Stang schreef:maart schreef:malinois schreef:maart schreef:maar begrijp niet zo goed waarom die tweede teef nu precies ook zo agressief of dominant zal zijn?
(tis echt een vraagje off topic hoor, kan best zijn dat ik ergens iets niet gelezen heb of zo, val me niet aan :N: )
de meeste teven die ik ken in ieder geval uit de africhting zijn vrij pittig. Mijn teef kennende weet ik 100% dat dit verkeerd zou gaan, maar ik ken haar honden natuurlijk niet dus ik kan daar niet over oordelen. 2 teven bij elkaar is in mijn geval lastiger dan 2 reuen bij elkaar. Ik heb het idee dat reuen het uitvechten en dat het dan weer goed gaat voor een tijd, 2 teven maken elkaar af!
Mijn eigen teven mochten ook nooit hun meningsverschillen uitknokken dit in tegenstelling tot mijn reuen en reu-teef onderling.
Er zit een groot leeftijdsverschil tussen mijn teven dat is misschien een bijkomend voordeel maar hier komt er echt geen teef bij. Dat gaat gewoon verkeerd.
maar ik ken toch mensen waarbij meerdere teven het uitstekend doen bij elkaar. dit zijn dan gewoon de uitzonderingen?
Er stond een tijdje geleden een statistiek op het forum, hoeveel kans van slagen bepaalde combinaties hebben (dus reu/reu, reu/teef, teef/teef).
Ik weet de exacte percentages niet meer, maar iig kwam reu/teef er als allerbeste uit, dan reu/reu en dan teef/teef.
En nogmaals: natuurlijk kan het goed gaan en dat hoop ik ook echt voor Inge

Maar de kans dat het goed gaat, is aanzienlijk groter als je er een reu bij zou zetten en geen teef.
Dus het is nogal een gok die je neemt met 3 (!) teven.
Maar goed, het is en blijft haar beslissing.
t kan gewoon goed gaan, zeker als ze van jongs af aan gewoon bij elkaar zitten,
heb hier ook 2 werkteven zitten die toch echt allebei een behoorlijk karakter hebben,
idd zitten ze niet bij elkaar als we er niet zijn, maar verder gaat t altijd goed,
er is wel wat gegrauw en "spel" om de rang, maar daar blijft t ook bij (als t uit de klauwen loopt en er eentje duidelijk aangeeft er niet van gedient te zijn komt Ace zich er namelijk mee bemoeien, tot die tijd negeert hij ze gewoon, en dan is het altijd snel over)
en eh, Marc en Martijn over die financiele situatie van Inge tov een derde hond, weten jullie wel onder welke voorwaarden die hond bij haar komt, wat de afspraken zijn en hoe dat geregeld is,
denk het niet anders zou er niet zo gereageerd worden, wat ik weet is dat in elkgeval de financieen totaal geen probleem zijn ivm gemaakte afspraken.........
en idd Marc, ik maak er geen geheim van dat mijn honden in kennels zitten, waarom zou ik, zie het probleem niet zo aangezien ze buiten hun tijd in de kennel ook zeker nog voldoende aandacht krijgen, er uit komen en als roedel (samen en met mij) kunnen leven, dat blijkt ook maar weer uit de verstandhouding tussen de honden onderling en tov onszelf, het zijn nl in gedrag gewoon hondse honden (en daar hield bram&thijs toch van) die prima hondentaal spreken, maar ook gewoon mensen respecteren en zich in iedere situatie (in de trein, in de kroeg, op de boot etc) gewoon thuis voelen en zekerheid en stabiliteit uitstralen (en hebben)