Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie heeft info over ziekte hond
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
wie heeft info over ziekte hond
hieronder een vraag van lola's fokker over een opvang amstaffteef van haar. we zijn al zover dat het ataxie heet waarschijnlijk, maar we zoeken nog meer info.
ik heb aangeboden de vraag hierneer te zetten omdat het me opvalt dat er hier gewoon meer info en kennis is dan op de staffordfora.
alvast bedankt!
ik wil graag wat meer info over een ziekte bij de hond
ik wil hier de naam van weten zodat ik wat meer op kan zoeken op internet
het gaat om het volgende
het schijnt dat de kleine hersenen niet mee ontwikkelen met de rest van de hersenen
je kan aan de hond zien dat hij heel erg raar loopt en heel de dag zijn evenwicht verliest ( het is gewoon heel de dag een zwaar dronken hond )
ik heb hier op dit forum er wel eens een filmpje van gezien en had toen de naam van die ziekte op willen schrijven maar heb het toen niet gedaan
ik hoop dat iemand dit nog herkent en mij kan zeggen wat de naam van deze ziekte is
ik wil heel graag de prognose willen weten voor zo'n hond ,,ik weet dat ze niet te helpen zijn maar wil wel graag weten wat hun levens verwachtingen zijn en ook hoe erg het kan worden voordat je moet besluiten om zo'n beesje in te laten slapen
groetjes marion
ik heb aangeboden de vraag hierneer te zetten omdat het me opvalt dat er hier gewoon meer info en kennis is dan op de staffordfora.
alvast bedankt!
ik wil graag wat meer info over een ziekte bij de hond
ik wil hier de naam van weten zodat ik wat meer op kan zoeken op internet
het gaat om het volgende
het schijnt dat de kleine hersenen niet mee ontwikkelen met de rest van de hersenen
je kan aan de hond zien dat hij heel erg raar loopt en heel de dag zijn evenwicht verliest ( het is gewoon heel de dag een zwaar dronken hond )
ik heb hier op dit forum er wel eens een filmpje van gezien en had toen de naam van die ziekte op willen schrijven maar heb het toen niet gedaan
ik hoop dat iemand dit nog herkent en mij kan zeggen wat de naam van deze ziekte is
ik wil heel graag de prognose willen weten voor zo'n hond ,,ik weet dat ze niet te helpen zijn maar wil wel graag weten wat hun levens verwachtingen zijn en ook hoe erg het kan worden voordat je moet besluiten om zo'n beesje in te laten slapen
groetjes marion

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Is het niet het Wobbler syndroom?
Als ik de omschrijving lees en je verhaal over een filmpje wat je eens gezien hebt, moet ik daar gelijk aan denken.
Ataxie bij honden ken ik niet, ik weet wel dat het bij paarden voorkomt, maar dat de symptomen lang niet altijd zo ernstig zijn als jij beschrijft. Er is wel duidelijk sprake van een coordinatie-stoornis bij paarden met ataxie.
Als ik de omschrijving lees en je verhaal over een filmpje wat je eens gezien hebt, moet ik daar gelijk aan denken.
Ataxie bij honden ken ik niet, ik weet wel dat het bij paarden voorkomt, maar dat de symptomen lang niet altijd zo ernstig zijn als jij beschrijft. Er is wel duidelijk sprake van een coordinatie-stoornis bij paarden met ataxie.
- M@scha
- Zeer actief
ik zal eens gaan googelen op die naamLongFields schreef:Is het niet het Wobbler syndroom?
bedankt!!

- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Er schijnen hele studies te zijn gedaan (en nog) naar ataxie bij Am. Staffs in de USA en in Frankrijk.
Mag ik weten uit welke lijn deze hond komt???
Ergens moet ik op mijn comp. een link hebben naar een franse site....
met videobeelden.
Ik zal thuis eens op mijn comp. kijken... je hoort van mij.
(Ik zit nu namelijk op mijn werk)
Mag ik weten uit welke lijn deze hond komt???
Ergens moet ik op mijn comp. een link hebben naar een franse site....
met videobeelden.
Ik zal thuis eens op mijn comp. kijken... je hoort van mij.
(Ik zit nu namelijk op mijn werk)
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra

-
Sjiel
- Zeer actief
Als het een cooordinatie storing is door een afwijking in de kleine hersenen heet het cerebellaire ataxie. Deze term zegt alleen dat de coordinatie slecht is en in welk deel van het centale zenuwstelsel de oorzaak ligt. Het zegt niets over wat en waarom er iets mis is daar.
Belangrijke vragen zijn:
wanneer is het ontstaan
hoe is het verloop (plotseling, geleidelijk ontstaan, wordt het erger of blijft het hetzelfde)
omdat eerder in deze topic de m ogelijkhed van een erfelijke afwijking is geopperd Wat is bekend van de nestgenoten/ouders/andere familie van deze hond
Er zijn verschillende oorzaken voor cerebellaire ataxie
aangeboren en erfelijk
aangeboren en niet erfelijk
infectieus
trauma
Zolang niet nader onderzocht is wat er precies aan de hand is (misschien is het wel helemaal geen cerebellaire ataxie) kan ik geen prognose geven of iets zeggen over de kwaliteit van leven van deze hond.
Mocht ze ermee naar een dierenarts gaan dan zou ik aanraden naar een neuroloog te gaan (bv van Nes Ukg of Paul Mandigers(mijn favoriet) ik meen de Wagenrenk)
Als de hond zelf geen last heeft van zijn handicap kan ie daar best "oud" mee worden.
Belangrijke vragen zijn:
wanneer is het ontstaan
hoe is het verloop (plotseling, geleidelijk ontstaan, wordt het erger of blijft het hetzelfde)
omdat eerder in deze topic de m ogelijkhed van een erfelijke afwijking is geopperd Wat is bekend van de nestgenoten/ouders/andere familie van deze hond
Er zijn verschillende oorzaken voor cerebellaire ataxie
aangeboren en erfelijk
aangeboren en niet erfelijk
infectieus
trauma
Zolang niet nader onderzocht is wat er precies aan de hand is (misschien is het wel helemaal geen cerebellaire ataxie) kan ik geen prognose geven of iets zeggen over de kwaliteit van leven van deze hond.
Mocht ze ermee naar een dierenarts gaan dan zou ik aanraden naar een neuroloog te gaan (bv van Nes Ukg of Paul Mandigers(mijn favoriet) ik meen de Wagenrenk)
Als de hond zelf geen last heeft van zijn handicap kan ie daar best "oud" mee worden.
weg gehaald zit een virus in
- Living XL
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.amstaff-ataxie.com/
dit is de site, helaas wel franstalig, dus niet makkelijk om te lezen...
kijk eens onder La Maladie en daarna La Video... je ziet daar een videofragment van een staff met ataxie.
Bij Les Galeries Photo zie je honden die ataxie hebben, waar ook de stambomen bij staan.
Ik hoop dat je vriendin hier iets aan heeft.
Ik zou heel graag willen weten welke stamboom deze herplaats teef heeft, zou je dit aub kunnen pb-en???
kijk ook hier eens... http://www.amstaff.org/health.htm#faq
misschien dat dit makkelijker te lezen is?
kijk eens onder La Maladie en daarna La Video... je ziet daar een videofragment van een staff met ataxie.
Bij Les Galeries Photo zie je honden die ataxie hebben, waar ook de stambomen bij staan.
Ik zou heel graag willen weten welke stamboom deze herplaats teef heeft, zou je dit aub kunnen pb-en???
Groetjes
Sandra

