Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vlooien bestrijding en epilepsi

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

centen
Vaste gebruiker

vlooien bestrijding en epilepsi

Ongelezen bericht door centen »

Mijn hondje heeft epilepsie en heeft sinds 3 weken medicijnen, hij heeft geen toevallen meer gehad. Na het gerbuik van BOLFO GOLD tegen vlooien, kreeg hij meteen de zelfde dag weer een toeval.
Ik vraag me nu af of dat middel een zogenaamde trickker zou kunnen zijn.
Heeft iemand ervaring met het geven van vlooienbestrijdingsmiddelen en epilepsie??? Alvast erg bedankt.
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Echt wel , niet meer gebruiken hoor.

Heb je dit ook gegeven even voor de aller eerste aanval ?????

Gr
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: vlooien bestrijding en epilepsi

Ongelezen bericht door Angelique25 »

centen schreef:Mijn hondje heeft epilepsie en heeft sinds 3 weken medicijnen, hij heeft geen toevallen meer gehad. Na het gerbuik van BOLFO GOLD tegen vlooien, kreeg hij meteen de zelfde dag weer een toeval.
Ik vraag me nu af of dat middel een zogenaamde trickker zou kunnen zijn.
Heeft iemand ervaring met het geven van vlooienbestrijdingsmiddelen en epilepsie??? Alvast erg bedankt.
Ja, dat en alle andere chemische bestrijdingsmiddelen kunnen een aanval triggeren.
Kenny
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kenny »

Dat is toch wel een straf spul hoor.

vorige week is er bij ons op school een kat met intoxicatie-verschijnselen op spoed binnengebracht (ook na gebruik van BOLFO tegen vlooien).

Deze kat flipte gewoon compleet. Is letterlijk de muren opgelopen :eek: , was zo agressief geworden dat er niets mee aan te vangen was, speekselde enorm en beefde de ganse tijd.

Toen is hiervoor het antigifcentrum gebeld om te vragen wat erin zit (blijkbaar kon mijn collega dat niet direct vinden op internet). Ik geloof dat het een soort carbamaatester is. In elk geval is het dus niet geschikt in hoge dosis voor katten (en ik vrees ook niet voor honden). De eigenares van die kat had gans haar kot gesprayed en de kat bovendien nog behandeld met poeder tegen vlooien.
Bovendien had ze zelf ademhalingsmoeilijkheden (je moet niet vragen hoeveel ze gebruikt had :roll: )
Groetjes,
Kenny en Laika
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Kenny schreef:Dat is toch wel een straf spul hoor.

vorige week is er bij ons op school een kat met intoxicatie-verschijnselen op spoed binnengebracht (ook na gebruik van BOLFO tegen vlooien).

Deze kat flipte gewoon compleet. Is letterlijk de muren opgelopen :eek: , was zo agressief geworden dat er niets mee aan te vangen was, speekselde enorm en beefde de ganse tijd.

Toen is hiervoor het antigifcentrum gebeld om te vragen wat erin zit (blijkbaar kon mijn collega dat niet direct vinden op internet). Ik geloof dat het een soort carbamaatester is. In elk geval is het dus niet geschikt in hoge dosis voor katten (en ik vrees ook niet voor honden). De eigenares van die kat had gans haar kot gesprayed en de kat bovendien nog behandeld met poeder tegen vlooien.
Bovendien had ze zelf ademhalingsmoeilijkheden (je moet niet vragen hoeveel ze gebruikt had :roll: )
Nou, doe ik het wel. Hoeveel had ze dan wel niet gebruikt en dan ook nog een ander middel erbij. Niet zo slim als ik het zeggen mag. Het is natuurlijk allemaal puur vergif en ik zal het niet snel gebruiken, maar als mensen puur gaan overdoseren en mengen en het gaat fout dan hebben ze de problemen toch echt aan zichzelf te danken. Dit is niet alleen bij Bolfo, maar bij alle vlobestrijdingssmiddelen, medicijnen enz. Speekselen is een bekend verschijnsel bij katten na een anti-vlobehandeling, gaat meestal snel weer over. Wat er precies in je antivlorommeltje zit staat toch op de verpakking :denken:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Angelique25 schreef: Wat er precies in je antivlorommeltje zit staat toch op de verpakking :denken:
Ik denk dat de meeset dierenartsen geen Bolfo verkopen en dat veel eigenaren niet de verpakking meebrengen :19:
weg gehaald zit een virus in
centen
Vaste gebruiker

