Alvast bedankt!

Moderator: moderatorteam
Heb je haar wel de clicker aangeleerd?*Annieke* schreef:Hoe leer ik Luna om een poot te geven? Ik wil hierbij de clicker gebruiken. Zou ik kunnen proberen om steeds te clicken met wat lekkers als ze 'per ongeluk' iemand een poot geeft? Maar hoe ga ik dan van daaruit verder?
Alvast bedankt!
Haha, hier hetzelfde. Ik weiger mijn hond dat aan te leren, en een ieder die daar pogingen toe doet, krijgt van mij het vriendelijke doch dringende verzoek om daar direct mee op te houdenMark-fryslan schreef:Ik ben erg trots op mijn hond van 5 die nog steeds geen poot kan geven. Ik vind dat zoiets knulligs.
Herkenning! Wat me dan wel leuk lijkt is om je hond te leren om bij het commando "geef eens een pootje koelekoele koerie" dat je hond dan vervaarlijk gaat grommen en zijn bovenlip optrekt. :N: Maar ja ik heb een Leonberger. ben bang dat dat niet gaat lukken. Ze kijkt dan gewoon wat sullig voor zich uit.Haha, hier hetzelfde. Ik weiger mijn hond dat aan te leren, en een ieder die daar pogingen toe doet, krijgt van mij het vriendelijke doch dringende verzoek om daar direct mee op te houden
Herkenning! Wat me dan wel leuk lijkt is om je hond te leren om bij het commando "geef eens een pootje koelekoele koerie" dat je hond dan vervaarlijk gaat grommen en zijn bovenlip optrekt. :N: Maar ja ik heb een Leonberger. ben bang dat dat niet gaat lukken. Ze kijkt dan gewoon wat sullig voor zich uit.Haha, hier hetzelfde. Ik weiger mijn hond dat aan te leren, en een ieder die daar pogingen toe doet, krijgt van mij het vriendelijke doch dringende verzoek om daar direct mee op te houden
Jaaaaaaaaaaaaaaa, geweldigMark-fryslan schreef:Herkenning! Wat me dan wel leuk lijkt is om je hond te leren om bij het commando "geef eens een pootje koelekoele koerie" dat je hond dan vervaarlijk gaat grommen en zijn bovenlip optrekt. :N: Maar ja ik heb een Leonberger. ben bang dat dat niet gaat lukken. Ze kijkt dan gewoon wat sullig voor zich uit.Haha, hier hetzelfde. Ik weiger mijn hond dat aan te leren, en een ieder die daar pogingen toe doet, krijgt van mij het vriendelijke doch dringende verzoek om daar direct mee op te houden
![]()
Vinden wij ook hoor. Wij gaan ook "pootje" leren alleen moeten we "handje" gaan gebruiken omdat ze ook start met flyballen binnenkort en we het commando "pootje" daarvoor nodig hebben.Reini schreef: Als je een hond hebt die graag wat voor je doet en jullie hebben samen veel plezier in het oefenen en leren van nieuwe commando's dan is dat toch prima? Vegas vind het geweldig om nieuwe dingen te leren, hoe zinloos ook
Mark-fryslan schreef: Dus laat ons maar lekker![]()
En doe waar je zelf lol aan beleefd.
Groetjes Mark
Je vergeet er eén: vrouwtje koffie drinkenstarfleet schreef:[ zit, sta, down, terug, brengen, blijf, los, nee, foei, pakken, mandje, koekje penstaaf, lekker eten, bullenpeesje, zo terug, lekker kluiven, appeltje, vrouwtje dweilen, etc. die kent ze allemaal al wel
![]()
Anne
En 1 hier niet geheel onbelangrijke "gaan we naar oma?"Reini schreef:Je vergeet er eén: vrouwtje koffie drinkenstarfleet schreef:[ zit, sta, down, terug, brengen, blijf, los, nee, foei, pakken, mandje, koekje penstaaf, lekker eten, bullenpeesje, zo terug, lekker kluiven, appeltje, vrouwtje dweilen, etc. die kent ze allemaal al wel
![]()
Anne
hahahhahahaha ik probeer dat ook altijd bij Keizer. Drie keer raden wat daar voor reactie komt.Lysette schreef:Iets heeeeel lekkers pakken en in een gesloten hand houden. Na een tijdje raken ze gefrusteerd en gaan met een poot lopen maaien
tuuurlijk, als jij en je hond dat leuk vinden, super.Reini schreef:Misschien leer ik Vegas nog wel tientallen nutteloze commando's. Als je er samen plezier in hebt dan geeft dat toch niks?
Vegas kan ook 'vang'. Bij dat commando vangt hij een koekje uit de lucht. Nu willen we hem aan gaan leren dat hij een koekje op zijn neus krijgt en die mag hij pas pakken als wij dat zeggen. Hij heeft het beginsel al geleerd van 'nee', dat mag je niet pakken en 'ja, pak maar'.
Als je een hond hebt die graag wat voor je doet en jullie hebben samen veel plezier in het oefenen en leren van nieuwe commando's dan is dat toch prima? Vegas vind het geweldig om nieuwe dingen te leren, hoe zinloos ook
Rooooookworst roookworst *de uitvinding*clausipaus schreef:hahahhahahaha ik probeer dat ook altijd bij Keizer. Drie keer raden wat daar voor reactie komt.Lysette schreef:Iets heeeeel lekkers pakken en in een gesloten hand houden. Na een tijdje raken ze gefrusteerd en gaan met een poot lopen maaien
*geen reactie hij blijft dom zitten kijken*
Sonja kan ook een High Five geven, alleen dat heb ik haar meer per ongeluk aangeleerd.Reini schreef:Ik heb Vegas high five aangeleerd. Dat lijkt wel op poot geven.
De eerste paar keer pakte ik zijn pootje en deed het in de lucht tegen mijn hand terwijl ik high five zei en hem een koekje gaf. Dat had hij erg snel door. Nu zwaai ik naar hem en dan zet hij zijn poot tegen mijn hand 'high five'.![]()
Ik spreek de 'high five' wel super enthousiast en blij uit zodat hij het ook leuk vind
Dan wel de rundvlees versie neem ik aanLysette schreef:Rooooookworst roookworst *de uitvinding*clausipaus schreef:hahahhahahaha ik probeer dat ook altijd bij Keizer. Drie keer raden wat daar voor reactie komt.Lysette schreef:Iets heeeeel lekkers pakken en in een gesloten hand houden. Na een tijdje raken ze gefrusteerd en gaan met een poot lopen maaien
Volgens mij alleen van rauw varkensvlees hoorgelderen schreef:Dan wel de rundvlees versie neem ik aanLysette schreef:Rooooookworst roookworst *de uitvinding*clausipaus schreef:hahahhahahaha ik probeer dat ook altijd bij Keizer. Drie keer raden wat daar voor reactie komt.Lysette schreef:Iets heeeeel lekkers pakken en in een gesloten hand houden. Na een tijdje raken ze gefrusteerd en gaan met een poot lopen maaien
Varkensvlees kunnen honden erg ziek van worden.
Groeten,
Eelco
Misschien ben ik wel zo allergisch voor die poot geven omdat iedereen in mijn familie dat zo hoognodig vind, niet leuk om met je hond iets te doen, maar iets wat hoort.Reini schreef:Dat hoeft toch ook niet. Wat de eén een leuk trucje vind, vind de ander misschien helemaal niet leukDaan schreef: tuuurlijk, als jij en je hond dat leuk vinden, super.
Maar ik ga geen kunstjes leren omdat anderen dat nodig vinden.