Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup 13 weken stijf na rust,groeipijnen?
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
pup 13 weken stijf na rust,groeipijnen?
het valt me soms wat op dat kenji,nu 13 weken soms wat stijf is als hij geslapen heeft,dan komt hij nogal stijf recht en loopt even met stijve achterpoten rond,ook gaat hij de laatste dagen wat gemakkelijker liggen dan daarvoor.,tis nu wel zo dat hij soms erg druk speelt met schelsey,op en af de zetel springt,door de kamers crost, gaat soms mee naar boven,springt op en af het bed.
weet dat hij dit eigenlijk niet mag doen,maar zo'n jonge speelse pup is moeilijk stil te houden,spelen doet hij wel maar nu ook weer niet heel de dag,hij slaapt momenteel nog veel en is ook al aan het wisselen.
zouden dit al groeipijnen kunnen zijn?
hij is ongeveer 40 cm schofthoogte nu en weegt rond de 15 kilo,weet niet of dit normale lengte en gewicht is voor hem,(kruising labrador herder en husky)
sonja
weet dat hij dit eigenlijk niet mag doen,maar zo'n jonge speelse pup is moeilijk stil te houden,spelen doet hij wel maar nu ook weer niet heel de dag,hij slaapt momenteel nog veel en is ook al aan het wisselen.
zouden dit al groeipijnen kunnen zijn?
hij is ongeveer 40 cm schofthoogte nu en weegt rond de 15 kilo,weet niet of dit normale lengte en gewicht is voor hem,(kruising labrador herder en husky)
sonja
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Aantal honden: 1
of het groeipijnen zijn weet ik niet maar ik zou toch wat doe aan dat op de zetel en bed springen en traplopen dit is ech niet goed voor je hond als hij zo klein is. ik heb toen wij onze duitseherder pup hebben gehaald een traphekje neer gezet misschien een idee en als hij heel wild aan het spelen was met onze andere hond greep ik gewoon in . als het er hard aan toe gaat moet je ze soms tegen zich zelf beschermen ze lopen zo een beschadiging op zeker als ze in de groei zijn. ik zou gewoon tijdig in grijpen als ze dit doen je loopt ook nog het risico dat als je hond volwassen is dat hij dan ook over je zetel scheurt en of je daar dan vrolijk van word. gwicht en hoogte is moeilijk te zeggen bij een kruising er is niet echt een richtlijn voor net als bij een rashond daar weet je ongeveer hoe groot ze worden (met uitzonderingen) ik vind zelf 15 kilo wel zwaar maar ik ken je hond niet dus kan daar niet over oordelen. ik heb bij mijn hond gewoon goed naar de hond zelf gekeken. hij was niet mager maar kon wel goed zijn ribben voelen.
- starfleet
- Erelid
Re: pup 13 weken stijf na rust,groeipijnen?
Toch zal je dat in goede banen moeten gaan leiden, want dit is vragen om moeilijkheden bij een Husky/Labrador kruising.schelsey schreef:
Spelen kan hij beter buiten in het gras en mee naar boven is gemakkelijk te beletten met een traphek, in de stoelen springen kun je op een positieve manier afleren. Ik zou toch echt wat striktere regels aanhouden als je nog jaren plezier van je hondje wil hebben.
Anne
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben ook een traphekje en toen Nebla een pup was hebben we oude vloerbedekking over het parket heen gelegd. Met spelen, toen ze 9 a 10 weken oud was... 10 min. en dan hoe vervelend ik het ook voor haar vond, dan moest ze toch echt mee naar huis..
Tis heel moeilijk, maar id. het is geen uitzondering dat ze ed of hd krijgen, ik wil helemaal niet negatief doen, maar duitse herders en berner sennen, duitse dog...etc. grotere honden zijn hier gewoon echt gevoelig voor
Tis heel moeilijk, maar id. het is geen uitzondering dat ze ed of hd krijgen, ik wil helemaal niet negatief doen, maar duitse herders en berner sennen, duitse dog...etc. grotere honden zijn hier gewoon echt gevoelig voor
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

-
speurneus carola
-
Jolly
- Zeer actief
Luca heeft ook als pup hier last van gehad..........we zijn hiervoor naar de Da geweest en moesten meteen op een volwassen brok overschakelen.
