Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teek verwijderen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ellis
Vaste gebruiker

Teek verwijderen

Ongelezen bericht door Ellis »

Gisteren trof ik voor het eerst sinds we Sjef hebben een teek op zijn koppie aan.
Hij was al helemaal dik volgezogen...
Ik heb 'm eruit gedraaid en het plekje daarna schoon gemaakt met betadine.
Maar ik twijfel een beetje of ik het wel goed heb gedaan, ik had zoiets nog nooit gedaan...

Wie weet hoe je teken het beste kunt verwijderen bij een hond?
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

In een dierenzaak krijg je tekenpennen, daar kun je zo prima ermee uit halen
Groetjes Jolanda
Afbeelding
Fozze
Actief

Ongelezen bericht door Fozze »

Thuis hebben we 2 groene koevoetjes: 1 voor grotere en het andere voor kleinere. Je schuift dit onder de teek en maakt enkele draaiende bewegingen en trekt dan het koevoetje omhoog. Teek is volledig weg en dan is het alleen nog even ontsmetten. Je kan deze dingen bij je DA kopen.
Groetjes Veronique en ne dikke poot van Fozze

Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Als je hebt gedraaid zonder te knijpen heb je het prima gedaan, zelf ontsmet ik niet en schoon maak ik het ook niet.
weg gehaald zit een virus in
ed
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ed »

ik trek ze er uit me me handen als ze groot zijn
en als ze klein zijn met een pincet
groetjes ed Afbeelding
Afbeelding
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Fozze schreef:Thuis hebben we 2 groene koevoetjes: 1 voor grotere en het andere voor kleinere. Je schuift dit onder de teek en maakt enkele draaiende bewegingen en trekt dan het koevoetje omhoog. Teek is volledig weg en dan is het alleen nog even ontsmetten. Je kan deze dingen bij je DA kopen.
Wat kosten die dingen?
Afbeelding
ed
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ed »

Dibbes schreef:
Fozze schreef:Thuis hebben we 2 groene koevoetjes: 1 voor grotere en het andere voor kleinere. Je schuift dit onder de teek en maakt enkele draaiende bewegingen en trekt dan het koevoetje omhoog. Teek is volledig weg en dan is het alleen nog even ontsmetten. Je kan deze dingen bij je DA kopen.
Wat kosten die dingen?

in de dierenwinkel 2 a3 euro
groetjes ed Afbeelding
Afbeelding
Fozze
Actief

Ongelezen bericht door Fozze »

ed schreef:
Dibbes schreef:
Wat kosten die dingen?

in de dierenwinkel 2 a3 euro
Denk dat ik voor de 2 inderdaad 3 Euro heb gegeven.
Groetjes Veronique en ne dikke poot van Fozze

Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

ed schreef:ik trek ze er uit me me handen als ze groot zijn
Oh nee :N:

Dat is echt ontzettend gevaarlijk!! Als je ze eruit trekt is de kans groot dat het kopje blijft zitten en dat mag absoluut niet!
Haal hem er altijd met een draaiende beweging uit, of dat nu met je vingers of met een pincet is maakt niet uit, maar aub trek hem er niet uit!
En ook nooit verdoven met alcohol, de teek wordt dan dronken en gaat overgeven, als hij Lyme heeft brengt hij het over op je (hond).

Ondanks dat de kans op besmetting met de Ziekte van Lyme in NL nog niet heel groot is is de kans aanwezig dus hou de plek én het gedrag van je hond altijd in de gaten.

Van de +/- 50 teken die ik in mijn leven heb gehad was er helaas 1 besmet met Lyme, dat was niet prettig (en kan in een uiterst geval zelfs dodelijk zijn).
Let dus please op wat je doet!

Ontsmetten doe ik trouwens nooit.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

Knoeppie schreef:
ed schreef:ik trek ze er uit me me handen als ze groot zijn
Oh nee :N:

Dat is echt ontzettend gevaarlijk!! Als je ze eruit trekt is de kans groot dat het kopje blijft zitten en dat mag absoluut niet!
Haal hem er altijd met een draaiende beweging uit, of dat nu met je vingers of met een pincet is maakt niet uit, maar aub trek hem er niet uit!
En ook nooit verdoven met alcohol, de teek wordt dan dronken en gaat overgeven, als hij Lyme heeft brengt hij het over op je (hond).

Ondanks dat de kans op besmetting met de Ziekte van Lyme in NL nog niet heel groot is is de kans aanwezig dus hou de plek én het gedrag van je hond altijd in de gaten.

Van de +/- 50 teken die ik in mijn leven heb gehad was er helaas 1 besmet met Lyme, dat was niet prettig (en kan in een uiterst geval zelfs dodelijk zijn).
Let dus please op wat je doet!

Ontsmetten doe ik trouwens nooit.
Nou, de wereld vergaat niet als t kopje erin blijft zitten, hoor! :wink: Zweert er vanzelf wel uit. En wat Lyme betreft: het is zelfs nog nooit definitief bewezen dat honden Lyme kunnen krijgen (hier bedoel ik mee er ziek van worden dus) dus dit gevaar ligt wat anders dan humaan.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Heb bij mijn honden eigelijk nog nooit een teek gehad maar heb voor de zekerheid wel een tekentang liggen maar gelukkig nog nooit nodig gehad :wink:
Afbeelding
annepanne

Ongelezen bericht door annepanne »

bianca83 schreef:Heb bij mijn honden eigelijk nog nooit een teek gehad maar heb voor de zekerheid wel een tekentang liggen maar gelukkig nog nooit nodig gehad :wink:
Nooit een teek? :eek: Voer je ze 1o teentjes knoflook per dag, of heb je een andere reuze-tip? Ik houd me aanbevolen! ( :wink: :mrgreen: )
Heb er net nog weer zo'n gedrocht uitgehaald, Anne is zelfs bij ongedierte reuze popi...
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

annepanne schreef:
bianca83 schreef:Heb bij mijn honden eigelijk nog nooit een teek gehad maar heb voor de zekerheid wel een tekentang liggen maar gelukkig nog nooit nodig gehad :wink:
Nooit een teek? :eek: Voer je ze 1o teentjes knoflook per dag, of heb je een andere reuze-tip? Ik houd me aanbevolen! ( :wink: :mrgreen: )
Heb er net nog weer zo'n gedrocht uitgehaald, Anne is zelfs bij ongedierte reuze popi...
Ze eten wel af en toe knoflook maar dat is door de groentes heen. Dat is echt te weinig knoflook om te zorgen dat er geen teken op komen. Nee heb geen reuzetip voor je sorry. De honden lopen echt overal en nergens maar toch nog nooit een teek gezien. En ze worden echt elke dag van top tot teen nagekeken als we bv. in een bos e.d. geweest zijn.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Het beste is een speciaal tekentangetje, die heb je in alle soorten en maten. Als je die niet voor handen hebt voldoen een stel lange nagels of een puntig tangetje ook wel. Wees creatief. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”