Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cothen

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Cothen

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik ben op zoek naar een nieuwe hondenschool. Maak deze cursus wel af bij mijn huidige school, maar dan wil ik overstappen.

Ik hoor via via goede verhalen over de hondenschool in Cothen: de trouwe viervoeter.

Is er iemand die daar traint of iets weet van deze school? Ik wil nu natuurlijk wel een goede keuze maken. Uiteraard ga ik ook bellen en kijken, maar ervaringen zijn welkom.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Re: Cothen

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef: Is er iemand die daar traint of iets weet van deze school? Ik wil nu natuurlijk wel een goede keuze maken. Uiteraard ga ik ook bellen en kijken, maar ervaringen zijn welkom.
Ze hebben in ieder geval een uiterst beroerde website :mrgreen:

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

Re: Cothen

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef: Is er iemand die daar traint of iets weet van deze school? Ik wil nu natuurlijk wel een goede keuze maken. Uiteraard ga ik ook bellen en kijken, maar ervaringen zijn welkom.
Ze hebben in ieder geval een uiterst beroerde website :mrgreen:

Anne
Ja, maar om daar nou op af te gaan. Ik ben al twee mensen tegenkomen die daar trainen en zeer tevreden zijn (waaronder een kooiker).

Hmm, lastig hoor, een school uitzoeken. Zeker omdat ik zo'n mengeling van hard en soft ben.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Hm, dit staat op de site:
Anders dan bij de puppy cursus wordt er bij de beginners cursus al wat "strakker" getraind. Het zijn immers honden waarvan duidelijk al wat discipline gevraagd mag worden.

Normaal zou ik dat prima hebben gevonden, maar gezien de ervaringen met de huidige school gaan de alarmbellen bij mij af.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Zoek stok! schreef:Hm, dit staat op de site:
Anders dan bij de puppy cursus wordt er bij de beginners cursus al wat "strakker" getraind. Het zijn immers honden waarvan duidelijk al wat discipline gevraagd mag worden.

Normaal zou ik dat prima hebben gevonden, maar gezien de ervaringen met de huidige school gaan de alarmbellen bij mij af.
:eek: :eek: :eek: :mrgreen:

Kijk ook eens naar een kc-vereniging in de buurt! Ik weet niet of die allemaal op dezelfde manier trainen maar de vereniging hier sprak mij erg aan. Zaterdag ga ik bij een les kijken en als het kan stap ik over en anders rond ik deze cursus af en dan doe ik dezelfde cursus bij de kc-vereniging opnieuw :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef: Normaal zou ik dat prima hebben gevonden, maar gezien de ervaringen met de huidige school gaan de alarmbellen bij mij af.
Ik ben heel tevreden over onze hondenschool. We worden serieus genomen met onze kooiker, maar er lopen ook andere rassen die wel tegen een wat hardere aanpak kunnen.

Het liefst zat ik gewoon op een clickerhondenschool, maar dat is niet te doen in de buurt en mijn dochter moet het op de fiets kunnen bereiken.

Als voorbeeld: Een Airdale werd gecorrigeerd met een flinke "nee" door de (nieuwe) instructeur, maar toen Buffy aan de beurt was vroeg de meneer eerst aan dochter of Buffy wat kon hebben op dat gebied. Nee dus, "een echt kooikertje, die zijn vaak erg gevoelig" werd er gezegd en daar wordt dan niet moeilijk over gedaan en ook niks uit te leggen of te verdedigen.

Ik vind het dus heel erg belangrijk dat de hondenschool veel rekening houdt met de verschillen in ras en karakter en zou altijd daarnaar vragen bij de hondenschool. Plus eens gaan kijken natuurlijk.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

metaveenendaal schreef:Ik ben er geweest 2x
en toen hard weggelopen
ik vond het gescheeuw wat ze deden dus helemaal niets
Daarna in wijk getraind dat was een heel stuk beter vond ik
En nu trainen we in Amersfoort en daar blijven we
Waarvoor werd geschreeuwd???
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Ik vind het wel lastig Reini, omdat ik toch weer een andere aanpak wil dan jij. En ook dan jij Anne. Jullie zitten helemaal aan de positieve kant terwijl ik geen tegenstander ben van corrigeren, mits juist toegepast. Volgens mij is de KC heel erg positief en dat is dus niks voor mij.