vlgens mij is Bolvo ook nog troep want hij krabt nog harder met als zonder
Hester
Actief

Ongelezen bericht door Hester »

Mijn hond had epilepsie en ik gebruikte altijd Frontline (dat wordt overigens wel door dierenartsten verkocht). Best mogelijk dat Bolfo zou kunnen triggeren. Ik heb echter nooit een verband gevonden tussen Frontline en het triggeren van insulten bij mijn hond. Ik heb altijd bijgehouden wanneer er insulten kwamen en de bijzonderheden op dat moment. Maar ik kan niet zeggen dat hij een insult kreeg na het toedienen van Frontline. Maar dat hoeft niet te zeggen dat dat voor elke hond geldt, lijkt me. Ik denk dat al die chemische middelen behoorlijk heftig zijn. Ik zou daar best nog wel eens een goed alternatief voor willen hebben. Ik heb wel eens van het geven van knoflook(capsules) gehoord, maar geen idee of dat afdoend is eigenlijk.
In loving memory: Nelson * 28-09-1998 † 20-11-2003
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...

Afbeelding
Nelsons site!
centen
Vaste gebruiker

Daar ben ik ook erg benieuwd naar of er andere middelen zijn
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

centen schreef:vlgens mij is Bolvo ook nog troep want hij krabt nog harder met als zonder
Als het erop aankomt is het allemaal troep en troep hoort niet thuis op je epileptische hond.
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Hester schreef:Mijn hond had epilepsie en ik gebruikte altijd Frontline (dat wordt overigens wel door dierenartsten verkocht). Best mogelijk dat Bolfo zou kunnen triggeren. Ik heb echter nooit een verband gevonden tussen Frontline en het triggeren van insulten bij mijn hond. Ik heb altijd bijgehouden wanneer er insulten kwamen en de bijzonderheden op dat moment. Maar ik kan niet zeggen dat hij een insult kreeg na het toedienen van Frontline. Maar dat hoeft niet te zeggen dat dat voor elke hond geldt, lijkt me. Ik denk dat al die chemische middelen behoorlijk heftig zijn. Ik zou daar best nog wel eens een goed alternatief voor willen hebben. Ik heb wel eens van het geven van knoflook(capsules) gehoord, maar geen idee of dat afdoend is eigenlijk.
Bij mijn eerste da-bezoek na de epileptische aanvallen werd er als een van de eerste dingen gezegt geen gebruik meer te maken van frontline of aanverwante middelen. Ik neem dus maar niet de proef op de som, maar dat is hier ook niet nodig.
Mijn honden eten vers en knoflook hoort daar ook bij, of het daaraan ligt of niet, maar vlooien zien we hier amper. Als er al een hond een vlo heeft dan gaat deze in bad met een gewone hondenshampoo die er minimaal 10 minuten in blijft zitten. Tot nu toe red ik het al bijna 3 jaar met deze methode en hebben mijn honden geen chemische vlooienmiddelen meer gezien.
Angelique25
Zeer actief
Contacteer:

Sjiel schreef:
Angelique25 schreef: Wat er precies in je antivlorommeltje zit staat toch op de verpakking :denken:
Ik denk dat de meeset dierenartsen geen Bolfo verkopen en dat veel eigenaren niet de verpakking meebrengen :19:
Zit ook weer wat in ja :denken: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”