Sandra

- M@scha
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ws ken je deze info wel.. maar toch...
Cerebellaire ataxie
Cerebellaire ataxie of erfelijke ataxie is opkomend neurologisch probleem bij de American Staffordshire Terriers. Het gezondheidscomité van de Staffordshire Terrier club van Amerika heeft opgemerkt dat er een gestegen aantal honden waren die een dronken, wankelende gang en evenwichtsproblemen ontwikkelden.
Het is een zeer ernstige ziekte waarbij men pas tekens ziet als de hond de volwassen leeftijd bereikt heeft.
Deze ziekte tast voornamelijk het cerebellum(=kleine hersenen) aan. Het cerebellum staat in voor de coördinatie van bewegingen en het evenwicht. Er zijn meerdere ziekten die dit gebied van de hersenen aantasten en gelijkende tekens veroorzaken. Bijvoorbeeld middenoorinfectie, trauma, virale infectie, tumoren, auto-immuunziekten en bacteriële infecties.
Zowel teef als reu kunnen deze ziekte krijgen en tekens kunnen zichtbaar worden vanaf 2 tot 5 jarige leeftijd.
Vroege tekens zijn: Nystagmus(=bij plotse bewegingen zullen de ogen snelle bewegingen maken) en plots neervallen met verstijven van de 4 poten, nek en het lichaam dat enkele seconden duurt. Later zullen de honden meer en meer moeilijkheden gaan hebben met lopen wegens gebrekkige coördinatie. De hond zal ook gewicht verliezen en evenwichtsstoornissen krijgen.
De prognose verschilt van hond tot hond. Bij de meeste AmStaffs ontwikkelen de symptomen zich langzaam, maar zullen niet meer kunnen functioneren na de leeftijd van 7 tot 8 jaar en zullen dus in slaap moeten gedaan worden.
Diagnose gebeurt door een bloedceltelling, biochemie van het bloed, een CT scan of een MRI van de hersenen ter evaluatie van de hersenen en het middenoor(hersentumor?, middenoorinfectie?) en een ruggenmergpunctie ter uitsluiting van een encefalitis. Bij een aangetaste hond zullen alle voorgaande tests normaal zijn.
Onderzoek hiernaar wordt gedaan door Dr.Natasja Olby in de North Carolina State University. Zij probeert het genetische defect wat dit probleem veroorzaakt te identificeren. Meer info is te vinden op www.amstaff.org/health.htm
Omdat ataxie pas laat tot uiting komt, moet men niet fokken met jonge dieren. En men moet niet kweken met een hond die neurologische symptomen heeft totdat bewezen is door een neuroloog dat het gaat om een niet erfelijk ziekteproces.
Hier is nog een interessante link: www.amstaff-ataxie.com
Cerebellaire ataxie
Cerebellaire ataxie of erfelijke ataxie is opkomend neurologisch probleem bij de American Staffordshire Terriers. Het gezondheidscomité van de Staffordshire Terrier club van Amerika heeft opgemerkt dat er een gestegen aantal honden waren die een dronken, wankelende gang en evenwichtsproblemen ontwikkelden.
Het is een zeer ernstige ziekte waarbij men pas tekens ziet als de hond de volwassen leeftijd bereikt heeft.
Deze ziekte tast voornamelijk het cerebellum(=kleine hersenen) aan. Het cerebellum staat in voor de coördinatie van bewegingen en het evenwicht. Er zijn meerdere ziekten die dit gebied van de hersenen aantasten en gelijkende tekens veroorzaken. Bijvoorbeeld middenoorinfectie, trauma, virale infectie, tumoren, auto-immuunziekten en bacteriële infecties.
Zowel teef als reu kunnen deze ziekte krijgen en tekens kunnen zichtbaar worden vanaf 2 tot 5 jarige leeftijd.
Vroege tekens zijn: Nystagmus(=bij plotse bewegingen zullen de ogen snelle bewegingen maken) en plots neervallen met verstijven van de 4 poten, nek en het lichaam dat enkele seconden duurt. Later zullen de honden meer en meer moeilijkheden gaan hebben met lopen wegens gebrekkige coördinatie. De hond zal ook gewicht verliezen en evenwichtsstoornissen krijgen.
De prognose verschilt van hond tot hond. Bij de meeste AmStaffs ontwikkelen de symptomen zich langzaam, maar zullen niet meer kunnen functioneren na de leeftijd van 7 tot 8 jaar en zullen dus in slaap moeten gedaan worden.
Diagnose gebeurt door een bloedceltelling, biochemie van het bloed, een CT scan of een MRI van de hersenen ter evaluatie van de hersenen en het middenoor(hersentumor?, middenoorinfectie?) en een ruggenmergpunctie ter uitsluiting van een encefalitis. Bij een aangetaste hond zullen alle voorgaande tests normaal zijn.
Onderzoek hiernaar wordt gedaan door Dr.Natasja Olby in de North Carolina State University. Zij probeert het genetische defect wat dit probleem veroorzaakt te identificeren. Meer info is te vinden op www.amstaff.org/health.htm
Omdat ataxie pas laat tot uiting komt, moet men niet fokken met jonge dieren. En men moet niet kweken met een hond die neurologische symptomen heeft totdat bewezen is door een neuroloog dat het gaat om een niet erfelijk ziekteproces.
Hier is nog een interessante link: www.amstaff-ataxie.com
- Living XL
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.amstaff-ataxie.com/indexen.htm is gelukkig ook in engels te lezen....
Groetjes
Sandra

