Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Getver................TEKEN !!

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ellen
Vaste gebruiker

Getver................TEKEN !!

Ongelezen bericht door Ellen »

Hallo,

Finn heeft al 2 x een teek gehad (ik weet dat dit nog niet veel is) maar ik vind ze zo smerig !!

Nu hebben wij spul om op hem te spuiten tegen teken en vlooien, maar hij wordt helemaal panisch als we dit doen en gedaan hebben. Het stinkt nog verschrikkelijk ook.

Weten jullie of er misschien iets tegen teken en vlooien is in tabletvorm (Finn eet alles dus ik denk dat dat makkelijker en rustiger is voor hem :wink: )

Ik heb al wel op internet gekeken en gezocht maar het is me niet helemaal duidelijk. Hebben jullie er ervaring mee ?? Liefst geen vlooienband.

groet
ellen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Getver................TEKEN !!

Ongelezen bericht door marian* »

Ellen schreef:Hallo,

Finn heeft al 2 x een teek gehad (ik weet dat dit nog niet veel is) maar ik vind ze zo smerig !!

Nu hebben wij spul om op hem te spuiten tegen teken en vlooien, maar hij wordt helemaal panisch als we dit doen en gedaan hebben. Het stinkt nog verschrikkelijk ook.

Weten jullie of er misschien iets tegen teken en vlooien is in tabletvorm (Finn eet alles dus ik denk dat dat makkelijker en rustiger is voor hem :wink: )

Ik heb al wel op internet gekeken en gezocht maar het is me niet helemaal duidelijk. Hebben jullie er ervaring mee ?? Liefst geen vlooienband.

groet
ellen
Druppels in de nek?
Knoflook door het eten,druppelen met teatree oil ......
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

De teek er gewoon uittrekken?
AfbeeldingAfbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

De eerste teken zijn vies en goor. Daarna wordt het gewoon een routine klus om je honden te controleren en de teken eruit te draaien.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Knoflook schijnt inderdaad te helpen maar je mag er niet te veel van geven. Met een tekentang is het toch niet zo erg om z weg te halen? Quincy heeft 1x een teek gehad en Quasar eigelijk nog nooit :19:
Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Scalibor tekenband? (ruik je niet en ook ongevaarlijk voor kinderen) Tick-Fence druppels in de nek, evt. in combi met frontline-druppies? (nadeel:twee dagen ervoor en twee dagen erna niet zwemmen, nou, is hier onmogelijk) Verschillende opties, maar nix geeft 100% bescherming...Vaak ben je nog steeds (dode, weliswaar) teken aan t trekken. Vond net een monstreus exemplaar op mn slaapkamer-vloer. Jakkes.
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

mijn kat had een teek net onder haar poepgat, wat een dom beest vond het zeker lekker om ondergescheten te worden :mrgreen:
was nog een hele klus om die er uit te krijgen.

en mijn hond eentje op haar lip ook zo een rotplek.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mirri »

klein beetje frontline er op spuiten en ze vallen er zo van af :ok:
Ellen
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ellen »

Hoi,

dank voor de reacties.

Ik haal ze er wel uit maar vind ze gewoon vies. Ik denk dat ik maar voor de druppels in de nek ga. Gewoon eens proberen.

groet
ellen
irstas

geen rotzooi op de teek spuiten want voordat ze dan loslaten kunnen ze zich eerst nog even van schrik leegkotsen.
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Teken zijn inderdaad vreselijk vieze en irritante beesten, maar je went eraan. Het is hier dagelijkse business, vooral na een lange wandeling in de bossen... Het is nu wat minder, maar in het voorjaar liepen er soms wel 20 over onze honden heen die dan gelukkig nog los waren, dus die kon ik er gemakkelijk afpakken en doodmaken :mep:
Het nadeel van de scalibortekenband is dat deze niet tegen vlooien helpt, dus dan moet je daar ook nog weer iets anders voor toedienen... Ik geef onze honden frontline druppels in de nek en probeer ze dan even uit het water te houden (inderdaad geen gemakkelijke opgave!!) en kijk ze na het wandelen goed na. Het blijft wel een gedoe.
Afbeelding
irstas

ik heb nu ook de druppels omdat de frontline spray die wel goed tegen vlooien werkt geen effect had op de teken hier want ik haalde er bijna dagelijks een teek vanaf nu heb ik al 5 dagen geen teek meer gevonden.
TomTom
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door TomTom »

Tea Tree Oil schijnt inderdaad goed te helpen. Tenminste.... wat ik hier heb gelezen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”