Een aanpak die bij de hond past zou mij goed liggen inderdaad, Brammetje mag best eens op z'n kop krijgen terwijl Buffy daar slecht op zou reageren.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Wil je dan weg bij je huidige school omdat ze daar niet corrigeren of is er een andere reden?
starfleet
Erelid

Zoek stok! schreef:
Een aanpak die bij de hond past zou mij goed liggen inderdaad, Brammetje mag best eens op z'n kop krijgen terwijl Buffy daar slecht op zou reageren.
Op zich zou je dan bij een gemiddelde hondenschool gewoon terecht kunnen. Bram zou ook prima op zijn plek zijn bij een hondenschool als waar ik met Buffy ben en zo heel bijzonder is die niet. De KC hier vind ik zelf niks, maar dat is echt overal anders.

Gewoon kijken tijdens de trainingsuren geeft je de meeste info vind ik.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

pooh schreef:Wil je dan weg bij je huidige school omdat ze daar niet corrigeren of is er een andere reden?
Nee omdat ze te veel corrigeren. Ik vind het niet kunnen hoe sommige honden daar aangepakt worden. Bram geef ik niet uit handen aan de trainer en ik doe zelf wat ik het beste vind, maar er zijn ook baasjes die dat niet doen. Die worden af en toe toch gecorrigeerd, dan draait m'n maag zich van om.

Dus ik zoek een school waar voornamelijk positief getraind wordt, maar als de hond het nodig heeft ook gecorrigeerd wordt. Ik wil niet eeuwen doorgaan met koekjes en lief zijn terwijl Bram een loopje met me neemt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik denk dat jij positieve scholen iets te extreem ziet, het betekent niet dat er nooit gecorrigeerd wordt, alleen het zijn geen lijncorrecties.

Ga gewoon eens bij een paar scholen kijken zonder Bram en kies dan de school waar je je het beste bij voelt.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik denk dat als je een hond hebt je er niet onderuit komt om je hond af en toe te corrigeren. Inderdaad wel met beleid anders ben je fout bezig.
Met Ameno hebben we geluk, een keer hard Nee roepen of even negeren vind ze vreselijk. Dat is dan ook haar ergste straf.

Ik zou inderdaad gewoon bij positief trainende scholen gaan kijken. Maar ik zou er ook de tijd voor nemen om op je gemak een school te zoeken het is belangrijk dat jij je er prettig voelt. (En Bram ook natuurlijk)

Ik vond het ook lastig hoor om een goede school te vinden, heeft even geduurd maar toen had ik er wel een gevonden. Helaas voor jou is dat veel te ver uit de buurt, maar er zit vast een school bij je in de buurt waar je je goed bij voelt.
Zoek stok!
Zeer actief

Okay, ik ga gewoon een aantal lessen bijwonen de komende tijd. Dit keer neem ik er goed de tijd voor, want nu wil ik er wel graag blijven!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Zoek stok! schreef:Ik vind het wel lastig Reini, omdat ik toch weer een andere aanpak wil dan jij. En ook dan jij Anne. Jullie zitten helemaal aan de positieve kant terwijl ik geen tegenstander ben van corrigeren, mits juist toegepast. Volgens mij is de KC heel erg positief en dat is dus niks voor mij.

Ho ho, ik zit niet helemaal aan de positieve kant hoor :neenee: Vegas wordt best weleens gecorrigeerd door mij.
Ik sta alleen niet achter nieuwe dingen aanleren d.m.v. corrigeren. Net als jij :wink: En dat gebeurd wel op de hondenschool.

Wat mij in de Kc vereiniging aanspreekt is de positieve aanpak voor het aanleren van nieuwe dingen zoals volg, blijf etc.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Reini schreef:
Zoek stok! schreef:Ik vind het wel lastig Reini, omdat ik toch weer een andere aanpak wil dan jij. En ook dan jij Anne. Jullie zitten helemaal aan de positieve kant terwijl ik geen tegenstander ben van corrigeren, mits juist toegepast. Volgens mij is de KC heel erg positief en dat is dus niks voor mij.