En ook mocht hij absoluut niet racen, hij is tot zijn 1e jaar altijd aan de lijn uitgelaten
Wij hebben Luca ook een voedingssupplement gegeven en alles bij elkaar heeft hem super goed gedaan
En ook mocht hij absoluut niet racen, hij is tot zijn 1e jaar altijd aan de lijn uitgelaten
Wij hebben Luca ook een voedingssupplement gegeven en alles bij elkaar heeft hem super goed gedaan
Groetjes Jolanda

- schelsey
- Zeer actief
hij krijgt nog puppyvoer van hills,maar na deze zak wou ik al overschakelen naar volwassen voer en hij krijgt elke dag 300 gram duck.
zal het traplopen en op de zetel spingen dan maar vermijden.
hij weegt rond de 15 kilo maar is helemaal niet dik,voel zijn ribben goed,heeft wel een zware lichaamsbouw en poten,zoals een labrador.
geef elke dag als voedingssupliment al glucobest,had dit gevraagt aan de firma die dat maakt en deze zeiden dat het geen kwaad kon als ik elke dag een zeer klein beetje in zijn eten doe.
schelsey heeft HD dus ik zal zeker goed opletten dat hij geen rare sprongen meer doet tot hij uitgegroeid is,want 1 hond met pootproblemen is al genoeg!
sonja
zal het traplopen en op de zetel spingen dan maar vermijden.
hij weegt rond de 15 kilo maar is helemaal niet dik,voel zijn ribben goed,heeft wel een zware lichaamsbouw en poten,zoals een labrador.
geef elke dag als voedingssupliment al glucobest,had dit gevraagt aan de firma die dat maakt en deze zeiden dat het geen kwaad kon als ik elke dag een zeer klein beetje in zijn eten doe.
schelsey heeft HD dus ik zal zeker goed opletten dat hij geen rare sprongen meer doet tot hij uitgegroeid is,want 1 hond met pootproblemen is al genoeg!
sonja
- schelsey
- Zeer actief
heb ondertussen even naar de dierenarts gebelt omdat hij echt wel van weekend heel stijf was en bijna niet recht geraakte.
moet direct stoppen met puppyvoer te geven en wandelingen en spel dus aanpassen.
als het niet betert even langskomen om onstekingsremmers te geven.
nu ben ik vergeten te vragen of het kwaad kan dat ik die glucobest geef aan hem?
weet iemand dat van jullie?
sonja
moet direct stoppen met puppyvoer te geven en wandelingen en spel dus aanpassen.
als het niet betert even langskomen om onstekingsremmers te geven.
nu ben ik vergeten te vragen of het kwaad kan dat ik die glucobest geef aan hem?
weet iemand dat van jullie?
sonja
- starfleet
- Erelid
-
speurneus carola
- schelsey
- Zeer actief
-
speurneus carola
ze kunnen hd hebben en geen problemen hebben, daar kun je het voor geven, maar wanneer er wel problemen komen, door een andere factor (last van groeipijnen is een mineralen/vitaminen verhoudingen kwestie waardoor er ontstekingen ontstaan) zou ik daar wel mee stoppen, wie weet stimuleert dat spul juist wel deze onstekkingen en word deze kwaal alleen maar erger.
het kan ook eventuele medicijnen beinvloeden in hun werk, indien ze die strak toegewezen krijgt, en misschien zitten er in de medicijnen juist weer stoffen die elkaar tegen werken, of juist in allebei voorkomen waardoor ze juist van bepaalde stoffen weer een schadelijk overdosis zou kunnen krijgen, waardoor het carnibest niet meer optimaal werkt maar de medicijnen ook niet...
