Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
old dog vestibular syndroom
Moderator: moderatorteam
- missy
- geregistreerd lid
old dog vestibular syndroom
dit is bij de hond van mijn zus geconstateerd,weet iemand wat dit precies inhoud?
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
- missy
- geregistreerd lid
-
Kenny
- Vaste gebruiker
Met een moeilijk woord noemen ze dat idiopathisch geriatrisch vestibulair syndroom.
(Idiopathisch = van onbekende oorzaak)
Ik weet dat dit bij oudere honden zeer plots zeer ernstige stoornissen geeft van het evenwichtsorgaan (met dus een onbekende oorzaak). Het gaat ook vanzelf terug over.
Oorontsteking, hypothyroidie, ... etc. kunnen ook vestibulair syndroom geven maar dat zijn dan oorzaken
(Idiopathisch = van onbekende oorzaak)
Ik weet dat dit bij oudere honden zeer plots zeer ernstige stoornissen geeft van het evenwichtsorgaan (met dus een onbekende oorzaak). Het gaat ook vanzelf terug over.
Oorontsteking, hypothyroidie, ... etc. kunnen ook vestibulair syndroom geven maar dat zijn dan oorzaken
Groetjes,
Kenny en Laika
Kenny en Laika
- missy
- geregistreerd lid
- Balou
- Actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Missy,
De hond van mijn ouders heeft hetzelfde gehad. Het is een soort epileptie (eigenlijk een storing in het evenwichtsorgaan) wat bij oudere honden (vaak herderachtigen) ontstaat. Er is niet zo veel op internet over te vinden. Tenminste ik heb me toen rot gezocht. Er is niet veel tegen te doen. Hoor eigenlijk bij de ouderdom, hoe moeilijk dat ook klinkt...
De hond van mijn ouders heeft hetzelfde gehad. Het is een soort epileptie (eigenlijk een storing in het evenwichtsorgaan) wat bij oudere honden (vaak herderachtigen) ontstaat. Er is niet zo veel op internet over te vinden. Tenminste ik heb me toen rot gezocht. Er is niet veel tegen te doen. Hoor eigenlijk bij de ouderdom, hoe moeilijk dat ook klinkt...