Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje met hartruis wie heeft hier ervaring mee?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ank
nieuw lid

Hondje met hartruis wie heeft hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door Ank »

Hallo Allemaal

Na het onfortuinlijke verlies van mijn vlinderhondje heb ik bij een fokker een puppie uitgezocht. Nou had die fokster een hondje wat ik daarnaast gratis mee mocht nemen. dit hondje was vrolijk (niets aan te merken ),maar die mevrouw vertelde dat er een hartruis was geconstateerd en het diertje en overheen kon groeien. Ze kon het dier zo niet verkopen ,maar hij mocht wel gratis met ons mee. Nou wil ik dat beestje er best bij hebben en een beetje extra kosten vind ik geen groot bezwaar. (als ze medicijnen moet ofzo.) Heeft iemand ervaring? wat betekent het voor dat beestje? Waar moet je op letten?
:denken: Groetjes ank
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

een hartruis hoeft helemaal niets te betekenen. Het beestje kan een gezond hartje hebben.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Bowie
Actief

Ongelezen bericht door Bowie »

Chamook heeft ook een (klein) hartruisje.
Toen de dierenarts het vertelde schrok ik me wild!
Hij had me wel gerustgesteld, zei dat ze er verder best oud mee kon worden etc.
Om me toch gerust te stellen heeft hij hartfilmpje van haar gemaakt en daaruit bleek dat het er allemaal goed uit zag.

Als ik jou was zou ik gewoon met de pup naar je EIGEN DA gaan en die het pupje laten onderzoeken.

Succes :ok:
Groetjes van Marjolein, Bowie, Chanti & Chamook
Ank
nieuw lid

Het klinkt allemaal niet zo erg. dit puppie is nu 4 maanden en heeft nog steeds een ruisje de fokster zegt eigenlijk hetzelfde, zij zou er oud mee kunnen worden. Ik denk dat ik dat hondje dan ook gewoon erbij neem ,gezellig voor die hondjes als ze samen zijn. Erna ga ik dan toch ook wel naar de d.a om even te laten kijken wat zij ervan vindt. Het hondje maakt een redelijk fitte indruk en de fokster geeft het gewoon weg ,daar kan ik toch wel op vertrouwen. Het enige risico wat ik loop is dat het eventueel wat geld gaat kosten en dat het hondje vroeger overlijdt als een ander hondje. Dan kan ik in ieder geval ervoor zorgen dat het een goed leven heeft. Bedankt allemaal voor jullie snelle reaktie. groetjes Ank
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Qyan heeft een lichte hartruis, die niet altijd hoorbaar is.
In eerste instantie dacht men aan cardiomapathy, maar echo/ECG wezen dat niet uit.
Het bleek een onschuldige ruis die verder geen onderliggende oorzaak heeft.
Medicijnen zijn niet nodig en hij zou hier 100 mee kunnen worden.
Ank
nieuw lid

Fijn al die positieve berichten, ik zie het wel zitten met die pup, gezellig twee van die hummels ,kunnen ze elkaar vermaken. Als ze er is laat ik bij mijn eigen d.a wel een hartfilmpje maken, als zij dat nodig vindt.
groetjes ank
jores
Zeer actief
Contacteer:

Ank schreef:Fijn al die positieve berichten, ik zie het wel zitten met die pup, gezellig twee van die hummels ,kunnen ze elkaar vermaken. Als ze er is laat ik bij mijn eigen d.a wel een hartfilmpje maken, als zij dat nodig vindt.
groetjes ank
als ik jou was zou ik de pup wel voor ziektekosten verzekeren, zeg nooit nooit :wink:
groetjes Annemie

Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Onze herplaatser had ook een hartruis. Toen we dit te horen kregen schrok ik me wild, maar volgens de da was het niet heel ernstig. Hij moest wel voor de rest van zijn leven iedere dag een tabletje krijgen. Dit kostte ongeveer 30 euro per maand.

Na een maand of zeven, acht was de hartruis bijna niet meer te horen. Helaas is onze Ringo niet oud mogen worden, maar dit lag niet aan de hartruis.

Ik denk overigens niet dat je het hondje kunt verzekeren. Of wel, maar problemen met het hart zullen uitgesloten worden denk ik.
jores
Zeer actief
Contacteer:

Boelie schreef:Onze herplaatser had ook een hartruis. Toen we dit te horen kregen schrok ik me wild, maar volgens de da was het niet heel ernstig. Hij moest wel voor de rest van zijn leven iedere dag een tabletje krijgen. Dit kostte ongeveer 30 euro per maand.

