Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dit is Milo, het hondje van mijn buren. Ze hebben het gekocht via Marktplaats. De verkoper beweerde dat het hondje een kruizing was tussen een rotweiler en een jack russell maar Milo is nu 11 weken en is al qua grootte en het hoog op de poten staan geloven we nooit dat er een jack in zit. We denken eerder aan iets van een berner sennen. Iemand nog andere ideeen?
Ik denk eerder een kruising appenzeller/rotweiller, gezien de vacht.
Een berner sennen heeft op deze leeftijd nog zo'n wollig zacht vachtje en dit haar is toch echt glad. Appenzeller en grote zwitserse..hebben kort haar en de berner in het begin wollig haar.
PS..wel een heeeeel erg mooi hondje!
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Berner Sennen x Rottweiler. Ik denk dat een kruising met een JR gemakkelijker verkocht, misschien ergens in vader een JR?
Er woont hier in de buurt ook een kruising Berner SennenX Golden. Nou echt niet. Er zit zeker 50% herder in en 0 Golden en in het karakter is dat ook goed te merken.
johan1969 schreef:Jack Russel x Rottweiler kan wel, hoewel dan zou hij kortere poten hebben.
Ik zie er net zo goed een Beagle of Doberman in.
En wat is uiteindelijk het verschil tussen een Berner en een Rottweiler ?
Je hebt ook Rottweilers met lang haar, en Berners met te weinig wit.
Wel een leuk hondje, ik ben benieuwd wat (en hoe groot) het wordt.
Het is in ieder geval een Sennen hond. Dat zie je heel goed aan de tekening op de borst. Dat is een heel duidelijk kenmerk van een Sennenhond. Wit op de borst, een "kruis" tekening, met aan de zijkanten bruin. Ook de witte voeten met bruin naar boven is typeren voor een Sennenhond. Vandaar denk ik de reacties dat het in iedergeval kruising Sennenhond is.
Verder kan ik het niet zeggen wat er nog meer in kan zitten, wel een heel lief koppie trouwens!
Als het een jack-rottie is hoop ik dat die mensen weten wat ze in huis halen. Schattig mag het nu zijn, maar ik kan me nogal wat onprettige kantjes bedenken van een kruising als dit.
johan1969 schreef:Jack Russel x Rottweiler kan wel, hoewel dan zou hij kortere poten hebben.
Ik zie er net zo goed een Beagle of Doberman in.
En wat is uiteindelijk het verschil tussen een Berner en een Rottweiler ?
Je hebt ook Rottweilers met lang haar, en Berners met te weinig wit.
Wel een leuk hondje, ik ben benieuwd wat (en hoe groot) het wordt.
Het is in ieder geval een Sennen hond. Dat zie je heel goed aan de tekening op de borst. Dat is een heel duidelijk kenmerk van een Sennenhond. Wit op de borst, een "kruis" tekening, met aan de zijkanten bruin. Ook de witte voeten met bruin naar boven is typeren voor een Sennenhond. Vandaar denk ik de reacties dat het in iedergeval kruising Sennenhond is.
Verder kan ik het niet zeggen wat er nog meer in kan zitten, wel een heel lief koppie trouwens!
dat hoeft helemaal niet, je draait de dingen eigenlijk om. alle sennenhonden moeten volgens de standaard die tricolore aftekening hebben, met het wit op die geijkte plaatsen, maar dat is eigenlijk 'een kleurenpatroon' (zoals black and tan een kleurenpatroon is) die absoluut niet vastzit aan bepaalde rassen. er zijn tig rassen met exact dezelfde witverdeling als een sennenhond, en er zijn nog 'tigger' kruisinkjes uit onherleidbare ouders met dit patroon, net zoals bij black and tan weer.
als hovawartpuppen met teveel wit geboren worden, zit dat wit ook op exact diezelfde plaatsen, en dat is ook weer bij verschillende andere rassen zo. die kleur hoeft dus helemaal niet naar sennenhond te wijzen.
los van die kleur vind ik het qua uitzicht eigenlijk wel perfect kunnen, die genoemde kruising. niet alle individuen hoeven van beide ouders op alle lichaamskenmerken over te nemen - deze pup kan dus zelf een normale pootlengte hebben, en het toch wel in zijn genen dragen; fok je er mee verder, komen er misschien wel weer 'kortpootjes' uit .
ik vind met name in zijn kopje en blik toch wel iets van een jack terug, kan best denk ik.
Dan heb ik het mis, dacht echt dat iets typerends was voor een sennenhond die tekening. Heb eerlijk gezegd nog geen andere honden gezien met zo'n tekening vandaar eigenlijk mijn beredenering!
bernersennenfan schreef:Ik denk eerder een kruising appenzeller/rotweiller, gezien de vacht.
Een berner sennen heeft op deze leeftijd nog zo'n wollig zacht vachtje en dit haar is toch echt glad. Appenzeller en grote zwitserse..hebben kort haar en de berner in het begin wollig haar.
PS..wel een heeeeel erg mooi hondje!
Daar dacht ik ook al aan! Hij heeft ook flinke brede poten.