvangen was geen probleem want de lepel liep over :roll:
Afbeelding
Marion.

Podenji schreef:( ook oud :mrgreen: )
Haha, ik doe helemaal niets oud. Afwassen, en 's avonds gewoon weer soep eten hoor :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Haha, ik doe helemaal niets oud. Afwassen, en 's avonds gewoon weer soep eten hoor :mrgreen:
krijg je vast weerstand van :ok: :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef:(waarom moet hij oud zijn Marian :mrgreen: ).
Omdat mijn eigen gemaakte soep geen extra aroma behoeft :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Ik nam een laag schaaltje mee of een plastik bakje.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

beppie schreef:Ik nam een laag schaaltje mee of een plastik bakje.
voor als je bij Marion gaat eten? :mrgreen:
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Ja,want volgens mij maakt ze zoveel dat krijg ik niet allemaal op en dan hebben we ook voor de rest van de week nog een hapje. :wink:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Marion. schreef:
Peuk :N:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

beppie schreef:Ja,want volgens mij maakt ze zoveel dat krijg ik niet allemaal op en dan hebben we ook voor de rest van de week nog een hapje. :wink:
aan het einde van de week smaakt de soep vast op zn best :ok: :mrgreen:
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

:19: steelpan, koekepan....maakt niet zoveel uit...zolang er maar een steel aan zit! en zo plat dat je hem eronder kunt schuiven! :ok:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Inderdaad gewoon met een soeplepel op pad.

Man Thuur heeft ooit eens midden in de nacht met onze vorige hond over straat gelopen en er moest toen ook urine worden opgevangen van Fritzie. Fritz was nb een reu dus zo moeilijk kon het niet zijn...maar natuurlijk wel als je in plaats van de soeplepel een spaghetti vork meeneemt :mrgreen: :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

alles is bijna al gezegd :mrgreen: ik heb het een paar keer bij wat teven moeten opvangen en moet zeggen dat dat me makkelijker afging dan bij mijn reu, wat is dat een "ettertje"dan.... uiteindelijk wel gelukt met soeplepel..( en idd erg rare blikken gekregen) maar hij was er erg lastig mee, zodra ik maar mijn hand naar hem toe deed om de lepel eronder te houden hield hij op of sprong hij de lucht in :mrgreen:

en marion, hier ging de lepel ook gewoon in de afwas en daarna de kast in hahhahahhha
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

pooh schreef:Inderdaad gewoon met een soeplepel op pad.

Man Thuur heeft ooit eens midden in de nacht met onze vorige hond over straat gelopen en er moest toen ook urine worden opgevangen van Fritzie. Fritz was nb een reu dus zo moeilijk kon het niet zijn...maar natuurlijk wel als je in plaats van de soeplepel een spaghetti vork meeneemt :mrgreen: :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef: en marion, hier ging de lepel ook gewoon in de afwas en daarna de kast in hahhahahhha
Nog zo'n peuk :kotz: Dat is dus één van de redenen dat ik nooit 2e hands pannen, bestek of servies zal kopen.

Ik heb 1 keer plas opgevangen van onze vorige hond (reu).
Gewoon een plastic handschoen aan en een grote glazen pot (van groente) onder zijn plasser houden als hij zijn poot op tilt.
Bij een teefje lijkt het mij inderdaad lastiger.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Femia schreef:
yamie schreef: en marion, hier ging de lepel ook gewoon in de afwas en daarna de kast in hahhahahhha
Nog zo'n peuk :kotz: Dat is dus één van de redenen dat ik nooit 2e hands pannen, bestek of servies zal kopen.
Daarom komt de oude soeplepel van mijn moeder zo héél af en toe nog goed van pas :mrgreen:
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Je kan wel een tweedehands soeplepel kopen speciaal voor de hondenplasjes.
Afbeelding
Marion.

