Maar waarom moet zo'n beest afgericht? Wat is er leuk aan een slaafse, angstige hond? Dat is het punt dat mij ontgaat. We leven in 2005 en moeten technologisch dusdanig ver zijn dat we geen beesten meer hoeven te pesten om drugs of bommen te vinden, bij vechtpartijen is er tegenwoordig bijvoorbeeld het fenomeen pepperspray. De mens zou toch onderhand zo ontwikkelt moeten zijn dat ze het zelf afkan en mensen die menen dat ze iets worden door, alleen voor eigen plezier en voldoening, een hond de grond in te trappen mógen gewoon helemaal geen hond hebben.Inge schreef:tot nu toe is er namelijk nog niemand geweest die een hond afgericht
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jammer
Moderator: moderatorteam
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0

-
- Zeer actief
Dat je hond binnen slaapt en bij je in huis woont staat je netjes want dat geldt op het forum voor zo ongeveer iedere hond. Dus echt iets om mee te pronken vind ik het niet eigenlijkInge schreef:Ondertussen loop ik met een sociale hond, die tussen elke reu en teef losgelaten kan worden zonder dat er iets gebeurt, waarbij ik niet continu alert moet zijn omdat ze weleens mensen zou kunnen bijten of andere honden aan zou kunnen vallen, die plezier uitstraalt op en buiten het trainingsveld, die gewoon boven bij mij slaapt en lekker op de bank ligt

En als je met dat bijten op straat Wuilus bedoeld dan kan je er ook even bij vermelden dat dat dus nooit gebeurde omdat ik de hond goed en makkelijk onder controle had.

Wuilus was een spontaan aangeschafte mishandelde herplaatser, geen weloverwogen aangeschaft rashondenpuppie.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat is juist het punt.....want dat is namelijk precies wat jullie wel aan het doen zijn.Martijn schreef:Rot op. Ik heb wel wat beters te doen dan voor jou de bibliothecaresse uit te hangen.Inge schreef:Precies....voor Marouck, eindelijk heb je het begrepen.Martijn schreef:
Je was nota bene al gestopt met de sport omdat het Marouck niet lag. Maar daarna wel weer beginnen. Ook voor Marouck zeker?![]()
Ik ben het zo zat om vanalles naar mijn kop gegooid te krijgen door jou en je vriendje wat puur op onwaarheden en het verdraaien van zogenaamde feiten berust dat ik je nu ga uitdagen.
Ik wil weleens weten waar ik geschreven heb dat Marouck ongeschikt is voor de tak van africhting die ik beoefen.
Graag met link ernaartoe, zodat ik het zelf kan lezen en de rest ook.
Hetzelfde geldt voor het "feit" dat ik tegen een kennel zou zijn, het "feit" dat ik tegen prikbanden ben geweest, het "feit" dat ik niet weet of ik mijn honden wel kan onderhouden in de toekomst, het "feit" dat ik niets geprobeerd heb voordat ik Marouck een blafband heb omgedaan etc etc.
Kom maar eens op met al de zogenaamde feiten die jullie hebben.
Je krijgt niets naar je kop gegooid dan wat je zelf neer hebt gezet.
Dag Martijn.....succes met zoeken

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
Je hebt elk feit verdraait en dus vraag ik me af waar die feiten die jij noemt door mij als feiten zijn aangedragen?Inge schreef:Ik ben het zo zat om vanalles naar mijn kop gegooid te krijgen door jou en je vriendje wat puur op onwaarheden en het verdraaien van zogenaamde feiten berust dat ik je nu ga uitdagen.
Ik wil weleens weten waar ik geschreven heb dat Marouck ongeschikt is voor de tak van africhting die ik beoefen.
Graag met link ernaartoe, zodat ik het zelf kan lezen en de rest ook.
Hetzelfde geldt voor het "feit" dat ik tegen een kennel zou zijn, het "feit" dat ik tegen prikbanden ben geweest, het "feit" dat ik niet weet of ik mijn honden wel kan onderhouden in de toekomst, het "feit" dat ik niets geprobeerd heb voordat ik Marouck een blafband heb omgedaan etc etc.
Kom maar eens op met al de zogenaamde feiten die jullie hebben.
Laat me dat maar eerst eens zien want ik had het over hele andere feiten.
Ik zal altijd blijven hakken op pinbanden en blafbanden, kennels en benches, dat is een stuk minder gebaseerd op persoonlijke vetes dan jij denkt. Als Eline met prikbanden, banches, kennels en blafbanden begint krijgt ze precies dezelfde commentaren als jij. Dat weet je maar het is makkelijker er iets persoonlijks van te maken

