In mijn opinie halen sommigen van jullie jullie zelf omlaag.Ascha schreef:Jullie halen de hondensport graag omlaag.. dat is wel duidelijk..
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jammer
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ahum...., Scooby heeft helemaal niets gezegd hierover...M@ri@nne schreef:Alleen Scooby zegt dat ik geen discretie vertoon en ik snap bij god niet waar dat in deze op slaat, vandaar mijn opmerking.
Maar ik ben voorlopig ff uit gepraat met jou aangezien ik inderdaad een voorbeeldfunctie heb en anderen vaak genoeg zeg dat negeren ook een optie is.

Groetjes, Karen
in jouw opinieScooby schreef:In mijn opinie halen sommigen van jullie jullie zelf omlaag.Ascha schreef:Jullie halen de hondensport graag omlaag.. dat is wel duidelijk..

maar moet je die daarom ook mededelen hier

nee oke ff series iedereen mag natuurlijk zijn mening zeggen
maar ik hou niet zo van persoonlijke vetes .
sommigen zeggen hier wel veel op internet maar als je toch zo een echte mening hebt , waarom niet eens een club bezoeken en je mening uitten ?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nééhéé, hij heet geen Scooby!!!sample schreef:Mag ik nog even zeggen dat als die jongen op die foto echt Scooby is, dak da bèst een lekker ding vind om te zien?

Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik uit hier geen persoonlijke vetes, hoor?!scooby doo schreef:maar ik hou niet zo van persoonlijke vetes .
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dacht ut nie...!scooby doo schreef:Scooby schreef:Nééhéé, hij heet geen Scooby!!!sample schreef:Mag ik nog even zeggen dat als die jongen op die foto echt Scooby is, dak da bèst een lekker ding vind om te zien?
ik vrees dat je je naam zult moeten veranderen
jep echt waar

Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed, dan nu even een SERIEUZE vraag:
Is het nu werkelijk niet mogelijk om een hond inde africhting met een clicker te trainen in plaats van al die hond-onvriendelijke aparaten?
En zo nee; waarom niet?
Is het nu werkelijk niet mogelijk om een hond inde africhting met een clicker te trainen in plaats van al die hond-onvriendelijke aparaten?
En zo nee; waarom niet?
Groetjes, Karen
tuurlijk kan dit welScooby schreef:Goed, dan nu even een SERIEUZE vraag:
En zo nee; waarom niet?

toen ik pakwerker was bij diensthonden heb ik een hond helpen wedstrijd klaar te maken .
alles gebeurde met lange lijn , slipketting en een bijtworstje
dus het kan wel maar dat hangt ook van de hond af
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook een slipketting bedoelde ik niet. Ik vroeg me echt af of er ook honden in de africhting getraind zouden kunnen worden met de clicker?scooby doo schreef:alles gebeurde met lange lijn , slipketting en een bijtworstje
Groetjes, Karen
hier is al eens een topic over geweest .Scooby schreef:Ook een slipketting bedoelde ik niet. Ik vroeg me echt af of er ook honden in de africhting getraind zouden kunnen worden met de clicker?scooby doo schreef:alles gebeurde met lange lijn , slipketting en een bijtworstje
volgens mij is het weinig mogelijk om dat te doen
hangt natuurlijk weer vand e hond af , het zal stukken langer duren
en vergeet niet dat op een wedstrijd zulke dingen niet gebruikt mogen worden
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gedeeltelijk wel.Scooby schreef:Ook een slipketting bedoelde ik niet. Ik vroeg me echt af of er ook honden in de africhting getraind zouden kunnen worden met de clicker?scooby doo schreef:alles gebeurde met lange lijn , slipketting en een bijtworstje
Maar het is tot op heden nog niemand gelukt om enkel en alleen met de clicker te werken, wel zijn er een aantal tophonden (in de IPO) afgericht met een combinatie van clicker en teletact.
Er is een clickerproject geweest bij de politie in (ik meen) Groningen, een samenwerking tussen het MG-centrum in Lelystad en die betreffende diensthondenafdeling, dit project is beëindigd omdat het veel te duur was en het te lang duurde voordat men goede resultaten ging zien.
De geleider die de leiding had in dat project heeft een tijdje op het KNPV-forum geschreven.
Na het beëindigen van het project heb ik hem daar helaas niet meer gezien, ik meen dat hij zelf wel met zijn eigen hond doorging in zijn eigen tijd. Hoe het er nu mee staat is dus onbekend.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Alle dieren kunnen met een clicker getraind worden. Clickeren en belonen geeft hoe dan ook een beter resultaat. Weet je waar clickeren vandaan komt en hoe ze erop gekomen zijn het op honden toe te passen? Juistem, van dolfijnen en andere dieren als olifanten. Mannetjes olifanten die normaal onhandelbaar zijn kun je met een clicker leren bloed te geven en stil te staan.scooby doo schreef:hier is al eens een topic over geweest .Scooby schreef:Ook een slipketting bedoelde ik niet. Ik vroeg me echt af of er ook honden in de africhting getraind zouden kunnen worden met de clicker?scooby doo schreef:alles gebeurde met lange lijn , slipketting en een bijtworstje
Ik neem voor het gemak even aan dat prikbanden en TT's ook niet toegestaan zijn op wedstrijden dus ik zie even het probleem niet zo

