Aangezien hij altijd wel in was om een potje te knokken, hou ik hem meestal aan de riem, alhoewel het de laatste tijd goed gaat, op een kleine schermutseling na.
Hij wordt ouder dus heeft het wel gezien hoop ik

Moderator: moderatorteam
Mark-fryslan schreef:De vraag was: Hoe belangrijk vind je het dat je hond los mag lopen?
Hahaha, geweldig Mark! Je lijkt wel een vrouw met je kronkelgedachtesMark-fryslan schreef:Ik las de topic eigenlijk zo:
Vraag: Hoe belangrijk vind je het om je hond niet te schoppen als ze lekker ligt te slapen?
Marion. schreef:Mark-fryslan schreef:De vraag was: Hoe belangrijk vind je het dat je hond los mag lopen?Hahaha, geweldig Mark! Je lijkt wel een vrouw met je kronkelgedachtesMark-fryslan schreef:Ik las de topic eigenlijk zo:
Vraag: Hoe belangrijk vind je het om je hond niet te schoppen als ze lekker ligt te slapen?![]()
![]()
![]()
Mag ik vragen hoe jij uit de vraag die gesteld is, die tweede vraag hebt kunnen lezen???
Jij bent dus ook een vrouwAngel-eyes schreef:Ik las heel wat anders........Als je hond gepoept heeft, laat je hem dan ook plassen op het dak van een auto?
:sst: ......Marion. schreef:Jij bent dus ook een vrouwAngel-eyes schreef:Ik las heel wat anders........Als je hond gepoept heeft, laat je hem dan ook plassen op het dak van een auto?
Misschien passen wij dan wel erg goed bij elkaarAngel-eyes schreef:.........en jij een manwijf![]()
Hij is wel ouder maar luistert nog steeds niet goed.marian* schreef:Luka is nu weer een stukje ouder;denk je dat het nu nog niet goed zou gaan?Mama Sanneke schreef: Maar je hebt gelijk, ik had meer moeten oefenen.
Als ik het van te voren kan weten zou ik er ook niet aan beginnen.Stang schreef:[
Mijn vraag kwam eigenlijk voort uit het feit dat het mij vreselijk lijkt om een hond te hebben die niet los kan lopen (vanwege probleemgedrag of angst of groot jachtinstinct, enz. enz.).
Het gaat bij mij dus zo ver, dat ik geen hond zou nemen waarbij van te voren min of meer vaststaat dat de hond niet los kan lopen.
Het was dus een beetje nav de topic van Zoie of je een hond zou nemen puur op basis dat de tweede hond met de eerste op kon schieten.
Een voorwaarde voor een hond, zou dus voor mij zijn dat die hond los kan lopen. Als ik naar een hond zou kijken in het asiel en daar staat bij 'wegloper' of dat soort zaken, zou ik waarschijnlijk niet aan die hond beginnen.
Dat was zo'n beetje de achterliggende gedachte van de vraag
Marion. schreef:Misschien passen wij dan wel erg goed bij elkaarAngel-eyes schreef:.........en jij een manwijf![]()
Ja idd, als jij haar ziet dan loop je de andere kant op ja.Zoie schreef:
Ik heb daar eens over zitten nadenken, wat is nu de bedoeling, moet ik elke keer als ik deze vrouw met leonbergers zie een blokje om gaan lopen ?
Hou je er wel rekening mee dat ik verwacht dat jij altijd kookt, en dat jij de honneurs waarneemt in de buurt als het gaat om enge dingen als kraamschudden enzoAngel-eyes schreef:Misschien???![]()
Ik weet het wel zeker!
Marion. schreef:Hou je er wel rekening mee dat ik verwacht dat jij altijd kookt, en dat jij de honneurs waarneemt in de buurt als het gaat om enge dingen als kraamschudden enzoAngel-eyes schreef:Misschien???![]()
Ik weet het wel zeker!
Ja, het zal voor haar een beetje moeilijk zijn met drie leonbergers die slecht luisteren de andere kant op te lopen als ze me ziet, want dan komt ze weer andere honden tegen in een uilaatbos dat op die tijd stervensdruk is.Angel-eyes schreef:Ja idd, als jij haar ziet dan loop je de andere kant op ja.Zoie schreef:
Ik heb daar eens over zitten nadenken, wat is nu de bedoeling, moet ik elke keer als ik deze vrouw met leonbergers zie een blokje om gaan lopen ?
Doe ik ook met Blisje, als een hond al op die plek is dan loop ik een andere kant op, omdat ik geen geouweteringhoer wil met andere hondjes en Blisje.