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee.....ik bedoelde niet specifiek Wuilus maar nu je het schrijft staat me wel bij dat Wuilus inderdaad gebeten heeft.MARC_S schreef:
En als je met dat bijten op straat Wuilus bedoeld dan kan je er ook even bij vermelden dat dat dus nooit gebeurde omdat ik de hond goed en makkelijk onder controle had.Ik vraag me af of jij met een hond van 40 kilo die een ego heeft waar je U tegen zegt door de bocht was gekomen? Ik heb er in ieder geval nooit problemen door gehad en ik kon met haar overal komen.
Ff 2 minuten gezocht, 1e topic waarin de naam Wuilus voorkomt
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... s&start=20MARC_S schreef:Wuilus heeft mij gebeten in mijn arm, en flink ook (dokter erbij) maar dat is 12 jaar geleden. Ze heeft denk ik 5 keer een hond echt hard doorgebeten, en een mens of 15 helaas. Meestal een blauwe plek of schram, maar een keer of 3 echt door, met gescheurde kleren etc. Maar dat was goed en terechtZe was dan los en ik vond het dan wel OK dat ze die persoon eens te grazen nam. Die keren dat het door was beschermde ze mij tegen erg vreemde lui zal ik maar zeggen of ze was thuis en er kwam ongewenst bezoek.

Groetjes Inge

-
- Zeer actief
Ja mooi toch? Ik was 15 jaar en er staat dat het terecht was. Ik leefde zo ongeveer met die hond op straat en had zo nu en dan eens wat problemenInge schreef:Nee.....ik bedoelde niet speciefiek Wuilus maar nu je het schrijft staat me wel bij dat Wuilus inderdaad gebeten heeft.MARC_S schreef:
En als je met dat bijten op straat Wuilus bedoeld dan kan je er ook even bij vermelden dat dat dus nooit gebeurde omdat ik de hond goed en makkelijk onder controle had.Ik vraag me af of jij met een hond van 40 kilo die een ego heeft waar je U tegen zegt door de bocht was gekomen? Ik heb er in ieder geval nooit problemen door gehad en ik kon met haar overal komen.
Ff 2 minuten gezocht, 1e topic waarin de naam Wuilus voorkomt
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... s&start=20MARC_S schreef:Wuilus heeft mij gebeten in mijn arm, en flink ook (dokter erbij) maar dat is 12 jaar geleden. Ze heeft denk ik 5 keer een hond echt hard doorgebeten, en een mens of 15 helaas. Meestal een blauwe plek of schram, maar een keer of 3 echt door, met gescheurde kleren etc. Maar dat was goed en terechtZe was dan los en ik vond het dan wel OK dat ze die persoon eens te grazen nam. Die keren dat het door was beschermde ze mij tegen erg vreemde lui zal ik maar zeggen of ze was thuis en er kwam ongewenst bezoek.

Als jij een knal voor je kop krijgt en Marouck grijpt diegene is het toch ook prima.
Wuilus was de waakhond van het bedrijf van mijn vader, misschien heeft dat er ook mee te maken?
Nika heeft toch ook wel eens honden gebeten, zelfs Marouck een gat door de kop met 8 weken. Wat is je punt?
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn punt is dat je zegt dat Wuilus nooit gebeten heeft en ik na 2 minuten in het archief kijken letterlijk vind dat ze dus wel gebeten heeft.
En ik wil weleens weten waar ik dus al die dingen gezegd heb waarvan je beweert dat ik dat gezegd heb, je was heel goed in het zoeken in het archief heb ik begrepen.
Dus kom maar op met alle "feiten" die je me constant voor m'n voeten gooit.
En ik wil weleens weten waar ik dus al die dingen gezegd heb waarvan je beweert dat ik dat gezegd heb, je was heel goed in het zoeken in het archief heb ik begrepen.