snap je het nog? :denken: het is een balletje dat gaat rollen en niet meer stopt, daarom zou ik stoppen met de toevoegingen, die niet door de da zijn aanbevolen. juist om dit soort problemen op te lossen, te voorkomen en rust in de tent te krijgen van binnen. :19:
het kan ook eventuele medicijnen beinvloeden in hun werk, indien ze die strak toegewezen krijgt, en misschien zitten er in de medicijnen juist weer stoffen die elkaar tegen werken, of juist in allebei voorkomen waardoor ze juist van bepaalde stoffen weer een schadelijk overdosis zou kunnen krijgen, waardoor het carnibest niet meer optimaal werkt maar de medicijnen ook niet...
snap je het nog? :denken: het is een balletje dat gaat rollen en niet meer stopt, daarom zou ik stoppen met de toevoegingen, die niet door de da zijn aanbevolen. juist om dit soort problemen op te lossen, te voorkomen en rust in de tent te krijgen van binnen. :19:
- josje2003
- Vaste gebruiker
hallo allemaal,speurneus carola schreef:krijgt ie nog steeds puppenvoer? zo ja gelijk vergaan op adult, vaak verdwijnen de klachten dan wat sneller, zo niet even naar de dokter gaan, misschien is het nodig de ontsteking te behandelen met medicijnen
Buster, springer spaniel, is nu 11 weken en is al 2 keer door zijn heup gegaan bij het spelen. subluxatie, het gewricht schiet wel uit zichzelf terug. ook als hij erg druk speelt met andere honden, heeft hij later meer last van zijn heupje, dus laat ik hem niet te wild en te lang spelen. Liefst helemaal niet, deze pup kent niet echt zijn grenzen en gaat maar door.
Ik las juist dat pups niet te vroeg op adult voer over mogen gaan omdat ze dan te snel gaan groeien. Buster krijgt nu Bento growth, het opvolgvoer van de minibrok op advies van de dierensp.zaak omdat hij die superkleine brokjes zo naar binnen zuigt.
Wat is wijs in deze? De dierenarts heb ik telefonisch advies gevraagd en zegt dat ik het in de gaten moet houden en hem niet te veel achter ballen e.d. mag laten rennen, ook het spelen intomen.
Groetjes van Josje en Buster
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Dat ligt eraan wat je leestInge O schreef:ik vrees dat je dat dan óf verkeerd onthouden hebt, óf het stond er verkeerd, want het is nét andersom : van puppyvoer (de meeste soorten iig) groeien ze sneller, en dat is alleen maar nadelig op de langere termijn).josje2003 schreef:
Ik las juist dat pups niet te vroeg op adult voer over mogen gaan omdat ze dan te snel gaan groeien.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
als een puppy op zo'n jonge leeftijd al zo'n last van zn heupjes heeft zou ik zeker naar de DA gaan (en dus niet telefonisch) en foto's vragen, op foto's kan je nl zien hoe erg t is en t voordeel (als dat er al is bij heupproblemen) is dat je er VEEL MEER aan kan doen als je er zo jong achter komt, alleen vrees ik dat als een hond zo jong al klachten heeft dat t al wel behoorlijk erg is.......josje2003 schreef:hallo allemaal,speurneus carola schreef:krijgt ie nog steeds puppenvoer? zo ja gelijk vergaan op adult, vaak verdwijnen de klachten dan wat sneller, zo niet even naar de dokter gaan, misschien is het nodig de ontsteking te behandelen met medicijnen
Buster, springer spaniel, is nu 11 weken en is al 2 keer door zijn heup gegaan bij het spelen. subluxatie, het gewricht schiet wel uit zichzelf terug. ook als hij erg druk speelt met andere honden, heeft hij later meer last van zijn heupje, dus laat ik hem niet te wild en te lang spelen. Liefst helemaal niet, deze pup kent niet echt zijn grenzen en gaat maar door.