Huh????? wat jullie toch allemaal niet uit mijn vraag halenMarion. schreef:Oja, nog even Caroline antwoord geven![]()
Ik las dus uit je vraag dat je het heel belangrijk vond dat de honden op straat los met je meelopen (omdat ik weet dat jij in dat doodlopende straatje woont). Dat vind ik dus totaal niet belangrijk, omdat dat bij mij gewoon niet voorkomt. Ehhhh, nou ja, soms. Laatst heb ik in het donker een donkerblauwe riem laten vallen, en die vond ik niet meer terug. Dus moest Saar los en naast me volgen. Dat kan ze overigens heel erg goed hoor, en voor "noodsituaties" ben ik daar ook erg blij mee. Maar in principe lopen ze op straat altijd aangelijnd. Vind ik ook totaal geen probleem.
We lopen wel ieder rondje ergens heen waar ze een stuk los kunnen. Dat vind ik dus wel een vereiste. Ik word doodmoe van mijn logéhondje die altijd maar aan de flexi moet. En bovendien vind ik het sneu voor de hond. Ik vind dat iedere hond (voor zover mogelijk natuurlijk) een tijdje per dag los moet kunnen rennen en geurtjes moet kunnen opdoen. Waarbij de achtertuin duidelijk niet meetelt, want die is veel te saai.
Mooi zoAngel-eyes schreef:Ik eis zelfs dat ik kook en afwas en de was strijk
Zoie schreef:Ja, het zal voor haar een beetje moeilijk zijn met drie leonbergers die slecht luisteren de andere kant op te lopen als ze me ziet, want dan komt ze weer andere honden tegen in een uilaatbos dat op die tijd stervensdruk is.Angel-eyes schreef:Ja idd, als jij haar ziet dan loop je de andere kant op ja.Zoie schreef:
Doe ik ook met Blisje, als een hond al op die plek is dan loop ik een andere kant op, omdat ik geen geouweteringhoer wil met andere hondjes en Blisje.
Ik begrijp de stress en het probleem van deze vrouw helemaal. Het zou voor mij niks zijn.
Marion. schreef:Mooi zoAngel-eyes schreef:Ik eis zelfs dat ik kook en afwas en de was strijk![]()
En je blijft ook thuis om urenlang met de honden te gaan wandelen, en ik ga de kost verdienen. En Saar en Miep worden net zo goed jouw kindjes als Blis. Er mag geen onderscheid gemaakt worden![]()
En Saar en Miep slapen tussen ons in.
Geen leven hebben of het niet goed hebben, nee dat zeker niet.Saartje schreef:Het komt op mij echt een beetje over alsof honden die nooit los kunnen/mogen geen leven hebben of het niet goed hebben![]()
Leo laat ik bijna nooit los.
Na heel lang piekeren en peinzen heb ik besloten dat hij het (voorlopig?) maar met een aantal keren per week op het grote omheinde veld moet doen.
Leo is nou eenmaal nog steeds een hond waarbij ik het risico te groot vind om maar gewoon los te laten lopen.
Ik kom wel eens een hond als Leo tegen die wél losloopt, dat vind ik heel dom, dat die eigenaar niet gewoon even nadenkt wat er allemaal kan gebeuren.
Overigens vind ik het zelf niet leuk dat hij altijd maar aangelijnd is, maar dit is beter dan hem gewoon losgooien en niet verder te denken, en al helemaal voor Leo zelf
Maar welk ras zou dat dan moeten zijn, het komt soms ook gewoon een beetje door het karakter van de hond als hij niet los kan, of andere oorzaken en niet alleen een bepaald ras.Stang schreef:Huh????? wat jullie toch allemaal niet uit mijn vraag halenMarion. schreef:Oja, nog even Caroline antwoord geven![]()
Ik las dus uit je vraag dat je het heel belangrijk vond dat de honden op straat los met je meelopen (omdat ik weet dat jij in dat doodlopende straatje woont). Dat vind ik dus totaal niet belangrijk, omdat dat bij mij gewoon niet voorkomt. Ehhhh, nou ja, soms. Laatst heb ik in het donker een donkerblauwe riem laten vallen, en die vond ik niet meer terug. Dus moest Saar los en naast me volgen. Dat kan ze overigens heel erg goed hoor, en voor "noodsituaties" ben ik daar ook erg blij mee. Maar in principe lopen ze op straat altijd aangelijnd. Vind ik ook totaal geen probleem.
We lopen wel ieder rondje ergens heen waar ze een stuk los kunnen. Dat vind ik dus wel een vereiste. Ik word doodmoe van mijn logéhondje die altijd maar aan de flexi moet. En bovendien vind ik het sneu voor de hond. Ik vind dat iedere hond (voor zover mogelijk natuurlijk) een tijdje per dag los moet kunnen rennen en geurtjes moet kunnen opdoen. Waarbij de achtertuin duidelijk niet meetelt, want die is veel te saai.![]()
![]()
Nu weer dat de honden op straat los meelopenhahahahaha.
Nee dusMoritz loopt zelfs in ons doodlopende zeer rustige straatje niet los, maar aangelijnd. Kaya loopt wel los.
Met mijn honden los een woonwijk door, zou ik nooit doen.
Het gaat mij erom dat ik het belangrijk vind, zowel voor mezelf (omdat ik gewoon niet van aangelijnd uitlaten hou) als voor de honden, dat ze lekker los kunnen lopen.