Dus kom maar op met alle "feiten" die je me constant voor m'n voeten gooit.
Groetjes Inge

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Overigens heeft Nika 1x gebeten, Marouck inderdaad.
Gaten in de kop is wat overdreven hoor, Marouck had een gaatje in haar neus en een gekneusde onder- en bovenkaak.
En nee...ik vind het dus niet prima als mijn honden bijten als ik een knal voor mijn kop krijg
Gaten in de kop is wat overdreven hoor, Marouck had een gaatje in haar neus en een gekneusde onder- en bovenkaak.
En nee...ik vind het dus niet prima als mijn honden bijten als ik een knal voor mijn kop krijg

Groetjes Inge

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Wat ik eigenlijk jammer vind is dat als er over "hondensport" gesproken wordt er door veel mensen alleen IPO of KNPV-training bedoeld wordt.
Er zijn véél takken van hondensport waar voornoemde afdelingen er maar een paar van zijn.
Waarmee niet gezegd is dat ik deze takken van sport afkeur(ik ben tenminste altijd erg blij als er bij bepaalde gebeurtenissen een hondengeleider komt met een goed opgeleide hond)mits het op een goede en degelijke manier gebeurt.
Mensen als Ascha en Scooby Doo geven deze takken inderdaad een héél slechte naam en dat is voor de serieuze mensen daar heel jammer.
Er zijn véél takken van hondensport waar voornoemde afdelingen er maar een paar van zijn.
Waarmee niet gezegd is dat ik deze takken van sport afkeur(ik ben tenminste altijd erg blij als er bij bepaalde gebeurtenissen een hondengeleider komt met een goed opgeleide hond)mits het op een goede en degelijke manier gebeurt.
Mensen als Ascha en Scooby Doo geven deze takken inderdaad een héél slechte naam en dat is voor de serieuze mensen daar heel jammer.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- starfleet
- Erelid
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Mensen als Ascha en Scooby Doo geven deze takken inderdaad een héél slechte naam en dat is voor de serieuze mensen daar heel jammer.[/quote]
helemaal mee eens
ik ken helemaal niks noppes nul over de hondensport, maar krijg dus "flarden "op het internet gegooid waarbij ik denk
helemaal mee eens

ik ken helemaal niks noppes nul over de hondensport, maar krijg dus "flarden "op het internet gegooid waarbij ik denk

Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
helemaal mee eens![]()
Dit is óók hondensport,Sanneke:
http://www.hondenplaza.nl/page/agility.php
http://www.hondenschoolabovo.nl/cursusa ... peuren.htm
Laatst gewijzigd door marian* op 22 aug 2005 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Wat een gedoe allemaal weer
.
Omdat dÃe africhter(s) waarmee je te maken hebt gehad komen bedreigen, of onrespectvol met hun honden omgaan, zijn we allemaal zo?
Ga dan eens kennismaken met de andere types africhters.
Ieder zijn "sport", en ieder zijn aanpak, en begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat dat je hond onnodig pijn doen kan, maar we zouden veel van elkaar kunnen leren.
In het begin toen ik op dit forum kwam, heb ik me af en toe ook laten verleiden om te reageren op een topic binnen Africhting. En ik heb dat dan zo positief mogelijk proberen te doen. Maar ALS er al eens een africhter iets positiefs zegt, wordt daar meestal gewoon overgegaan omdat iedereen het te druk heeft met dat modder gooien.
En als jullie vinden dat africhters dan maar naar een ander forum moeten, waarom staat dit hoekje er dan nog? Moeten agility-spelers enz... dan ook maar naar een specifiek forum ophoepelen?
Waar ik het persoonlijk moeilijk mee heb is de bewering dat africhters deze sport zouden doen voor hun eigen ego.
Wel... ik zei altijd dat ik mijn hond nooit bijtwerk zou laten doen. En dat dat niets voor meisjes was.
Maar na een jaar aanmodderen in de gehoorzaamheid, en mijn hond die alsmaar gefrustreerder raakte, en zowat alles geprobeerd te hebben om haar zich te laten uitleven, ben ik dan toch maar eens naar een training gegaan. En wat bleek.... daar werd niet gemept of wat dan ook, en mijn hond was dolgelukkig. DAAR doe ik het om. Niet voor mezelf. Of ja, misschien wel. Om zelf gelukkig te worden doordat ik mijn hond blij zie.

