Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duivelsklauw of ander alternatie voor Metacam?
Moderator: moderatorteam
-
Jop
- geregistreerd lid
Duivelsklauw of ander alternatie voor Metacam?
Ik ben op zoek naar een alternatief voor Metacam. Dit moet Jop regelmatig hebben in verband met LPC. Hij is hier nu 10 maanden geleden aan geopereerd.
Hij is nu bijna 1,5 jaar oud en ik wil hem liever niet de rest van zijn leven Metacam geven.
Hij krijgt Amicure Big Size tabletten.
Hij loopt met opstaan nog heel erg mank dus ik kan niet helemaal niets meer geven qua pijnstilling.
alvast bedankt voor tips, alternatieven etc.
Hij is nu bijna 1,5 jaar oud en ik wil hem liever niet de rest van zijn leven Metacam geven.
Hij krijgt Amicure Big Size tabletten.
Hij loopt met opstaan nog heel erg mank dus ik kan niet helemaal niets meer geven qua pijnstilling.
alvast bedankt voor tips, alternatieven etc.

- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi,
Heb je enig idee waar de stijfheid vandaan komt? Het losse fragementje is al 10 maanden geleden verwijderd dus het kan in principe geen nasleep van de operatie meer zijn toch?
Heeft Jop artrose in zijn elleboog waardoor hij wat stijver is?
Wij gebruiken zelf Sasha's Blend voor Joy (artrose heupen en knie) wat haar goed helpt (mn voor de heupen) en waardoor ze geen pijnstillers meer nodig heeft.
Ik moet eerlijk zeggen dat Joy nu 8 weken na een kruisbandoperatie en clean up nog steeds stijf in de knie is bij het opstaan. Dit duurt een paar passen en dan loopt ze goed. Na het stoppen met de pijnstillers is de stijfheid niet erger geworden en ze loopt net zo goed als met pijnstillers.
Ik denk dat je het beste eens met je DA kan overleggen waar de stijfheid vandaan komt en dat je van daaruit eens moet gaan kijken of er bepaalde (natuurlijke) middelen zijn die Jop kunnen helpen? Kan me heel goed voorstellen dat je liever niet geregeld pijnstillers wil geven, zeker gezien het feit dat Jop pas 1,5 jaar oud is.
Heb je enig idee waar de stijfheid vandaan komt? Het losse fragementje is al 10 maanden geleden verwijderd dus het kan in principe geen nasleep van de operatie meer zijn toch?
Heeft Jop artrose in zijn elleboog waardoor hij wat stijver is?
Wij gebruiken zelf Sasha's Blend voor Joy (artrose heupen en knie) wat haar goed helpt (mn voor de heupen) en waardoor ze geen pijnstillers meer nodig heeft.
Ik moet eerlijk zeggen dat Joy nu 8 weken na een kruisbandoperatie en clean up nog steeds stijf in de knie is bij het opstaan. Dit duurt een paar passen en dan loopt ze goed. Na het stoppen met de pijnstillers is de stijfheid niet erger geworden en ze loopt net zo goed als met pijnstillers.
Ik denk dat je het beste eens met je DA kan overleggen waar de stijfheid vandaan komt en dat je van daaruit eens moet gaan kijken of er bepaalde (natuurlijke) middelen zijn die Jop kunnen helpen? Kan me heel goed voorstellen dat je liever niet geregeld pijnstillers wil geven, zeker gezien het feit dat Jop pas 1,5 jaar oud is.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Als je iets met homeopathie wilt doen als pijnbestrijding zou ik het niet zomaar op eigen houtje doen,maar naar een homeopathische dierenarts gaan die een recept op maat kan voorschrijven.
Zit er bij jullie in de buurt niet een?
Zit er bij jullie in de buurt niet een?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Jop
- geregistreerd lid
Mijn eigen DA is geen alternatief. Die vindt nog steeds dat ik hem heb gepasseerd omdat ik er voor gekozen heb met Jop naar een orthopeed te gaan en niet naar zijn praktijk.