Ik las juist dat pups niet te vroeg op adult voer over mogen gaan omdat ze dan te snel gaan groeien. Buster krijgt nu Bento growth, het opvolgvoer van de minibrok op advies van de dierensp.zaak omdat hij die superkleine brokjes zo naar binnen zuigt.
Wat is wijs in deze? De dierenarts heb ik telefonisch advies gevraagd en zegt dat ik het in de gaten moet houden en hem niet te veel achter ballen e.d. mag laten rennen, ook het spelen intomen.
- josje2003
- Vaste gebruiker
Bij pups is het heupgewricht nog niet voldoende ontwikkeld en zit relatief los in elkaar. Vandaar dat er meestal ontraden wordt om ze te veel en te wild te laten spelen. Ook gladde vloeren zijn boesdoeners van heupproblemen. Hebben wij helaas ook.
Ik laat Buster deze week nog nakijken ivm zijn enting. Ik hoor idd van niemand anders dat het heupje gesubluxd heeft bij zo'n jonge hond. Kan me niet voorstellen dat Buster de enige is die zo wild speelt en draait.
Dat verhaal van het puppyvoer staat idd bij de voerfabrikanten, maar ook in diverse boekjes wordt het ontraden om te vroeg over te stappen. Zoveel tegenstrijdigheden allemaal. Hopelijk weet de da het dan wel.
Op foto's zou er op die leeftijd nog niet veel te zien zijn vanwege de grote gewrichtsspleet die nu nog tussen de botten van de heupen zitten. Dat heeft pas zin vanaf 1 jaar, heb al wel een en ander uitgezocht via internet. Ook daar komen dierenartsen aan het woord.
Ik laat Buster deze week nog nakijken ivm zijn enting. Ik hoor idd van niemand anders dat het heupje gesubluxd heeft bij zo'n jonge hond. Kan me niet voorstellen dat Buster de enige is die zo wild speelt en draait.
Dat verhaal van het puppyvoer staat idd bij de voerfabrikanten, maar ook in diverse boekjes wordt het ontraden om te vroeg over te stappen. Zoveel tegenstrijdigheden allemaal. Hopelijk weet de da het dan wel.
Op foto's zou er op die leeftijd nog niet veel te zien zijn vanwege de grote gewrichtsspleet die nu nog tussen de botten van de heupen zitten. Dat heeft pas zin vanaf 1 jaar, heb al wel een en ander uitgezocht via internet. Ook daar komen dierenartsen aan het woord.
Groetjes van Josje en Buster
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
sowieso kan je als t erg slecht is t nu echt wel zien op foto's,josje2003 schreef:Bij pups is het heupgewricht nog niet voldoende ontwikkeld en zit relatief los in elkaar. Vandaar dat er meestal ontraden wordt om ze te veel en te wild te laten spelen. Ook gladde vloeren zijn boesdoeners van heupproblemen. Hebben wij helaas ook.
bv met de pennhip methode kan je vanaf 4 mnd zelfs al een beoordeling krijgen (heb dat zelf bij een van onze teven laten doen en je kan er echt veel op zien al) en wij laten al onze jonge honden rond de 8 mnd voorrontgenen en ook daar kan je gewoon al op zien wat de conditie is van de heupen
verder heb ik mijn honden altijd weinig geremd in het spelen en lopen ze hier ook gewoon op gladde vloeren wat nog nooit problemen heeft gegeven op heup gebied, onze groenendaler (Damien) is zelfs als pup op een gladde vloer (werpkist van betonplex en woonkamer met zeil) opgegroeid en heeft perfecte heupen
voor zo'n vroege diagnose van de heupen zou ik alleen wel naar een ervaren iemand gaan (bv Kranendonk in Putten of Kappen in Eersel), want een gewone huistuinenkeuken DA kan idd op zo'n jonge leeftijd waarschijnlijk niet zo veel