Dat ik niet snel (of eigenlijk helemaal niet) aan een hond of ras zou beginnen wat dit niet kan.
Leuk heStang schreef:Huh????? wat jullie toch allemaal niet uit mijn vraag halen![]()
![]()
Nee, ik dus ook niet. Ik geniet met volle teugen als de honden los lekker aan het dollen en aan het rennen en aan het springen zijn. Met honden lopen die dat niet zomaar kunnen, vind ik ook erg vermoeiend. En met honden lopen is voor mij pure ontspanning.Stang schreef:Het gaat mij erom dat ik het belangrijk vind, zowel voor mezelf (omdat ik gewoon niet van aangelijnd uitlaten hou) als voor de honden, dat ze lekker los kunnen lopen.
Dat ik niet snel (of eigenlijk helemaal niet) aan een hond of ras zou beginnen wat dit niet kan.
Weet ik veelBaily schreef:Maar welk ras zou dat dan moeten zijn, het komt soms ook gewoon een beetje door het karakter van de hond als hij niet los kan, of andere oorzaken en niet alleen een bepaald ras.Stang schreef:Huh????? wat jullie toch allemaal niet uit mijn vraag halenMarion. schreef:Oja, nog even Caroline antwoord geven![]()
We lopen wel ieder rondje ergens heen waar ze een stuk los kunnen. Dat vind ik dus wel een vereiste. Ik word doodmoe van mijn logéhondje die altijd maar aan de flexi moet. En bovendien vind ik het sneu voor de hond. Ik vind dat iedere hond (voor zover mogelijk natuurlijk) een tijdje per dag los moet kunnen rennen en geurtjes moet kunnen opdoen. Waarbij de achtertuin duidelijk niet meetelt, want die is veel te saai.![]()
![]()
Nee dusMoritz loopt zelfs in ons doodlopende zeer rustige straatje niet los, maar aangelijnd. Kaya loopt wel los.
Het gaat mij erom dat ik het belangrijk vind, zowel voor mezelf (omdat ik gewoon niet van aangelijnd uitlaten hou) als voor de honden, dat ze lekker los kunnen lopen.
Zoals bijvoorbeeld "hedders"die staan vaak goed onder appel dus dan zou je verwachten dat ze altijd los kunnen, maar ik ken er ook die altijd aangelijnd moeten zijn.
En amstaff's, die dan problemen zouden krijgen bij volwassenheid met hun eigen sexe, die ken ik ook dat ze wel los kunnen, ook op volwassen leeftijd..........![]()
Dus in hoeverre kun je dat weten van tevoren. Bij Akita's en Husky's enzo wel, die lopen meestal niet los, maar verder vind ik het moeilijk om zoiets te beoordelen aan de hand van een ras, en bij een kruising wordt het helemaal lastig om dat van tevoren te weten.
Maar nu ga ik off topic natuurlijk, moet ik er een apart topic van maken of kan het nog net door de beugel........![]()
?
Stang schreef:Weet ik veelBaily schreef:Maar welk ras zou dat dan moeten zijn, het komt soms ook gewoon een beetje door het karakter van de hond als hij niet los kan, of andere oorzaken en niet alleen een bepaald ras.Stang schreef:Huh????? wat jullie toch allemaal niet uit mijn vraag halenMarion. schreef:Oja, nog even Caroline antwoord geven![]()
![]()
Zoals bijvoorbeeld "hedders"die staan vaak goed onder appel dus dan zou je verwachten dat ze altijd los kunnen, maar ik ken er ook die altijd aangelijnd moeten zijn.
En amstaff's, die dan problemen zouden krijgen bij volwassenheid met hun eigen sexe, die ken ik ook dat ze wel los kunnen, ook op volwassen leeftijd..........![]()
Dus in hoeverre kun je dat weten van tevoren. Bij Akita's en Husky's enzo wel, die lopen meestal niet los, maar verder vind ik het moeilijk om zoiets te beoordelen aan de hand van een ras, en bij een kruising wordt het helemaal lastig om dat van tevoren te weten.
Maar nu ga ik off topic natuurlijk, moet ik er een apart topic van maken of kan het nog net door de beugel........![]()
?
![]()
Het ging mij eigenlijk om honden in het algemeen, maar toen werd de Amstaff erbij gehaald dus heb ik er ook maar 'rassen' bijgezet.
Misschien dat windhonden of bepaalde jachthonden ook erg moeilijk zijn met loslopen?
Oke op die manier. Nee in die zin vind ik het dus Niet belangrijk omdat ik ervoor gekozen heb een ras te nemen waarvan bekend is dat ze vaak niet los kunnen lopen vanwege dominantie of jachtgedrag of niet goed genoeg luisteren.Stang schreef:Stang schreef:Het gaat mij erom dat ik het belangrijk vind, zowel voor mezelf (omdat ik gewoon niet van aangelijnd uitlaten hou) als voor de honden, dat ze lekker los kunnen lopen.