De rest staat zoals jullie onderhand wel weten op : www.ragverp.nl
Moderator: moderatorteam
Ik vond het erg indrukwekkend . Met name het stok stellen en het schot stellen en het terug roepen en de schijnaanval . eigenlijk alles wel duseliza schreef:hele mooie foto's![]()
Ik kon helaas niet omdat ik moest werken, dus laat maar komen die foto's!![]()
Wat vond je er zelf van?
terug roepen ...hahaha zeg maar rustig terug schreeuwen , waanzinnig hoe sommige geleiders alles uit de kast moeten halen om de hond terug te roepen. Dat lukte met een hond vandaag dus nieteliza schreef:ja het is iets spectucalairder dan IPO vind ik! Het terugroepen als de hond in zijn drift zit om te bijten is echt mooi om te zien! Er zitten niet veel rotweillers in de knpv maar ik ken er eentje die als diensthond werkt, ik dacht Brabant, bij de politie en het daar goed doet, dus het kan wel. Hij is in Rotterdam getraint en heb hem wel eens aan het werk gezien, heel ander gezicht maar ook heel leuk
http://www.bloedlijnen.nl/stamboom.php?ID=3643 er staat wel afstamming onbekend, maar t is een stamboom rottie uit Litouwen.......Ragverp schreef:Ik vond het erg indrukwekkend . Met name het stok stellen en het schot stellen en het terug roepen en de schijnaanval . eigenlijk alles wel duseliza schreef:hele mooie foto's![]()
Ik kon helaas niet omdat ik moest werken, dus laat maar komen die foto's!![]()
Wat vond je er zelf van?. Ik zou wel is een rotje in de knpv willen zien, al geef ik onmiddelijk toe dat die waarschijnlijk de hardheid missen voor dit programma.
Dat was toch niet in Roosendaal he…Daar is pas een vrouwelijke hondengeleidster tot werkstraf veroordeeld voor het inzetten van haar rottweiler.Die hond functioneerde niet naar behoren, hier http://www.bndestem.nl/regioportal/BNS/ ... 9_,00.html kan je het lezen..Geloof dat je jezelf wel ff moet registrereneliza schreef:ja het is iets spectucalairder dan IPO vind ik! Het terugroepen als de hond in zijn drift zit om te bijten is echt mooi om te zien! Er zitten niet veel rotweillers in de knpv maar ik ken er eentje die als diensthond werkt, ik dacht Brabant, bij de politie en het daar goed doet, dus het kan wel. Hij is in Rotterdam getraint en heb hem wel eens aan het werk gezien, heel ander gezicht maar ook heel leuk
volgens mij zat ze idd in Roosendaal, de hond zat/zit in elkgeval bij een vrouwelijke geleidervisaton schreef:Schitterende foto’s, echt heel mooi…![]()
![]()
Dat was toch niet in Roosendaal he…Daar is pas een vrouwelijke hondengeleidster tot werkstraf veroordeeld voor het inzetten van haar rottweiler.Die hond functioneerde niet naar behoren, hier http://www.bndestem.nl/regioportal/BNS/ ... 9_,00.html kan je het lezen..Geloof dat je jezelf wel ff moet registrereneliza schreef:ja het is iets spectucalairder dan IPO vind ik! Het terugroepen als de hond in zijn drift zit om te bijten is echt mooi om te zien! Er zitten niet veel rotweillers in de knpv maar ik ken er eentje die als diensthond werkt, ik dacht Brabant, bij de politie en het daar goed doet, dus het kan wel. Hij is in Rotterdam getraint en heb hem wel eens aan het werk gezien, heel ander gezicht maar ook heel leuk
Als het over die rottweiler uit Roosendaal gaat..nee, dat is geen diensthond meer.In de praktijk bleek hij niet geschikt te zijn. Waarom precies weet ik niet, ik heb daar wel wat verhalen van gehoord maar ik heb geen idee wat daar van waar is, dus lijkt het me beter dat ik dat maar gewoon voor me houdteliza schreef:Ik weet niet hoe het is vergaan met de rotweiller aan het werk. Ik hem alleen tijdens de trainingen aan het werk gezien. Als ik de man zie die hem voor de keuring heeft gebracht zal ik hem eens vragen hoe of wat.
Is hij nog wel een diensthond?
dat is idd dezelfde hond,visaton schreef:Als het over die rottweiler uit Roosendaal gaat..nee, dat is geen diensthond meer.In de praktijk bleek hij niet geschikt te zijn. Waarom precies weet ik niet, ik heb daar wel wat verhalen van gehoord maar ik heb geen idee wat daar van waar is, dus lijkt het me beter dat ik dat maar gewoon voor me houdteliza schreef:Ik weet niet hoe het is vergaan met de rotweiller aan het werk. Ik hem alleen tijdens de trainingen aan het werk gezien. Als ik de man zie die hem voor de keuring heeft gebracht zal ik hem eens vragen hoe of wat.