Omdat dÃe africhter(s) waarmee je te maken hebt gehad komen bedreigen, of onrespectvol met hun honden omgaan, zijn we allemaal zo?
Ga dan eens kennismaken met de andere types africhters.

Ieder zijn "sport", en ieder zijn aanpak, en begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat dat je hond onnodig pijn doen kan, maar we zouden veel van elkaar kunnen leren.
In het begin toen ik op dit forum kwam, heb ik me af en toe ook laten verleiden om te reageren op een topic binnen Africhting. En ik heb dat dan zo positief mogelijk proberen te doen. Maar ALS er al eens een africhter iets positiefs zegt, wordt daar meestal gewoon overgegaan omdat iedereen het te druk heeft met dat modder gooien.
En als jullie vinden dat africhters dan maar naar een ander forum moeten, waarom staat dit hoekje er dan nog? Moeten agility-spelers enz... dan ook maar naar een specifiek forum ophoepelen?
Waar ik het persoonlijk moeilijk mee heb is de bewering dat africhters deze sport zouden doen voor hun eigen ego.
Wel... ik zei altijd dat ik mijn hond nooit bijtwerk zou laten doen. En dat dat niets voor meisjes was.

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
-
- Actief
- Contacteer:
Weer helemaal vol met voorbeelden die je er zelf bij haalt..Martijn schreef:Waarom moet jij beschermd worden?dobervriendin schreef: Waarom moeten africhtings mensen hier altijd in de verdediging we worden hier vaak uitgescholden door niet africhters en dat is niet leuk doe er dan een aanmeldings iets op net zo als het veteranenhoekje. Kun je niet tegen de taal van de africhters dan moet je het niet lezen.
Zolang we toch generaliseren hangt dat huilerige gedoe van die africhters me dik de keel uit.
Je weet dat je dingen doet die de overgrote meerderheid niet pruimt, niet omdat ze niet weten waar ze over praten maar omdat ze het er domweg niet mee eens zijn een hond koste wat kost in de krul te beuken.
Het gaat er niet om dat africhters hun honden anders zien, ik zie mijn honden ook anders dan marc wuilus zag en eline haar honden ziet.
Het gaat er ook niet om dat ik tegen correcties ben. Ik ben er zelfs voorstander van. Ik vind namelijk dat je pas kunt sturen als je beide kanten van het stuur gebruikt.
Ook gaat het er niet om dat ik denk dat alle africhters hetzelfde zijn (alhoewel ze dezelfde hobby hebben en dat wel degelijk iets zegt over wie je bent.)
Waar het om gaat is dat ik domweg niet stilzwijgend respectvol ga zitten doen als iemand een martelwerktuig om een hond hangt omdat ze een hond per se een bepaald kunstje op de voorgeschreven manier willen laten doen.
Dat heeft niets met hondenliefhebberij te maken. Die hond haalt daar helemaal niets uit. Alleen de baas heeft er iets aan, namelijk de voldoening van het kunnen laten zien dat de hond volledig onder zijn/haar macht leeft. Daar is geen positief vervolg aan zoals bij een normale opvoeding..het gaat alleen maar om de punten en het feit dat de andere africhters je dan feliciteren.
Prima...ga je goddelijke gang. Maar verwacht niet dat ik voorbij ga aan het feit dat dat niet dierwaardig nis.
In mijn visie laat ik je in je waarde als ik je dan afzeik want zeik is ongeveer van het zelfde niveau.
Hoe haal je het in je achterlijke kop om je hond spijkers in de nek te rukken als hij je domme kunstje niet begrijpt.
Waarom moet de hond altijd inleveren om die sport maar te kunnen blijven doen? Vroeg uit het nest, in de kennel, een karakter meekrijgen dat bij veel honden voor problemen zorgt, keiharde correcties en voor wat...zodat de baas kan geilen op zijn heftige afgerichte hondje. Gadver.
En dan nog zeiken dat je kritiek krijgt ook. Sneue muts.
Martelwerktuig????? Waar staat dat??
Pinnen in zijn nek rukken omdat hij het kunstje niet begrijpt?
Waar staat dat??
Je zegt zelf dat correcties nodig zijn..
Als de hond het kunstje kent ja..
Dat het nog gebeurd ben ik met je eens, mensen die honden nog keihard drillen..
Ik denk niet dat dat soort mensen hier op een forum komt kletsen wat wel en niet goed is voor een hond..
Die boeit dat gewoonweg niet..
Delete MIJ van dit FORUM aub..
-
- Actief
- Contacteer:
Juisttt..Inge schreef:Mishandelen.....dat doen "we". "We" schoppen, slaan, rukken aan prikbanden, gebruiken allemaal een teletact en belonen nooit.
Vandaar ook dat de honden er allemaal zo gedrukt bijlopen en geen plezier hebben in wat ze doen moeten van hun baasje. Robotten zijn het, zielige hoopjes hond. Echt waar!![]()
![]()
Mijn hond heeft er ook totaal geen plezier in, maar ik wil zo graag en dwing haar ertoe. Ze heeft zich maar te schikken naar mijn wensen.![]()
Dit is toch wat je wil horen Marc?
Sla het op, misschien kun je me nog eens op mijn woorden pakken.
Dat het totaal uit zijn verband is gerukt, je alleen het negatieve eruit pikt maakt niet uit hoor.
Als je je punt maar kan maken!![]()
![]()
![]()
Ondertussen loop ik met een sociale hond, die tussen elke reu en teef losgelaten kan worden zonder dat er iets gebeurt, waarbij ik niet continu alert moet zijn omdat ze weleens mensen zou kunnen bijten of andere honden aan zou kunnen vallen, die plezier uitstraalt op en buiten het trainingsveld, die gewoon boven bij mij slaapt en lekker op de bank ligt![]()