Na een maand of zeven, acht was de hartruis bijna niet meer te horen. Helaas is onze Ringo niet oud mogen worden, maar dit lag niet aan de hartruis.

Ik denk overigens niet dat je het hondje kunt verzekeren. Of wel, maar problemen met het hart zullen uitgesloten worden denk ik.

als ze niet naar d'r eigen da gaat voor het afsluiten van de verzekering wordt het gewoon mee verzekerd :wink:
groetjes Annemie

Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

jores schreef:
Boelie schreef:Onze herplaatser had ook een hartruis. Toen we dit te horen kregen schrok ik me wild, maar volgens de da was het niet heel ernstig. Hij moest wel voor de rest van zijn leven iedere dag een tabletje krijgen. Dit kostte ongeveer 30 euro per maand.

als ze niet naar d'r eigen da gaat voor het afsluiten van de verzekering wordt het gewoon mee verzekerd :wink:
art. 251, dit is verzwijging en daarmee is de overeenkomst officieel nietig.

maria.
Bowie
Actief

Maria schreef:
jores schreef:

maria.
maar dat moet je ook niet zeggen :roll:
Boelie
Actief

Als de verzekering er achter komt dat dit al bekend was, heb je geen poot meer om op te staan. Je bent dan aan het frauderen en het contract wordt nietig verklaard. Je kunt je dier dan nergens meer verzekeren.
Bowie
Actief

Boelie schreef:Als de verzekering er achter komt dat dit al bekend was, heb je geen poot meer om op te staan. Je bent dan aan het frauderen en het contract wordt nietig verklaard. Je kunt je dier dan nergens meer verzekeren.
hoe moeten ze er dan achterkomen?
misschien ben ik bevooroordeeld, (ik heb bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt), maar denk je nou echt dat ze alle dierenartsen gaan nabellen om te vragen of zij het al wisten van hondje die-en-die? :19:
tuurlijk is fraude mag niet, ik doe het ook niet (heb niet eens een verzekering voor m'n honden) maar ik vraag het me wel af :19:
Boelie
Actief

Ik heb zelf wel een verzekering voor een van mijn honden en je moet heel wat vragen invullen, o.a. hoe vaak je de afgelopen tijd naar de dierenarts bent geweest en met welke reden.
Ze kunnen ook de patientenkaart van een hond opvragen en dan komen ze er ook achter.

Ik weet niet of ze dit standaard doen bij elke aanvraag of steeksproefsgewijs, maar ik weet niet of ik zelf het risico zou nemen.
jores
Zeer actief
Contacteer:

Maria schreef:
jores schreef:

maria.

een hartruis hoeft geen aandoening te zijn dus je verzwijgt niks
groetjes Annemie

kaatje v/d labjes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labradors & Poedels
nee zeker geen Doodles

Ongelezen bericht door kaatje v/d labjes »

ja ik heb er ervaring mee, onze York James had een aangeboren hartafwijking,in beiden hartkleppen had hij een lekje ,In wageningen zeiden ze toen (hij was 1 jaar toen het ondekt werd) deze wordt niet oud hij zou zijn derde levensjaar niet eens halen , dat hadden ze gelukkig mis :wink:
in maart dit jaar kreeg James echter heel veel last van zijn hart ,werd zeer kortademig en een klein rondje wandelen kon hij niet meer goed en werd op hartpillen en vochtafdrijvers gezet , zijn buikje was ook helemaal opgezet van het vocht, helaas hielpen de pillen james niet maar hij heeft een leuk leventje gehad , en gewoon hond geweest ,aporteerde als de beste en zwemde ook graag met de labradors samen .
hij is eind mei rustig ingeslapen hij was op 5 dagen na nog net geen 6 jaar geworden !
ik wens je veel plezier met je hondje :wink:
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Het hondje van mijn ouders heeft ook een hartruis, waar ze dus wel last van had.

Hondje had een slechte start gemaakt en is na veel omzwervingen bij mijn ouders terecht gekomen. Echter bepaald probleemgedag hebben ze er nooit uit gekregen.

tot.... de dag dat ze een nieuwe DA kregen en die constateerde dat het toch echt verstandig was het hondje medicijnen te geven voor die ruis.

