Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloedoor *mensen help, operatie of homeopatie???*
Moderator: moderatorteam
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bloedoor *mensen help, operatie of homeopatie???*
Dazzle is vandaag jarig... en heeft een bloedoor (denk ik). Vanavond naar de DA, khoop dat er geen operatie nodig is... 
Laatst gewijzigd door Jay1978 op 01 okt 2005 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
chrico
- Zeer actief
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Thx voor de tip! Is er iets te doen aan constante oorontsteking... want daar zal dit ook wel weer door komen... Wat ik ook doe, de oorontstekingen blijven terugkomen...de DA zei laatst dat het door de vorm van zijn oren komt (kruizing tussen staande en hangoor) waardoor hij zo vatbaar is.
Iemand een idee?
En wat de operatie zou gaan kosten? (ohw wat ben ik blij met de kinderbijslag deze maand
)
Iemand een idee?
En wat de operatie zou gaan kosten? (ohw wat ben ik blij met de kinderbijslag deze maand
-
Reini
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
Aan chronische oorontstekking is weinig meer te doen dan naar het patroon kijken.
Mijn kat heeft ook chronische oorontstekking en die gaat op een bepaalde manier zitten waardoor ik zie dat ik weer moet zalven. Wie weet doet Dazzle dat ook.
Je moet rekening houden zo rond de 100/125 euro exl het verwijderen van de hechtingen.
Mijn kat heeft ook chronische oorontstekking en die gaat op een bepaalde manier zitten waardoor ik zie dat ik weer moet zalven. Wie weet doet Dazzle dat ook.
Je moet rekening houden zo rond de 100/125 euro exl het verwijderen van de hechtingen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Thx voor de info!
Tja de pest met Dazzle is, dat ie het vuur in zijn ogen krijgt als je alleen al kijkt naar zijn oren, ik kan het zonder muilkorf niet eens behandelen.
Hij had Octoclean van de DA meegekregen om zijn oren schoon te houden met zijn laatste oorontsteking, maar ik weet niet of je dat wekelijks mag blijven doen?
Tja de pest met Dazzle is, dat ie het vuur in zijn ogen krijgt als je alleen al kijkt naar zijn oren, ik kan het zonder muilkorf niet eens behandelen.
Hij had Octoclean van de DA meegekregen om zijn oren schoon te houden met zijn laatste oorontsteking, maar ik weet niet of je dat wekelijks mag blijven doen?
-
chrico
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
ach gossie...en nog wel op zijn verjaardag!
succes voor jou en Dazzle!
Rimpel had eerder ook vaak last van zijn oor...
Ik heb het een tijd gereinigd met een natuurlijke oorreiniger zonder alcohol en hij rook nog naar pepermunt ook
Rimpel vond het ook absoluut niet leuk en we hadden met zijn tweeen flink werk om hem op zijn kant te krijgen om het goed in het oor te krijgen...in mijn eentje lukte dat echt niet...
Hij ging er ook als een haas vandoor...
Het heeft wel een aardig tijdje geduurd dat hij last had...soms weken niet en dan ineens weer wel.
Sharpei's zijn er gevoelig voor door de vorm van hun oren en de rimpels in de oren...
Maar hij heeft nu al ruim 1 jaar helemaal nergens meer last van.
Ik heb het reinigen denk ik een week of 3 gedaan om de zoveel dagen...vervolgens met een stukje keukenpapier de rommel er wat uitvegen want door het geklapper had ik zo ongeveer de sputters tot aan het plafond en alle deuren zater er ook onder...
Na die drie weken reinigen ben ik preventief SUROLAN in zijn oortje gaan doen....is vettige zalf met prednison bestanddeeltjes erin.
Ik gebruik Surolan ook voor schaafplekjes en jeukplekjes etc.
In het begin deed ik 1 keer in de week surolan in zijn oor en tegenwoordig? 1 keer per 4 maand of zo? Ik weet niet eens wanneer de laatste keer was....kun je nagaan...
Ik hou het in de gaten en zodra het wat viezig is dan spuit ik er een kneep surolan in...hij klappert dan wat met zijn kop en kijkt dan heel boos hahahahaha! en loopt wat dagen met een vettig oor...maar goed, het werkt prima!