Succes!MARC_S schreef:Ikzelf zou graag eens africhting gaan doen, maar wel op MIJN manier en niemand raakt mijn hond aan, nog komt er een pinnenband en nog gaat die hond nooit van mijn leven een kennel in.Het zou mooi zijn als het je zou lukken, tot nu toe is er namelijk nog niemand geweest die een hond afgericht heeft zonder te hoeven corrigeren.
Idealisme is mij niet vreemd, de praktijk is echter anders.
Delete MIJ van dit FORUM aub..
Dat heb je echt compleet aan jezelf te danken doordat je iedere keer totale onzin uitkraamt en daardoor,in ieder geval bij mij,de ilusie hebt gewekt dat je totaal geen verstand van honden hebt.scooby doo schreef:ik wel dus ik behoor maar tot het 'klootjesvolk'twinkeltje schreef:ik ben zelf een modje hoor en nooit aan gevallen op taal fouten door een modje
zeker door mijn leeftijd kan het niet aanvaard worden dat ik een zekere kennis heb op bepaalde vlakken , en dat ik al wat gepresteerd heb .
maar ach het is dwijlen met de kraan open
Dan zitten ze weer buiten dan weer binnen en dat verandert wel twee keer per topic.
Ik heb echt nog nooit een keer van jou een inhoudelijke reactie gelezen waardoor ik het idee had dat je wist waar je over praatte.
Dat heeft niets met leeftijd te maken want er zijn hier nog enkele jongere van jou leeftijd en die neem ik wel serieus maar die kun je ook serieus nemen blijkt uit hun teksten.
Als je echt zo begaan was met de sport zou je er juist voor zorgen dat het niet zo'n slechte naam kreeg want dat komt dus mede door mensen zoals jou.
Ik neem je in ieder geval nooit serieus nee want je liegt dat je barst geef je zelf toe en tevens zet ik grote vraagtekens bij jou kennis en prestaties.
Andere mensen kan ik in ieder geval wel serieus nemen en in ieder geval zien dat ze weten waar ze over praten ondanks dat het mijn tak van sport niet is.
Stel jezelf eens anders op wie weet krijg je dan ok wel andere reacties.
-
- Zeer actief
Er is een groep africhters waar geen normaal gesprek mee te voeren is. Daar gaat dit over. Erword in het topic al aangegeven dat er onderscheid gemaakt word tussen de groep waar normaal mee te praten is en de groep waar niet normaal mee te praten is.Perle schreef:Wat een gedoe allemaal weer.
Ga dan eens kennismaken met de andere types africhters.![]()
In een heel heftige discussie is het soms moeilijk om de positieve berichten te schiften. Je reageerd dan net op de stukjes die erom vragen om op gereageerd te worden.Ieder zijn "sport", en ieder zijn aanpak, en begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat dat je hond onnodig pijn doen kan, maar we zouden veel van elkaar kunnen leren.
Dat was een verzoek van een africhter zelf, vandaar dat er heftig op gereageerd werd. Die wilde alleen toegang met een ledenpas zodat niet africhters niet mee konden lezen of reageren.En als jullie vinden dat africhters dan maar naar een ander forum moeten, waarom staat dit hoekje er dan nog? Moeten agility-spelers enz... dan ook maar naar een specifiek forum ophoepelen?
Als je dat wil dan moet je het elders gaan zoeken, dit is een forum voor iedereen.
Er word ook niet geroepen dat alle africhters hetzelfde zijn maar juist het groepje dat alleen kan schreeuwen en schelden. Die zorgen voor een verkeerd beeld over de africhting.Waar ik het persoonlijk moeilijk mee heb is de bewering dat africhters deze sport zouden doen voor hun eigen ego.
Wel... ik zei altijd dat ik mijn hond nooit bijtwerk zou laten doen. En dat dat niets voor meisjes was.Maar na een jaar aanmodderen in de gehoorzaamheid, en mijn hond die alsmaar gefrustreerder raakte, en zowat alles geprobeerd te hebben om haar zich te laten uitleven, ben ik dan toch maar eens naar een training gegaan. En wat bleek.... daar werd niet gemept of wat dan ook, en mijn hond was dolgelukkig. DAAR doe ik het om. Niet voor mezelf. Of ja, misschien wel. Om zelf gelukkig te worden doordat ik mijn hond blij zie.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Jammer
niet denigrerend maar er zit wel degelijk verschil tussen een hond uit werklijnen en een hond die daar niet uit komt. (zelfs al is het ook een herder)starfleet schreef:En wat ik heel naar vind is dat er regelmatig nogal denigrerend wordt gedaan over de hond van iemand die geen "sporthond" heeft.
Sommige mensen blijven dit ten stelligste ontkennen!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ook mee eensPerle schreef:Wat een gedoe allemaal weer.
Ga dan eens kennismaken met de andere types africhters.![]()
Wel... ik zei altijd dat ik mijn hond nooit bijtwerk zou laten doen. En dat dat niets voor meisjes was.Maar na een jaar aanmodderen in de gehoorzaamheid, en mijn hond die alsmaar gefrustreerder raakte, en zowat alles geprobeerd te hebben om haar zich te laten uitleven, ben ik dan toch maar eens naar een training gegaan. En wat bleek.... daar werd niet gemept of wat dan ook, en mijn hond was dolgelukkig. DAAR doe ik het om. Niet voor mezelf. Of ja, misschien wel. Om zelf gelukkig te worden doordat ik mijn hond blij zie.