En zie... het wonder geschiedde... een hartpil en het hondje veranderde onherkenbaar. Allerlei territoriaal en angst gerelateerd gedrag verdween bijna als sneeuw voor de zon en ze heeft nu een fantastisch leventje.

Dus onze ervaring is dat een hondje met een ruis een prima leven kan hebben, mits het indien nodig op tijd opgevangen wordt met medicijnen.

Ik zou zeggen dat als dit het enige is wat je tegen houdt, ik gewoon dat hondje zou mee nemen!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Birdy heeft ook een hartruisje. Plus een erg onregelmatige hartslag. Plus een vergroot hart.

De da houdt het iedere keer in de gaten. Tot nu toe hoeft ze er nog niets voor te hebben.

Ze heeft ook een conditie van een topsporter. Last heeft ze er absoluut niet van. :ok:
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Boelie schreef:Als de verzekering er achter komt dat dit al bekend was, heb je geen poot meer om op te staan. Je bent dan aan het frauderen en het contract wordt nietig verklaard. Je kunt je dier dan nergens meer verzekeren.
erger nog, beter gezegd in strijd met art. 251 kan je bijna nergens meer een gewone woonhuis, inboedel, auto verzekering krijgen.

als je zoiets doet moet je wel voor honderd procent zeker weten dat niemand anders het weet. en een ding heb je al tegen zitten en dat is dat het hele hondenforum het weet en dat de fokker het weet.

ik werk zelf ook bij een verzekeringmaatschappij en bij dierenverzekeringen is uitgebleken dat er veelvuldig wordt verzwegen. daar zijn ze een stuk achterdochtiger door geworden.

bye the way door dit soort dingen gaat de premie voor iedereen omhoog. kortom de goeie moeten het met de slechten ongelden. 100% eerlijk is dat niet.

Maria.
jores
Zeer actief
Contacteer:

[quote="Maria]

bye the way door dit soort dingen gaat de premie voor iedereen omhoog. kortom de goeie moeten het met de slechten ongelden. 100% eerlijk is dat niet.

Maria.[/quote]

wat een lariekoek, als mijn gezonde pup ineens met de leeftijd van 2 jaar een hartaandoening krijgt heb ik toch ook niks verzwegen :roll: dan moet diezelfde verzekeringsmaatschappij ook dokken
groetjes Annemie

Maria
Zeer actief
Contacteer:

jores schreef: wat een lariekoek, als mijn gezonde pup ineens met de leeftijd van 2 jaar een hartaandoening krijgt heb ik toch ook niks verzwegen :roll: dan moet diezelfde verzekeringsmaatschappij ook dokken
is geen lariekoek. dan ben je verzekerd dat klopt en betaald die maatschappij uit. Je verzekerd je voor een onzeker risico. Je verzekerd je niet voor een bestaand risico. Als iedereen zijn hond die wat mankeerd verzekerd voor een bestaande aandoening dan is binnen de korste keren die verzekeringsmaatschappij failliet of is de premie niet meer te betalen.

Maria.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Een door ons gefokt hondje blijkt een hartruis te hebben. Daar vertelde de dierenarts dat 1 op de 3 honden een hartruisje heeft.
jores
Zeer actief
Contacteer:

eenhartruis hoeft ook geen hartaandoening te zijn
groetjes Annemie

Tyson
geregistreerd lid

Re: Hondje met hartruis wie heeft hier ervaring mee?

Ongelezen bericht door Tyson »

Ank schreef:Hallo Allemaal

Na het onfortuinlijke verlies van mijn vlinderhondje heb ik bij een fokker een puppie uitgezocht. Nou had die fokster een hondje wat ik daarnaast gratis mee mocht nemen. dit hondje was vrolijk (niets aan te merken ),maar die mevrouw vertelde dat er een hartruis was geconstateerd en het diertje en overheen kon groeien. Ze kon het dier zo niet verkopen ,maar hij mocht wel gratis met ons mee. Nou wil ik dat beestje er best bij hebben en een beetje extra kosten vind ik geen groot bezwaar. (als ze medicijnen moet ofzo.) Heeft iemand ervaring? wat betekent het voor dat beestje? Waar moet je op letten?
:denken: Groetjes ank
Mocht je een cardioloog zoeken die.. de sterren van de hemel straalt!! Laat het me weten, ik zou het ook moeilijk vinden!! San
<marquee> Toedels Sandra & een lebber van Tyson </marquee>

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”