Sandra

-
makkie
- Vaste gebruiker
-
makkie
- Vaste gebruiker
ik heb jammer genoeg de stamboom niet meer van dit teefjeMurphy's Place schreef:http://www.amstaff-ataxie.com/
had hem er toen die tijd wel bij gekregen
maar het chipnummer klopte niet
had ze waarschijnlijk twee pups verwisseld
en heb hem toen opgestuurd naar de raad
maar is daar kwijt gesukkeld
maar ik snap wel dat er veel mensen geinteresseerd zullen zijn welke lijnen er achter dit teefje zitten
kunnen we toch weer wat van leren
groetjes marion
-
Sjiel
- Zeer actief
-
makkie
- Vaste gebruiker
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Toevallig ben ik een tijdje geleden op zoek geweest naar informatie over cerebellaire ataxie, omdat een mechel die destijds bij ons trainde met zijn kop schudde.
Uiteindelijk kwamen wij op deze site uit, over zogenaamde trilkittens
http://www.saintprocat.nl/Saint/trilkittens.htm
Ik heb toen ook begrepen dat het af en toe bij honden voorkomt.
Misschien heb je wat aan de informatie die daar staat, ook al gaat het over katten
Uiteindelijk kwamen wij op deze site uit, over zogenaamde trilkittens
http://www.saintprocat.nl/Saint/trilkittens.htm
Ik heb toen ook begrepen dat het af en toe bij honden voorkomt.
Misschien heb je wat aan de informatie die daar staat, ook al gaat het over katten
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
makkie
- Vaste gebruiker
- Living XL
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry maar ik heb mijn ???? bij het stambomen verhaal, maar ok.
Je laatste bericht verbaasd me ook een beetje...
De diagnose Cerebellaire ataxie wordt 9 van de 10 keer gestelt bij honden met een goed volwassen leeftijd (boven de 7/8 jaar)
Wel kunnen er lichte symptomen voorkomen vanaf 2 - 5 jaar ...
maar de definitieve diagnose vindt vaak pas op een hogere leeftijd plaats. Jij hebt het over een teef van 18 maanden???
Het zou dus goed kunnen dat deze hond toch iets anders mankeert..
Je geeft op de vraag of je een neuroloog ernaar wilt laten kijken...
het antwoord dat je dat niet nodig vindt, want het is zeer duidelijk wat ze mankeert...,
persoonlijk zou ik haar toch verder laten onderzoeken, zeker als er geen definitieve diagnose is gesteld.
daarbij zou je met bloedafname misschien je steentje bij kunnen dragen bij onderzoek naar ataxie.....
Je laatste bericht verbaasd me ook een beetje...
De diagnose Cerebellaire ataxie wordt 9 van de 10 keer gestelt bij honden met een goed volwassen leeftijd (boven de 7/8 jaar)
Wel kunnen er lichte symptomen voorkomen vanaf 2 - 5 jaar ...
maar de definitieve diagnose vindt vaak pas op een hogere leeftijd plaats. Jij hebt het over een teef van 18 maanden???
Het zou dus goed kunnen dat deze hond toch iets anders mankeert..
Je geeft op de vraag of je een neuroloog ernaar wilt laten kijken...
het antwoord dat je dat niet nodig vindt, want het is zeer duidelijk wat ze mankeert...,
persoonlijk zou ik haar toch verder laten onderzoeken, zeker als er geen definitieve diagnose is gesteld.
daarbij zou je met bloedafname misschien je steentje bij kunnen dragen bij onderzoek naar ataxie.....
Groetjes
Sandra