Er wordt liever met modder gegooid (van alle kanten trouwens), dan dat er echt een gesprek over africhting gevoerd wordt.
Maar een oplossing zie ik niet zo snel, omdat iedereen recht heeft op een mening te geven, zowel de voor- als tegenstanders (en de mensen zoals ik die ertussen zitten; die africhting prachtig vinden, maar niet altijd alle methodes).
Laatst gewijzigd door Caro. op 22 aug 2005 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat kan toch ook?MARC_S schreef:Ikzelf zou graag eens africhting gaan doen, maar wel op MIJN manier en niemand raakt mijn hond aan, nog komt er een pinnenband en nog gaat die hond nooit van mijn leven een kennel in.
Ik doe ook uiteindelijk wat ik zelf wil. Adviezen mag iedereen geven maar ik beslis uiteindelijk hoe en wat ik gebruik, wel in overleg met de instructeur.
Mijn honden leven allemaal binnen, maar liggen eigenlijk het liefst buiten. Doe ik ze dan nu een plezier met binnenliggen als ik er niet ben? Ik weet het niet. Maar het is even niet anders, zodra ik een mogelijkheid om een kennel te zetten komt die er en mogen ze daarin als ik werken ben.
Maar 1 van mijn honden ligt het liefst binnen, die mag binnen blijven natuurlijk. Dus als je geen kennel wil wie zegt dan dat het wel moet? Mij is het nog nooit veplicht hoor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Maar wat is het verschil qua trainen. Volgens mij is het de bedoeling van sport dat ongeacht hoe en met wat je die beoefend er voor jezelf plezier in heb.malinois schreef:niet denigrerend maar er zit wel degelijk verschil tussen een hond uit werklijnen en een hond die daar niet uit komt. (zelfs al is het ook een herder)starfleet schreef:En wat ik heel naar vind is dat er regelmatig nogal denigrerend wordt gedaan over de hond van iemand die geen "sporthond" heeft.
Sommige mensen blijven dit ten stelligste ontkennen!
Iemand met een hond die niet uit een werklijn komt?? lekker belangrijk. Je heb allemaal hetzelfde doel.
Leuk voorbeeld.
Ik heb een paard, zonder papier, springt met gemak 1,70 m.
Kennis, paard met papier uit springbloed, springt mooier maar haalt net de 1,20 m
Toch hebben beide hetzelfde doel en dat is je paard foutloos het parcour laten lopen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn honden hoeven alleen op het veld strak te volgen op straat lopen ze bijna niet omdat ik bijna altijd met ze naar het bos ga. Als ze dan al op straat lopen dan lopen ze gewoon normaal aan het eind van de lijn zonder maar een moment op mij te hoeven letten hoor.bram en thijs schreef:honden die alleen maar krampachtig omhoog naar hun baas-kijkend over straat gaan,
de hond vind het leuk, is misschien moeilijk te begrijpen voor je maar het is toch echt zo bij de meeste honden.En zoals jullie mogen schrijven dat je iets leuk schijnt te vinden aan het "werken" met honden