De orthopeed die Jop heeft geopereerd vindt dat Jop op de metacam moet blijven en is geen voorstanden van supplementen.
Bij ons in de buurt zit niets qua homeopathie. Ben dus zelf op onderzoek op het moment.
De orthopeed die Jop heeft geopereerd vindt dat Jop op de metacam moet blijven en is geen voorstanden van supplementen.
Bij ons in de buurt zit niets qua homeopathie. Ben dus zelf op onderzoek op het moment.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat is de oorzaak van het manklopen?
Is hij aan beide voorpoten geopereerd? En zo niet, is het niet zo dat hij dan nog mankloopt omdat hij in de andere poot misschien ook LPC heeft?
In principe moeten ze nl na zo'n operatie na zo'n 2 a 3 maanden toch wel weer goed lopen. Na 10 maanden nog manklopen is niet normaal. Dan denk ik richting een LPC aan de andere poot of eventueel artrose.
Mijn hond is ook geopereerd aan LPC en heeft dus ook artrose (had ze al voor de operatie). Ik geef 'Glucobest" aan haar, dat is een voedingssupplement om de gewrichten wat soepeler te houden. Maar je kan zoiets niet vergelijken met Metacam of Rimadyl.
Is hij aan beide voorpoten geopereerd? En zo niet, is het niet zo dat hij dan nog mankloopt omdat hij in de andere poot misschien ook LPC heeft?
In principe moeten ze nl na zo'n operatie na zo'n 2 a 3 maanden toch wel weer goed lopen. Na 10 maanden nog manklopen is niet normaal. Dan denk ik richting een LPC aan de andere poot of eventueel artrose.
Mijn hond is ook geopereerd aan LPC en heeft dus ook artrose (had ze al voor de operatie). Ik geef 'Glucobest" aan haar, dat is een voedingssupplement om de gewrichten wat soepeler te houden. Maar je kan zoiets niet vergelijken met Metacam of Rimadyl.
-
Jop
- geregistreerd lid
Hij is aan beide voorpoten geopereerd en er kwamen 2 grote stukken uit.
We zijn heel vaak teruggeweest en pas de laatste keer was hij bij de controle pijnvrij op de ellebogen.
We moesten toen echt gaan minderen met de Metacam en dat was gelukt en teruggebracht tot iedere 5 a 6 dagen een halve dosering.
Nu loopt hij echter de laaste 3 weken stokkreupel of op 3 poten als hij opstaat.
We zijn heel vaak teruggeweest en pas de laatste keer was hij bij de controle pijnvrij op de ellebogen.
We moesten toen echt gaan minderen met de Metacam en dat was gelukt en teruggebracht tot iedere 5 a 6 dagen een halve dosering.
Nu loopt hij echter de laaste 3 weken stokkreupel of op 3 poten als hij opstaat.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
VreemdJop schreef:Hij is aan beide voorpoten geopereerd en er kwamen 2 grote stukken uit.
En het is dus bij het opstaan? Zou je richting artrose gaan denken, maar daar is hij nog wel erg jong voor om er zoveel last van te hebben.
Je kan 'Glucobest' eens proberen (even intypen bij 'Google' en je ziet verkoopadressen). Ik gebruik dit ook en heb er goede ervaringen mee, maar een echt kreupele hond is eigenlijk toch wel een ander verhaal.
En anders maar weer teruggaan naar de orthopeed of wellicht een andere orthopeed voor een second opinion?
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik zou zowieso nog een keer bij de orthopeed langsgaan maar een alternatief voor de reguliere pijnstilling is idd Duivelsklauw.
www.jordenshippo.nl en dan even bij hondenafdeling, ik gebruik wel vaak de vloeibare vorm voor mijn honden
www.jordenshippo.nl en dan even bij hondenafdeling, ik gebruik wel vaak de vloeibare vorm voor mijn honden

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
Onmiskenbaar mank waar niet over te twijfelen valt, dus behoorlijk mankFemmel schreef:Even een vraagje tussendoor : wat is "stokkreupel"?

