Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Groetjes,
Linda
Moderator: moderatorteam
En of het fijn is om zo met je honden bezig te zijn, ik wordt nu ook opgeleid om zelf cursus te gaan geven. (ben niet een beetje verslaafd hoorMickie schreef: Effe off-topic: heerlijk hè, zo intensief met je hond bezig zijn.
Het is niet zo dat ik denk dat je het alleen maar kan met een BC hoormartine schreef:spijtig dat je denkt dat alleen een border obedience zou kunnen
uit gemakzucht kiezen de meeste een border maar al die borders die het niet halen ook in Obedience wil ik de kost niet geven
die CC is een ex leerling van mij heeft de beginselen van Obedience
bij me geleerd ben heel trots op hun is nu naar ergens anders omdat ik een jaartje gestopt ben met de school. zelf doe ik Obedience met Dobermann de enigste.
het is ook niet zo dat ze hun beloning NIET krijgen inderdaad het is de perfektie maar daar begin je niet mee
net door te belonen te motiveren en alle nieuwste traingstechnieken
possitief dus kan je een heel hoog niveau met ELK ras halen.
duurt bij het ene ras wat langer dan bij het andere ,maar als je het alleen maar doet voor je eigen ego en de beker als winnen een must is en geen doel ja dan neem je maar een border , maar voor mezelf is een hond meer waard dan dat.
in de C class zit zelfs een sennehond ook niet evident he.
maar als iedereen gaat denken zoals al velen en een hond alleen maar een middel is waar blijft de echte hondenliefde dan?
ben momenteel een 4 jarige am staff aan het trainen ok die gaat misschien nooit de C halen maar wat een eer en genoegen zulke honden
tot een hoog niveau te krijgen.deze hond komt van de slipketting en had zijn brevet gehoorzaamheid , als je de verandering ziet in zowel baasje als hond dan ben ik trots op zulke cursisten ben ik trots.
je zou trotser moeten zijn met een boxer tussen de eerste te zitten dan met een border eerste
Ik doe ook obedience maar zo werkt het bij ons niet bij de training. Elke oefening leer je in kleine stapjes aan. Na elk stapje beloon je. Als het een tijdje wat minder gaat beloon je ook pogingen van je hond. Ik heb een onzekere hond, Mees, en die is juist door deze manier van trainen een stuk zekerder geworden. Ook in het dagelijks leven gehoorzaamt hij nu beter; juist omdat hij het trainen zo leuk vindt. Ik train echt voor de lol met hem. Ik denk niet dat ik met hem wedstrijden zal gaan lopen, maar wie weet ooit....lindah schreef:Nu is de Bull Mastiff daar niet geschikt voor om dat alles dan draait om perfectie wat dus inhoud dat hij niet eerder een beloning krijgt dan dat hij dat perfect doet.
Wat ik ermee bedoel dat mijn BM daar niet geschikt voor is is dat hij het vrij snel opgeeft. Ik snap dat je met kleine stapjes traint maar mijn Boxer is een hond die zelf meedenkt en net zolang probeert totdat ze haar click krijgt en mijn BM is een hond die het snel opgeeft of juist heel onzeker wordt. Ik train nu GG2 met hem en probeer dat met hem te halen en ik doe breitensport met hem en dat is eigenlijk ook meer dan zat voor hem. Hij is ook de jongste niet meer, hij is 7 jaar en ik ga nu toch merken dat hij ouder wordt. Dus lijkt het me niet slim ook nog obedience met hem te gaan doen.sypke schreef:Ik doe ook obedience maar zo werkt het bij ons niet bij de training. Elke oefening leer je in kleine stapjes aan. Na elk stapje beloon je. Als het een tijdje wat minder gaat beloon je ook pogingen van je hond. Ik heb een onzekere hond, Mees, en die is juist door deze manier van trainen een stuk zekerder geworden. Ook in het dagelijks leven gehoorzaamt hij nu beter; juist omdat hij het trainen zo leuk vindt. Ik train echt voor de lol met hem. Ik denk niet dat ik met hem wedstrijden zal gaan lopen, maar wie weet ooit....lindah schreef:Nu is de Bull Mastiff daar niet geschikt voor om dat alles dan draait om perfectie wat dus inhoud dat hij niet eerder een beloning krijgt dan dat hij dat perfect doet.