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het verschil is dat de ene misschien moeilijker te trainen is, een karaktertje heeft die niet zo makkelijk is.chrico schreef:Maar wat is het verschil qua trainen. Volgens mij is het de bedoeling van sport dat ongeacht hoe en met wat je die beoefend er voor jezelf plezier in heb.
Iemand met een hond die niet uit een werklijn komt?? lekker belangrijk. Je heb allemaal hetzelfde doel.
Ik had het eigenlijk over de hond in huis dus werklijn of niet, maar met trainen ken ik weinig tot geen honden uit niet-werklijnen.
Er wordt al jaren gefokt op bepaalde karakters en ik daar kies je je hond ook op uit.
Dat weet ik niet of ieder eenzelfde doel heeft, ik sport in principe voor m'n honden, als ik maar een sec. het idee krijg dat ze het niet leuk meer vinden stop ik en ga wat anders met hem doen MAAR er zal wel weer een pup komen waar ik mee ga sporten.
Er zijn ook mensen die honden trainen voor de KNPV en als ze klaar zijn ze verkopen. Ik zou dat niet kunnen maar goed, dat is iets anders.
Dan heb je nog mensen die er echt voor gaan om kampioen te worden. Als een hond daar niet geschikt voor blijkt komt er een ander. Is dit slecht voor de hond? Dat weet ik niet, ik denk dat de hond beter af is bij iemand die om hem geeft en niet bij iemand die hem ongewenst vind. Dus je hebt zeker niet allemaal hetzelfde doel.