Femia schreef:

Ik heb 1 keer plas opgevangen van onze vorige hond (reu).
Gewoon een plastic handschoen aan en een grote glazen pot (van groente) onder zijn plasser houden als hij zijn poot op tilt.
Bij een teefje lijkt het mij inderdaad lastiger.
Haha, wat zou je ervan krijgen? Ik heb een vaatwasser, doet het fijn op 65 graden. De soep is die avond net zo lekker als anders.
Ik ben niet van de 2e hands keukenspullen. Daarvan weet ik niet wat ermee gebeurd is. Maar mijn eigen spullen? Mijn eigen hondjes? Nee, daar ben ik niet vies van. De lik die ik van Saar kriijg - net nadat ze Miep heeft schoongemaakt - neem ik ook dankbaar in ontvangst :mrgreen:
margreett
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door margreett »

dat van de soeplepel, pannetjes en bakjes enz. prima, zo heb ik ook al gelopen buiten, maar op het moment dat ik naar Caya toe loop, of alleen maar iets voorover buig, loopt ze of weg, of stopt meteen met plassen.

Ze kijkt me dan een beetje vreemd aan van: Wat moet je nou?

De aanhouder wint, denk ik dan maar, maar de hond op commando laten plassen zou nu wel heel erg handig zijn!! Of in elk geval leren dat er een bakje onder d'r achterste wordt geschoven!
Misschien maar mee beginnen: elke keer dat ik zie dat ze gaat zitten om te plassen, het commando "plassen" of "ga maar plassen"(klinkt wat vriendelijker) geven.

En voor mij ook geen oude soeplepel hoor, gewoon afwassen en hij is weer prima bruikbaar :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hier ook met een soeplepel (die wij ook idd gewoon afwassen en weer gebruiken hoor) een bakje of een potje.
Gaat allemaal prima en makkelijk.

Wat is er nou eigenlijk vies aan een soeplepel die netjes afgewassen is????
marian*
Erelid
Contacteer:

estelle schreef: Wat is er nou eigenlijk vies aan een soeplepel die netjes afgewassen is????
Waarschijnlijk helemaal niks,maar voor mij is alleen het idee al :N:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

marian* schreef:
estelle schreef: Wat is er nou eigenlijk vies aan een soeplepel die netjes afgewassen is????
Waarschijnlijk helemaal niks,maar voor mij is alleen het idee al :N:
achhhh niet teveel bij nadenken als je je soep naar binnen slurpt hihihihih
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Bij Kaya had ik ook zulke problemen; zij plassen (met veel gedoe aan de lijn) en ik dus heel stiekum met die soeplepel dichterbij, nou ze hield mooi direct op met plassen :oeps:
Na heel veel gelazer had ik 2 ml plas geloof ik opgevangen.

Bij Nouschka ging het altijd heel makkelijk. Bij haar moest ik zeer regelmatig plas opvangen omdat ze bloed in de urine had en daar was het geen enkel probleem bij.

Maar iets anders dan soeplepel en idd 's ochtends zodat ze moeten plassen, zou ik ook niet weten :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik gebruik wel mijn gewone soeplepel, maar ontsmet die toch wel eventjes voordat ik hem zelf weer ga gebruiken. :N:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Echt ontsmetten is uitkoken. Net als de lepel waarmee de huisarts vroeger bij je thuis in je keel keek als je keelonsteking had.
Mijn moeder werd altijd uitdrukkelijk gezegd dat ze hem uit moest koken.
Je weet ook niet wat er in de urine van de hond zit.
In ieder geval vind ik het onsmakelijk en nergens voor nodig om die lepel weer gewoon voor mijzelf te gebruiken.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ontsmetten is voor mij een bakkie dettol, even laten weken en daarna omspoelen. :19:
Marion.

miekmiek schreef:Ontsmetten is voor mij een bakkie dettol, even laten weken en daarna omspoelen. :19:
Echt waar????

Hoezo ontsmetten? Hoe dood ga je eraan? Van de zomer werd hiernaast (tijdens het buiten eten) een vlieg doodgemept. Toen werd er ook gevraagd of dat plekje niet eerst ontsmet moest worden voordat kindlief verder kon eten.
Ik kon er alleen maar heel hard om lachen :N:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”