Ik ben Elly en baasje van twee Leonbergers: Dino, ons reutje van nu 9 maanden, en Zora die toevallig gisteren 2 jaar is geworden. Het zijn twee schatten van honden, die niet alleen veel zand en haren in ons gezin hebben ingebracht (ik ben nog altijd op zoek naar een stofzuiger die dat goed aankan [hint]) maar ook veel zon in ons leven.
We hebben overigens een moeilijk jaar achter de rug met de twee deugnieten, want toen Dino als pup net 3 dagen bij ons was ging Zora door de knie en scheurde haar kruisband, met alle gevolgen vandien. Een nieuw soort kruisbandoperatie was uiteindelijk de oplossing (TTA) en nu kan Zora weer alles (zonder kruisband!), maar het heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Wij waren helemaal ingericht op het houden van 2 honden in huis, niet apart, maar samen. Je kunt je voorstellen hoe problematisch het is om dan twee energieke jonge honden maanden apart te moeten houden omdat spelen verboden is!
Nou, dat is al een heel verhaal om mee te beginnen. Ik laat het hier even bij en ga wat rondstruinen op het forum. Tot later dan.