Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
malinois schreef:
niet denigrerend maar er zit wel degelijk verschil tussen een hond uit werklijnen en een hond die daar niet uit komt. (zelfs al is het ook een herder)
Sommige mensen blijven dit ten stelligste ontkennen!
Ik ontken niet dat er verschillen zijn, het gaat om de toon waarop de hond van een ander belachelijk wordt gemaakt.
Ik zie zelf ook wel dat er een verschil is tussen een Mechelaar uit een werklijn en een "gewone". Trieste voorbeelden genoeg in de omgeving van mensen die een totaal verkeerde keus wat dat betreft hebben gemaakt omdat "een Mechelaar is een Mechelaar en ik heb al eens een Melchelse Herder gehad en we gaan veel wandelen"
Ragverp schreef:Tsja als hier iemand over de straat loopt met en een comleet leren pak en ook nog een jute mouw om zijn linker arm en die gaat lopen schreeuwen en dreigen dan heb ik een probleem dat geef ik onmiddelijk toe. Gelukkig is de kans dat je de staatsloterij hoofdprijs wint groter.
ja dat probleem heb ik ook denk ik :N: Maar het is bijna niet te geloven maar dat ben ik in heel m'n leven en die duurt al ruim 30 jaartjes nog nooit tegengekomen zomaar op straat in het wild....
bram en thijs schreef:
? Let het grote geheel eens uit.
jij gooit nooit geen balletje met je hond, doet nooit geen trekspelletjes? Want dat is het bijten (bij de IPO in ieder geval) over het algemeen. Ze willen maar 1 ding en dat is de mouw (op uitzonderingen zoals Qyan na ). Zo wordt het ze aangeleerd. Ze bijten vol, en mogen de mouw winnen... klaar!
Perle schreef:Jouw honden gaan toch ook in hun mand als je dat vraagt, of niet? Ook slaafjes dan?
Het heeft niet zoveel zin om appels en peren te vergelijken. Het is prima als een hond beschikt over de normale kennis om het leven door te komen. Niemand wil bijvoorbeeld zijn of haar hond onder een auto zien lopen omdat de hond niet weet wat een commando voor wachten of stoppen betekent. Een hond die weet dat het op de hoek van de straat moet stoppen of een hond die weet wat zijn mand is kun je, wat mij betreft, niet vergelijken met honden die pakken aanvliegen.
doen ze ook niet ze willen de mouw, net als een trekspelletje met een lap of bijtrolletje of wat jij wil!
Ragverp schreef:Als ik het goed bergijp gaat het jou voornamelijk om het bijten ?
Voor mijn honden is het zo dat de mouw waarop ze bijten een buit is die ze willen winnen dmv van een trek spelletje met de pakwerker. Als ze die mouw krijgen hollen ze trots het hele veld over met de buit en ze komen hem ook trots laten zien aan mij of hollen terug naar de pakwerker om het spelletje nog is te spelen.
malinois schreef:
niet denigrerend maar er zit wel degelijk verschil tussen een hond uit werklijnen en een hond die daar niet uit komt. (zelfs al is het ook een herder)
Sommige mensen blijven dit ten stelligste ontkennen!
Ik ontken niet dat er verschillen zijn, het gaat om de toon waarop de hond van een ander belachelijk wordt gemaakt.
ik heb zelf een huishond dus ik zou niet weten waarom.
bram en thijs schreef:
jij gooit nooit geen balletje met je hond, doet nooit geen trekspelletjes? Want dat is het bijten (bij de IPO in ieder geval) over het algemeen. Ze willen maar 1 ding en dat is de mouw (op uitzonderingen zoals Qyan na ). Zo wordt het ze aangeleerd. Ze bijten vol, en mogen de mouw winnen... klaar!
Dat is ook wat ik ken en gezien heb. Het gaat helemaal niet om de mens, het gaat om de juten mouw.
Heeft de pakwerker de mouw af, dan is er totaal niks aan de hand.
