Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Koningspoedel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Dreminee schreef::cheer: :cheer: :cheer:
Nu word ik ook eigenaar van een Koningspoedel, een zwarte om precies te zijn. Ik ben begin deze week bij het nestje wezen kijken, en ach...wat waren ze lief allemaal. Het wa bijna moeilijk om afscheid te nemen.
Ergens begin oktober mag ik hem op gaan halen ( de datum is nog niet precies bekend). Je snapt dat ik amper kan wachten!!
Zeg Demy, en mama Sanneke, hebben jullie ook een tondeuze om tussen de trimbeurten door het overtollige haar weg te scheren? Het lijkt mij toch wel een beetje eng om met zo'n apparaat een hondensnoetje te scheren. En hoe vaak doen jullie de hond in bad, en hoe drogen jullie hem daarna?
Een boel vragen, maar ik wil me proberen goed voor te bereiden. O ja, mijn pupje (reutje) heeft ook al een naam; Dali (naar de schilder Salvador Dali). Ik ben nu al helemaal weg van hem...
En zit je al op hete kolen nu ?
Is aftellen geblazen, hebbie nog geen foto ??
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Dreminee
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Dreminee »

Jahaa, zit enorm op hete kolen. Kan niet wachten tot we hem op mogen halen. Ik heb nu ook een foto. Hij is het pupje met het groene bandje. Ze zijn hier nog wel heel klein, hoor. Hij is ondertussen flink gegroeid. Als ik nieuwe foto's heb zal ik ze heel gauw laten zien.

Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Dreminee schreef:Jahaa, zit enorm op hete kolen. Kan niet wachten tot we hem op mogen halen. Ik heb nu ook een foto. Hij is het pupje met het groene bandje. Ze zijn hier nog wel heel klein, hoor. Hij is ondertussen flink gegroeid. Als ik nieuwe foto's heb zal ik ze heel gauw laten zien.

Afbeelding
Hé leuk, maar zie ik daar nu een beige pup bij links ? of is het gezichtsbedrog.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Dreminee
geregistreerd lid

Ik heb de foto een beetje moeten aanpassen qua formaat en dergelijke, want hij was eigenlijk te klein om te kunnen uploaden.
Eerst groter maken, dan was hij weer onscherp, dan weer te donker. Ik denk dat de kleur nogal vertekend overkomt, want de lichte is eigenlijk apricot.
Mama Sanneke
Zeer actief

Dreminee schreef:Ik heb de foto een beetje moeten aanpassen qua formaat en dergelijke, want hij was eigenlijk te klein om te kunnen uploaden.
Eerst groter maken, dan was hij weer onscherp, dan weer te donker. Ik denk dat de kleur nogal vertekend overkomt, want de lichte is eigenlijk apricot.
Mag ik dan es vragen welke kleur beide ouders hadden.
Luka is nl. ook zwart maar heeft wel meer en meer witte (of beige) haren in zijn vacht.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Dreminee
geregistreerd lid

Nou, de ouders zijn allebei zwart. Maar van de moeder weet ik in ieder geval zeker dat een bruin zusje heeft. Er zit in dit nestje namelijk ook een bruin teefje.
Miske
Vaste gebruiker
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Maria schreef:alweer enige tijd geleden (lees jaren) heb ik cursussen bij martin gaus gevolgd. Die waren toen net bezig met een nieuwe opleiding voor blindegeleidenhonden. En daar deed ook een poedel aan mee.
Was de beste van het stel!!

Een vriendin van me heeft ook poedels, hele lieve en leergierige honden. Vind het kapsel iets minder, maar iedereen zijn eigen. (duitse kapsel vind ik trouwens wel grappig)

Groetjes Maria
Dat zou kunnen kloppen. Ook mijn geleidehondencentrum, het Belgisch Centrum voor Geleidehonden, heeft in het verleden al eens geëxperimenteerd met 3 koningspoedels; helaas zijn ze allen om gedragsmatige redenen afgekeurd (ik weet niet precies waarom). Dat eerste experiment dateerde van 1997.

Sinds dit jaar zijn er weer 2 of 3 nieuwe koningspoedels in pleeggezinnen geplaatst ... en hoopt men dat ze toch blindengeleidehond kunnen worden; want het zijn inderdaad heel intelligente honden hoor ik zeggen.

Hier 3 foto's van 1 van de koningspoedels die in een pleeggezin zit:

Opvangmoeder met puppy-geleidehond Unique (apricot-kleurige koningspoedel) 1.

Afbeelding

Opvangmoeder met puppy-geleidehond Unique (apricot-kleurige koningspoedel) 2.

Afbeelding

Opvangmoeder met puppy-geleidehond Unique (apricot-kleurige koningspoedel) 3.

Afbeelding

Een koningspoedel staat qua uiterlijk niet echt op m'n favorietenlijstje (ik heb wel nog iets kunnen zien vroeger), maar ik kan me voorstellen dat het zeker voor blinde mensen met allergieproblemen, of mensen die nu éénmaal gek zijn op een iets minder aaibare hond dan een labrador of golden retriever, heel gelukkig zouden zijn met een koningspoedel. En natuurlijk zijn er ook heel veel blinden en zwaar slechtzienden die zoiets hebben van: als de hond maar goed werkt en qua karakter bij me past, dan mag dat een koningspoedel, een blauwe hond, of een hond uit China zijn bij wijze van spreken, dan maakt het mij nix uit; als hij maar goed geleidewerk levert. Zelf vind ik het uiterlijk wel erg belangrijk, maar da's persoonsgebonden.

Wat tegenwoordig ook scoort als blindengeleidehond, en ook lijkt op een koningspoedel, is een barbet. Da's een Franse waterhond die zeer zeldzaam is in België (ik dacht maar 1 goede fokker). Deze hond verliest ook geen haar maar moet eveneens regelmatig getrimd worden.

Op http://www.projectdarius.be zie je zo'n barbet aan het werk. Een vriendin van me gaat haar barbet-geleidehond in januari of februari 2006 ontvangen (niet van hetzelfde geleidehondencentrum dan waar mijn toekomstige geleidehond vandaan komt).

Groeten
Kim
Veel groetjes van Xpencer (blindengeleidehond) en Olly (gepensioneerde geleidehond)!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”