Ik denk dat een hond trainen met een clicker korter duurt. Een hond die graag iets aanleert leert nl bewezen sneller.
In mijn ogen is africhting een erg achtergebleven hondensport. ALLE andere trainingen en sporten hebben een positieve training aangenomen. Alleen de "harde" "stoere" africhters denken dat hun hondjes er zacht van worden.

Bij paarden die je graag wil laten showen wordt een zeeeeer zachte aanpak aangeraden. Een paard dat geen angst of rem van mensen kent wil en uit zich mooier.
Je hond knalt vol op een pakwerker en als die dan tegengas geeft met dat stokje kan je clickeren op het moment dat de hond meer moed toont. De hond angst en straf door mensen aanleren zal hem meer en meer argwanend maken en dus voorzichtiger.
Je hond in de sport of op zijn werk is je partner, niet je tegenstander waar je mee in gevecht moet als hij het niet goed doet. Je moet hem motiveren het voor jou te doen.
Honden die te hard gestraft worden als ze niet lossen bijten niet meer, dat zegt toch genoeg? Niet straffen levert de honden die het meest voortvarend bijten en lossen moet je leren door de hond plezier te geven gekoppeld aan het lossen. Een lossende hond waarvan ik het oogwit zie als hij naar zijn brullende baas kijkt zegt me niks en maakt me verdrietig. Ik weet ook zeker dat die hond meer met de baas en het voorkomen van straf bezig is dan zich volledig en vol inzet op zijn werk/sport te richten. Dat kan domweg niet anders.
Honden die nooit straf krijgen maar super waaks zijn zijn ook de beste verdedigers. Ze zijn gek op hun baas en geven vrijwillig alles wat ze in zich hebben om hun baas te beschermen. Boerboels en andere grote waakhonden worden allemaal en stuk voor stuk in hun rasbeschrijvingen beschreven als honden die door het vuur gaan voor hun baas als ze met respect en gelijkwaardig behandeld worden. Datzelfde geldt voor een herder alleen moet de africhtingswereld dat nog leren van de KC-kutjes omdat ze het domweg nooit geprobeert hebben.

