pat1976 schreef:Wooki schreef:Hoi,
voor de Belgen onder ons, er loopt momenteel een reportage die voornamelijk over pittbuls gaat op Vitaya.
Ikzelf vind pitbulls mooie honden maar zou er persoonlijk nooit een nemen.
En idd, er vallen teveel honden, niet alleen pitbulls, in verkeerde handen, mensen die enkel hun hond gebruiken om 'stoer' over te komen. Een vriendin van mij heeft een American Stafford en dat is echt een schat van een beest!
groetjes
En daarom ben ik voor een keurmerk van mensen en niet voor honden! Als je een bepaald type hond wilt hebben bewijs dan ook dat je er goed voor kan zorgen... dit zal voor de meeste de drang al weghalen om een hond voor andere intenties in huis te halen!
ik denk dat het belangrijkste is een keurmerk voor fokkers, alleen met keurmerk deze honden fokken.
ik ken namelijk een hoop goede fokkkers waar nooooooit een pup van in verkeerde handen zou vallen en anders worden ze eigenhandig weer opgehaald.
lijkt me haalbaarder als een test voor eigenaren. (kan er natuurlijk nog bij, maar dan voor alle rassen, want ik hou ook mijn hart vast voor mensen met een leuk gezinnetje van man vrouw, zoon, dochter van 2 en 4 jaar die dan een mooie mechelaar kopen, vergeten te vragen of het een werklijn is en het beest dan 2 rondjes per dag geven....)
niks over de mechelaar, maar lijkt me algemeen bekend dat je met een felle werklijnmechelaar geen huishonddingen moet doen, dan knappen ze