Die kleine kat die hier rondloopt gaat sinds een week vaak bij Indja aan haar tepels proberen zuigen. K haal hem er constant weg als ik dat zie, zonet deed hij het weer en ik bekeek Indja haar tepels es heel goed en wat bleek, een klein knijpje erop en er komt al direct melk uit!!
Betekent dit nu dat ze schijnzwanger is ??
Ze was het laatst loops in Juni, en er zitten altijd 7 maanden tussen bij haar.
Ik ben nu wel ongerust hoor, ze heeft dit nog nooit gehad.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Melk uit tepels
Moderator: moderatorteam
- Trixy
- Vaste gebruiker
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi,
Ja, dan is ze schijnzwanger en als ik jou was, zou ik de komende tijd met alle mogelijke moeite proberen te voorkomen dat jullie poes aan haar tepels gaat zuigen. Zo lang ze dat blijft doen, zal ze namelijk schijnzwanger blijven en dat moet je zo snel mogelijk zien te doorbreken.
Ja, dan is ze schijnzwanger en als ik jou was, zou ik de komende tijd met alle mogelijke moeite proberen te voorkomen dat jullie poes aan haar tepels gaat zuigen. Zo lang ze dat blijft doen, zal ze namelijk schijnzwanger blijven en dat moet je zo snel mogelijk zien te doorbreken.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Trixy
- Vaste gebruiker
Dacht het al.
Poes heeft ondertussen al 2 keer een stevige waterstraal over hem gekregen terwijl hij het nog es probeerde en heeft het momenteel opgegeven.
Hoe lang kan dat duren als poes er niet meer aan zuigt???
En moet ik die melk die er nu soms uitkomt best afwassen ofzo laten? Want k heb de indruk dat Indja het zelf niet oplikt.
Poes heeft ondertussen al 2 keer een stevige waterstraal over hem gekregen terwijl hij het nog es probeerde en heeft het momenteel opgegeven.
Hoe lang kan dat duren als poes er niet meer aan zuigt???
En moet ik die melk die er nu soms uitkomt best afwassen ofzo laten? Want k heb de indruk dat Indja het zelf niet oplikt.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Trixy,
Niet aan de tepels zitten en het liefst ook even een tijdje helemaal niet meer aan haar buik zitten. Hoe minder die onderkant gestimuleerd wordt door aanrakingen, hoe sneller de schijnzwangerschap doorbroken wordt.
Niet aan de tepels zitten en het liefst ook even een tijdje helemaal niet meer aan haar buik zitten. Hoe minder die onderkant gestimuleerd wordt door aanrakingen, hoe sneller de schijnzwangerschap doorbroken wordt.
Groetjes, Karen
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ken het, Marouck heeft het na de laatste 2 loopsheden gehad.
De eerste keer heb ik er niets van gemerkt, tot ik ineens een harde bult onder haar buik voelde. Bleek dus een ontstoken melkklier te zijn.
De tweede keer heb ik het in de gaten gehouden, ben bij de eerste signalen aan de gang gegaan met kamferspiritus en abla vetsem, maar niets hielp, Marouck tutterde zelf steeds aan haar tepels dus hield het lekker in stand.
Dus uiteindelijk toch maar medicijnen gehaald, toen was de melkgift binnen enkele dagen over.
Nus is ze weer net loops geweest, dus dat wordt weer opletten.
De eerste keer heb ik er niets van gemerkt, tot ik ineens een harde bult onder haar buik voelde. Bleek dus een ontstoken melkklier te zijn.
De tweede keer heb ik het in de gaten gehouden, ben bij de eerste signalen aan de gang gegaan met kamferspiritus en abla vetsem, maar niets hielp, Marouck tutterde zelf steeds aan haar tepels dus hield het lekker in stand.
Nus is ze weer net loops geweest, dus dat wordt weer opletten.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017