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke, dank je wel!cloris schreef:Onmiskenbaar mank waar niet over te twijfelen valt, dus behoorlijk mankFemmel schreef:Even een vraagje tussendoor : wat is "stokkreupel"?
Groetjes,
Femke

Femke

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Wat een onzin (sorry). Onze Lana is 7 jaar geleden geopereerd aan l.p.c. en l.p.a. aan beide ellebogen. De eerste drie jaar daarna heeft ze compleet zonder pijnstilling geleefd. Wel gaf ik haar dagelijks Arthroluxyl C (nog steeds). Sinds nu drie jaar krijgt ze dagelijks 125 mg. Rimadyl (een zéér lage dosering dus voor een dog) en daarnaast nog steeds de Arthroluxyl C.Jop schreef:De orthopeed die Jop heeft geopereerd vindt dat Jop op de metacam moet blijven en is geen voorstanden van supplementen.
Onze Levi is vier jaar geleden geopereerd aan l.p.c. Haar heb ik toen, op advies van de dierenarts, het eerste jaar na de operatie ook Arthroluxyl C gegeven. Daarna niets meer. Inmiddels is ze bijna 5,5 jaar en heeft ze absoluut niets nodig na die l.p.c. operatie.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,Jop schreef:Nu loopt hij echter de laaste 3 weken stokkreupel of op 3 poten als hij opstaat.
Is het een idee om eens fysiotherapie te proberen met Job. Dat krijgt Lana ook geregeld en daar knapt ze iedere keer weer enorm van op.
Groetjes, Karen
-
Jop
- geregistreerd lid
Misschien is fisio een optie. Ga binnenkort met Jop weer een dagje naar Rotterdam om even naar zijn ellebogen te laten kijken.
Ik masseer nu het gebied van zijn ellebogen als hij even bij me komt liggen en hij lijkt het wel prettig te vinden.
Hij heeft 2 dagen terug Metacam gehad en hij loopt met de wandelingen gelukkig weer helemaal goed.
Ik ga proberen om de metacam nu weer iets minder vaak te geven om te kijken hoe hij reageert.
Ga ook op de site van Jordanshippo kijken. Bedankt,
Ik masseer nu het gebied van zijn ellebogen als hij even bij me komt liggen en hij lijkt het wel prettig te vinden.
Hij heeft 2 dagen terug Metacam gehad en hij loopt met de wandelingen gelukkig weer helemaal goed.
Ik ga proberen om de metacam nu weer iets minder vaak te geven om te kijken hoe hij reageert.
Ga ook op de site van Jordanshippo kijken. Bedankt,

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Jop
- geregistreerd lid
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,Jop schreef:heb ook even het verhaal van glucobest gelezen. Maar is toch meer voor ondersteuning naast de pijnstillers van wat ik ervan begrijp.
Ik denk dat iets van duivelsklauw iets meer de pijn verlicht of zie ik het verkeerd.
Dan heb je het verkeerd begrepen.
Groetjes, Karen
-
Jop
- geregistreerd lid
Oke dan.
Glucobest of duivelsklauw dus. Lastig beslissen hoor. Vooral omdat de glucobest ook even gebruikt moet worden voordat je merkt of het werkt.
Maar even verder lezen dus en ff afwachten wat de orthopeed zegt.
Heb even gekeken maar wel een online shop gevonden. Komt alleen 5 euro verzendkosten bij of zo. Zou op ongeveer 40 euro komen dan.
Dat kost dat spul van Jordens ook.
Glucobest of duivelsklauw dus. Lastig beslissen hoor. Vooral omdat de glucobest ook even gebruikt moet worden voordat je merkt of het werkt.
Maar even verder lezen dus en ff afwachten wat de orthopeed zegt.
Heb even gekeken maar wel een online shop gevonden. Komt alleen 5 euro verzendkosten bij of zo. Zou op ongeveer 40 euro komen dan.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,Jop schreef:Glucobest of duivelsklauw dus. Lastig beslissen hoor. Vooral omdat de glucobest ook even gebruikt moet worden voordat je merkt of het werkt.
Ik denk dat dat bij Duivelsklauw niet anders is. Bij de meeste voedingssupplementen zie je niet direct resultaat, maar moet je het even geven.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,Jop schreef:Heb even gekeken maar wel een online shop gevonden. Komt alleen 5 euro verzendkosten bij of zo. Zou op ongeveer 40 euro komen dan.
Zit er niet toevallig een verkooppunt van Glucobest (of van Carnibest, zij kunnen het ook bestellen) bij jou in de buurt?
Glucobest kost 32,50 Euro per pot.
Groetjes, Karen
- cloris
- Zeer actief
Nee das niet waar Karen, duivelsklauw werkt directScooby schreef:Hoi,Jop schreef:Glucobest of duivelsklauw dus. Lastig beslissen hoor. Vooral omdat de glucobest ook even gebruikt moet worden voordat je merkt of het werkt.
Ik denk dat dat bij Duivelsklauw niet anders is. Bij de meeste voedingssupplementen zie je niet direct resultaat, maar moet je het even geven.