Ho ho, ik zit niet helemaal aan de positieve kant hoor :neenee: Vegas wordt best weleens gecorrigeerd door mij.
Ik sta alleen niet achter nieuwe dingen aanleren d.m.v. corrigeren. Net als jij :wink: En dat gebeurd wel op de hondenschool.

Wat mij in de Kc vereiniging aanspreekt is de positieve aanpak voor het aanleren van nieuwe dingen zoals volg, blijf etc.
:wink:

Eigenlijk ben ik stiekum ook een enorme positivo, ik kan het niet aanzien hoe hard die honden aangepakt worden. Het enige waarbij ik echt resultaat zie met corrigeren, is met het trekken aan de lijn. Je zou het niet zeggen als je hem zondag zag, maar normaal trekt hij echt niet meer. Voor de rest wil ik Bram helemaal niet corrigeren, dat is helemaal niet nodig, hij wil het hartstikke graag goed doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Jorda
Actief

trainen

Ongelezen bericht door Jorda »

Ik zal eerst even zeggen waar ik het mee eens ben: Inderdaad de website van de hondenvereniging in Cothen is waardeloos. Ik train zelf al sinds 2001 in Cothen en ben momenteel instructeur i.o. agility. Ik heb met Dena tot het G&G 2 gelopen, train met een van mijn honden agility, met beide honden flyball en met Diesel loop ik nu G&G Beginners. Ik ben het dus absoluut niet eens met de reactie van het schreeuwen. Ik zeg niet dat het niet gebeurd is, maar dat is absoluut niet de trend van de vereniging. Bij de vereniging is het een tussenweg tussen hard en het positief trainen. Ik heb mijn beide honden altijd positief getraind en mijn beide honden lopen zonder slipketting. Ik heb nooit mijn honden over hoeven geven aan een instructeur en het zijn twee super honden. Iedereen ervaart het verschillend, maar met 750 leden (ook buiten de regio) doen we het denk ik niet super slecht! Ik denk dat als mensen geintresseerd zijn ze gewoon eens moeten gaan kijken en dan beslissen wat hun het meeste aanstaat. Op elke vereniging of KC is wel iets aan te merken of te verbeteren, maar is dan niet per definitie een slechte vereniging...... Maar je bent welkom en kom gerust een keer kijken!

Greetz van Jorda.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Re: trainen

Jorda schreef:Ik zal eerst even zeggen waar ik het mee eens ben: Inderdaad de website van de hondenvereniging in Cothen is waardeloos. Ik train zelf al sinds 2001 in Cothen en ben momenteel instructeur i.o. agility. Ik heb met Dena tot het G&G 2 gelopen, train met een van mijn honden agility, met beide honden flyball en met Diesel loop ik nu G&G Beginners. Ik ben het dus absoluut niet eens met de reactie van het schreeuwen. Ik zeg niet dat het niet gebeurd is, maar dat is absoluut niet de trend van de vereniging. Bij de vereniging is het een tussenweg tussen hard en het positief trainen. Ik heb mijn beide honden altijd positief getraind en mijn beide honden lopen zonder slipketting. Ik heb nooit mijn honden over hoeven geven aan een instructeur en het zijn twee super honden. Iedereen ervaart het verschillend, maar met 750 leden (ook buiten de regio) doen we het denk ik niet super slecht! Ik denk dat als mensen geintresseerd zijn ze gewoon eens moeten gaan kijken en dan beslissen wat hun het meeste aanstaat. Op elke vereniging of KC is wel iets aan te merken of te verbeteren, maar is dan niet per definitie een slechte vereniging...... Maar je bent welkom en kom gerust een keer kijken!

Greetz van Jorda.
Ik zie deze reactie nu pas. Ik ga zeker een keer kijken!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
FOXy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door FOXy »

Hoi,

Ben hier net nieuw en toevallig zie ik dit staan. Ik heb mezelf aangemeld voor de puppycurcus van a.s. januari (in Cothen dus).
Ken veel mensen die daar trainen en heb er eerlijk gezegd nog nooit iets negatiefs over gehoord, vandaar mijn inschrijving.

Ik wist niet eens dat er ook een hondenschool in Wijk bij Duurstede was? Waar kan ik die vinden? ZIjn er nog meer hier in de buurt???

groetjes FOXy
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”