Succes straks!
succes voor jou en Dazzle!
Rimpel had eerder ook vaak last van zijn oor...
Ik heb het een tijd gereinigd met een natuurlijke oorreiniger zonder alcohol en hij rook nog naar pepermunt ook
Rimpel vond het ook absoluut niet leuk en we hadden met zijn tweeen flink werk om hem op zijn kant te krijgen om het goed in het oor te krijgen...in mijn eentje lukte dat echt niet...
Hij ging er ook als een haas vandoor...
Het heeft wel een aardig tijdje geduurd dat hij last had...soms weken niet en dan ineens weer wel.
Sharpei's zijn er gevoelig voor door de vorm van hun oren en de rimpels in de oren...
Maar hij heeft nu al ruim 1 jaar helemaal nergens meer last van.
Ik heb het reinigen denk ik een week of 3 gedaan om de zoveel dagen...vervolgens met een stukje keukenpapier de rommel er wat uitvegen want door het geklapper had ik zo ongeveer de sputters tot aan het plafond en alle deuren zater er ook onder...
Na die drie weken reinigen ben ik preventief SUROLAN in zijn oortje gaan doen....is vettige zalf met prednison bestanddeeltjes erin.
Ik gebruik Surolan ook voor schaafplekjes en jeukplekjes etc.
In het begin deed ik 1 keer in de week surolan in zijn oor en tegenwoordig? 1 keer per 4 maand of zo? Ik weet niet eens wanneer de laatste keer was....kun je nagaan...
Ik hou het in de gaten en zodra het wat viezig is dan spuit ik er een kneep surolan in...hij klappert dan wat met zijn kop en kijkt dan heel boos hahahahaha! en loopt wat dagen met een vettig oor...maar goed, het werkt prima!
Succes straks!
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo, net terug van de DA, het is inderdaad een bloedoor, volgende week vrijdag word hij geopereerd... heb een kap meegekregen omdat hij teveel krabbeld anders nog voor de operatie... en weer middelen tegen zijn oorontsteking...
Ik heb alvast afgesproken dat hechtingen verwijderen met een roesje zal gebeuren aangezien nu al vreselijk agressief/angstig was...
pfffff vind het niet leuk...
Dazzle heeft al met al toch wel een fijne verjaardag gehad, zijn speeltje is ie gek op!
Ik heb alvast afgesproken dat hechtingen verwijderen met een roesje zal gebeuren aangezien nu al vreselijk agressief/angstig was...
pfffff vind het niet leuk...
Dazzle heeft al met al toch wel een fijne verjaardag gehad, zijn speeltje is ie gek op!
- *Linda*
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
-
Marion.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor jullie reactie's!
@Marion: Dazzle krijgt steeds oorontsteking, het blijft terugkomen. Hij weet dat ie van mij niet (keihard) mag krabben met zijn achterpoot, dus doet ie het stiekum s'nachts denk ik, vandaar dat ik er te laat bij was denk ik. Tijdens de operatie gaat ie diep in zijn oren kijken, omdat dat als hij wakker is niet te doen is. Kben benieuwd...
Waar het vandaan komt? kep ooit gehoord dat ie een ongelukkige vorm oren heeft, waardoor vuil makkelijk erin komt, en er moeilijker uit kan.
@Marion: Dazzle krijgt steeds oorontsteking, het blijft terugkomen. Hij weet dat ie van mij niet (keihard) mag krabben met zijn achterpoot, dus doet ie het stiekum s'nachts denk ik, vandaar dat ik er te laat bij was denk ik. Tijdens de operatie gaat ie diep in zijn oren kijken, omdat dat als hij wakker is niet te doen is. Kben benieuwd...
Waar het vandaan komt? kep ooit gehoord dat ie een ongelukkige vorm oren heeft, waardoor vuil makkelijk erin komt, en er moeilijker uit kan.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Dat 's nachts krabben ken ik ja...zoute-popcorn schreef:Bedankt allemaal voor jullie reactie's!