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Schijnbaar kom ik dan steeds de minderheid aan honden tegen die het niet leuk vinden. Ik kan het me ook echt, in alle eerlijkheid, niet voorstellen dat een hond dit leuk kan vinden. Je mag me nu alles uit gaan leggen over werklijnen en fokken maar ik zie het zogenaamde plezier gewoon niet terug in de honden.malinois schreef:de hond vind het leuk, is misschien moeilijk te begrijpen voor je maar het is toch echt zo bij de meeste honden.bram en thijs schreef:En zoals jullie mogen schrijven dat je iets leuk schijnt te vinden aan het "werken" met honden

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Dat lijken me wel allemaal leuke dingen, agility en speuren enzo.marian* schreef:Mensen als Ascha en Scooby Doo geven deze takken inderdaad een héél slechte naam en dat is voor de serieuze mensen daar heel jammer.helemaal mee eens![]()
Dit is óók hondensport,Sanneke:
http://www.hondenplaza.nl/page/agility.php
http://www.hondenschoolabovo.nl/cursusa ... peuren.htm
Dus dat valt ook onder hondensport en hoe heet nou specifiek de sport die de anderen dan bedoelen, de africhters.
Ik zie soms afkortingen staan.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
- Zeer actief
Het doel wat je wil bereiken blijft hetzelfde, alleen de manieren waarop verschillen. Voor de een ligt de lat wat hoger dan de ander. De een stelt andere prioriteiten dan de ander. Maar dat doel, nee dat blijft.malinois schreef:Het verschil is dat de ene misschien moeilijker te trainen is, een karaktertje heeft die niet zo makkelijk is.chrico schreef:Maar wat is het verschil qua trainen. Volgens mij is het de bedoeling van sport dat ongeacht hoe en met wat je die beoefend er voor jezelf plezier in heb.
Ik had het eigenlijk over de hond in huis dus werklijn of niet, maar met trainen ken ik weinig tot geen honden uit niet-werklijnen.
Er wordt al jaren gefokt op bepaalde karakters en ik daar kies je je hond ook op uit.
Dat weet ik niet of ieder eenzelfde doel heeft, ik sport in principe voor m'n honden, als ik maar een sec. het idee krijg dat ze het niet leuk meer vinden stop ik en ga wat anders met hem doen MAAR er zal wel weer een pup komen waar ik mee ga sporten.
Er zijn ook mensen die honden trainen voor de KNPV en als ze klaar zijn ze verkopen. Ik zou dat niet kunnen maar goed, dat is iets anders.
Dan heb je nog mensen die er echt voor gaan om kampioen te worden. Als een hond daar niet geschikt voor blijkt komt er een ander. Is dit slecht voor de hond? Dat weet ik niet, ik denk dat de hond beter af is bij iemand die om hem geeft en niet bij iemand die hem ongewenst vind. Dus je hebt zeker niet allemaal hetzelfde doel.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou kom en ga kijken zou ik zeggenbram en thijs schreef:Schijnbaar kom ik dan steeds de minderheid aan honden tegen die het niet leuk vinden. Ik kan het me ook echt, in alle eerlijkheid, niet voorstellen dat een hond dit leuk kan vinden. Je mag me nu alles uit gaan leggen over werklijnen en fokken maar ik zie het zogenaamde plezier gewoon niet terug in de honden.

Mijn honden vinden het stuk voor stuk prachtig als ze weten dat ze gaan trainen. Ze zitten dagelijks in de auto naar het bos, maar ze weten dondersgoed wanneer ik de lijnen en riemen in de auto gooi wat er gaat gebeuren. Dan breken ze zo ongeveer alles af. En dat doen ze helemaal wanneer ze horen dat ze pakwerk gaan doen. Het is een spelletje voor ze! Net als jouw honden misschien een balletje gooien leuk vinden, vinden die van mij het bijten prachtig! Niks geen lijnen en fokken verhaal, het is gewoon een spel.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
africhtingMama Sanneke schreef: hoe heet nou specifiek de sport die de anderen dan bedoelen, de africhters.
Ik zie soms afkortingen staan.

en daar heb je IPO (internationale prüfungs Ordnung, meer sport dan werk waarvoor je traint) KNPV (politiehonden) en BHN (een soort KNPV maar toch iets anders wat ik begrepen heb). Dan heb je nog de ringsporten wat heel spectaculair is om te zien maar volgens mij heb je dat in NL niet veel....