Mijn gevoel zegt me dat sommige africhters gewoon kicken op het pijn doen van honden om hun ego op te krikken, want als het echt om de afwerking en de sport ging zou niemand het toestaan de hond te verneuken met stroom en prikbanden.
kom op dan koop een pup en toon mij hoe het moet .MARC_S schreef:Alle dieren kunnen met een clicker getraind worden. Clickeren en belonen geeft hoe dan ook een beter resultaat. Weet je waar clickeren vandaan komt en hoe ze erop gekomen zijn het op honden toe te passen? Juistem, van dolfijnen en andere dieren als olifanten. Mannetjes olifanten die normaal onhandelbaar zijn kun je met een clicker leren bloed te geven en stil te staan.scooby doo schreef:hier is al eens een topic over geweest .Scooby schreef:Ook een slipketting bedoelde ik niet. Ik vroeg me echt af of er ook honden in de africhting getraind zouden kunnen worden met de clicker?scooby doo schreef:alles gebeurde met lange lijn , slipketting en een bijtworstje
Ik neem voor het gemak even aan dat prikbanden en TT's ook niet toegestaan zijn op wedstrijden dus ik zie even het probleem niet zo![]()
Ik denk dat een hond trainen met een clicker korter duurt. Een hond die graag iets aanleert leert nl bewezen sneller.
In mijn ogen is africhting een erg achtergebleven hondensport. ALLE andere trainingen en sporten hebben een positieve training aangenomen. Alleen de "harde" "stoere" africhters denken dat hun hondjes er zacht van worden.Een positief getrainde hond is een veel waardigere en heftigere hond. De mens is nl niet een wezen dat hem wat kan maken en dus is de hond vele malen vooruitstrevender in de benadering van de mens. Hij kent er immers geen angst voor.
Bij paarden die je graag wil laten showen wordt een zeeeeer zachte aanpak aangeraden. Een paard dat geen angst of rem van mensen kent wil en uit zich mooier.
Je hond knalt vol op een pakwerker en als die dan tegengas geeft met dat stokje kan je clickeren op het moment dat de hond meer moed toont. De hond angst en straf door mensen aanleren zal hem meer en meer argwanend maken en dus voorzichtiger.
Je hond in de sport of op zijn werk is je partner, niet je tegenstander waar je mee in gevecht moet als hij het niet goed doet. Je moet hem motiveren het voor jou te doen.
Honden die te hard gestraft worden als ze niet lossen bijten niet meer, dat zegt toch genoeg? Niet straffen levert de honden die het meest voortvarend bijten en lossen moet je leren door de hond plezier te geven gekoppeld aan het lossen. Een lossende hond waarvan ik het oogwit zie als hij naar zijn brullende baas kijkt zegt me niks en maakt me verdrietig. Ik weet ook zeker dat die hond meer met de baas en het voorkomen van straf bezig is dan zich volledig en vol inzet op zijn werk/sport te richten. Dat kan domweg niet anders.
Honden die nooit straf krijgen maar super waaks zijn zijn ook de beste verdedigers. Ze zijn gek op hun baas en geven vrijwillig alles wat ze in zich hebben om hun baas te beschermen. Boerboels en andere grote waakhonden worden allemaal en stuk voor stuk in hun rasbeschrijvingen beschreven als honden die door het vuur gaan voor hun baas als ze met respect en gelijkwaardig behandeld worden. Datzelfde geldt voor een herder alleen moet de africhtingswereld dat nog leren van de KC-kutjes omdat ze het domweg nooit geprobeert hebben.De mechel van een KC-kutje voert hoe dan ook zijn oefeningen beter en mooier uit dan een hond die een TT om heeft gehad. Dat is een feit want de eisen liggen daar veel hoger en een TT is uit den boze omdat het je hond verpest.
Mijn gevoel zegt me dat sommige africhters gewoon kicken op het pijn doen van honden om hun ego op te krikken, want als het echt om de afwerking en de sport ging zou niemand het toestaan de hond te verneuken met stroom en prikbanden.
dit is geen onzin maar als iemand met een clicker een certificaat kan halen in de knpv dan ben ik dadelijk verkocht om ook ermee te gaan werken .
maar het probleem is beste , iedereen zegt wel hoe het moet , maar er is ,niemand die het ook echt uitvoerd in de africhting
praten als brugman

