Laat wat van jullie horen!

Moderator: moderatorteam
En bedankt!marian* schreef:Bram & Thijs en hun eigenaren zijn met vakantie
Er is hier volgens mij nóg een eigenaar van een Grote Zwitser,maar wie dat nou is
Edit:Gevonden![]()
![]()
![]()
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... te+zwitser
Hoi, wij hebben een Berner Sennen pup. Hij wordt dinsdag 3 maanden.Sam schreef:Wij (Anneke & Ernst) willen graag in contact komen met eigenaren van Grote Zwitsers.
Laat wat van jullie horen!
Vijf maanden... ojeee dan staat je nog heel wat te wachten..! Heel veel plezier met jullie zwitser, als je foto's hebt houd ik mij aanbevolen !inkaatje schreef:Hallo,
Wij hebben er ook ééntje!!! Eros van de mostelberg, momenteel ongeveer 5 maand oud!!!
groetjes,
marinka
Wordt het nog zo erg dan????Vijf maanden... ojeee dan staat je nog heel wat te wachten..!
Valkuil??? Hoezo valkuil....hebben bewust gekozen voor een grote zwitser omwille van zijn "kindvriendelijkheid"...ik denk niet dat ik hem zou kunnen vergelijken met een Rotweiller, op geen enkel vlak zelfs!Ach ja. Die valkuil. En er vervolgens achter gekomen dat het twee heel verschillende rassen zijn?
Nee hoor dat valt best wel mee, maar ze hebben een erg sterk eigen willetje, zolang je maar consequent bent komt het allemaal wel goed. En wat de kindvriendelijkheid betreft; bij Sam is dat geen probleem, sinds het begin hebben alle kleine kinderen bij ons uit de straat om z'n nek gehangen en daar is hij dan ook geweldig mee, zelf hebben we geen kinderen zodat we hem bewust van kleins afaan aan kinderen van anderen hebben laten wennen.marian* schreef:Zijn Grote Zwitsers dan echt zo veel moeilijker dan andere honden?
Ze zijn absoluut niet makkelijk en je moet stevig in je schoenen staan. Ze zijn zeer waaks naar vrouwen en kinderen dus met name als er kinderen komen spelen (en zeker als de verhoudingen niet duidelijk zijn) dan moet je enorm uitkijken. Over het algemeen is het het meest verstandig om de hond niet bij het spel te laten zijn, ze kunnen klakkeloos ingrijpen om "hun" kind(eren) te beschermen. En ik weet van een gezin waar dat is voorgekomen.marian* schreef:Zijn Grote Zwitsers dan echt zo veel moeilijker dan andere honden?
Als ik dit zo lees staat hij dus nog heel dicht bij waar ie ooit voor gefokt was.........bram en thijs schreef:Ze zijn absoluut niet makkelijk en je moet stevig in je schoenen staan. Ze zijn zeer waaks naar vrouwen en kinderen dus met name als er kinderen komen spelen (en zeker als de verhoudingen niet duidelijk zijn) dan moet je enorm uitkijken. Over het algemeen is het het meest verstandig om de hond niet bij het spel te laten zijn, ze kunnen klakkeloos ingrijpen om "hun" kind(eren) te beschermen. En ik weet van een gezin waar dat is voorgekomen.marian* schreef:Zijn Grote Zwitsers dan echt zo veel moeilijker dan andere honden?
Het is een hond met een lange gebruiksaanwijzing, wij hebben niet voor veel verrassingen gestaan omdat we ons hadden ingelezen, omdat de fokker er geen doekjes om heeft gewonden en omdat we samen goede afspraken hebben gemaakt waar we ons (tot op de dag van vandaag) aan hebben gehouden. Geef je geen grenzen of verslap je dan krijg je te maken met grote problemen.
Vandaar dat je tegenwoordig ook de Grote Zwitser in asiels aantreft.
Heel veel honden hebben een eigen willetjeSam schreef:Nee hoor dat valt best wel mee, maar ze hebben een erg sterk eigen willetje, zolang je maar consequent bent komt het allemaal wel goed. En wat de kindvriendelijkheid betreft; bij Sam is dat geen probleem, sinds het begin hebben alle kleine kinderen bij ons uit de straat om z'n nek gehangen en daar is hij dan ook geweldig mee, zelf hebben we geen kinderen zodat we hem bewust van kleins afaan aan kinderen van anderen hebben laten wennen.marian* schreef:Zijn Grote Zwitsers dan echt zo veel moeilijker dan andere honden?
Verder zijn ze onwijs waaks en beschouwen ze de hele straat als hun teritorium, nogmaals het is onze eerste maar misschien dat de meer ervaren zwitser eigenaar er wel anders over denkt (Bram & Thijs?)
Groet!
Ernst.
Hier ook les één bij de fokker en ook bij de andere fokkers waar we zijn geweest om te kijken en te praten.bram en thijs schreef:Het was les één bij de fokker, het staat ook in de rasbeschrijving die je her en der aan treft.inkaatje schreef:Maar nergens stond vermeld dat ze moeilijk zijn in opvoeding..marinka