-
Rob*
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,Angel-eyes schreef:Ik heb van iemand op de sportschool gehoord dat die zijn rotti traumeel gaf, volgens hem werkte het heel goed, zijn hond heeft nooit meer gewrichtroblemen gehad e.d.
Maar weet het niet uit eigen ervaring.
Traumeel geef je toch meer na een trauma, dus een verstapping of een botsing ergens mee, ofzo? Niet bij een chronisch gewrichtsprobleem, volgens mij.
Groetjes, Karen
-
Rob*
- Zeer actief
Scooby schreef:Hoi,Angel-eyes schreef:Ik heb van iemand op de sportschool gehoord dat die zijn rotti traumeel gaf, volgens hem werkte het heel goed, zijn hond heeft nooit meer gewrichtroblemen gehad e.d.
Maar weet het niet uit eigen ervaring.
Traumeel geef je toch meer na een trauma, dus een verstapping of een botsing ergens mee, ofzo? Niet bij een chronisch gewrichtsprobleem, volgens mij.
Dat weet ik niet, ik heb er totaal geen ervaring mee, maar omdat zijn rotti vaak gewrichtsproblemen had met zijn elleboog en met dat spul nergens meer last van, volgens zijn ervaringen dan hoor.
Weet ook niet of het eigenlijk geschikt is voor honden
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi,Angel-eyes schreef:Weet ook niet of het eigenlijk geschikt is voor honden
Traumeel is zeer geschikt voor honden, maar zoals de naam al doet vermoeden, zou ik het alleen geven na een trauma.
Groetjes, Karen
- cloris
- Zeer actief
Traumeel is er ook voor wondjes en plekjes enz, ik heb altijd traumeelgelei voor de paardenScooby schreef:Hoi,Angel-eyes schreef:Weet ook niet of het eigenlijk geschikt is voor honden
Traumeel is zeer geschikt voor honden, maar zoals de naam al doet vermoeden, zou ik het alleen geven na een trauma.

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Cloris,cloris schreef:Traumeel is er ook voor wondjes en plekjes enz, ik heb altijd traumeelgelei voor de paarden
Die ontstaan toch ook door een trauma? (Hoe klein dan ook?) Het ging mij er om dat ik Traumeel niet als eerste zou gebruiken voor chronische botproblemen.
Groetjes, Karen
- cloris
- Zeer actief
Ja daar heb jij weer gelijk inScooby schreef:Hoi Cloris,cloris schreef:Traumeel is er ook voor wondjes en plekjes enz, ik heb altijd traumeelgelei voor de paarden
Die ontstaan toch ook door een trauma? (Hoe klein dan ook?) Het ging mij er om dat ik Traumeel niet als eerste zou gebruiken voor chronische botproblemen.
MSM is ook heel goed spul maar zo achterlijk kostbaar

-
Rob*
- Zeer actief
cloris schreef:Ja daar heb jij weer gelijk inScooby schreef:Hoi Cloris,cloris schreef:Traumeel is er ook voor wondjes en plekjes enz, ik heb altijd traumeelgelei voor de paarden
Die ontstaan toch ook door een trauma? (Hoe klein dan ook?) Het ging mij er om dat ik Traumeel niet als eerste zou gebruiken voor chronische botproblemen.![]()
MSM is ook heel goed spul maar zo achterlijk kostbaar
Ligt eraan waar je het koopt
Meestal kun je het veel goedkoper en hoger gedoseerd kopen bij een sportsupllement fabrikant