-
- Zeer actief
scooby doo schreef:hier is al eens een topic over geweest .Scooby schreef:Ook een slipketting bedoelde ik niet. Ik vroeg me echt af of er ook honden in de africhting getraind zouden kunnen worden met de clicker?scooby doo schreef:alles gebeurde met lange lijn , slipketting en een bijtworstje
Nou heb ik weleens van Malinois fotoos gekregen waar een mechel was die heel hoog draaide en met clicker was getraind, of dat nou ipo was of knpv weet ik niet, maar het kan dus wel.
was dat niet zoals inge zei: een clicker icm de tt ???Angel-eyes schreef:scooby doo schreef:hier is al eens een topic over geweest .Scooby schreef:Ook een slipketting bedoelde ik niet. Ik vroeg me echt af of er ook honden in de africhting getraind zouden kunnen worden met de clicker?scooby doo schreef:alles gebeurde met lange lijn , slipketting en een bijtworstje
Nou heb ik weleens van Malinois fotoos gekregen waar een mechel was die heel hoog draaide en met clicker was getraind, of dat nou ipo was of knpv weet ik niet, maar het kan dus wel.
-
- Zeer actief
Het is nooit goed uitgewerkt en er zal een programma en draaiboek moeten komen om dat eens goed uit te zoeken en toe te passen. Het vereist een nauwkeurige en stipte aanpak toegespitst op het werk. Dat kost tijd maar het zal hoe dan ook beter werken als slaan en pijn doen.Inge schreef:Gedeeltelijk wel.
Maar het is tot op heden nog niemand gelukt om enkel en alleen met de clicker te werken, wel zijn er een aantal tophonden (in de IPO) afgericht met een combinatie van clicker en teletact.
Er is een clickerproject geweest bij de politie in (ik meen) Groningen, een samenwerking tussen het MG-centrum in Lelystad en die betreffende diensthondenafdeling, dit project is beëindigd omdat het veel te duur was en het te lang duurde voordat men goede resultaten ging zien.
De geleider die de leiding had in dat project heeft een tijdje op het KNPV-forum geschreven.
Na het beëindigen van het project heb ik hem daar helaas niet meer gezien, ik meen dat hij zelf wel met zijn eigen hond doorging in zijn eigen tijd. Hoe het er nu mee staat is dus onbekend.
Overal op de wereld worden kinderen nu positief benaderd, je huishond slaan en rukken aan lijnen wordt niet meer geaccepteerd. Circusdieren worden gemeden als er een zweep bij gebruikt moet worden. Alleen africhters zijn nog niet allemaal even ver.
Alle dierentrainers van welke diersoort ook gebruiken een clicker. Zelfs een aap kan je leren roken en zich aan en uitkleden met een clicker

Op internet staat een dwergpoedel die thee zet met behulp van een clicker aangeleerd. Hij doopt en zakje en roert zelfs met een lepel. Helaas weet ik zo de link niet direct.
Ik moet bekennen dat ik de uitdaging echt zie zitten ooit een hond op hoog niveau te zetten met alleen positieve training. En ik ben zeer rechtvaardig en consequent naar honden dus geloof daar ook echt in dan