Sandra

- Living XL
- Zeer actief
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
makkie schreef:ik heb jammer genoeg de stamboom niet meer van dit teefjeMurphy's Place schreef:http://www.amstaff-ataxie.com/
maar ik snap wel dat er veel mensen geinteresseerd zullen zijn welke lijnen er achter dit teefje zitten
groetjes marion
- Living XL
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb jammer genoeg de stamboom niet meer van dit teefjeyamie schreef:makkie schreef:ik heb jammer genoeg de stamboom niet meer van dit teefjeMurphy's Place schreef:http://www.amstaff-ataxie.com/
groetjes mariondan kun je gewoon een duplicaat krijgen hoor, als en indien het idd zo is zoals jij zegt
dan zou het dus een zusje of broertje van deze hond moeten zijn en is de stamboom dus hetzelfde.....
Groetjes
Sandra

Sandra

-
makkie
- Vaste gebruiker
ow jeetje
sorry voor de late reactie
maar mijn teefje is ondertussen al 6 jaar oud hoor
en ik heb haar al laten onderzoeken op bloed en foto's laten maken van longen en hart etc
en dat was allemaal goed
en wat ze heeft is echt heel duidelijk hoor
ze heeft dagelijks vele aanvallen en het is ook geen epilepsie is ze ook op onderzocht
de aanvallen bestaan uit weg vallen ze draait dan met haar ogen en ze heeft gestrekte stijve poten en ze strekt haar kop naar achteren
ze kan niet meer aan de lijn lopen want ze heeft geen controle meer over haar lichaam
mensen begroeten lukt ook niet meer tenminste ze wil zelf wel maar haar lichaam wil dat niet
ze looppt heel de dag verschrikkelijk dronken in huis rond
nou mensen wat moet ik nog meer vertellen
hebben jullie het filmpje bekeken van die am staff met ataxie
nou die van mij heeft al erger hoor die loopt niet meer aan de lijn
aan de andere kant lijkt het wel of ik m'n eigen moet verdedigen over m'n hondje die deze verschrikkelijke ziekte heeft
omdat ik hier meerdere honden heb lopen kan ik niet altijd gelijk antwoorden dus dat betekend niet dat ik hier zit te liegen
en over die stamboom waar maken jullie je eigen druk om ze is toch gechipt door de raad dus ik zal als ik de kans krijg die chip laten nakijken en een duplicaat aanvragen(als mensen interesse hebben in de lijn die erachter zit anders vind ik het voor m'n eigen nog niet eens nodig)
het is echt geen pitbull hoor als sommige dit misschien denken
over het verwisselen van die twee pups ja wat kan ik daar aan doen dat is toch de fout van de fokker toch niet van mij
en aangezien ik dit hondje toen met 8 maanden uit een erge benarde situatie daar weg gehaald heb heb ik natuurlijk geen contact meer met dat afschuwelijke mens
willen jullie nog meer weten hoor ik het wel
groetjes marion
sorry voor de late reactie
maar mijn teefje is ondertussen al 6 jaar oud hoor
en ik heb haar al laten onderzoeken op bloed en foto's laten maken van longen en hart etc
en dat was allemaal goed
en wat ze heeft is echt heel duidelijk hoor
ze heeft dagelijks vele aanvallen en het is ook geen epilepsie is ze ook op onderzocht
de aanvallen bestaan uit weg vallen ze draait dan met haar ogen en ze heeft gestrekte stijve poten en ze strekt haar kop naar achteren
