Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat is vaginitus? ( bij pup)
Moderator: moderatorteam
-
Mayonne
- Vaste gebruiker
wat is vaginitus? ( bij pup)
Hallo mensen, wie kan mij precies zeggen wat vaginitus is, en is dit erg of gaat het vanzelf over, en kan langzaam zindelijk worden hier mee te maken hebben? groetjes Mayonne
-
chrico
- Zeer actief
Dat is een ontstekking van de vagina. Soms door een bacterie en soms door een schimmel die de boosdoener is.
Op zich is het "onschuldig ".
Even naar de dierenarts die door middel van een uitstrijkje kan zien wat de boosdoener is en daar of een zalfje of een kuurtje voor meegeven.
Het kan zijn dat de urine brand en dat zij daardoor niet durft te plassen. Plassen betekend 'pijn/naar gevoel'
Op zich is het "onschuldig ".
Even naar de dierenarts die door middel van een uitstrijkje kan zien wat de boosdoener is en daar of een zalfje of een kuurtje voor meegeven.
Het kan zijn dat de urine brand en dat zij daardoor niet durft te plassen. Plassen betekend 'pijn/naar gevoel'
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- TomTom
- Vaste gebruiker
-
Sjiel
- Zeer actief
Zolang je hondje daar niet ziek van is of er veel last van heeft, zou ik me geen zorgen maken. Met het langzaam zindelijk worden heeft het niets te maken.
Het is een typisch jonge tevenpuppie probleem dat meestal vanzelf weggaat (iig met de eerste loopsheid), meestal onschuldig is en waar meestal geen behandeling voor nodig is.
Het is een typisch jonge tevenpuppie probleem dat meestal vanzelf weggaat (iig met de eerste loopsheid), meestal onschuldig is en waar meestal geen behandeling voor nodig is.
weg gehaald zit een virus in
-
Sjiel
- Zeer actief
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze Joy heeft het ook gehad, volgens de DA kon het absoluut geen kwaad. Hij adviseerde om de haren bij het pruimpje kort te houden en bij vloeiing het pruimpje 2-3x per dag schoon te maken.
Na de 1e loopsheid was het inderdaad over, nooit meer last van gehad.
Hmmm, lees net dat ik 2x het woord "pruimpje" gebruik terwijl dat woord wellicht niet voor iedereen duidelijk is
. Hier in de regio gebruiken we dus het woord pruim(pje) voor vagina! 
Na de 1e loopsheid was het inderdaad over, nooit meer last van gehad.
Hmmm, lees net dat ik 2x het woord "pruimpje" gebruik terwijl dat woord wellicht niet voor iedereen duidelijk is
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Belle heeft het gehad toen ze pup was en Catootje heeft het nu ook. Volgens mijn dierenarts is het vooral een kwaal die veel voorkomt bij tevenpups van grote rassen. Catootje heeft een antibioticakuur gekregen, omdat het volgens mijn dierenarts niet vanzelf over gaat en erg pijnlijk kan zijn.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Marjolein,Belle schreef: Catootje heeft een antibioticakuur gekregen, omdat het volgens mijn dierenarts niet vanzelf over gaat en erg pijnlijk kan zijn.
Jammer, dat Catootje hier gelijk anti-biotica voor heeft gekregen. Dat is zulke troep, helemaal voor een jonge hond... Heel veel doggenteven hebben hier inderdaad last van voor hun eerste loopsheid. Gaat vanzelf weer over en aan mijn teven heb ik werkelijk nooit gemerkt dat ze er ook maar enigszins last van hebben gehad.
(Waarom zijn er toch dierenartsen die te pas en te onpas ergens een anti-biotica kuur op zetten?!)
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hoi Karen,
Gaat het echt vanzelf over? De slierten pus kwamen eruit. Trouwens ook nu hangt er nog af en toe een groenige druppel aan, terwijl de antibioticakuur bijna op is. Ik wilde al terug gaan naar de dierenarts, maar volgens jou kan ik het verder gewoon op z'n beloop laten? Kan het niet verder gaan naar de baarmoeder en daar een ontsteking veroorzaken?
Gaat het echt vanzelf over? De slierten pus kwamen eruit. Trouwens ook nu hangt er nog af en toe een groenige druppel aan, terwijl de antibioticakuur bijna op is. Ik wilde al terug gaan naar de dierenarts, maar volgens jou kan ik het verder gewoon op z'n beloop laten? Kan het niet verder gaan naar de baarmoeder en daar een ontsteking veroorzaken?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Marjolein,Belle schreef:Hoi Karen,
Mijn ervaring is dat het vanzelf weer over gaat als de hond voor het eerst loops is geweest. Maar nu waren mijn dogjes wel wat ouder dan Catootje toen ze vaginitus hadden en volgde de eerste loopsheid al vrij snel. Bij Catootje zal het nog wel even duren, denk ik.
Als het echt groen gaat kleuren, vind ik het wel een ander verhaal. Dat duidt wel op een ontsteking ergens, volgens mij. Daar zou ik inderdaad wel mee naar de dierenarts gaan.
Groetjes, Karen