Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppies jong steriliseren?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

puppies jong steriliseren?

Ongelezen bericht door britty »

Ik las in een ander topic dat de Labradoodle als pup al wordt gesteriliseerd. Men is daar nogal verontwaardig over.. Ikzelf vind eigenlijk dat meer fokkers dit moesten doen:het voorkomt in elk geval dat mensen voor de leukigheid een nestje fokken terwijl men meestal de ballen verstand ervan heeft. Kortom: Meestal ben ik het met de Amerikanen niet eens, maar in dit geval wel.(.De labradoodle-fokker stelt in zijn website ook dat een jong puppie er veel minder last van zou hebben als een volwassen dier...)

Of zie ik het te eenzijdig? Wat vinden jullie?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Fozze
Actief

Ongelezen bericht door Fozze »

Ben hier niet voor te vinden.
Laat een hond eerst maar eens volwassen worden en dan nadien eventueel steriliseren, maar eerder niet.
Groetjes Veronique en ne dikke poot van Fozze

Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Ik zal mijn schoonzus eens voorstellen om mijn 4-jarige nichtje te laten steriliseren. Voorkom je wel mooi een tienerzwangerschap mee :ok:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
britty
Zeer actief

BeëlzeBubble schreef:Ik zal mijn schoonzus eens voorstellen om mijn 4-jarige nichtje te laten steriliseren. Voorkom je wel mooi een tienerzwangerschap mee :ok:
Een beetje een rare vergelijking: mensen met honden vergelijken.. :roll:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik ben het niet met je eens, sorry. Ik vind dat als het niet nodig is je dit niet moet doen, zie dan echt het nut er niet van in.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

het is mij weleensverteld dat ze dan minder goed ontwikkelen, maar of dat zo is weet ik niet
Afbeelding
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

massam schreef:het is mij weleensverteld dat ze dan minder goed ontwikkelen, maar of dat zo is weet ik niet
Hoe het bij honden zit weet ik niet, maar bij katten is gebleken dat het zeker geen nadelige gevolgen heeft. Twee van mijn drie katten zijn vroeg gecastreerd, net als alle kittens van die fokker en practisch alle katten van die rassen in de VS.
Bij een hond zou ik het niet zo snel doen maar dat is eigenlijk meer omdat ik castratie sowieso een te groot effect op een hond vind hebben. Op welke leeftijd dan ook.
Persoonlijk zou ik liever zien dat ook de kittens het asiel gecastreerd verlaten dan dat er talloze ongewenste nestjes geboren worden.
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

britty schreef:
Ik vind het in beide gevallen tegennatuurlijk en zelfs mishandeling. Dus zo'n rare vergelijking is het niet.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Het enige voordeel wat ik eraan zie is dat mensen niet zomaar in de wilde weg nestjes kunnen gaan fokken. Maar de vraag is of fokkers uberhaubt aan dat soort mensen hun honden moeten verkopen. Lijkt mij niet.

Ik zou het niet willen, omdat er zoveel gevolgen aan zitten voor de hond. Zowel reu als teef. En net als wat Martijn zegt; ik bepaal zelf wat er met mijn hond gebeurd, dat hoeft een fokker niet voor me te doen.
britty
Zeer actief

BeëlzeBubble schreef:
britty schreef:
Ik vind het in beide gevallen tegennatuurlijk en zelfs mishandeling. Dus zo'n rare vergelijking is het niet.
Mishandeling vind ik wel een erg groot woord. Eerder vind ik een willekeurige reu op een willekeurige teef zetten omdat-we-zo-graag-eens-een-nestje-willen meer mishandeling omdat je nooit weet wat eruit komt..tenzij je alleen fokt met "goedgekeurde"honden, en volgens mij doen de meeste mensen daar absoluut geen onderzoek naar..want "wat kan er nou mis gaan?"
amelie
Zeer actief

Ja, maar als je je pups verkoopt aan mensen waarbij je bang bent dat er mee "vermeerderd" gaat worden, dan zit je sowieso al fout door te verkopen aan die mensen.
britty
Zeer actief

amelie schreef:Ja, maar als je je pups verkoopt aan mensen waarbij je bang bent dat er mee "vermeerderd" gaat worden, dan zit je sowieso al fout door te verkopen aan die mensen.
Dat kun je aan de uitenkant niet zien hoor..Vaak komt zoiets ook pas in de loop der jaren als mensen denken:"He, het lijkt me wel leuk om eens een nestje te nemen"..
Daarkomt nog bij dat ik zoiets dus nooit aan de fokker zou vertellen..
amelie
Zeer actief

Risico van het vak.
Het kan altijd een keer misgaan, ook bij de beste fokkers. Maar om nou pups voor het uitplaatsen te laten helpen (lekker geholpen is zo'n hond er mee...) omdat de kans bestaat dat de koper er ondanks die zorgvuldige selectie, ondanks het contract, etc. er misschien in de toekomst toch een nestje mee zou gaan fokken... :denken:
Het weegt niet op tegen de nadelen van castratie voor een hond, in mijn ogen.

Je zou het niet aan de fokker vertellen? Dus je zou gerust een nest fokken met een hond zonder eerts bij de fokker te informeren?
britty
Zeer actief

amelie schreef:Risico van het vak.
Het kan altijd een keer misgaan, ook bij de beste fokkers. Maar om nou pups voor het uitplaatsen te laten helpen (lekker geholpen is zo'n hond er mee...) omdat de kans bestaat dat de koper er ondanks die zorgvuldige selectie, ondanks het contract, etc. er misschien in de toekomst toch een nestje mee zou gaan fokken... :denken:
Het weegt niet op tegen de nadelen van castratie voor een hond, in mijn ogen.

Je zou het niet aan de fokker vertellen? Dus je zou gerust een nest fokken met een hond zonder eerts bij de fokker te informeren?

nee dat bedoel ik niet. Ikzelf zou nooit zomaar een nestje fokken ( ik heb een reu en een teef waarvan de reu om die redenen "geholpen"is). Ik bedoel dat mensen die van zins zijn ooit een nestje te "nemen"dit niet aan de fokker zou zeggen, daarboij komt dat broodfokkers of dierenwinkels het totaal koud laat wat jij met je hond doet..
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Eigenaar moet wel altijd zelf kunnen beslissen, maar met jong steriliseren (ong. half jaar bedoel ik dan) heb ik geen probleem. Sterker nog, heb t ook met mn eigen hond gedaan.
Ieder zn eigen mening natuurlijk, maar vergelijken met mensen vind ik echt grote onzin. Mn nichtje van vier loopt ook niet met een riempje om haar nek of een chip in dr kont... :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”