ze kan niet meer aan de lijn lopen want ze heeft geen controle meer over haar lichaam
mensen begroeten lukt ook niet meer tenminste ze wil zelf wel maar haar lichaam wil dat niet
ze looppt heel de dag verschrikkelijk dronken in huis rond
nou mensen wat moet ik nog meer vertellen
hebben jullie het filmpje bekeken van die am staff met ataxie
nou die van mij heeft al erger hoor die loopt niet meer aan de lijn
aan de andere kant lijkt het wel of ik m'n eigen moet verdedigen over m'n hondje die deze verschrikkelijke ziekte heeft
omdat ik hier meerdere honden heb lopen kan ik niet altijd gelijk antwoorden dus dat betekend niet dat ik hier zit te liegen
en over die stamboom waar maken jullie je eigen druk om ze is toch gechipt door de raad dus ik zal als ik de kans krijg die chip laten nakijken en een duplicaat aanvragen(als mensen interesse hebben in de lijn die erachter zit anders vind ik het voor m'n eigen nog niet eens nodig)
over het verwisselen van die twee pups ja wat kan ik daar aan doen dat is toch de fout van de fokker toch niet van mij
en aangezien ik dit hondje toen met 8 maanden uit een erge benarde situatie daar weg gehaald heb heb ik natuurlijk geen contact meer met dat afschuwelijke mens
willen jullie nog meer weten hoor ik het wel
groetjes marion
- starfleet
- Erelid
Omdat het een probleem is bij Amstaffs willen fokkers graag weten wie de ouders zijn van je hond. Omdat het erfelijk is snap je.makkie schreef:
Veel sterkte met je hond.
Anne
-
makkie
- Vaste gebruiker
- Living XL
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor je reacties.makkie schreef:en sandra
die leeftijd van 7a8 jaar dat klopt dus niet
die kunnen ze dus dus bijstellen naar 5 a 6 jaar als het echt erg gaat worden
ik ken nog iemand van een andere kennel dat hondje is 6 jaar geworden en toen kon hij niks meer
groetjes marion
Ik wilde helemaal niet suggereren dat het om een staff zonder stamboom zou gaan.
Ik gaf aan dat ik mijn ???? had bij het stamboom verhaal, omdat beide pups,
zodra het om broer/zus of zus/zus zou gaan (het dus niet uit maakt welk chipnr. ze hebben)
Ze zouden beiden toch dezelfde stamboom hebben, vandaar.
Ik wilde inderdaad alleen maar weten welke stamboom deze hond en degene van de hond die je nu erbij noemt heeft,
omdat het denk ik van groot belang kan zijn om erachter te komen in welke lijnen de ataxie bekend is en
ook daadwerkelijk tot uiting is gekomen.
Dit alleen maar met het oog op de toekomst van de Am. Staff.
Niets meer en niets minder.
Het enige wat ik ten diepste betreur is dat deze ziekte zich bij de Am. Staff (en andere rassen) manifesteert.
Juist daarom acht ik het van groot belang dat bekend is welke voorouders deze honden met ataxie hebben.
Ik ben zelf niet bekend met het fenomeen ataxie, dus heb mijn info dan ook puur gebaseerd op hetgeen ik gelezen heb.
op o.a. de genoemde sites.
Daar hebben ze het over de leeftijd van 7/8 jaar, vandaar dat ik dit had geschreven.
Misschien is het daarom wel een idee om eens een mail te schrijven naar de contactpersoon van deze site, waarin je aan kan geven dat jij 2 gevallen kent die al eerder in ernstige mate last hebben van ataxie.
Groetjes
Sandra

