Maar ik was wat gaan zoeken en ik vond deze foto, en vind hem heel veel erop lijken.De een is een reu en de ander teef dus dat geeft een andere bouw, maar verder lijkt het me dat het hetzelfde ras is?

Moderator: moderatorteam
starfleet schreef:Ik vind de bovenste meer een windhondachtige bouw hebben een beetje, de onderste weer ansoluut niet. Ook vind ik de kop een totaal andere uitstraling hebben. Wel een mooi, apart beestje.
Anne
Ik denk dat je er dan wel vanuit kunt gaan dat het of een hond is van dat ras, ofwel een kruising waar heel veel van dat ras (sorry de naam is lastigAngel-eyes schreef:
Prince hadden we uit het voormalig Joegoslavie en uit het Kroatische deel, en dit ras komt uit Istrie wat weer in Kroatie ligt, hier is de rasbeschrijving, jammer dat er niks over het karakter staat, maar Prince was een heel 1kennig hondje, niemand mocht ook in zijn buurt komen, want dan kon die lelijk tekeer gaan, alleen was ik zo stom om er gewoon heen te lopen en knuffelen en dat vond ie nog prachtig ook :
Vind je raar dat je ouders dachten dat het een kruising was? Hoeveel raszuivere ISTARSKI KRATKODLAKI GONIC zullen er in Kroatie voorkomen?Angel-eyes schreef:Zijn deze 2 hondjes van hetzelfde ras?Mij is ooit gezegt dat Prince een kruising was, maar vind hem er veel op lijken eigenlijk, mijn pa en ma zeiden dat het een kruising was en als klein jochie neem je dat aan.
dat zijn twee verschillende dingenRenske schreef: maar dan misschien niet geheel "raszuiver", oftewel zonder officieel afstammingsbewijs.
Zonder afstammingsbewijs kun je niet checken wie de voorouders zijn, dus niet raszuiver.Podenji schreef:dat zijn twee verschillende dingenRenske schreef: maar dan misschien niet geheel "raszuiver", oftewel zonder officieel afstammingsbewijs.
ik snap je wel maar geen afstammingsbewijs wil nog niet zeggen dat een hond niet raszuiver is, hoeveel nestjes worden er wel niet gefokt uit van hetzelfde ras met stamboom maar waarvan de pups geen stamboom mee krijgen?Renske schreef:Zonder afstammingsbewijs kun je niet checken wie de voorouders zijn, dus niet raszuiver.Podenji schreef:dat zijn twee verschillende dingenRenske schreef: maar dan misschien niet geheel "raszuiver", oftewel zonder officieel afstammingsbewijs.
Bijvoorbeeld de Staby-tjes in Friesland zijn vaak niet 100% raszuiver, hebben geen stamboom, maar zijn toch wel staby's!
Verder zijn er vaak verwante rassen in een bepaalde streek, ook een aantal rassen lijken op de Gonic, Billy bijv. en er zijn meer brakachtigen op lange poten.