Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hele slechte adem...wat doe ik eraan?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Hele slechte adem...wat doe ik eraan?
Suusje stinkt erg uit d'r bek. Het heet niet voor niets hondenadem, maar dit is wel heel erg! Ze had eerst heel erg tandsteen, maar dat is nu bijna helemaal weg door goede voeding. Ik dacht dus dat de stank door het tandsteen kwam, maar dat lijkt niet zo te zijn. Ze heeft al wel van die speciale tandenbotten gehad, zoals Rask. Maar dat helpt allemaal niet tegen de adem! Ze mag nu zo min mogelijk snoepjes/botten vanwege een luie dar, dus ik kan niet echt gaan experimenteren met welke kauwdingen goed zijn...
Hoe kan ik haar adem frisser maken?
Ik dacht zelf aan tandjes eens poetsen, maar dat lijkt me vrij snel uitgewerkt.
Hoe kan ik haar adem frisser maken?
Ik dacht zelf aan tandjes eens poetsen, maar dat lijkt me vrij snel uitgewerkt.

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Als je hond eerst heel erg tandsteen had vraag ik me af of het dan nu wel echt weg kan zijn door goede voeding?De achterste kiezen kunnen nog behoorlijk vol met tandsteen zitten,ik zou dit als eerste na laten kijken door de dierenarts.Mijn hond is begin van dit jaar ook onder narcose geweest voor een tandsteenbehandeling,en alles ruikt weer fris en is mooi schoon.Het tandsteen kan ontstekingen veroorzaken die de slechte adem veroorzaakt.Ik ben na de behandeling begonnen met het voeren van KVV en tot nu toe geen plekje meer gezien op de tanden.succes!PS:De kosten van die behandeling vallen reuze mee,ik was iets van 30 euro kwijt.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Dat wilde ik net zeggen Tinkertje, erge tandsteen gaat niet zomaar weg door voeding, dat moet vaak bij de d.a. onder narcose of een roesje gedaan worden dus ik zou me maar even afvragen of het wel weg is 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Baris
- Actief
- starfleet
- Erelid
-
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Kompleet Vers Vleestekkel schreef:Wat is KVV?Tinkertje schreef:Ik ben na de behandeling begonnen met het voeren van KVV en tot nu toe geen plekje meer gezien op de tanden.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik ben al voor controle geweest bij de dierenarts en die bevestigde dat het zo goed als weg was. Het zat ook alleen zo erg op haar zijtanden zeg maar. De rest (voorin en achterin) viel heel erg mee. Ik voer haar nu Rodi 's avonds en 's ochtends een handje Cavom.

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
sinds mijn westie cavom krijgt ruikt hij ook meer uit zijn bek ik geef hem na de maaltijd een scheut karnemelk en dat helpt wel.Yunyah schreef:Ik ben al voor controle geweest bij de dierenarts en die bevestigde dat het zo goed als weg was. Het zat ook alleen zo erg op haar zijtanden zeg maar. De rest (voorin en achterin) viel heel erg mee. Ik voer haar nu Rodi 's avonds en 's ochtends een handje Cavom.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Actief
- Mijn ras(sen): mechelaar
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Re: tandsteen
Gabber schreef:Het is heel simpel om zelf tandsteen te verwijderen. De d.a. deed het voor met een metalen haakje. Ik doe het nu zelf met een heel klein electro schroevendraaiertje. Volgens de d.a. hoef je niet bang te zijn het glazuur te beschadigen. Dan hoeft de hond tenminste geen narcose
Ik doe het tegenwoordig met een staalborstel en hamer en beitel...wel een fijn beiteltje hoor, een grote is gewoon heel onhandig en duurder dan een kleintje.
-
- Zeer actief
Waarom gebruik je geen slijptol...is toch veel handiger.Angel-eyes schreef:Gabber schreef:Het is heel simpel om zelf tandsteen te verwijderen. De d.a. deed het voor met een metalen haakje. Ik doe het nu zelf met een heel klein electro schroevendraaiertje. Volgens de d.a. hoef je niet bang te zijn het glazuur te beschadigen. Dan hoeft de hond tenminste geen narcose
Ik doe het tegenwoordig met een staalborstel en hamer en beitel...wel een fijn beiteltje hoor, een grote is gewoon heel onhandig en duurder dan een kleintje.

Djinny schreef:Waarom gebruik je geen slijptol...is toch veel handiger.Angel-eyes schreef:Gabber schreef:Het is heel simpel om zelf tandsteen te verwijderen. De d.a. deed het voor met een metalen haakje. Ik doe het nu zelf met een heel klein electro schroevendraaiertje. Volgens de d.a. hoef je niet bang te zijn het glazuur te beschadigen. Dan hoeft de hond tenminste geen narcose

- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
een dremel is ook handig!!!Angel-eyes schreef:Gabber schreef:Het is heel simpel om zelf tandsteen te verwijderen. De d.a. deed het voor met een metalen haakje. Ik doe het nu zelf met een heel klein electro schroevendraaiertje. Volgens de d.a. hoef je niet bang te zijn het glazuur te beschadigen. Dan hoeft de hond tenminste geen narcose

-
- Zeer actief
een dremel is ook handig!!!gonnylohken schreef:Ik doe het tegenwoordig met een staalborstel en hamer en beitel...wel een fijn beiteltje hoor, een grote is gewoon heel onhandig en duurder dan een kleintje.

weg gehaald zit een virus in
-
- Zeer actief