Alleen te hopen dat nooit de jute zak in de mode komt
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Ragverp schreef:Tsja als hier iemand over de straat loopt met en een comleet leren pak en ook nog een jute mouw om zijn linker arm en die gaat lopen schreeuwen en dreigen dan heb ik een probleem dat geef ik onmiddelijk toe. Gelukkig is de kans dat je de staatsloterij hoofdprijs wint groter.
ja dat probleem heb ik ook denk ik :N: Maar het is bijna niet te geloven maar dat ben ik in heel m'n leven en die duurt al ruim 30 jaartjes nog nooit tegengekomen zomaar op straat in het wild....
ik loop al enkele jaren met mijn pak aan over straat
bram en thijs schreef:
Dat is ook wat ik ken en gezien heb. Het gaat helemaal niet om de mens, het gaat om de juten mouw.
ik loop al enkele jaren met mijn pak aan over straat
bram en thijs schreef:
Qyan is het, door onze goede gast pakwerker die iedere week komt, nu ook aan het leren ja om alleen de mouw te willen
Maar idd, daarvoor ging ie niet voor de mouw :N:
bram en thijs schreef:
Qyan is het, door onze goede gast pakwerker die iedere week komt, nu ook aan het leren ja om alleen de mouw te willen
bram en thijs schreef:
bram en thijs schreef:
bram en thijs schreef:
voor de worst van de pakwerker?
tis hier lekker druk in de africhtingshoek
**proest**
Wat dacht je van de pakwerker in zijn geheel
bram en thijs schreef:
Het beeld wat ik ken van de diverse vereingingen die ik nu gezien heb in binnen en buitenland is inderdaad zeer divers . Ik heb dingen gezien die ik niet leuk vond en daar ook wel is iets van gezegd en ook dingen die prachtig waren . De tendens in de sport slaat wel steeds meer door naar het positieve en ik heb nu bij de rottweilers honden gezien die uitsluitend met de klicker en onthouden van beloningen getraind zijn die hele hoge ogen gooien en/of kunnen gooien en dan niet alleen op een rottweiler wedstrijd. Ook de "oude" stempel ziet dit en merkt dat het zo ook kan en helemaal omdat die honden wedstrijden winnen en niet met de minste punten. Het uitsluitend trainen dmv van vermijdingsgedrag zal wel nooit helemaal verdwijnen maar het gaat wel steeds meer richting positief en dat is toch een goede zaak denk ik .
Ragverp schreef:Het beeld wat ik ken van de diverse vereingingen die ik nu gezien heb in binnen en buitenland is inderdaad zeer divers . Ik heb dingen gezien die ik niet leuk vond en daar ook wel is iets van gezegd en ook dingen die prachtig waren . De tendens in de sport slaat wel steeds meer door naar het positieve en ik heb nu bij de rottweilers honden gezien die uitsluitend met de klicker en onthouden van beloningen getraind zijn die hele hoge ogen gooien en/of kunnen gooien en dan niet alleen op een rottweiler wedstrijd. Ook de "oude" stempel ziet dit en merkt dat het zo ook kan en helemaal omdat die honden wedstrijden winnen en niet met de minste punten. Het uitsluitend trainen dmv van vermijdingsgedrag zal wel nooit helemaal verdwijnen maar het gaat wel steeds meer richting positief en dat is toch een goede zaak denk ik .
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
cloris schreef:Nou ik heb het wel gezien en bij een redelijke vereniging denk ik dan maar want het zag er gewoon goed uit.
En tja wat is slaafs, ik zie GG en al die andere dingen zoals bijvoorbeeld het altijd leuke Doggy-dancen waar honden ook alles moeten doen dan toch als hetzelfde, ik houd er sowieso niet zo van hoor, maar dat geld voor mij en mijn honden
Ik zie het als hetzelfde als er geen vreemde hulpmiddelen aan te pas komen. Ik zie het al: mijn kooikertje met flyball straks met een teletakt aan omdat ze de bal niet wil lossen
Ik houd er wel overigens van: van doggydance, van behendigheid, obedience, flyball en zelfs de africhting zolang het er koosjer aan toe gaat vind ik het leuk. En niet met van die excessen zoals Ashley met "de" hond wil gaan "sporten".
Ik zal zelf geen doggydance doen en ook geen africhting, dat past allebei niet bij mij, maar ik vind het verder prima als baas en hond daar veel plezier in hebben, is goed voor de band ook.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 22 aug 2005 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
scooby doo schreef:
en dan doe ik ook geen moeite mee en pas ik me aan aan hun niveau
lekker duidelijk dan
Dat is kinderlijk. Als je een vent bent dan sta je waar je voor staat en blijf je staan waar je voor staat. Een grapje moet kunnen, maar bij jou is het totaal onduidelijk wat je precies met je honden doet en op welke manier.
Je had het bijvoorbeeld over een Mechelse herder in een kennel, die na een maand weer weg ging. Hoe is dat dan gegaan en waarom, want dat klonk besst verdrietig. Of was dat ook een "grapje".