Ragverp schreef:terug roepen ...hahaha zeg maar rustig terug schreeuwen , waanzinnig hoe sommige geleiders alles uit de kast moeten halen om de hond terug te roepen. Dat lukte met een hond vandaag dus niet
Dit is toch echt AronDogoDonna schreef:Die Hollander is Boy, van Peeters uit limburgInge schreef:Gave foto's weer!
Volgens mij zie ik een paar keer Aron, de Hollander die ik ruim een jaar gevolgd heb omdat ik hem in gedachten had voor Marouck (toen ik nog fokplannen met haar had)
3e geworden bij PH1
Klopt je hebt gelijkInge schreef:Dit is toch echt AronDogoDonna schreef:Die Hollander is Boy, van Peeters uit limburgInge schreef:Gave foto's weer!
Volgens mij zie ik een paar keer Aron, de Hollander die ik ruim een jaar gevolgd heb omdat ik hem in gedachten had voor Marouck (toen ik nog fokplannen met haar had)
3e geworden bij PH1
![]()
En dit volgens mij ook
Deze hond is overgegaan naar een andere hondengeleider, R.C te T. Ik kan je verzekeren dat deze hond gewoon nog steeds als diensthond bij de politie werkzaam is, en meer dan uitstekend voldoetvisaton schreef:Als het over die rottweiler uit Roosendaal gaat..nee, dat is geen diensthond meer.In de praktijk bleek hij niet geschikt te zijn. Waarom precies weet ik niet, ik heb daar wel wat verhalen van gehoord maar ik heb geen idee wat daar van waar is, dus lijkt het me beter dat ik dat maar gewoon voor me houdteliza schreef:Ik weet niet hoe het is vergaan met de rotweiller aan het werk. Ik hem alleen tijdens de trainingen aan het werk gezien. Als ik de man zie die hem voor de keuring heeft gebracht zal ik hem eens vragen hoe of wat.
Ordell schreef:Deze hond is overgegaan naar een andere hondengeleider, R.C te T. Ik kan je verzekeren dat deze hond gewoon nog steeds als diensthond bij de politie werkzaam is, en meer dan uitstekend voldoetvisaton schreef:Als het over die rottweiler uit Roosendaal gaat..nee, dat is geen diensthond meer.In de praktijk bleek hij niet geschikt te zijn. Waarom precies weet ik niet, ik heb daar wel wat verhalen van gehoord maar ik heb geen idee wat daar van waar is, dus lijkt het me beter dat ik dat maar gewoon voor me houdteliza schreef:Ik weet niet hoe het is vergaan met de rotweiller aan het werk. Ik hem alleen tijdens de trainingen aan het werk gezien. Als ik de man zie die hem voor de keuring heeft gebracht zal ik hem eens vragen hoe of wat.
Zeer tegenstrijdige berichten over deze hond dus…Maar het slechte functioneren van deze hond heeft dan aan de hondengeleidster gelegen als ik het goed begrijp?Ordell schreef: Deze hond is overgegaan naar een andere hondengeleider, R.C te T. Ik kan je verzekeren dat deze hond gewoon nog steeds als diensthond bij de politie werkzaam is, en meer dan uitstekend voldoet
Je kunt haast niet anders concluderenvisaton schreef:Zeer tegenstrijdige berichten over deze hond dus…Maar het slechte functioneren van deze hond heeft dan aan de hondengeleidster gelegen als ik het goed begrijp?Ordell schreef: Deze hond is overgegaan naar een andere hondengeleider, R.C te T. Ik kan je verzekeren dat deze hond gewoon nog steeds als diensthond bij de politie werkzaam is, en meer dan uitstekend voldoet
deze hond waar we het hier over hebben is idd net zo lenig en snel als een herder,Baris schreef:Ik heb nooit een rottweiller aan het werk gezien jammer genoeg, maar het is wel duidelijk dat ze meer kaakdruk hebben als herders, maar
zijn ze wel zo lenig en snel als een herder?
Tja, ik ben op zijn zachtst gezegd zeer verbaasd (en ik niet alleen)…van “niet geschiktâ€Ordell schreef:Je kunt haast niet anders concluderenvisaton schreef:Zeer tegenstrijdige berichten over deze hond dus…Maar het slechte functioneren van deze hond heeft dan aan de hondengeleidster gelegen als ik het goed begrijp?Ordell schreef: Deze hond is overgegaan naar een andere hondengeleider, R.C te T. Ik kan je verzekeren dat deze hond gewoon nog steeds als diensthond bij de politie werkzaam is, en meer dan uitstekend voldoetIk heb hem regelmatig op de burgermouw, en ik vind het wel een aardige hond. Nou heeft ie qua bouw niet zo heel erg veel te maken met de Rottweiler van tegenwoordig. Deze weegt hooguit een kilo of 35, is eerder een grote Stafford, en zeer gespierd. Qua beet merk je niet zo heel veel verschil met een goeie Mechelaar/Hollander moet ik zeggen, je voelt hooguit een beetje meer druk. Niet dat het "mijn" hond zou zijn, je ziet qua training echt wel dat het een ander type hond is dan een Herderachtige. Ikzelf hou daar niet zo van, maar dat maakt het nog geen slechte