ik wens je veel succes maar eerlijk gezegd zie ik er graten in .MARC_S schreef:Het is nooit goed uitgewerkt en er zal een programma en draaiboek moeten komen om dat eens goed uit te zoeken en toe te passen. Het vereist een nauwkeurige en stipte aanpak toegespitst op het werk. Dat kost tijd maar het zal hoe dan ook beter werken als slaan en pijn doen.Inge schreef:Gedeeltelijk wel.
Overal op de wereld worden kinderen nu positief benaderd, je huishond slaan en rukken aan lijnen wordt niet meer geaccepteerd. Circusdieren worden gemeden als er een zweep bij gebruikt moet worden. Alleen africhters zijn nog niet allemaal even ver.
Alle dierentrainers van welke diersoort ook gebruiken een clicker. Zelfs een aap kan je leren roken en zich aan en uitkleden met een clickerBijten en lossen mag dan al helemaal geen probleem zijn.
Op internet staat een dwergpoedel die thee zet met behulp van een clicker aangeleerd. Hij doopt en zakje en roert zelfs met een lepel. Helaas weet ik zo de link niet direct.
Ik moet bekennen dat ik de uitdaging echt zie zitten ooit een hond op hoog niveau te zetten met alleen positieve training. En ik ben zeer rechtvaardig en consequent naar honden dus geloof daar ook echt in dan
als je die hond in huis opvoed hoe doe je dat dan .
altijd met die clicker werken ? of gebruik je ook je stem daarbij ?
ik weet niet veel van de clicker en wat ik niet weet daar begin ik niet aan en zeker niet zonder hulp . zeker vind ik dit heel delicaat om zelf te doen
-
- Zeer actief
scooby doo schreef:was dat niet zoals inge zei: een clicker icm de tt ???Angel-eyes schreef:scooby doo schreef:hier is al eens een topic over geweest .Scooby schreef: Ook een slipketting bedoelde ik niet. Ik vroeg me echt af of er ook honden in de africhting getraind zouden kunnen worden met de clicker?
Ja dat weet ik dus niet, dat is me niet verteld, ze had het puur over dat hij met clicker was getraind, was een belg dacht ik?
En een clicker is ook best leuk, al vind ik het niks, ik leer ze liever met mens-hond contact iets, maar ik heb ook geen ipo of knpv hond dus dan is dat helemaal wat soepeler zeg maar.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarschijnlijk Mario Verslijpe, is al meerdere malen wereldkampioen geweest.Angel-eyes schreef:
Ja dat weet ik dus niet, dat is me niet verteld, ze had het puur over dat hij met clicker was getraind, was een belg dacht ik?
En een clicker is ook best leuk, al vind ik het niks, ik leer ze liever met mens-hond contact iets, maar ik heb ook geen ipo of knpv hond dus dan is dat helemaal wat soepeler zeg maar.
Maar traint dus met de clicker in combinatie met een tt.
Geeft ook hele seminars hierover, Jan is er laatst nog geweest, en volgens mij Ca Cajuina ook.
Groetjes Inge

-
- Zeer actief
Als je leuk met je hond wil doen is de africhting ook niet de meest apeteitelijke keuze vindt je wel? Ik zou er ook niet direct opkomen want honden mensen leren bijten is niet iets dat op een lijn ligt met mensen die leuk met hun honden willen omgaanscooby doo schreef:
kom op dan koop een pup en toon mij hoe het moet .
dit is geen onzin maar als iemand met een clicker een certificaat kan halen in de knpv dan ben ik dadelijk verkocht om ook ermee te gaan werken .
maar het probleem is beste , iedereen zegt wel hoe het moet , maar er is ,niemand die het ook echt uitvoerd in de africhting
praten als brugman

Pratend als brugman kan ik je wel vertellen dat honden knappere kunstjes leren met een clicker dan ik ooit in de africhting heb gezien.
Waar ligt het probleem dan precies. Welk onderdeel van africhten is nou perse en alleen met pijnprikkels te leren? Noem eens precies wat alleen met correcties aan te leren is?
Verder lul jij ook als brugman omdat je zelf nooit een hond positief door een africhtingsprogramma hebt proberen te loodsen. Vrijwel niemand heeft dat geprobeert dus dat is net zo goed in de ruimte lullen. Vroeger dachten ze dat je kinderen ook moest slaan

daar heb je het wel mis ik heb samen met andré vandergeten getraindMARC_S schreef:Als je leuk met je hond wil doen is de africhting ook niet de meest apeteitelijke keuze vindt je wel? Ik zou er ook niet direct opkomen want honden mensen leren bijten is niet iets dat op een lijn ligt met mensen die leuk met hun honden willen omgaanscooby doo schreef:
praten als brugman![]()
Pratend als brugman kan ik je wel vertellen dat honden knappere kunstjes leren met een clicker dan ik ooit in de africhting heb gezien.
Waar ligt het probleem dan precies. Welk onderdeel van africhten is nou perse en alleen met pijnprikkels te leren? Noem eens precies wat alleen met correcties aan te leren is?
Verder lul jij ook als brugman omdat je zelf nooit een hond positief door een africhtingsprogramma hebt proberen te loodsen. Vrijwel niemand heeft dat geprobeert dus dat is net zo goed in de ruimte lullen. Vroeger dachten ze dat je kinderen ook moest slaan
met jawel de clicker . omdat het niet lukte ben ik ermee gestopt
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.dogsworking.nl/menu%20rechts ... 230105.htm
Een verslagje met foto's van een seminar door Bart Bellon en Mario Verslijpe.
Met clicker én tt dus
Met clicker én tt dus

