Marja schreef:Tamara en Bowie schreef:Hoi!
Erg vervelend voor je hond! 's avonds loop ik altijd met een groep mensen met honden en 1 van die Goldens is ook helemaal gek van zwemmen en elke keer als ze heeft gezwommen heeft ze oorontsteking. Toevallig had ik het er vanavond met haar erover want ze heeft van de DA een zalf gekregen die ze in de oren moet smeren voordat ze gaat zwemmen. Dat zalfje gebruikt ze nu anderhalve week en deze week is ze elke week met de hond wezen zwemmen en wonder boven wonder nog geen 1 keer last gehad!!! Ik zal morgen aan haar vragen wat voor zalf dat was en laat ik het je weten! Wellicht dat het voor jouw hond ook helpt, baat het niet, schaad het niet!
groetjes,
Tamara
Oh graag als je dat wil vragen voor me!
Ben benieuwd of dat otoclean is, dat heb ik namelijk meegekregen. Ik moet 1 keer per week een heel flesje in elk oor leeggieten, zou een beschermingslaag geven in de oren.
Ben benieuwd.
Beau heeft één keer 'n flinke oorontsteking gehad, hij kreeg toen een spuit, en ik kreeg ook zalf mee, dat moest ik in zijn oren spuiten, met zo'n lang toetje eraan. Een hele tijd terug zat hij weer tegen zijn oren te duwen met z'n achterpoten, ik ben toen weer naar de DA gegaan, en toen bleek dat het oorvet was, dat opdroogde en dat jeuk veroorzaakte, ik heb toen van de DA ook Otoclean mee gekregen, dat is gewoon een schoonmaakmiddel, ik moest in elk oor een half flesje doen, en dat één keer per week. Van de week begon hij weer met zijn poot tegen zijn oren te drukken, en likte dan zijn poot af, wreef allemaal met de zijkanten van zijn neus over de vloerbedekking. Ik ben donderdag naar de DA gegaan en hij bleek nu weer een lichte oorontsteking te hebben. Ik heb daar nu druppels voor gekregen, die heten Surolan. En dat hij met zijn neus over de vloerbedekking schuurde komt door zijn oren. De DA deed even voor hoe ik moest druppelen, ik heb het gister zelf gedaan, en hij komt al veel minder aan zijn oren, dus het helpt wel goed.