Hij kroop onder het bed, maar maakte zoveel herrie dat we er wakker van werden...hij werd alleen maar banger daardoor dat we weer met zo'n gemeen flesje kwamen...
Toen ben ik overgegaan op dat natuurlijk spul zonder alcohol want ik heb het idee dat het hem gewoon ontzettend zeer deed...
Die ongelukkig vorm, dat klopt ja...dat is ook de reden dat het bij Sharpei's een veel voorkomend probleem is.
Succes met de operatie volgende week...ik hoop dat alles goed gaat en dat de DA goed kan zien wat misschien de oorzaak is van zijn oorproblemen...dat is dan weer een voordeel dat hij helemaal onder zeil is...de DA kan hem even goed bekijken...
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Voordat je laat opereren lees dan eerst even de website van Westerhuis :
http://www.uwdierenkliniek.nl/home.html
en zoek dan op bloedoor. Hij raad operatie nl af. Behalve als het zijn hele oor betreft. Ik heb overigens gehoord van honden met oorproblemen, die hier helemaal van af raakte nadat ze de honden op barf hadden gezet. KVV helpt misschien ook wel.
en zoek dan op bloedoor. Hij raad operatie nl af. Behalve als het zijn hele oor betreft. Ik heb overigens gehoord van honden met oorproblemen, die hier helemaal van af raakte nadat ze de honden op barf hadden gezet. KVV helpt misschien ook wel.
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
Iemand ervaring met de homeopatische manier van behandelen van een bloedoor?Elvira schreef:Voordat je laat opereren lees dan eerst even de website van Westerhuis :
Hij zit trouwens wel vrij laag, bij de ingang...
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Zingaro heeft een maand of wat geleden een bloedoor gehad. Ik ben toen gaan zoeken op internet en kwam op deze website. Bovendien heb ik gevraagd aan een goldenfokster in de buurt of zij er ervaring mee had. Haar eerste hond had 3 x een bloedoor gehad. De eerste keer had ze hem laten opereren en hij had er daarna heel veel last van. Hij liep continu te schudden. De 2 andere keren heeft ze er niks aan gedaan en het gaat dan ook over. Alleen houden ze een kreukeltje in hun oor, maar bij een langharige hond zoals een golden zie je dat toch niet. Ik heb de homeopathische middelen gegeven en na een aantal weken was het zakje met bloed verdwenen en zat er alleen nog een kleine verdikking in z'n oor. Zingaro had overigens geen onstoken oren of oormijt, maar heeft een keer z'n oor tegen de tafelpoot geslagen (zat misschien een vlieg op z'n kop o.i.d.). Zingaro was 2 weken voordat hij dat bloedoor kreeg geopereerd aan z'n elleboog (kijkoperatie) dus zat ik niet te wachten op nog een operatie. Hoewel de dierenarts hem inderdaad metteen voor een operatie opschreef. Ik heb gebeld dat ik het niet nodig vond, maar hij zij zei toen, dat als het z'n hele oor zou bedekken dat hij geopereerd zou worden. Hij zei toen, ik laat de operatie nog op de agenda staan, dan kan je alsnog komen als dat het geval is. Ik heb op gebeld dat het al een stuk beter ging (wat niet helemaal waar was, maar ik vond hem wat te fanatiek om te opereren).
-
Jay1978
- Zeer actief
- Contacteer:
-
annepanne
Een onbehandeld bloedoor levert een bloemkooloor op. En dit samentrekken van het oor (tgv de kraakbeenaantasting) kan wel degelijk ongemak geven. Ik zou het oor behandelen (ofwel opereren, ofwel, met minder resultaat, het bloed eruit halen en een ontstekingsremmer invoegen) en de oorontsteking aanpakken. (evt mbv het afnemen van een bo, weet je precies welke bacterie je moet bestrijden en met welk middel) De oorzalf moet je in voldoende hoeveelheid en in voldoende mate toedienen, en voldoende lang. Sommige honden moeten hun leven lang regelmatig oorzalf toegediend krijgen om een oorontsteking te voorkomen. Deze honden hebben vaak ook andere huidklachten. Laat je anders doorverwijzen naar een goede KNO-chirurg.