Sandra

-
makkie
- Vaste gebruiker
ik zal echt achter de gegevens van mijn staffie gaan
je moet me eerlijk geloven dat ik echt niet weet wat er achter dat teefje zit
heb me daar nooit in verdiept omdat dat ik dat hondje daar uit medelijden mee genomen hebt en het hier gewoon altijd lekker in het roedeltje mee gehobbelt heeft
maar nu merk ik dat dit een groter wordend probleem word bij de am.staffies ben ik toch blij dat ik er aandacht voor gevraagd heb want anders had niemand het geweten
en ik weet niet of je de kennel shadygo kent van pieter claerhout
die heeft een reutje van ongeveer 6 jaar in moeten laten slapen door deze afschuwelijke ziekte
op zijn site staat er meer info over
groetjes marion
heb me daar nooit in verdiept omdat dat ik dat hondje daar uit medelijden mee genomen hebt en het hier gewoon altijd lekker in het roedeltje mee gehobbelt heeft
maar nu merk ik dat dit een groter wordend probleem word bij de am.staffies ben ik toch blij dat ik er aandacht voor gevraagd heb want anders had niemand het geweten
die heeft een reutje van ongeveer 6 jaar in moeten laten slapen door deze afschuwelijke ziekte
groetjes marion
- Living XL
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had nog nooit van die kennel gehoord, maar zal zeker zijn site bezoeken om daar wat meer over te lezen.makkie schreef:ik zal echt achter de gegevens van mijn staffie gaan
groetjes marion
Of het een heel groot probleem bij de staffs is, daar ben ik niet zo zeker van,
maar ik heb op die franse site zitten kijken, waaronder ook bij de stambomen en daar staan toch wel voorouders van honden genoemd, die hier in NL erg veel gedekt hebben.
Daarbij heb ik begrepen dat het om een recensief gen gaat....
Groetjes
Sandra

Sandra

-
makkie
- Vaste gebruiker
en o jah
over dat chipnummer
ik heb een stamboom meegekregen van haar
en toen ik kennel controle kreeg voor de aanvraag voor m'n kennelnaam
kijken ze al je honden na op stamboom en chip nr
en de chip die bij staffie erin zat klopte niet op de stamboom
dus ik heb de stamboom opgestuurd (ja sorry niet aangetekend,,zal me nu niet meer gebeuren)
en na een tijdje gebeld te hebben naar de raad wisten ze van niks
en ben er niet meer achteraan gegaan
maar ik ga haar laten scannen en dan horen jullie het
zal niet gelijk zij want ze moeten het bij mij thuis komen doen
want ze kan niet meer mee
groetjes marion
over dat chipnummer
dus ik heb de stamboom opgestuurd (ja sorry niet aangetekend,,zal me nu niet meer gebeuren)
groetjes marion
- Living XL
- Zeer actief
- Contacteer:
Sterkte met haar in de tussentijd en alvast bedankt!makkie schreef:en o jah
over dat chipnummer
groetjes marion
Groetjes
Sandra

Sandra

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
volgens mij komt deze aandoening ook veelvuldig bij de lagotto voor, en in sommige gevallen al in het nest als de pups 6/7 weken oud zijn, er zijn erfelijke factoren die bij dit ras inzake deze aandoening een rolspelen ik weet er hetfijne niet van maar een kennis van mij die dit ras fokt wel ik kan e.e.a. voor je navragen als je dat wilt
in elk geval veel sterkte
in elk geval veel sterkte
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
makkie
- Vaste gebruiker
ja hoor alle info is welkom
kijk ik kan er staffie niet meer mee helpen
maar misschien dat andere heel veel hebben aan informatie over deze ziekte
ik denk dat je toch wel schrikt als je zo'n hondje in het echt ziet en dan kan je je eigen een beetje verdiepen hierin
vooral als je het zelf gaat overkomen met je honden
groetjes marion
kijk ik kan er staffie niet meer mee helpen
maar misschien dat andere heel veel hebben aan informatie over deze ziekte
ik denk dat je toch wel schrikt als je zo'n hondje in het echt ziet en dan kan je je eigen een beetje verdiepen hierin
vooral als je het zelf gaat overkomen met je honden
groetjes marion