Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goede hechttechniek

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Goede hechttechniek

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik zat straks even te neuzen op de site van mijn DA, en toen las ik onderstaande berichtje.

Wij gebruiken het modernste hechtmateriaal.
Meestal is er sprake van meerdere lagen hechtingen en meerdere materialen per dier.
Wij gebruiken daarbij een techniek die uit de plastische chirurgie komt, de intradermale hechting.
Het is iets meer werk, maar het betekent dat er aan de buitenkant van de huid geen hechtingen zichtbaar zijn.
Dit voorkomt losbijten en geeft ook veel minder jeuk en/of irritatie.
Dankzij de door ons gebruikte hechttechniek gebruiken we alleen in uitzonderingsgevallen een kap of kraag.
Veel prettiger voor uw huisdier.

Hebben jullie ooit van deze hechttechniek gehoord. Het lijkt me wel veel beter voor hond of kat, als iets zo gehecht wordt. :ok:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Nee nog nooit van gehoord maar het klinkt wel goed, die kap op is vaak het grootste probleem
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Hm, klinkt mij eigenlijk niet echt nieuw in de oren.. Ken toch wel meerder DA's die hier mee werken. Wel zo prettig idd!
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Bij onze DA heet dat binnenwaarts hechten zie je ook geen hechtingen aan de buitenkant dus hoeven ze ook geen kraag om maar dit gebeurde 10 jaar geleden al dus of dit nu de nieuwe techniek is :denken:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ik ken het niet...onze DA hecht gewoon op de ouderwetse/normale manier...hechtingen aan de buitenkant...
Maar Rimpel heeft er geen last van, heeft niet in de gaten dat hij hechtingen heeft en heeft dus nooit een kap gehad... (1 keer...half uurtje...hij heeft geen vin veroerd en toen hij dat wel deed schrok hij zo ontzettend dat hij op de vlucht sloeg in huis en tegen de muur op botste met het gevolg dat hij nog harder schrok en helemaal in paniek raakte...weg met dat ding dus)
Is altijd goed gegaan.

Voor dieren die niet zonder kraag kunnen maar er wel een hekel aan hebben, en volgens mij vindt geen enkele hond zo'n kap echt leuk...
daar is dit wel echt wat voor lijkt mij...
Maar ik lees nu in andere reactie's dat het niks nieuws is?
Waarom doet niet iedere DA het dan?
Puur tijd?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

mijn DA hecht al altijd zo. is inderdaad veel beter voor het beestje ( en voor het baasje soms ook :wink: )
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

onze DA hecht ook meestal zo :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Niet altijd beter, hoor, ligt een beetje aan waar de wond zit. Op plaatsen waar veel krachten op de wond komen (bv wonden tgv een aantal ingrepen aan de poten) kiezen veel dierenartsen nogsteeds voor "gewone" hechtingen. Ligt er dus maar net aan waar de wond zit en wat het voor wond is! :wink:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Er zijn bij Kira vorige week krammen in haar voorpoot gezet, inplaats van hechten. Wat is daar het voordeel van? Ik had het moeten vragen, maar dat ben ik vergeten.
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

astrid schreef:Er zijn bij Kira vorige week krammen in haar voorpoot gezet, inplaats van hechten. Wat is daar het voordeel van? Ik had het moeten vragen, maar dat ben ik vergeten.
waarschijnlijk dat ze niet gesedeerd hoefde te worden? Het is stevig(een hechting verliest stevigheid met de tijd) en geeft geen reactie (jeuk irritatie). Lekker snel. Bij Sheila's thoraxoperatie hebben ze ook nietjes gebruikt, is een heel mooi litteken geworden.
weg gehaald zit een virus in
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Sjiel schreef:
astrid schreef:Er zijn bij Kira vorige week krammen in haar voorpoot gezet, inplaats van hechten. Wat is daar het voordeel van? Ik had het moeten vragen, maar dat ben ik vergeten.
waarschijnlijk dat ze niet gesedeerd hoefde te worden? Het is stevig(een hechting verliest stevigheid met de tijd) en geeft geen reactie (jeuk irritatie). Lekker snel. Bij Sheila's thoraxoperatie hebben ze ook nietjes gebruikt, is een heel mooi litteken geworden.
onze pb had laatst een snee van 3 cm , hebben ze ook nietjes ingedaan , na 1 1/2 dag waren alle nietjes opeens weg :denken: Daarna heeft hij het gehecht en toen bleef het wel netjes zitten :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja, hoor, volgens mij is dat gewoon wat ze ook wel onderhuids hechten noemen; niks nieuws aan :wink:

Saar is ook zo gehecht na haar sterilisatie. Was inderdaad erg praktisch omdat ze geen kap om hoefde. Nadeel was dat Saar allergisch bleek voor de hechtdraad, en aangezien die dus onderhuids zat moest die oplossen en dat duurt wel even.
Gevolg was een ongelooflijke bult op de wond, die ging ontsteken en pusbultjes vormde zodra we stopten met antibiotica. Uiteindelijk heeft ze in totaal 15 dagen ab gehad, en toen was het eindelijk over....
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Sjiel schreef:
Dat zou het kunnen wezen. Wat ik wel "lastig"vind, is dat ik nu terug moet om de nietjes eruit te laten halen. Hechtingen pulk ik er altijd zelf uit.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”