Groetjes Inge

-
- Zeer actief
Inge schreef:Waarschijnlijk Mario Verslijpe, is al meerdere malen wereldkampioen geweest.Angel-eyes schreef:
Maar traint dus met de clicker in combinatie met een tt.
Geeft ook hele seminars hierover, Jan is er laatst nog geweest, en volgens mij Ca Cajuina ook.
Oh oke, ja dat van die tt wist ik niet, wist alleen van de clicker, en vind dat best goed, ik weet wel dat er zat boxers zijn die ipo doen met clicker, maar of ze er top mee halen weet ik niet.
Inge schreef:http://www.dogsworking.nl/menu%20rechts ... 230105.htm
Met clicker én tt dus
nu wil ik niet eikelig doen maar bart gebruikt wel meer een TT
hij is ook uit de nvbk geschopt , maar dit zegt natuurlijk niets over zijn kunnen .
geeft hij die seminaries dan nog altijd met netchy (zodt) ?
-
- Zeer actief
Ik denk dat je die pogingen dan ook beter kan laten bij de mensen die precies weten of denken te weten wat ze doen en daar een instelling van gemaakt hebben. Echte obidience KC-kutjes bv. Mensen die echt naar de hond kijken en precies uitvogelen hoe die hond ergens op reageert.scooby doo schreef:daar heb je het wel mis ik heb samen met andré vandergeten getraindMARC_S schreef:Als je leuk met je hond wil doen is de africhting ook niet de meest apeteitelijke keuze vindt je wel? Ik zou er ook niet direct opkomen want honden mensen leren bijten is niet iets dat op een lijn ligt met mensen die leuk met hun honden willen omgaanscooby doo schreef:
praten als brugman![]()
Ik heb mijn hond 3 jaar rukkend aan een ketting over straat gevoerd onder begeleiding van een club. Gevolg, een bijtende oopgefokte hond. Ik ben gestopt met alle training en heb zelf bedacht wat goed zou werken. Gevolg was wel een lieve en zeeeer goed luisterende hond die nooit straf kreeg of een slip om had

MARC_S schreef:Ik denk dat je die pogingen dan ook beter kan laten bij de mensen die precies weten of denken te weten wat ze doen en daar een instelling van gemaakt hebben. Echte obidience KC-kutjes bv. Mensen die echt naar de hond kijken en precies uitvogelen hoe die hond ergens op reageert.scooby doo schreef:daar heb je het wel mis ik heb samen met andré vandergeten getraindMARC_S schreef:Als je leuk met je hond wil doen is de africhting ook niet de meest apeteitelijke keuze vindt je wel? Ik zou er ook niet direct opkomen want honden mensen leren bijten is niet iets dat op een lijn ligt met mensen die leuk met hun honden willen omgaanscooby doo schreef:
praten als brugman![]()
Ik heb mijn hond 3 jaar rukkend aan een ketting over straat gevoerd onder begeleiding van een club. Gevolg, een bijtende oopgefokte hond. Ik ben gestopt met alle training en heb zelf bedacht wat goed zou werken. Gevolg was wel een lieve en zeeeer goed luisterende hond die nooit straf kreeg of een slip om had
http://www.dovrefjeld.com/
- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
MARC_S schreef:In mijn ogen is africhting een erg achtergebleven hondensport. ALLE andere trainingen en sporten hebben een positieve training aangenomen.

- starfleet
- Erelid
Er is hier een boxerclub die ook behendigheid doet. Die boksers zullen nooit de top halen, maar het is geweldig om te zien en zo te zien vinden baas en hond het een hele leuke invulling van de zaterdagochtendAngel-eyes schreef: Oh oke, ja dat van die tt wist ik niet, wist alleen van de clicker, en vind dat best goed, ik weet wel dat er zat boxers zijn die ipo doen met clicker, maar of ze er top mee halen weet ik niet.

Anne