Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hele slechte adem...wat doe ik eraan?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Hele slechte adem...wat doe ik eraan?

Ongelezen bericht door Yunyah »

Suusje stinkt erg uit d'r bek. Het heet niet voor niets hondenadem, maar dit is wel heel erg! Ze had eerst heel erg tandsteen, maar dat is nu bijna helemaal weg door goede voeding. Ik dacht dus dat de stank door het tandsteen kwam, maar dat lijkt niet zo te zijn. Ze heeft al wel van die speciale tandenbotten gehad, zoals Rask. Maar dat helpt allemaal niet tegen de adem! Ze mag nu zo min mogelijk snoepjes/botten vanwege een luie dar, dus ik kan niet echt gaan experimenteren met welke kauwdingen goed zijn...

Hoe kan ik haar adem frisser maken?
Ik dacht zelf aan tandjes eens poetsen, maar dat lijkt me vrij snel uitgewerkt.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als je hond eerst heel erg tandsteen had vraag ik me af of het dan nu wel echt weg kan zijn door goede voeding?De achterste kiezen kunnen nog behoorlijk vol met tandsteen zitten,ik zou dit als eerste na laten kijken door de dierenarts.Mijn hond is begin van dit jaar ook onder narcose geweest voor een tandsteenbehandeling,en alles ruikt weer fris en is mooi schoon.Het tandsteen kan ontstekingen veroorzaken die de slechte adem veroorzaakt.Ik ben na de behandeling begonnen met het voeren van KVV en tot nu toe geen plekje meer gezien op de tanden.succes!PS:De kosten van die behandeling vallen reuze mee,ik was iets van 30 euro kwijt.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Dat wilde ik net zeggen Tinkertje, erge tandsteen gaat niet zomaar weg door voeding, dat moet vaak bij de d.a. onder narcose of een roesje gedaan worden dus ik zou me maar even afvragen of het wel weg is :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Baris
Actief

Ongelezen bericht door Baris »

Kleine hondjes hebben deze probleem vaker.
Enige wat je tegen kan doen is zijn tanden borstelen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik sluit me bij de anderen aan. Ik zou nog eens goed naar haar tanden laten kijken door de DA. Tandsteen moet verwijderd worden net als bij mensen, je kan wel een hoop voorkomen door goed voer en tandenpoetsen.

Anne
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als je het gebit laat doen is het handig om van tevoren je hond al te wennen aan tandenpoetsen. Beetje zonde als het moeilijk gaat en je daardoor nog een keer het gebit moet laten doen.
weg gehaald zit een virus in
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Tinkertje schreef:Ik ben na de behandeling begonnen met het voeren van KVV en tot nu toe geen plekje meer gezien op de tanden.
Wat is KVV?
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

tekkel schreef:
Tinkertje schreef:Ik ben na de behandeling begonnen met het voeren van KVV en tot nu toe geen plekje meer gezien op de tanden.
Wat is KVV?
Kompleet Vers Vlees :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Sjiel
Zeer actief

cloris schreef:
tekkel schreef:
Wat is KVV?
Kompleet Vers Vlees :wink:
Uit het vries vak :mrgreen:
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Ik ben al voor controle geweest bij de dierenarts en die bevestigde dat het zo goed als weg was. Het zat ook alleen zo erg op haar zijtanden zeg maar. De rest (voorin en achterin) viel heel erg mee. Ik voer haar nu Rodi 's avonds en 's ochtends een handje Cavom.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Yunyah schreef:Ik ben al voor controle geweest bij de dierenarts en die bevestigde dat het zo goed als weg was. Het zat ook alleen zo erg op haar zijtanden zeg maar. De rest (voorin en achterin) viel heel erg mee. Ik voer haar nu Rodi 's avonds en 's ochtends een handje Cavom.
sinds mijn westie cavom krijgt ruikt hij ook meer uit zijn bek ik geef hem na de maaltijd een scheut karnemelk en dat helpt wel.
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Je geeft aan dat je hond een luie darm heeft. Daar kan het ook mee te maken hebben. Een slechte adem hoeft niet voort te komen uit problemen met het gebit, problemen met maag/darmen geeft ook een slechte adem. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Gabber
Actief
Mijn ras(sen): mechelaar
Aantal honden: 2

tandsteen

Ongelezen bericht door Gabber »

nnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Laatst gewijzigd door Gabber op 19 okt 2006 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob*
Zeer actief

Re: tandsteen

Ongelezen bericht door Rob* »

Gabber schreef:Het is heel simpel om zelf tandsteen te verwijderen. De d.a. deed het voor met een metalen haakje. Ik doe het nu zelf met een heel klein electro schroevendraaiertje. Volgens de d.a. hoef je niet bang te zijn het glazuur te beschadigen. Dan hoeft de hond tenminste geen narcose

Ik doe het tegenwoordig met een staalborstel en hamer en beitel...wel een fijn beiteltje hoor, een grote is gewoon heel onhandig en duurder dan een kleintje.
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Angel-eyes schreef:
Gabber schreef:Het is heel simpel om zelf tandsteen te verwijderen. De d.a. deed het voor met een metalen haakje. Ik doe het nu zelf met een heel klein electro schroevendraaiertje. Volgens de d.a. hoef je niet bang te zijn het glazuur te beschadigen. Dan hoeft de hond tenminste geen narcose

Ik doe het tegenwoordig met een staalborstel en hamer en beitel...wel een fijn beiteltje hoor, een grote is gewoon heel onhandig en duurder dan een kleintje.
Waarom gebruik je geen slijptol...is toch veel handiger. :mrgreen:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Djinny schreef:
Angel-eyes schreef:

Waarom gebruik je geen slijptol...is toch veel handiger. :mrgreen:
:gjump:
Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Angel-eyes schreef:

een dremel is ook handig!!! :ok:
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

gonnylohken schreef:Ik doe het tegenwoordig met een staalborstel en hamer en beitel...wel een fijn beiteltje hoor, een grote is gewoon heel onhandig en duurder dan een kleintje.
een dremel is ook handig!!! :ok:[/quote]Hou op, als ik er ergens een zie krijg ik de drang om er ook 1 te bezitten (idd voor tandverzorging), anders kom je niet door het glazuur heen :ok:
Sjiel
Zeer actief

Roelfien schreef:Je geeft aan dat je hond een luie darm heeft. Daar kan het ook mee te maken hebben. Een slechte adem hoeft niet voort te komen uit problemen met het gebit, problemen met maag/darmen geeft ook een slechte adem. :wink:
En wat te denken van lip-plooi-exceem.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”